Четвъртокласници 2018/2019

  • 86 726
  • 742
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 8 522
То за да има равновесие в природата две еднакви деца не се "падат" на родителите. Simple Smile
Моята третокласничка и тя се мота много, минимум 3-4 часа се пишат домашните  и пак не е научила /направо полудявам #Crazy/. Май ще сме като оня виц " Първото е магистър, а второто да е живо и здраво" Tired

# 91
  • Мнения: 8 228
Ами моите двамата по абсолютно нищо не си приличат, освен по външен вид. Все питаха дали са близнаци. Като характер и темпаремент са на двата полюса. Големият е страшно умен и схватлив, но моткав и мързелив за трима. Малкият вдява по-бавно, но е по-експедитивен и никога не протестира, когато го карам да направи някакво допълнително упражнение. Не че гори от желание да го направи, но не мърмори. Хваща се и го прави.

# 92
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
То за да има равновесие в природата две еднакви деца не се "падат" на родителите. Simple Smile
Моята третокласничка и тя се мота много, минимум 3-4 часа се пишат домашните  и пак не е научила /направо полудявам #Crazy/. Май ще сме като оня виц " Първото е магистър, а второто да е живо и здраво" Tired

Поне 3 пъти погледнах ,дали все пак не съм го писала аз.И хич не е виц.Голямата наистина е магистър,а второто...да е живо и здраво.

# 93
  • София
  • Мнения: 9 517
При мен са наопаки - на големия не му пука за нищо, хич не му дреме, къде и какво ще учи, а е в седми клас, дребното на цялото натоварване само пита, кога му почвала матеметиката...

# 94
  • София
  • Мнения: 3 058
Май ще сме като оня виц " Първото е магистър, а второто да е живо и здраво" Tired
Grinning Момичета, страхотни сте, оправихте ми вечерта, че се бях сдухала.
Големият е седмокласник, много бързо схваща, но адски го мързи, ама адски и нищо не му се вижда важно. И така е било винаги - щом трябва да свърши нещо, винаги е било - после, ама що, ама не е необхоимо, ама то е тъпо. Ако може да стои денонощно зад таблета - само това ще прави.
Малкото може да се труди с часове, никога не роптае срещу допълнителни домашни и накрая - абе, да е живо и здраво...

# 95
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
За протокола 132 см, 23 кг. Веднъж седмично вокално пеене, веднъж седмично йога и сега я пиша на спортна стрелба.
Много е бавна с домашните и уроците. Кака и /сега 8 клас/ в първите класове се справяше - половин ден в залата за худ. гимнастика, вечер и на обед учеше уроци. Състезания по 4 в годината + още по 2-3 участия тук-там. На мен ми идваше нанагорно. Уикендите наваксвахме с езиците - български и английски. У дома. После се отказа заради здравословен проблем. Замени Худ гимнастика с плуване 2 пъти седмично и вокална група веднъж в седмицата. От 5ти клас  тръгна по математически състезания и олимпиади и спорта остана любителски - за поддържане на форма. Не виждах как би могла да се подготвя от 5 ти клас нагоре ако е по 5 часа в залата. Освен плуването опита и спортни танци и театър,  и йога. Влезе в желаната паралелка на първо желание. Не е ходила на никакви курсове и школи извън училище.
Но децата са различни, колкото и моите да си приличат и да им бъркам снимките на една и съща възраст. Малкото не може да се справи на подобно натоварване.

# 96
  • Мнения: 1 232
Може ли да напишете, какви са домашните задължения на децата ви? Например: сам да си оправи леглото сутрин, за обличането е ясно, но какво друго?
Много сме се разлигавили. Усещам я, че има много енергия, защото ме дразно постоянно, та искам да и създам ангажираност.

# 97
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
Сортиране и вадене на пране, простиране, прибиране и подреждане на дрехи от сушилника /не стига до простора, а не й разрешавам да се катери на нещо, на висок етаж сме/. Каквото не просне, трябва да го сгъне в легена, та да не се плисира. Чифтосване и прибиране на всички чорапи - пускам веднъж седмично пълна пералня.
Подрежда собствените си чекмеджета с дрехи.
Бърсане на прах, докъдето докара.
Миене на дребна посуда - прибори, чаши, чинии.
Почистване на мивката в банята - там се редуваме.
Подреждането на стаите е на периоди, никой от нас не е особен фен.
Пазаруване на дребни неща от близките минимаркети.

# 98
  • София
  • Мнения: 3 058
Прибиране на посудата от миалната по шкафовете /ако баща й не го е свършил сутрин рано, рано/. Големи купи във високи шкафове съм забранила да качва, но нещата в долните шкафове и особено приборите са си достатъчно.
Подреждане на масата - прибори, салфетки, хляб, овкусяване на салати
Сортиране на прането /частично/ - бельо и чорапи на всички са нейно задължение, останалите дрехи - на купчинки в съответните стаи - вършим го съвместно.
Поливане на цветята /пак под мой надзор/
Обожава да бърше огледалата /имаме огромно в коридора, което винаги е излъскано до около 1,5м височина, нагоре е доста по-мългяво/
Бърсане на прах, миене на под - това, докато батко ѝ пуска прахосмукачката
Пазаруване на дреболии - основно хляб, мляко, сладки неща
Готвим двете - вади продукти от хладилника, чупи яйца в купа, мачка сирене, бели краставици, тиквички, мие зеленчуци, такива неща
Една от най-отговорните ѝ задачи е да следи брат си дали не е метнал мръсни дрехи или чорапи из стаята им и дали си е измил зъбите - върши го съветсно и ежедневно Yum
През лятото е по-лесно да се вменяват задължения, през учебната година свободното време е по-малко.

Аз да питам в колко си лягат вашите третокласници? Моята излиза сутрин в 7,25 /първият час започва в 7,45/ и се прибира вечер към 8...Училище, занималня, тренировка - това е програмата. Вечер учи английски и разказвателните предмети, вечеря, баня и в леглото, но преди 10 и нещо не успява да си легне, а сутрин не може да отпели...

# 99
  • Мнения: 8 228
Към 21ч гледам да го изпратя в банята. После си чете книжка или зяпа това, което батко му гледа по телевизията. Към 22ч вече е заспал. Трябва му само да помирише възглавницата и е потънал. Големият е сомнамбул.
Задължения... Правят си сами закуска понякога, сандвичи. Големият си вари сам някакви "рачешки" гадории - сурими. Могат яйца да си изпържат. Правеха го като по-малки, сега ги мързи.
Слагане на мръсни съдове в миялната, съответно вадене и прибиране на чистите. Не им е вменено като задължение, просто ако са ми пред очите, когато трябва да се изпразни миялната, ги привиквам.
Като малки много режеха продукти, не можех нищо да нарежа без тях. Сега, ако изрично не им кажа, не пипват.
Единственото им твърдо тяхно задължение, освен да си разчистват кочината в стаята и по бюрата, е да си сгъват и прибират изпраните дрехи. А аз обичам да сгъвам дрехи. Това е нещо, което хич не ми тежи и ми е приятно. Ама стиснах зъби преди 2 години и го оставих на тях. Както си ги сгънат и подредят в шкафовете, така ще си ги намират после.

# 100
  • Мнения: 8 522
 Седмичното им задължение е в неделя - единия хвърля боклука, другия чисти детската /редуват се на седмица/. Ежедневните им задължения са миене на чиниите и подреждане на лични вещи.
  Лягане- малката в 22 часа, баткото 22,30 часа най-късно.
 

# 101
  • София
  • Мнения: 3 484
Моето наборче тази година го оставихме без занималня, с идеята да стане мааалко по-самостоятелен. Дали ще се справи - ще видим.За сега учи, само за да не го върнем в занималнята, че му отива целия ден и не може да играе Simple Smile

# 102
  • Мнения: 8 522
 И моята госпожица тази година не е на занималня. Засега го дава много отговорно. Връща се от училище, обядва и веднага сяда да си пише домашните, след което слиза на долния етаж при баба си и гледа глупави сериали #Crazy. Чакам с нетърпение да започнат извънкласните занимания, за да ѝ се "уплътни" времето с нещо по-полезно.

 Да ви се оплача от нашата класна. Има голям проблем с организирането на учебния процес. Нямам идея какво правят в часовете, но отново започна да дава за домашна да се попълват учебните тетрадки+тетрадките за домашна. Не мога да си обясня при положение че са на преговор / и не се преподава нищо ново/, защо не им стига времето и учебните тетрадки не се попълват в часа  newsm78. Миналата година беше същото, големи домашни следобед, домашни събота и неделя, претоварване на децата. А в края на годината, изходящите нива на класа - трагични  Sad . Беше обвинена госпожата по занималня и напусна.
  Миналата година една от майките в класа се чудеше дали да не си мести детето в другия клас - времето на занималня им стигаше за домашни / а нашите всяка вечер дописваха/, нямаха домашни за събота и неделя, а резултатите децата са по-добри от нашия клас.

Последна редакция: чт, 28 сеп 2017, 13:20 от vita

# 103
  • Мнения: 770
Здравейте! Успешна учебна година!
Имам третокласничка, с коята имаме доста затруднения с ученето. Въпреки усилията, които полага все още не може да чете гладко, естествено и често не разбира какво чете. Миналата година започна, по мое желание, посещава логопед няколко месеца. В този период се изчистиха някои проблеми, като значително напредна с четенето, опитите да съставя правилни изречения станаха сполучливи, струпването на съгласните звукове също се изчисти и правописните грешки почти изчезнаха. Класната ни е твърдо против тези занимания с логопед, за нея щом детето няма говорен дефект, то няма нужда от логопед. В края на учебната година буквално ни принуди да прекратим заниманията. Криво ляво избутахме първи и втори клас. Доста усилия ни коства и на двете, хем да гледаме да не изоставаме от другите и училищния материал, хем да чисти проблемите които има. Притеснява ме, че изоставянето ще става все по-голямо и напредването на класовете. Просто на нея и е нужно повече време, има проблем и с концентрацията и е много емоционална. Усеща, че е различна и че не е като другите. При нея писането и повтарянето в несвяст не действат, просто трябва да го разбере, веднъж разбере ли няма проблем. Примерно по математика засега е добре, даже ходи и на състезания и се представя отлично. Много се занимавам с нея, постоянно търся различни начини, по които да и поднеса информацията. Според мен основния проблем идва от левичарството. Виждам как всяка една секунда тя се борш срещу собствената си природа, за нея всичко е на обратно. Не знам как да подходя и как да помогна. Има ли други с такива проблеми? Какво ще ме посъветвате?

# 104
  • София
  • Мнения: 3 058
.... Класната ни е твърдо против тези занимания с логопед, за нея щом детето няма говорен дефект, то няма нужда от логопед. В края на учебната година буквално ни принуди да прекратим заниманията.
Ще се изкажа крайно, но сменяйте училището и то веднага!
Може би можеш да хванеш логопедката за ръка и да отидете при класната, да й обясни тя в какво се изразява работата с едно дете, което не фъфли, но пък срича...но по-скоро няма да има никакъв /поне не благоприятен за детето/ ефект.
Не съм голословна, аз си отглеждам дете с обучителни трудности. Все още чете бавно, но поне разбира прочетеното. Стартирахме от под нулата в първи клас, М и до него А не правеха сричката "МА" /и това някъде до към Коледната ваканция на първи клас/. Напредна адски много /спрямо нивото от което стартира, не спрямо другите/ само благодарение на допълнителната работа с логопед /в нашия случай и говорни дефекти чистихме/, психолог /който работи и по психологичната страна на проблема, да не се чувства различна и да не й страда самочувствието от това, че не се справя толкова добре, колкото другите деца/ и благодарение на ресурсната учителка /от втори клас е на ресурсно подпомагане/ и благодарение на огромния труд, който влага в къщи - вечер и събота и неделя. Но и най-вече благодарение на класната, която синхронизира програмата с ресурсната и психоложката, казва им къде се появява проблем, какво е минало в графата "поизчистени" и настоява всеки ден една от двете да работи с детето.
Мога още много да пиша, но работата с логопед изобщо не е чистене на говорни дефекти и ако трябва ходете тайно, но детето има остра нужда от тази допълнителна работа!

Общи условия

Активация на акаунт