Четвъртокласници 2018/2019

  • 86 783
  • 742
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 8 230
Изобщо не го карам да разказва уроците. Задавам му някои въпроси към тях. Понякога отговаря правилно, друг път плещи глупости. Това по ЧО. В училище също не ги изпитват да разказват. Големият също не го изпитваха да разказва в трети клас. Него, сега в пети, пак не го изпитват да разказва урока. Задавали им повече въпроси, карали ги да обяснявам, но класическо разказване -- не. Затова и той не разказва вкъщи.
За концентрацията. Понякога е на ниво, друг път е разсеян. Нормално е. С текстовите задачи няма проблем по принцип. Сега ще го позасипят с контролни заради отсътвията, ще видим резултатите.

# 256
  • София
  • Мнения: 1 338
Като ви чета се успокоявам, че не камо моето е така. Ходи трета година на английски, а в училище на тест някакъв изкарал 3ка Close Но нещо става в този час-някои деца се държали невъзпитано с госпожата и правели щуротии в нейният час. По скоро се получава загубен час...
По ЧП му е по лесно, отколконо по ЧО, но и аз задавам повече въпроси и като цяло отговаря вярно. Карам го и да ми разказва какво е запомнил. В неделю чете за славяните урока 100000 пъти и почти нищо не запомни.

# 257
  • Мнения: 14 489
Тези уроци по ЧО са безумни! Не може по ЧП в един урок да имаш само за свойствата на въздуха - безцветен, има маса и т.н., а в урок по ЧО да са включени богомилите, царуването на цар Петър, Иван Рилски, преместването на столицата в Охрид, цар Самуил, ослепяването на войниците му и падането под византийско владичество! Да ме извиняват!

# 258
  • Мнения: 1
Да Ви кажа и ние се превърнахме на учители в къщи и моето дете не е от отличниците. Лошото е , че в къщи прави сам всичко с малко усилия. Като дойде момента за контролни ми иде да си скубя косите. Мислите му са през прозореца и не прилага наученото. Много е разсеян.

# 259
  • Мнения: 8 230
По математика, БЕЛ, ЧП се справя добре. По английски е задоволително, но работим дооълнително вкъщи. По ЧО му е пълна каша, хем гледа уроците в Уча се, прави упражненията там без грешка, но като го попиташ след няколко дена за някой владетел, мига на парцали. Не се притеснявам, хич, догодина пак същите неща ще учат, ще ги запомни и поосмисли тогава.
Моят хубостник се е записал на Коледното математическо състезание. Досега никога не е участвал, винаги датите съвпадаха със състезания по гимнастика. Състезателни задачи никога не е решавал. Казах му, че щом се е записал, сега трябва да се готви. Поне е наясно, че на състезание се ходи след здрави тренировки. И сега всяка вечер решаваме заедно по една тема от предни години, да е мислил предварително Simple Smile Не протестира обаче. Почти нищо няма да може да реши сам на състезанието, но пък ни падна хубава възможност да порешаваме нестандартни задачи. В нормална ситуация за такива просто не му остава време.

# 260
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 867
Moята хубостница изкара първа двойка. Имали контролно по ЧО, само отворени въпроси. Понеже не знаела всичко, решила да не пише нищо. Astonished После ми се оправда, че имало още 12 двойки в класа. Каза ми, че още следващия час била много активна и искала да си поправи оценката. Аз не съм виждала контролното и не знам какви са били въпросите. Сега ще напъваме здраво по ЧО; явно наистина е най-големият проблем за децата.

# 261
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
Много бързо се препуска по материала по ЧО. За децата е доста абстрактно точно през кое време се случва всичко. Учат за владетели, за битки в определени години, но какво се случва в едно обикновено семейство по това време не им е ясно. Нищо примерно не се споменава за децата. С какви дрехи са се обличали, какво са правели през деня, на какви игри са играели .. това е важно да навлязат в обстановката като цяло.
По математика ми се струва, че бавно се напредва, все събиране и изваждане ... В трети клас ще учат ли деление с двуцифрени числа?

# 262
  • Мнения: 8 230
Деление и умножение с дву и трицифрени числа в 4ти клас.
На мен ми беше много лесно едно време по родинознание като учехме история на България, 4ти клас бях. Само дето преди това бях изчела една камара книги на Цончо Родев, Петър Стъпов, Вера Мутафчиева и Димитър Талев. Май нямаше по-известен български владетел за който да не бях чела художествена книга. Сега обаче е абдурд синът ми да прочете нещо такова. Та нормално е да не схваща нищо. Към всеки урок, ако има  някой разказ или приказка, може и да му остане нещо в главата.
С батко му четяхме и от енциклопедията на Златното пате, но сега просто не остава кога. Отделно че този малкия заспива бързо, за разлика от големия сомнамбул и не можем да четем преди лягане.

# 263
  • София
  • Мнения: 982
Препускат по ЧО сега, защото втория срок остава само един час на седмица. Географията никак не е по-лесна от историята и тогава, ще е голямото закъсване. При нас класната разказва и допълнителни неща, но не ги учи да задават въпроси и да разсъждават, защо така са се случили събитията.

Последна редакция: сб, 25 ное 2017, 15:12 от ek_velika

# 264
  • Мнения: 1 738
По ЧО ние сме с учебника на Просвета. Учат частта география - планини, равнини, посоки на картата и т.н. Детето се справя без проблем. Явно при нас вторият срок ще е трудната част с историята.

# 265
  • Мнения: 3 414
При нас ЧО този срок е по един път седмично, а втория срок - по два. Всеки път като учим урока преговаряме предишните. Направих табла като Мандаринка ( Kissing Face ). Много му е абстрактно всичко....най му хареса урока за София Grinning
Оплаквам се, че тази седмица имаха много домашни. Едва смогвахме. И все някоя приказка за прочитане и разказване наред с домашните ( няма да коментирам колко се разстрои от "Болният лебед" и не разбрах защо изобщо подобна приказка е в читанката). Иначе пък последните два пъти се справя много добре със съчиненията, направи една добра диктовка и има две 5ци. Малко по-добре са нещата явно. Има лъч надежда Satisfied

vita, не знам как ще бори разсеяността. Преди няколко дни го вземам от училище и ми съобщава, че има 4 на диктовка. Въздъхвам (обичайно на диктовки има макс. 4, защото пише много бавно и пропуска думи, понякога изречения). Отварям вкъщи да прегледам какви ги е натворил и гледам диктовката с 3 грешки! Той толкова добра диктовка никога не е правил. Написал всичко, има 2 правописни грешки /сбъркана буква о/у/ и една дума, която е написана с малка, а не главна буква/. Отдолу под диктовката да извадят същ., пр. и глаголи. Прилагателното -сбъркано, съществителните - извадени без грешка, глаголи - липсват! Питам го:
- Знаеш ли  какво е глагол?!
И той:
- Да, бе, мамо, това са действията!
- Добре, де, защо не си ги написал?!?
- Защото забравих!

Карай! Grinning Важното е, че диктовката беше много по-добре е предишните, които бяха червени отгоре до долу. И глагол знае какво е Grinning Grinning Grinning

Последна редакция: сб, 25 ное 2017, 08:54 от caprice

# 266
  • Мнения: 8 230
И моят понякога забравя да изпълни част от заданието. Чете много добре и разбира какво се иска от него, но чете веднъж, що да се хаби два пъти. В резултат, докато изпълни първата част от задачата, забравя, че е имало и още нещо да се прави.
От географията не се притеснявам толкова. Там ще му е по-лесно. Понеже ходи и на състезания по ориентиране е наясно с карти, знаци, посоки. Отделно доста сме обикаляли по планини и други градове и е доста в час с географията на България. Това е нещо, което му е познато, има досег с него, а историята за него е нещо съвсем имагинерно.

# 267
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
Колкото и да обикаляме моето малко е много зле с ориентирането и посоките. По ЧО на контролното изкара 4. Основно беше за границите и посоките. Отворените отговори се е справила, но на по-стария материал, а и то беше само с такива, с пропуснати думи, които да се попълнят. Например:
На ..... България граничи с Гърция и Турция.
Имаше и карта с очертания на страната и да попълнят посоките. Нито една не си беше на мястото.
Сега ги нарисува и надписа и залепихме "картата" над леглото и и сутрин и вечер я "препитвам" да ми ги покаже.

# 268
  • Мнения: 8 230
Вкъщи има доста карти по стените. В тяхната стая са две големи - на България и на Европа, плюс голям глобус. В кухнята пак има закачени две големи  - на България и на света.
Какво да правя... обичам картите откакто се помня Simple Smile Другите си закачат картини, аз слагам карти.

# 269
  • Мнения: 9 875
Аз какво да кажа, винаги съм чувствала неприязън към географията, а приятелката ми, на моя чин я обожаваше. Първата седмица от училище прочиташе учебника до края, и после цялата година четеше енциклопедии и прочие. За мен това си беше ... абе направо невероятно Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт