Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 29 921
  • 333
  •   1
Отговори

Анкета

Каква подготовка избрахте за вашите седмокласници?

Опции:

# 255
  • София
  • Мнения: 62 595
на мен суровите данни на СМГ ми харесваха повече, защото не ме интересуваше само на кое място е детето, а и какво е разпределението на оценките. Мястото не ме интересува, аз мога и сама да си го сметна, а по колко точки са изкарали другите деца, особено тези пред моето.

# 256
  • Мнения: 21 436
Имам пълен набор от статистиките на първите две класирания за почти всички области. Не виждам никакъв проблем с тях.  Следя кампанията поне от десет години. Мисля, че съм добила някаква представа за всичко свързано с нея. Квотите по пол са по-скоро изключение.  Да не говорим, че в повечето градове няма школи и няма пробни изпити.

# 257
  • Пловдив
  • Мнения: 9 679
И първите статистики за успеваемостта ли бяха читави? Като дадоха отделно МАТ, отделно БЕЛ без МАТ+БЕЛ? Може да не следя класирането от 10  години, но това поне го видях. Квотите са изключение, но ги има за гимназиите с най-висок бал в Пловдив и София.

# 258
  • Мнения: 2 992
Мисля, че при уроците, добрият учител напипва точно от какво има нужда конкретното дете, на какво да наблегне и по този начин се пести време.Така детето влага усилия предимно в затрудняващата го материя.

 Но пък дете, което се готви само с учител, е нещо като цвете в саксия, доколкото се готви в парникова атмосфера. И после не се знае като се яви в училище и почне да си търси мястото в тълпата, а след това и като седне в стаята сред тридесет други деца "съперници", дали няма да се стресира. Та школата си е школа не само за решаване на задачи, а и за свикване. За някои деца това е важно.

Често се виждам с една учителка по математика и от няколкото деца , които води едното момченце е имало пълни 100т. тази год, другите не запомних по деветдесет и колко имат, но са си влезли по първо желание. Така че това за школите не е съвсем така. Все си мислч, че е до учител. То няма как децата на толкова сърцати учители да не успяват. На наша близка детенцето малко(второкласник), но не иска и да чуе за математика и бърка всичко поголовно. Тази жена каза, че няма неможещи деца. Намери начин с бонбонки и стотинки да му предизвика вниманието. Справи ли се, бонбонките са за него, после стотинките и юнака просмята. Та се убеждавам за пореден път, че си е до подхода спрямо конкретното човече.

# 259
  • Мнения: 2 485
Можете ли да кажете за Пловдив кога и къде се провеждат тези пробни изпити?

# 260
  • Пловдив
  • Мнения: 9 679
Можете ли да кажете за Пловдив кога и къде се провеждат тези пробни изпити?
Пробни имаше до миналата година в МГ, в търговската, в Образователни технологии. Състезанието по БЕЛ Иван Рилски за 7 клас е по формата на НВО. Трябва да се следят сайтовете за дати.

# 261
  • Мнения: 2 485
Благодаря за информацията. Ще следя.

# 262
  • София
  • Мнения: 62 595
А, да, сега ме подсетихте, че преди години олимпиадите по български и математика бяха първия кръг направени като формата на НВО. Много добър ориентир и нещо като национален пробен изпит. КОйто отиде на втория кръг, вече си е съвсем като олимпиада.

# 263
  • Мнения: 21 436
Математиката от няколко години отново е с три задачи на общински кръг. Форматът по БЕЛ също не се припокрива съвсем с този на НВО - тест с 30 задачи и отговор на литературен въпрос. Времетраенето - също. Следващите кръгове са в същия формат.
Така беше до миналата учебна година. Регламентите за тази още не са се появили.
Иначе всяко състезание, за което детето се е подготвяло, е добра тренировка.

# 264
  • Мнения: 4 564
Може ли на лични някоя майка от Варна  на осмокласник, да ми препоръча школа или частен учител за подготовка за матури. При нас случая е следният от 5 клас е по уроци и никакъв положителен резултат. Лошото е, че това, че нямало резултат се вижда когато вече е късно, затова търся нещо наистина препоръчано.

# 265
  • Мнения: 46 436
След като всичко приключи, все пак искам да споделя резултата от избора ни.
В крайна сметка не се подготви по никакъв начин, както се казва - удари го на уволнение през годината, само преди изпитите реши по математика тестовете от предните 2-3 години, а по БЕЛ този от миналата.
Въпреки че по математика беше омазала тотално 1 модул (всичко вярно, но глупави грешки в сметките), с 305 точки я приеха още на 1 класиране в една от двете паралелки, които беше избрала и на този етап сме много доволни (и от училището, и от нея).
За другия избор не ѝ стигнаха 2 точки, но м/у 1 и 2 класиране успях да намеря родители на завършващи там деца (става дума за специализирана паралелка в техникум) и това, което разбрахме като програма и т.н. не ни хареса, затова като излезе класирането си отдъхнахме. Всяко зло за добро Simple Smile

Ако детето се упражнява системно през годината, по-внимателно е и си проверява написаното, спокойно може да доближи и 400 точки. За нагоре вече, ако не е много по математиката, е нужна и допълнителна подготовка.
За по-обикновените училища я намирам за излишна, освен ако детето няма някакви трудности, които не успява да пребори със или без ваша помощ. Това са моите изводи към днешна дата, радвам се, че избегнахме истериите и всичко мина спокойно.

Успех на всички седмокласници Simple Smile

# 266
  • Мнения: 11 870
Въпросът е какво и колко може да се научи в училище. Ако често отсъстват учители, ако няма дисциплина, ако не стига времето. А е и до дете, има концентрирани и изпълнителни, има разсеяни като моето, което в час трудно запомня.

Има и нещо друго, което е съществено особено за чуждите езици, но се отнася и за Бел и мат Ако учителите виждат, че децата имат предв знания, както често се случва в нашия клас, то много зор не си дават.Не едно и две деца учат предварително през лятото, ходят системно на уроци, ако някое не е в този ритъм и чака на училище, просто затъва. Така е в класа на детето, не вярвам да е изключение

# 267
  • Мнения: 46 436
Моето също не е от концентриращите си, но по същия начин не се концентрираше и с учител и школа.
Само се изнервяше допълнително.
Горе долу имахме представа за положението в училище, с баща ѝ попълнихме пропуските, където имаше такива. Все пак става дума за 7 клас, не за ядрена физика Simple Smile

# 268
  • София
  • Мнения: 17 921
Не се сърди човече, описаното от Светкавица е сериозен проблем в много училища, може във вашето да не е било така, но ... Когато 15-20 деца от целия клас ходят на школи и уроци и са напред с материала, че и в добавка вещо се обаждат върху "новия" материал, много учители си спестяват онази част от задълженията с качествено преподаване на материала. И кой е нй-потърпевш в такава ситуация - този, който разчита само на училището. За теб може да не е ядрена  физика, но за някои родители хич не е лека задача, дори и да имат желанието (съдя по въпросите, които се задават в темата за мат), да се борят със седмокласната математика. И детето им остава  по течението - ни в училище получава знания на ниво, ни на школа ходи, ни родител е в състояние да му помогне. Не е много по-различно и по БЕЛ.

Последна редакция: сб, 22 дек 2018, 17:00 от пенсионирана русалка

# 269
  • Мнения: X
Напълно съм съгласна с Русалка, още повече че някои деца и родители имат амбиции отвъд кварталното училище, а за тази цел са нужни сериозни знания и не по-малко сериозни умения да се презентират тези знания. Описаният от Светкавица проблем е изключително неприятен и често срещан. За моя неприятна изненада, точно тази година госпожата по математика на дъщеря ми НЕ дава домашни. На въпроса ми защо, отговорът беше, че тези които си учели, така и така ходели на уроци и курсове, а тя в началото на учебната година им била казала да си решават допълнителните задачи от сборника. Това дори отказвам да го коментирам, че ми е беден речникът да го квалифицирам. Лично за мен е все тая- майка ми е учителка по математика и дълги години точно седмокласници подготвя. Само се чудя защо ставаме с детето по тъмно, за да отиде тя на място където не се учи, а после като се прибере от училище, едва тогава да почва реалното учене? Аман!

Общи условия

Активация на акаунт