Клас си намери ново училище. Какво мислите?

  • 10 470
  • 62
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Попаднах на един много интересен случай
Цитат
Училище for Dummies: МАТЕМАТИЧЕСКА ПАРАЛЕЛКА С КЛАСЕН РЪКОВОДИТЕЛ СИ ТЪРСИ УЧИЛИЩЕ

Когато вярваш в нещо, а накрая се окаже, че всичко е илюзия, когато се разочароваш от системата, когато видиш, че не можеш да я промениш или пребориш… Когато видиш, че не си сам в борбата.. Накрая… резултата е ново начало! На ново място със същите хора. С надежда и малко страх, но без грам съжаление.

Историята е дълга и се развива цяло лято… Даже истинското начало беше точно днес, миналата година. 15ти септември, 2016 година. Вълнение и трепет! С Иво вървим към елитното 125то СУ Боян Пенев, спомням си как бях облечена, даже къде точно бях паркирала. Толкова се вълнувах! След две години мъки, курсове и не-приемане в СМГ, Иво беше приет да учи в 125то училище. Чисто, красиво, ремонтирано… Страхотно! А той – в една от двете математически паралелки, държал изпит и всичко, както си му е реда. Силно съм впечатлена, че паралелките са цели 8. Голям наплив, голямо нещо. Това води до още по-голямо вълнение и радост.

На този ден се запознахме с НЕЯ – причината за нашето желание да не се съгласим със системата. Госпожа Правда Найденова. Не знам защо, когато за първи път прочетох името й, си я представих като 50 годишна, сериозна жена, с къса черна коса. Някак си, името Правда допринесе. Оказа се, че това е 30 годишна, амбициозна, добра, мила, справедлива, умна, знаеща жена с дълга руса коса. Тя плени децата. Беше с тях по 13 часа седмично. И това не беше достатъчно. Помъкна ги на походи по планините през уикенда. Викаше ги извънредно в училище, за да ги подготвя за състезания. И всички деца ходеха. С желание!

Тя направи група във Вайбър с децата. Там обсъждаха задачи и домашни. Участваше активно във фейсбук страницата на класа. Беше винаги на разположение. За деца и за родители.

Тя стриктно следеше оценките на децата по другите предмети. Поставяше им срокове, за да се подготвят по история, например, за да оправят четворката от последното изпитване. Говореше с другите учители за проблемите на децата. Общуваше активно с тях по всякакви въпроси.

На първата родителска среща тя ни каза „Аз имам 27 служебни деца и 2 лични“. И така се оказа наистина.
След тежкия четвърти клас, който имаше Иво (кофти клас, заяждане, рев, незаинтересована учителка и нежелание да ходи на училище), аз бях изключително благодарна, че попаднахме на госпожа Найденова. И не бях само аз.
Живеейки в този розов облак от спокойствие и очакване на лятната ваканция, изведнъж до нас, родителите, достигна информация, че госпожа Правда Найденова е на срочен договор, който няма да бъде подновен. На нас това ни беше разяснено около 10 дни преди края на учебната година, тоест – началото на юни.

Ситуацията беше „жените плачат, пищят децата“. Оказа се, че не само аз съм силно впечатлена от Правда Найденова и нейната работа през учебната година. Последваха дълги нощи в обсъждане на ситуацията с другите родители, притеснения и стратегии.

Организирахме родителска среща с директорката на училището почти веднага, след като разбрахме. Искахме да разберем причините и да обърнем процеса, ако можем.
Не съм и предполагала, че е възможно за клас от 27 деца, да се появят 40 родители за родителска среща. Насреща ни стояха временно изпълняващ длъжността директор Венелина Николова, заместник директор Стефка Петрова, г-н Димитър Димитров – учител по математика и един от създателите на математическата школа на 125то училище и г-жа Юлия Душкова – учител по математика. С други думи – сериозна подготовка и сериозни опоненти. За да е по-цветна картинката, нашата г-жа Найденова беше сложена на един стол в ъгъла, за да слуша и гледа на живо собственото си бичуване. Само ще кажа, че срещата започна в 18:30 и приключи в 21:30. Три часа говорихме, спорихме и се опитвахме да разберем защо в днешно време един млад, способен, амбициозен, мотивиран, обичан учител е нежелан в едно, така известно като елитно училище. Смислен отговор не получихме. Имаше зле скалъпени обвинения за несвършена работа, които ние отхвърлихме лесно с факти. Забравих да кажа, че си направихме труда да извадим постиженията на децата от състезания по математика през изминалата година и резултата беше три листа списък с имена, медали и грамоти.

С две думи на родителската среща стана ясно, че има обявен конкурс за учител по математика и информатика и при желание от страна на г-жа Найденова, тя може да се яви на него. Интересен факт беше, че необходимостта от конкурс за точно такъв учител, по информатика и математика, беше породена от факта, че 125то СУ е обявено за иновативно училище на база на създадената интерактивна стая за обучение по математика. В тази стая е необходимо да има квалифицирани кадри, които да могат да обучават децата, което е било и изискването към училището от МОН. Използвани са документите на г-жа Найденова. Разбира се, с нейно знание и съгласие. И какво се получава – не стига, че имаш нужната квалификация, за да допринесеш училището да се превърне в иновативно, а именно това е причината да не ти подновят договора, защото си на длъжност „учител по математика“, а е необходим „учител по математика и информатика“. Знаехме кой ще спечели конкурса още преди да е протекъл, така и стана – млад учител, мъж, пожелаваме му успех в бъдещите начинания.
Родителската среща свърши и на нас ни стана ясно, че положението е „надежда всяка тука оставете“. Не беше възможно г-жа Найденова и децата ни да продължат щастливото си и безгрижно съвместно съществуване на територията на 125то училище.

Веднъж се пошегувах, че ще напиша обява, която да гласи „Математическа паралелка с класен ръководител си търси училище“. Посмяхме се малко… После си дадохме сметка, че децата се сработиха много добре помежду си и с госпожа Найденова. Май това не беше толкова лоша идея…

Питайки се леко плахо и вече на сериозно, дали бихме предприели подобна крачка, започнахме да търсим училище. Първи опит – неуспешен… Училището чудно, близко – пак в кв. Младост, малко, директорката симпатична, влезе ни в положението, прояви желание. Но.. не се получиха нещата. Това не ни отказа.
Следващото училище, в което отидохме беше 128 СУ Алберт Айнщайн. Благодаря на г-н Плачков, директора на това училище. Този човек ни прие на групи от по трима – четирима родители, притеснени, разочаровани от системата… Изслуша ни и каза „Ами.. аз вече съм обявил конкурс за учител по математика“. И така. Дойде деня на конкурса. Тъжно, но факт – г-жа Найденова беше единствения кандидат. Г-н Плачков каза по време на една от поредните ни срещи: „Аз трябва да съм луд да не я взема… Следват я не един и двама родителя.. Ама вие сте двайсет! Значи има защо!“

Днес беше 15ти септември. В новото училище, но със стария клас и старата учителка. Емоциите са смесени, но преобладават положителните! Със сигурност има малко страх и съмнения, но и много надежда!

След всички тези летни училищни емоции, мога да обобщя следните неща:

1. Не съм очаквала, че група хора могат да бъдат толкова единодушни в решенията и действията си.

2. Не съм допускала, че когато от математическата паралелка, пълна с деца, подбрани с изпит, се отписват на талази, на талази, общо 17 деца (от 27), никой няма да реагира и да каже „чакайте, да видим, да помислим“. Нито дума

3. Не съм си представяла, че един млад човек със семейство и деца ще поеме ангажимент към нас и нашите деца по този сериозен и отговорен начин. Благодаря!

4. Не съм мислила, че ще открия нови приятели и ще се сближа толкова с тези деца и родители!

Исках да разкажа! Защото да преместиш почти цял клас, да му намериш училище със смел директор, да му осигуриш математически профил, този клас да си запази класния ръководител… Направо си е постижение и трябва да се знае! Защото е възможно и защото е необходимо, когато системата те предаде и разочарова.

Много неща не разказах… Например как децата ходеха из училището (125то) и скандираха "Искаме ПРАВДА"... Или как днес се прегръщахме и целувахме с родителите, госпожата и децата, защото така ни идва отвътре след всичко преживяно... Или как към класа се присъединиха още 3 деца от 125то училище, които не са били в математическа паралелка... И едно дете от 128мо училище с желание и интерес към математиката.. Беше едно дъъъълго училищно лято…

А сега – добре дошла на новата учебна година!

П.П. Не мога да не кажа голямо БЛАГОДАРЯ на Pravda Naydenova, защото тя беше зад нас през цялото време (така, както ние зад нея) и пое с желание и ентусиазъм това преместване и обучението и отглеждането на децата ни за следващите две години. Това е човек, който обича професията си, който успешно раздава знания на децата. Не знам с какво ги пленява, за да я обожават толкова, но знам, че докато го прави, ние (родителите) ще сме насреща за нея!

Marina Vylevska

 Как бихте постъпили в подобна ситуация? Щяхте ли да се борите със системата по такъв начин? Възхищавам се на родителите.

Последна редакция: нд, 17 сеп 2017, 12:51 от Анонимен

# 1
  • Мнения: X
Браво на родителите! Браво и на учителката, че е била пример за децата!

# 2
  • Варна
  • Мнения: 36 601
Това са Родители и Учител. Умишлено ги пиша с главни букви.

# 3
  • Мнения: 4 841
Независимо колко е добър един учител, намирам за некоректно да преподава И в школа. Това е конфликт на интереси, и не говори добре за учителя.
Битките за влияние в математическите среди не са от вчера и са изключително грозни и непочтени, много е жалко, когато в тях се въвличат деца и учители. Но така е, когато има засилен интерес и много пари на едно място.

Около десетина деца от въпросния клас са все още в 125-то училище. Монетата винаги има две страни, не бих ръкопляскала, без да съм запозната в детайли.

# 4
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Щях да се боря, разбира се1
Браво на всички победители в тази история! С времето ще се изчистят закостенелите и бездушни педагози в системата и тя ще се промени и отвори за промените. Не сме в средновековието, за да се действа и преподава по този допотопен начин. Хора завистливи и злобни има навсякъде.

.......

Независимо колко е добър един учител, намирам за некоректно да преподава И в школа. Това е конфликт на интереси, и не говори добре за учителя.
Битките за влияние в математическите среди не са от вчера и са изключително грозни и непочтени, много е жалко, когато в тях се въвличат деца и учители. Но така е, когато има засилен интерес и много пари на едно място.

Около десетина деца от въпросния клас са все още в 125-то училище. Монетата винаги има две страни, не бих ръкопляскала, без да съм запозната в детайли.

Аз не прочетох такова нещо в първия пост или пък ти ходи да се рониш да намериш нещо вонящо.
Монетата винаги има две страни и едната само ще загуби, предполагам заради двуличие, страх или най-вероятно безразличие. Всеки ли ще се захване с главоболието да мести клас в друго училище, да хаби енергия и чувства. Правя си извода от това, че на родителската среща с ръководството на първото училище са отишли 40 родителя - майките и бащите на 27-те деца. Твърде показателно е какво е било положението, просто на 10 от децата родителите им не им е стискало, не им се е занимавало, не са искали да се борят за децата си или са се поддали на кандърми от ръководството на училището.

 Радвам се за 17-те деца, които все пак са около две трети от класа. Мнозинството винаги печели.

Последна редакция: нд, 17 сеп 2017, 15:12 от _Мishel_

# 5
  • Мнения: 12 473
Много хубава история, браво!

# 6
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Ето още един пример за прословутите математически среди...и май не са само те...

http://m.bgdnes.bg/Article/6447660

Известният казанлъшки математик и физик Теодосий Теодосиев на половин щат, заради завист и омраза от страна на колегите си.
Само си помислете какво усойно гнездо може да е учителския колектив.

# 7
  • София
  • Мнения: 5 959
За този случай и аз научих.
Никъде не пише, че госпожата е преподавала в школа и е имало конфликт на интереси.
Бърдс Флу, може ли повече подробности?

И статията за учителя по физика четох. Много тъжно и жалко.

А знаете ли, че в момента учителите по физика и математика са най-дефицитни сред гилдията?
И знаете ли, че почти никой млад човек не желае да стане такъв учител. Следването е трудно, работата е неблагодарна и заплащането е мизерно.

# 8
  • Мнения: X
А знаете ли, че в момента учителите по физика и математика са най-дефицитни сред гилдията?
И знаете ли, че почти никой млад човек не желае да стане такъв учител. Следването е трудно, работата е неблагодарна и заплащането е мизерно.
Да. Учителката по математика на дъщеря ми е на 47 години. Тя е най-младата ѝ учителка. Обаче е страхотна!

# 9
  • София
  • Мнения: 5 959
А знаете ли, че в момента учителите по физика и математика са най-дефицитни сред гилдията?
И знаете ли, че почти никой млад човек не желае да стане такъв учител. Следването е трудно, работата е неблагодарна и заплащането е мизерно.
Да. Учителката по математика на дъщеря ми е на 47 години. Тя е най-младата ѝ учителка. Обаче е страхотна!

А учителката по математика на сина ми в старото му училище е пълна щета! Не просто не учи на нищо децата, тя като заема мястото в това училище им отнема шанса да научат нещо от някой друг учител. Госпожата е преквалифициран инженер. Обаче като я гледам тя и за инженер толкова става, колкото за учител, т.е. никак. Става дума за училище в центъра на София, не в покрайнините. Обаче директорката ѝ е гръб и ще продължава да осакатява децата. Пък после родителите били виновни, че децата им са неграмотни. Да бе, да Crossing Arms

# 10
  • Мнения: X
Покрай делегираните бюджети много директори станаха като феодали.

# 11
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
А знаете ли, че в момента учителите по физика и математика са най-дефицитни сред гилдията?
И знаете ли, че почти никой млад човек не желае да стане такъв учител. Следването е трудно, работата е неблагодарна и заплащането е мизерно.
Да. Учителката по математика на дъщеря ми е на 47 години. Тя е най-младата ѝ учителка. Обаче е страхотна!

Моят син много обича първата си учителка по математика от подгответо. Сега се разбрахме тя да го подготвя за кандидатстването му с математика и физика в университета. Обожаваше и първият си учител по информатика. Очите му светваха, когато говореше за него. Сега се надява той да му предава по програмиране, защото се записа на подготвителния курс на Софтуни. Разбрахме от Светлин Наков, че учителите в 38-те големи града ще са си местни и вероятността отново да общува с любимия учител много го вълнува.

В системата са се натряскали сульо и пульо и се правят на интересни. Добрите и талантливи преподаватели винаги са обичани от учениците.

# 12
  • Мнения: 13 263
Нещо много взеха да стават тия скандали в математическите среди, първо в СМГ, сега това.
Раздвоена съм, хем е хубаво че децата имат прекрасен учител, обаче не одобрявам замесването на родители и ученици в трудоправни отношения на учителите

# 13
  • София
  • Мнения: 5 959
Между другото това не е първият такъв случай. Преди 4-5 години един мой познат ми разказа, как са преместили класа на едно от децата му в от 20то в 19то училище в София. Сега подробности не помня много, защото беше отдавна и от тогава не съм го срещала. Обаче много се впечатлих, защото за 20то народът яко се натиска, а 19то беше едно презряно училище. Дори доста години имаха частна гимназия под наем в сградата си, защото не можеха да съберат ученици, за да ѝ запълнят капацитета. Сега не е така. Всички централни училища са препълнени, дори и ненарочените за елитни.

Ах, да, сетих се за още един случай който ми разказаха юни месец. Един, мисля че 3ти клас, е напуснал 139 то училище в Лозенец, без учителката обаче. Май са напуснали точно, защото тя не става. Обаче къде са отишли и доколко това наистина е вярно не знам.

# 14
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Раздвоена съм, хем е хубаво че децата имат прекрасен учител, обаче не одобрявам замесването на родители и ученици в трудоправни отношения на учителите

Какво би сторила, ако отнемат любимият учител на детето ти? Хората са реагирали първосигнално, но пък всеки иска най-хубавото за детето си. Както и да го мисля и аз не бих оставила детето си в това училище при едни такива обстоятелства.

# 15
  • Мнения: 676
Историята е чудесна.
И да ви кажа за това непрекъснато тръбене по медии, че учители няма не е вярно. Просто не дават възможност на нови кадри да влязат в системата. Трябва да си нечий човек и можеш да си работиш и в пенсионна възраст. А ако нямаш връзки се оказва,че или документите не са ти пълни. Или нямаш стаж. Как да го направиш този стаж като не можеш да стигнеш до класната стая... Параграф 22, нали?!

# 16
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Обаче много се впечатлих, защото за 20то народът яко се натиска, а 19то беше едно презряно училище.


След инцидент в училище, преместих сина си в по-вехтото и неелитно училище в града. То взе, че му беше на късмет и попадна на страхотни учители.
Спомням си как се смях със закачките на учителя му по история. Понеже имаше заложби, но все се скатаваше от ангажименти, синът ми бе принуден да участва на олимпиада по история от учителя си по много забавен начин. В пет поредни часа по история учителят го изпитвал за целия материал без да му казва, че няма да му пише оценка. Само го уведомявал, че вече е по-близко до целта. Накрая на всеки от часовете го питал, дали наистина е сигурен, че няма да участва на олимпиадата. Накара го да се подготви, като го постави в шах и нямаше мърдане. Същият учител вече е доктор на историческите научи и продължава да преподава в същото училище.

# 17
  • Мнения: 3 118
Нещо много взеха да стават тия скандали в математическите среди, първо в СМГ, сега това.
Раздвоена съм, хем е хубаво че децата имат прекрасен учител, обаче не одобрявам замесването на родители и ученици в трудоправни отношения на учителите


Аз пък не одобрявам пасивното гледане отстрани и овче примирение без да се опиташ да направиш нещо.

# 18
  • Мнения: 13 263
Не мога да отговоря, не познавам ситуацията отвътре и незнам какво точно ще направя.
Но самото зачестяване на тези ситуации в математическите гимназии, които са горе-долу еднотипни не ми харесва.
Но със сигурност не бих била груба спрямо останалите, които не застават на тази позиция, не ми е по вкуса това драматизиране и въвличането на родители и ученици в такива скандали.
Пък е все пак говорим за гимназия, един учител по предмет, да основен, но все пак един от всичките.

Издислав, говоренето и скандалите се надценяват, прекаляването с тях често дава обратен ефект.
Защо си мислиш, че всички родители и деца са на едно мнение за въпросния учител.
Simple Smile Сега съм очакване на -"Кой не скача е червен", разбирам че за замесените в ситуацията е трудно да си помислят за друга гледна точка, но бъдете сигурни, че я има
 

# 19
  • Мнения: 2 600
Самият факт, че 10 деца от 27 не са се преместили, въпреки че с направената от другите 17 "пътека" е било лесно и ясно, говори че е имало и друга гледна точка.

# 20
  • Мнения: 36 468
Само мога да ги поздравя - много добре са постъпили! Аз бях в друг тип училище, в което не можеха да си позволят да изпуснат и едно "дете", затова не изключваха никого. Определено щяха да се впечатлят, ако изгубят цял един клас. Директорите на училища си въобразяват, че са нещо като диктатори - от тях може да се очаква всякаква глупост и категорично не са от типа хора, с които може да се преговаря (подобно на терористите). Simple Smile

# 21
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Самият факт, че 10 деца от 27 не са се преместили, въпреки че с направената от другите 17 "пътека" е било лесно и ясно, говори че е имало и друга гледна точка.

А защо родителите на тези 10 деца, които са останали в училище са присъствали на извънредната родителска среща с ръководството на въпросното училище в подкрепа на учителката? Това не ми прилича на друга гледна точка.  Аз това го наричам по-скоро овчедушие, безхаберие, мързел или подкупност.

# 22
  • Мнения: 36 468
По-скоро е мързел - аз си останах в същото скапано училище 12 години, защото беше на 200 метра от дома ми и знаех, че ще се справя с кандидат студентските изпити с помощта на уроци.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
По-скоро е мързел - аз си останах в същото скапано училище 12 години, защото беше на 200 метра от дома ми и знаех, че ще се справя с кандидат студентските изпити с помощта на уроци.
И високата диплома от същото това училище.

# 24
  • Мнения: 2 600
Скрит текст:
Самият факт, че 10 деца от 27 не са се преместили, въпреки че с направената от другите 17 "пътека" е било лесно и ясно, говори че е имало и друга гледна точка.
А защо родителите на тези 10 деца, които са останали в училище са присъствали на извънредната родителска среща с ръководството на въпросното училище в подкрепа на учителката? Това не ми прилича на друга гледна точка.  Аз това го наричам по-скоро овчедушие, безхаберие, мързел или подкупност.

А защо да са присъствали "в подкрепа"? Това са думите на едната страна. Били са поканени, присъствали са. Не сме видели протокол, кой е бил "за" и "кой" против.

# 25
  • Мнения: 36 468
Янтра, да, в този тип училища всички имат високи дипломи. Но оценките ми на изпитите също не бяха ниски Simple Smile

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
Янтра, да, в този тип училища всички имат високи дипломи. Но оценките ми на изпитите също не бяха ниски Simple Smile
Да де, ама си кандидатствала с един или два предмета, ако беше в силно училище щеше да се наложи да се напрягаш по всичките.

# 27
  • Мнения: 36 468
Изместваме темата. Така е, но реално за какво ми е? Аз съм хуманитарист - изобщо не се интересувам от математика; мога да смятам и това е достатъчно.

# 28
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
Изместваме темата. Така е, но реално за какво ми е? Аз съм хуманитарист - изобщо не се интересувам от математика; мога да смятам и това е достатъчно.
Еми аз съм инженер. Обаче помня как две петици през годините по хуманитарни предмети ми изядоха ценни стотни. И да, изместваме темата. Но е пак свързано с образование и причини за избор на училище.

# 29
  • Мнения: 36 468
Твоят аргумент всъщност е в полза на скапаните училища. В крайна сметка, основният проблем с тях е, че хора, които са отличници са абсолютно неподготвени за кандидатстудентски изпити в хубавите университети. Много от тези "отличници" са достатъчно тъпи, за да не осъзнаят, че имат нужда от много допълнителна подготовка. Те са ощетени донякъде (учителите им са ги излъгали волно или неволно); останалите могат да бъдат само облагодетелствани от това, че хем имат перфектна диплома, хем са се подготвили добре по интересуващите ги предмети.

# 30
  • Пловдив
  • Мнения: 23 666
Обмислям въпроса. Скоро ми предстои да насочвам децата си към гимназия.

# 31
  • Мнения: 36 468
Понякога е малко неприятно, защото наистина не изключват почти никого. Но пък най-вредните елементи така и така пропускат повечето часове, та не пречат Simple Smile

# 32
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Скрит текст:
Самият факт, че 10 деца от 27 не са се преместили, въпреки че с направената от другите 17 "пътека" е било лесно и ясно, говори че е имало и друга гледна точка.
А защо родителите на тези 10 деца, които са останали в училище са присъствали на извънредната родителска среща с ръководството на въпросното училище в подкрепа на учителката? Това не ми прилича на друга гледна точка.  Аз това го наричам по-скоро овчедушие, безхаберие, мързел или подкупност.

А защо да са присъствали "в подкрепа"? Това са думите на едната страна. Били са поканени, присъствали са. Не сме видели протокол, кой е бил "за" и "кой" против.



Следваш ли пътя на логиката въобще? Чете ли написаното?
Макар написано от  "другата" страна, то е показателно. жената е написала "Не съм и предполагала, че е възможно за клас от 27 деца, да се появят 40 родители за родителска среща. ...Три часа говорихме, спорихме и се опитвахме да разберем защо в днешно време един млад, способен, амбициозен, мотивиран, обичан учител е нежелан в едно, така известно като елитно училище. Смислен отговор не получихме. Имаше зле скалъпени обвинения за несвършена работа, които ние отхвърлихме лесно с факти. Забравих да кажа, че си направихме труда да извадим постиженията на децата от състезания по математика през изминалата година и резултата беше три листа списък с имена, медали и грамоти."

Никъде не се споменава за конфронтация между родителите, а между родители и учители. И от какъв зор, родители които нямат отношение и са съгласни с ръководството, ще присъстват на такава среща? Защото ръководството са гламави и им трябва стратегическа подкрепа, за да уволнят една учителка ли?
Много мразя, когато някой почне да се прави на интересен и да търси под вола, теле.

# 33
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Ох, това 125-то, моя мъко!
Последна година и се свършва!
Рускиня да преподава ангрлийски език "Отворытье ляст лесон". Тройка по английски, при положение, че има 98% успявяемост в Британика.
Масово рязане на оценки в 7-ми клас, за да може да имат паралелка в 8-ми, което не се случва вече доста години.

Евалата на математиците и сговорните родители, мислех че само при тях не е батак, но уви...

# 34
  • Мнения: 13 263
Незнаех, че правилата за родителски срещи са се променили и могат да присъстват само определени родители на тях.
От опита ми родителската среща е за всички родители в класа.
А от опита ми толкова години и срещи, които не са предизвикани от конфликтни ситуации съм се чудела защо идват и двамата родители, а на извънредно не виждам нищо чудно, че са дошли и двамата родители на някои деца.

# 35
  • Мнения: 252
Позиция по конкретния казус не мога да заема, т.к. не познавам ситуацията в цялата и пълнота. Присъствието на 40-те родителя показва само, че родителите са ангажирани и заинтересовани какво се случва с децата им в училище, по никакъв начин не означава подкрепа към съответната учителка или преместването на класа в друго училище.

# 36
  • Мнения: 21 440
Нещо много

взеха да стават тия скандали в математическите среди, първо в СМГ, сега това.
Раздвоена съм, хем е хубаво че децата имат прекрасен учител, обаче не одобрявам замесването на родители и ученици в трудоправни отношения на учителите

И аз така мисля.
Иначе ви пожелавам успех. Това е старото ми училище, дано да сте доволни.

# 37
  • Варна
  • Мнения: 10 493
И в нашето училище има голямо текучество на преподаватели. Тези срочни договори законни ли са? Не мисля, че е нормално отношение към човек да го държиш постоянно на тръни.
Иначе браво на децата и родителите, тази единност много липсва Sad

# 38
  • Мнения: X
Законни са, но не може повече от два пъти да назначаваш на срочен договор. След това той се трансформира в безсрочен.

# 39
  • Мнения: 15 960
Историята ме впечатли, защото все по-рядко има такива вдъхновени учители, харесвани и от ученици, и от родители.

# 40
  • Мнения: X
И рядко родители се обединяват, вместо да се спасяват кой как може.

# 41
  • София
  • Мнения: 6 360
това е втори такъв случай в това училище.

преди две години "напусна" друг един от водещите математици и след него си тръгна половин паралелка - в средата на 7-ми клас...

# 42
  • Мнения: 19 296
Успех на децата в новото училище!
Аз писах и в темата за 125то, че много ме впечатли историята. Браво на родителите, че са били единни и инициативни.

# 43
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Явно им е практика. Не ги интересуват добрите преподаватели, а се преследват интереси.

# 44
  • Мнения: 15 960
Странно е наистина поведението на ръководството, но не е само там.  Толкова харесвани учители и да ги гонят, а какви държат...

# 45
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Странно е наистина поведението на ръководството, но не е само там.  Толкова харесвани учители и да ги гонят, а какви държат...


Не е само там, навсякъде е. Нашето е някакво забутано квартално училище и процедират по същия начин. Временни договори, всяка година част от препоравателите ги няма, идват нови...
Моето дете миналата година беше с една класна, която туко що постъпи на работа, тази година е пак с нова класна.

# 46
  • София
  • Мнения: 1 397
Родител съм на дете от този клас, от преместилите се. Истината е, че на тази родителска среща никой от нас не си е мислил да напуска 125то. Всички бяхме шокирани, защо това се случва, как е възможно да не подновиш договор на млад и видно успешен учител и как да обърнем процеса. Нямаше родител, който да не е доволен от ВСИЧКО дотогава. Даже си въобразявахме, че може този конкурс да е една формалност и няма как да не си върнем класната, която имаше и квалификация за това, защото след толкова успешна година не може да не го спечели. Искахме да благодарим за всичко досега и да се успокоим, че всичко това ще продължи, защото същото това ръководство септември ни представи същия този учител с гордост и радост, че са успели да я привлекат. Няма никаква логика да искаш да разрушиш нещо, което работи перфектно???
Идеите за преместване се породиха едва по - късно, когато се разбра, че не е възможно учителя да остане в това училище с нас и се видя, че ръководството не можа да даде обективно обяснение защо. Тогава у нас се породи онова чувство за несправедливост и желание да се разграничим от нея.
Не е лесно да вземеш решение да се преместиш кой знае къде, ако въобще има къде, при положение, че си имал една прекрасна учебна година, преборил си се да си в това училище след 1 или 2 години курсове по математика, макар и не крия, че СМГ е била целта на повечето деца от класа. Училището е с прекрасна база, възможности за изява на децата, чудесна среда от родители и ученици, още няколко прекрасни преподавателя по другите предмети, г-жа Чергарска по ЧП например. Има деца, които са в училището от 1ви клас, деца са посещавали школата на г-н Димитров, които обичат и него и училището си, предложената алтернатива беше друг утвърден учител от училището да поеме класа. Уважавам избора на всеки от другите останали в училището родители.
Лично аз взех решение да напуснем, защото просто това, което ръководството направи не беше честно. Беше законно, но не беше човешко и беше във вреда на един млад учител и децата, които го обичат. В моите очи беше като системата - срещу човека. Синът ми искаше само да е пак с класната и пак с децата от класа. Е - това нямаше как да се случи в 125то. Оказа се, че и други деца и родители искат същото и тогава вече се заехме с тази нелека задача да го направим възможно. Много хора ме предупреждаваха много да внимавам, за да не се окаже типично по български, че всички подкрепяме на думи, а после само 1-2 наивници наистина пристъпват към действия. Ами опровергахме я тази система - преместихме се достатъчно деца, за да може да се сформира клас. Повярвахме, че е възможно нещо да се случи както ние искаме и невероятно, но то се случи. 
И моля ви, не ни приписвайте някакви междуродителски конфликти. Всички родители бяха изключително загрижени за доброто и образованието на своите деца. Само ще ви кажа, че доста от преместените и останалите деца общуват активно помежду си и дори днес си споделяха видеорепортажа за нашата история и се смееха кой от класа как е излязъл на снимката във вестника, защото за тях приятелството си остава. И няма значение кой в коя сграда учи. Човекът си е човек където и да отиде или остане. Успех на всички и  не се отказвайте от мечтите си! Борете се, търсете! И наистина съединението прави силата!

# 47
  • Мнения: 47 981
Аз много се зарадвах и се надявам тази помия с математическите среди и интригите в училищата да се пораздвижи, и то точно по този начин
Много се радвам и на задружните родители и деца и им пожелавам да са все така
 

# 48
  • Пловдив
  • Мнения: 1 593
Браво на родителите които са се ангажирали с търсенето на ново училище. Вдъхновяваща история как човека победи системата.

# 49
  • Мнения: 5 234
Това лято - 2017 г. ли е станало това?

# 50
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Попаднах на един много интересен случай
Цитат
Училище for Dummies: МАТЕМАТИЧЕСКА ПАРАЛЕЛКА С КЛАСЕН РЪКОВОДИТЕЛ СИ ТЪРСИ УЧИЛИЩЕ

Когато вярваш в нещо, а накрая се окаже, че всичко е илюзия, когато се разочароваш от системата, когато видиш, че не можеш да я промениш или пребориш… Когато видиш, че не си сам в борбата.. Накрая… резултата е ново начало! На ново място със същите хора. С надежда и малко страх, но без грам съжаление.

Историята е дълга и се развива цяло лято… Даже истинското начало беше точно днес, миналата година. 15ти септември, 2016 година. Вълнение и трепет! С Иво вървим към елитното 125то СУ Боян Пенев, спомням си как бях облечена, даже къде точно бях паркирала. Толкова се вълнувах! След две години мъки, курсове и не-приемане в СМГ, Иво беше приет да учи в 125то училище. Чисто, красиво, ремонтирано… Страхотно! А той – в една от двете математически паралелки, държал изпит и всичко, както си му е реда. Силно съм впечатлена, че паралелките са цели 8. Голям наплив, голямо нещо. Това води до още по-голямо вълнение и радост.

На този ден се запознахме с НЕЯ – причината за нашето желание да не се съгласим със системата. Госпожа Правда Найденова. Не знам защо, когато за първи път прочетох името й, си я представих като 50 годишна, сериозна жена, с къса черна коса. Някак си, името Правда допринесе. Оказа се, че това е 30 годишна, амбициозна, добра, мила, справедлива, умна, знаеща жена с дълга руса коса. Тя плени децата. Беше с тях по 13 часа седмично. И това не беше достатъчно. Помъкна ги на походи по планините през уикенда. Викаше ги извънредно в училище, за да ги подготвя за състезания. И всички деца ходеха. С желание!

Тя направи група във Вайбър с децата. Там обсъждаха задачи и домашни. Участваше активно във фейсбук страницата на класа. Беше винаги на разположение. За деца и за родители.

Тя стриктно следеше оценките на децата по другите предмети. Поставяше им срокове, за да се подготвят по история, например, за да оправят четворката от последното изпитване. Говореше с другите учители за проблемите на децата. Общуваше активно с тях по всякакви въпроси.

На първата родителска среща тя ни каза „Аз имам 27 служебни деца и 2 лични“. И така се оказа наистина.
След тежкия четвърти клас, който имаше Иво (кофти клас, заяждане, рев, незаинтересована учителка и нежелание да ходи на училище), аз бях изключително благодарна, че попаднахме на госпожа Найденова. И не бях само аз.
Живеейки в този розов облак от спокойствие и очакване на лятната ваканция, изведнъж до нас, родителите, достигна информация, че госпожа Правда Найденова е на срочен договор, който няма да бъде подновен. На нас това ни беше разяснено около 10 дни преди края на учебната година, тоест – началото на юни.

Ситуацията беше „жените плачат, пищят децата“. Оказа се, че не само аз съм силно впечатлена от Правда Найденова и нейната работа през учебната година. Последваха дълги нощи в обсъждане на ситуацията с другите родители, притеснения и стратегии.

Организирахме родителска среща с директорката на училището почти веднага, след като разбрахме. Искахме да разберем причините и да обърнем процеса, ако можем.
Не съм и предполагала, че е възможно за клас от 27 деца, да се появят 40 родители за родителска среща. Насреща ни стояха временно изпълняващ длъжността директор Венелина Николова, заместник директор Стефка Петрова, г-н Димитър Димитров – учител по математика и един от създателите на математическата школа на 125то училище и г-жа Юлия Душкова – учител по математика. С други думи – сериозна подготовка и сериозни опоненти. За да е по-цветна картинката, нашата г-жа Найденова беше сложена на един стол в ъгъла, за да слуша и гледа на живо собственото си бичуване. Само ще кажа, че срещата започна в 18:30 и приключи в 21:30. Три часа говорихме, спорихме и се опитвахме да разберем защо в днешно време един млад, способен, амбициозен, мотивиран, обичан учител е нежелан в едно, така известно като елитно училище. Смислен отговор не получихме. Имаше зле скалъпени обвинения за несвършена работа, които ние отхвърлихме лесно с факти. Забравих да кажа, че си направихме труда да извадим постиженията на децата от състезания по математика през изминалата година и резултата беше три листа списък с имена, медали и грамоти.

С две думи на родителската среща стана ясно, че има обявен конкурс за учител по математика и информатика и при желание от страна на г-жа Найденова, тя може да се яви на него. Интересен факт беше, че необходимостта от конкурс за точно такъв учител, по информатика и математика, беше породена от факта, че 125то СУ е обявено за иновативно училище на база на създадената интерактивна стая за обучение по математика. В тази стая е необходимо да има квалифицирани кадри, които да могат да обучават децата, което е било и изискването към училището от МОН. Използвани са документите на г-жа Найденова. Разбира се, с нейно знание и съгласие. И какво се получава – не стига, че имаш нужната квалификация, за да допринесеш училището да се превърне в иновативно, а именно това е причината да не ти подновят договора, защото си на длъжност „учител по математика“, а е необходим „учител по математика и информатика“. Знаехме кой ще спечели конкурса още преди да е протекъл, така и стана – млад учител, мъж, пожелаваме му успех в бъдещите начинания.
Родителската среща свърши и на нас ни стана ясно, че положението е „надежда всяка тука оставете“. Не беше възможно г-жа Найденова и децата ни да продължат щастливото си и безгрижно съвместно съществуване на територията на 125то училище.

Веднъж се пошегувах, че ще напиша обява, която да гласи „Математическа паралелка с класен ръководител си търси училище“. Посмяхме се малко… После си дадохме сметка, че децата се сработиха много добре помежду си и с госпожа Найденова. Май това не беше толкова лоша идея…

Питайки се леко плахо и вече на сериозно, дали бихме предприели подобна крачка, започнахме да търсим училище. Първи опит – неуспешен… Училището чудно, близко – пак в кв. Младост, малко, директорката симпатична, влезе ни в положението, прояви желание. Но.. не се получиха нещата. Това не ни отказа.
Следващото училище, в което отидохме беше 128 СУ Алберт Айнщайн. Благодаря на г-н Плачков, директора на това училище. Този човек ни прие на групи от по трима – четирима родители, притеснени, разочаровани от системата… Изслуша ни и каза „Ами.. аз вече съм обявил конкурс за учител по математика“. И така. Дойде деня на конкурса. Тъжно, но факт – г-жа Найденова беше единствения кандидат. Г-н Плачков каза по време на една от поредните ни срещи: „Аз трябва да съм луд да не я взема… Следват я не един и двама родителя.. Ама вие сте двайсет! Значи има защо!“

Днес беше 15ти септември. В новото училище, но със стария клас и старата учителка. Емоциите са смесени, но преобладават положителните! Със сигурност има малко страх и съмнения, но и много надежда!

След всички тези летни училищни емоции, мога да обобщя следните неща:

1. Не съм очаквала, че група хора могат да бъдат толкова единодушни в решенията и действията си.

2. Не съм допускала, че когато от математическата паралелка, пълна с деца, подбрани с изпит, се отписват на талази, на талази, общо 17 деца (от 27), никой няма да реагира и да каже „чакайте, да видим, да помислим“. Нито дума

3. Не съм си представяла, че един млад човек със семейство и деца ще поеме ангажимент към нас и нашите деца по този сериозен и отговорен начин. Благодаря!

4. Не съм мислила, че ще открия нови приятели и ще се сближа толкова с тези деца и родители!

Исках да разкажа! Защото да преместиш почти цял клас, да му намериш училище със смел директор, да му осигуриш математически профил, този клас да си запази класния ръководител… Направо си е постижение и трябва да се знае! Защото е възможно и защото е необходимо, когато системата те предаде и разочарова.

Много неща не разказах… Например как децата ходеха из училището (125то) и скандираха "Искаме ПРАВДА"... Или как днес се прегръщахме и целувахме с родителите, госпожата и децата, защото така ни идва отвътре след всичко преживяно... Или как към класа се присъединиха още 3 деца от 125то училище, които не са били в математическа паралелка... И едно дете от 128мо училище с желание и интерес към математиката.. Беше едно дъъъълго училищно лято…

А сега – добре дошла на новата учебна година!

П.П. Не мога да не кажа голямо БЛАГОДАРЯ на Pravda Naydenova, защото тя беше зад нас през цялото време (така, както ние зад нея) и пое с желание и ентусиазъм това преместване и обучението и отглеждането на децата ни за следващите две години. Това е човек, който обича професията си, който успешно раздава знания на децата. Не знам с какво ги пленява, за да я обожават толкова, но знам, че докато го прави, ние (родителите) ще сме насреща за нея!

Marina Vylevska

 Как бихте постъпили в подобна ситуация? Щяхте ли да се борите със системата по такъв начин? Възхищавам се на родителите.

Прекрасна история. Звучи ми като разказ. Много хубав.
Бих била солидарна с тези родители.
Желая много успехи на учителката и децата й.

# 51
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343

И моля ви, не ни приписвайте някакви междуродителски конфликти. Всички родители бяха изключително загрижени за доброто и образованието на своите деца. Само ще ви кажа, че доста от преместените и останалите деца общуват активно помежду си и дори днес си споделяха видеорепортажа за нашата история и се смееха кой от класа как е излязъл на снимката във вестника, защото за тях приятелството си остава. И няма значение кой в коя сграда учи. Човекът си е човек където и да отиде или остане. Успех на всички и  не се отказвайте от мечтите си! Борете се, търсете! И наистина съединението прави силата!

В този форум има една дузина, която все върви наопаки във всичко. Търси интриги, конфликти, тинтири - минтири и още куп неща, за да осакатят или изцапат със съмненията си чистотата в нечия история за справедливост. Малко са, но пък са много кресливи и миризливи.

.....
Много се радвам за новосформирания клас на г-жа Правда Найденова. Попътен вятър и всичко най-добро!


Щастливият клас с хубавата си госпожа  в новото училище.



Ето как се мъкне цял клас на поход. Не виждам недоволни.





Последна редакция: вт, 19 сеп 2017, 21:33 от _Мishel_

# 52
  • Мнения: 371
Явно ръководството на 125 су не цени стойностните учители, единствено това мога да мисля. А също и учениците си. Това са два случая с напускане на по-голяма част от децата от класа - първият класа на г-н Данков (и представете си след завършване на първи срок на толкова важния 7 клас) и втория на г-жа Найденова.
Поздравления за г-жа Найденова - не е лесно да спечелиш доверието на по-голямата част от родителите и обичта на учениците.
Поздравления и за родителите, не е лесно да се вземе такова решение, след прием със състезание и след една учебна година да се смени училището.
А ето интересна статия за г-жа Найденова:
http://times.bg/news/view/32438/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D … D0%B4%D0%B5%D0%BD

# 53
  • Мнения: 24 467
Впечатлих се, наистина:
Цитат
Според и.д. директора на столичното школо Венелина Николова, едно от грубите нарушения на младата и обичана учителка било, че извеждала учениците си извън училище, без да имало издадена заповед за това. Установили също, че не спазвала т.нар. тематични разпределения и затова не подновили договора й.
Събота и неделя, например, всеки човек може да ходи където и с когото си ще.
Бюрократичните глупости, облечени във формата на административни изисквания, създават пречки за развитието на нормалните отношения между учениците и между тях и учителите. В случая е твърде вероятно да е налице една злоупотреба с нормативни изисквания. Не съм запозната с обвиненията за извършване на такова нарушение от страна на Найденова, няма как да коментирам подробно. Ако въобще е доказано нарушение от страна на г-жа Найденова. Коментирам чисто човешката страна на този въпрос. При нас редовно имаше организирани хижи и походи от учители, за които нито са искали подписи от родител, нито се минаваше през тромави безсмислени процедури, заради които днес редица преподаватели се отказват да се занимават с нещо, различно от задължителния хорариум и съдържание на часовете. А често имат много добрите намерения и възможности да свършат нещо наистина полезно и приятно за всички. Но биват възпрепятствани да го направят по такива причини.
А тематичните разпределения и най-вече тяхната задължителност са един от огромните минуси на т.нар. ни образователна система, която е избирателно системна и не работи в полза на тези, заради които е създадена и същедствува, а това са учениците. В редица държави няма задължителен годишен план с теми, разпределен и разграфен точно по часове. Което е правилно и житейски и педагогически напълно обосновано. Настоящият краен консерватизъм носи повече негативи, отколкото позитиви.
Случаи, като настоящия, изразяват и все по-ясно ще заявяват нуждата от кардинални промени в образованието, които трябва да започнат на първо място с отказа от робското следване на спустани отгоре, често пъти не добре изкусурени или направо малоумни, учебни програми и съобразяване на процеса на обучение и възпитание с конкретния състав на групата, подлежаща на образование в съответния момент и с особените изисквания на членовете й.
В противен случай ще има отлив - все по-голям и бърз, от формите на образование, предлагани в държавните и общински училища. Които определено не следват интереса на ученика.

# 54
  • Мнения: 371
Не съм убедена, че тематичните разпределения в математическите паралелки на 125 су са спуснати отгоре, а не са разработени от математиците в училището.

# 55
  • Мнения: 24 467
"Спуснат отгоре"  е понятие, което означава в случая тематично разпределение на учебните часове по предмет, е направено не от учителя, който преподава на съответния клас.
Чела съм доста за начина на организиране на учебния процес в различни държави, т.к. ми е интересно. На много места е съвсем в реда на нещата учителят сам да прецени с какво ще занимава учениците си в дадения час, като вземе предвид нивото им, взетия и овладян до момента материал, материала, при който срещат затруднения или с който смята, че ще им бъде полезно да работят. Това е невъзможно да се прецени за учебна година напред на 1.09, примерно.
Затова и плановете би следвало да са по- общи, с набелязване на общи основни цели, не и разработени дотолкова конкретно, че учителят да е длъжен, ако 90% от децата в класа не могат да разберат на 12.02, примерно, какво е общ знаменател, задължително и въпреки това на 13.02 да трябва да преминат към събиране и изваждане на обикновени дроби, а на 14.02 - да ги умножават и делят. Или ако е установил, че даден материал е усвоен по-бързо от планираното, да не даде допълнителен такъв, с който да разшири познанията им.
Другото е консерватизъм. Който не е полезен, когато бъде приет като основен принцип в образованието.
Нашата учителка по математика, например, е в потрес по тази причина - часовете по предмета й са разпределени точно според броя часове в учебната година, като за всеки ден е предвидено вземането на нов урок и са й оставени 6 дни за контролни и класни. Винаги има я някойя седмица грипна ваканция, я нещо друго непредвидено. На практика с опита ми от двете деца от 12 години ще кажа, че всяка година броят часове не достигат да се вземе задължителния материал по разписаната програма. Аз, като родител, и тя, като учител, еднакво сме възмутени от този подход към образованието и така съставената задължителна програма. И това не е съчинено от училището. То няма пръст в тази работа.

Последна редакция: чт, 21 сеп 2017, 10:07 от Judy

# 56
# 57
  • Бургас
  • Мнения: 5 918
Подобен случай, но с начален учител имаше преди години и в Бургас. Имам лични впечатления от въпросната госпожа и стоя твърдо зад думите си, че ако бях на мястото на родителите бих я последвала дори в друг квартал
Скрит текст:
Бягство от ежедневието


За това как не бива да си мълчим или за един наритан директорски задник
Published септември 4, 2008   Аз и другите 30 Коментари

  И ето, че както всички родители дойде и моят ред да избирам училище, в което да запиша дъщеря ми. В близост до нас има три училища, което затрудняваше в голяма степен избора ми. Бях се спряла на „св. Княз Борис I“. Харесва ми това училище и мястото, на което се намира. След кратка консултация с учителките от детската градина  се оказа, обаче, че в ОУ „Любен Каравелов“  работи госпожа Величка Стоева, която била невероятен учител и човек. Мислих, мислих и реших, че ще се доверя на госпожите от детската градина и ще запиша детето си в  ОУ „Любен Каравелов“,  в класа на госпожа Стоева. Речено -сторено. И така, през учебната 2007/2008 дъщеря ми тръгна в първи клас. Започна учителската стачка и нямахме много време и възможност да се опознаем с госпожа Стоева, но дъщеря ми я обожаваше и всеки ден питаше кога ще ходят на училище, за да се види с госпожата и съучениците си. След приключването на стачката всичко се върна в нормалното си русло и госпожата се погрижи да наваксат пропуснатия през време на стачката материал. Детето ми ходеше на училище с удоволствие и усвояваше материала с лекота  и интерес.  Учебната година се изниза неусетно. Дойде време за ваканция и безгрижни игри.

Беше през една топла юнска вечер когато телефонът ми иззвъня. Обаждаше се майка на бивш възпитаник на госпожа Стоева. Това, което ми каза ми подкоси краката. Заради делегираните бюджети и поради малък брой подадени молби за новата учебна година  Анета Димова  (директорката  на „Любен Каравелов“) трябвало да направи съкращения. И въпросната директорка решила, че ще съкрати госпожа Стоева, а на нейно място ще дойде някоя си госпожа Евгения Попович, защото последната била с висше образование, а Стоева – с полувисше. Затворих телефона и в главата ми се блъскаха хиляди въпроси и гняв. Разбира се, не биваше да оставяме нещата така. Още същата вечер се свързах с всички родители и на другия ден отидохме в кабинета на Димова, за да изразим несъгласието си с нейното решение. Тя ни уверяваше, че ако зависело от нея щяла да остави госпожа Стоева,  но видиш ли, Кодекса на труда и законът я принуждавали  да съкрати Стоева, а да задържи Попович. (Което не  беше съвсем вярно, както се оказа по-късно.) Написахме декларация, че ако госпожа Стоева си отиде нашите деца си отиват от това училище заедно с нея. Декларацията беше входирана в Регионалния инспекторат на МОН в Бургас; в КТ „Подкрепа“ и в Община Бургас, отдел „Образование и култура“. Разбира се, и един екземпляр остана в училището. 

Анета Димова ни увери, че на следващия ден можем да присъстваме на педагогическия съвет, за да изразим несъгласието си пред целия колектив.

На следващия ден отидохме на съвета, което било абсолютно недопустимо, се разбра после, и Димова, за да прикрие, че е нарушила съвета е пуснала докладна за извънредно заседание.

Изразихме несъгласието си пред всички и категорично заявихме, че за нас госпожа Величка Стоева е институцията „Любен Каравелов“ и че нашите деца са в това училище точно заради нея.

Димова ни заяви, че нищо не зависело от нея. Лъжа, разбира се, защото тя е работодателя, а не някой друг, и ни изпрати в Регионалния инспекторат. Като явно си е мислела, че няма да отидем. Грабнахме се всички родители и отидохме в Инспектората. Охраната искаше да излъчим представители, които да влязат при госпожа Таня Борисова, но ние бяхме решени, че ще влезем всички. Накрая той ни пусна и ни упъти в коя стая е госпожа Таня Борисова. Същата госпожа ни прие сърдечно. Спокойно, усмихнато и мило ни обясни, че можем да прибегнем до преместване на  класа в друго училище заедно с госпожа Стоева,  ако Димова не преосмисли решението си.  Проведе един разговор с Димова по телефона като последната се държа изключително нагло и накрая дори си позволи да затвори телефона в яда си.

Бяхме направили всичко възможно. Оставаше ни да чакаме какво ще реши Димова. След седмица ни извикаха, за да ни дадат отговор. Димова беше решила да остави Стоева, а да съкрати Попович. Но ако Попович заведе дело, да я възстанови на работа. Бях убедена, че Попович ще заведе дело под давление на Димова, която лансирала учителки, които продават  Рейнбоу,  тъй като самата тя  била дистрибутор на въпросната марка  прескъпи прахосмукачки.

Изкарахме остатъка от лятото спокойно, чувайки се от време на време с госпожа Стоева.

Дойде септември.

 С гръм и трясък!!

На 01.09 ми се обади госпожа Стоева и ме информира, че сме отново в изходно положение и може да започнем учебната година с Попович като класен ръководител. Реагирахме бързо. Събрахме се всички родители  и този път бяхме категорични, че няма да губим време да разговаряме с Димова, а направо ще действаме, за да преместим класа заедно с госпожата в друго училище. Решихме, че това училище ще е „св. Княз Борис I“. На следващия ден  отидохме да разговаряме с директорката на въпросното училище, госпожа Галина Жишева. Обяснихме й накратко ситуацията и тя каза, че ще се консултира с Таня Борисова и ще ни даде отговор. След два часа се обади и каза, че всичко, което трябва да направим е да пуснем индивидуални молби и заедно с документ, че децата ни са отписани от „Любен Каравелов“ да ги занесем в канцеларията на училището. На 03.09 всички отидохме и отписахме децата си от „Любен Каравелов“. Целият клас. Госпожа Стоева беше подала заявление за напускане без предизвестие  още предния ден и беше освободена от работа. Подадохме молбите за записване на децата ни в „св. Княз Борис I“ и сега спокойно очакваме новата учебна година.

Анета Димова  и колективът на „Любен Каравелов“ останаха с пръст в уста. Разбира се, имаше и учители, които дойдоха да ни поздравят за постъпката ни, но техните имена няма да споменавам, за да си нямат неприятности. Когато (пиша „когато“, а не „ако“, защото съм сигурна,че това ще стане.) Димова бъде махната от директорския пост   ще благодаря поименно на въпросните учители.

Евгения Попович отново остана без клас и ще бъде освободена от работа, надявам се. Жалко за  учениците й ако продължи да работи като учителка където и да било.
https://craftsgifts.wordpress.com/tag/%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D … 0%B5%D0%B2%D0%B0/

# 58
  • Мнения: 2 600


Евгения Попович отново остана без клас и ще бъде освободена от работа, надявам се. Жалко за  учениците й ако продължи да работи като учителка където и да било.[/spoiler]
 

Добре, де, аз пак да се заям....

Всичко, което сте направили, за да запазите харесваната от дъщеря Ви учителка е ОК, но защо и откъде тази злоба към учителката Попович, която не е преподавала нито ден на вашите деца и не знаете лоша ли е добра ли е? Тя може да е била близка до мразената директорка, а може просто директорката да не е искала вашата учителка и тази Попович да й е била удобна с по-високото си образование за да махне вашата учителка.

# 59
  • Мнения: 24 467
И мен това ме впечатли, като четох новата история.

Цитат
Евгения Попович отново остана без клас и ще бъде освободена от работа, надявам се. Жалко за  учениците й ако продължи да работи като учителка където и да било.
Защитата на любимата учителка е похвално нещо, но какви са тези чувства и какъв е този израз на нахъсана негативна емоция по отношение на другата учителка? Тя какво ви е направила? Не прави чест на когото и да било подобно изказване, още повече, че от статията не става ясно тази г-жа Попович да е виновна с нещо за ситуацията. На очи се набива по-скоро поведението на директора.

# 60
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Да, каква е вината на г-жа Попович. Единствено, че е назначена на мястото на другата госпожа.

# 61
  • Бургас
  • Мнения: 5 918
sinergon2, цитирах линк, към статията на непозната от мен дама. Просто съм запозната със случая, а и имам впечатления от госпожа Стоева. Другата госпожа - Попович не познавам  Peace

# 62
  • София
  • Мнения: 1 397
Аз останах с впечатление, че родителите са очаквали след тази защита на класната другия учител да си направи самоотвод. Simple Smile При все че и според мен не е нейна вината, че й дават този клас.

Общи условия

Активация на акаунт