Детската градина - всичко, което ни вълнува 19

  • 30 977
  • 766
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 8 639
Сега мернах един коментар във фейсбук, че в Англия децата не се спират от градина, ако са с кашлица и сополи.Не ходят ако са с температура и нещо по-тежко.
Не знам къде е истината, но то и при всяко дете си протича по различен начин.Племенникът ми тръгна рано на ясла, мисля си, че заради стреса ,  и специфики на неговия организъм, започна да боледува много.Но и всяка малка настинка се усложняваше, накрая поличи хронични проблеми с ушите.
Аз, майка ми, дядо ми също имаме проблемни уши...вероятно детето е наследило някакво слабо място и там го удря. Реално почти не е ходил на ясла и градина, гледахме го на смени всички роднини.Изпи всички възможни антибиотици.
Синът ми също често боледуваше след тръгване на ясла, но всеки път по един и същ начин, не е пил антибиотик досега.
Сега е сополив пак, но само са му мокри ноздрите.На село сме, заедно с племенниците, които са на същото хремаво дередже, но нищо им няма и на тримата.
Та вероятно си зависи и от детето, и от бистрия сопол и от кашлицата.
За мен истинският проблем е невъзможността да си гледаш детето ако е болно, липсата на някакви варианти. Децата си боледуват, ако ще и на площадката да го водиш само.
Аз затова си пуснах 6 месеца неплатен отпуск, просто не виждах вариант да ходя на работа-тази или нова и през седмица в петък да съобщавам , че другата седмица няма да мога да отида на работа.Не знам как, но моят син, все се оказваше болен в петък.

# 121
  • Мнения: 625
Аз затова си пуснах 6 месеца неплатен отпуск, просто не виждах вариант да ходя на работа-тази или нова и през седмица в петък да съобщавам , че другата седмица няма да мога да отида на работа.Не знам как, но моят син, все се оказваше болен в петък.

Едно, че често се налага да се отсъства от работа, второ, че за една рецепта не ти мърдат 50 лв. и трето, което е и най-лошото, е че се тъпче детето с лекарства месец през месец.

# 122
  • София
  • Мнения: 5 285
Може ли да споделите по колко деца в група са? Синът ми сега ще е първа група в държавна градина, ходи в частна ясла. В градината групата ще се състои от 30 деца с двама педагози и една леля. Струват ми се прекалено много тези деца на едно място.

30+, а в 3 и 4 група почват изведнъж да идват всички деца, ако случайно е имало само проформа водени.
Децата са много, стаите са малки, материалът е много и времето за игра навън е срвн малко.
Но това е положението.

Да се включа и аз с едно питане. Какво може да се направи, когато родители водят болните си деца?
Какво имам предвид - водят го сутрин, впоследствие се вижда, че детето е с кашлица. Обаждат се на родителя да дойде да си го прибере. Час по-късно родителят го връща в градината с бележка от личен лекар, че детето е здраво.
В градината нищо не могат да направят, защото детето е с бележка и го приемат отново и след това е ясно....окапват и останалите. Та, какво може да се направи в такъв случай?

Нищо? Ако дойде дете с бележка от лекар, в градината са длъжни да вземат детето и толкоз. Останалите опции - разговор с родители (най-първо!) и т.н. вече сте ги покрили в темата.

# 123
  • Мнения: 1 604
Относно материала в 3-та и 4-та група. За учебен материал ли говорим и да разбирам ли, че направо са си ученици? Забелязвам напоследък, че не се гледа с добро око на дете, което ще започва първи клас и не може да чете. Ако всички деца четат от детската градина, какво тогава правят в 1-ви клас? И нужно ли да започват да учат от тази ранна възраст вместо да използват времето за други дейности- спорт примерно или развитие на творчески способности и много др. Просто се опитвам за себе си да си дам някакви отговори.

# 124
  • Мнения: 29 321
Не знам и аз какво да мисля. Моят син е 4-та група сега. Познава буквите, но не може да чете дори на срички. Други деца четат от миналата година. Говорила съм с учителката му, каза да не се притеснявам, че всичко си идва с момента, не е нужно да се пресира, ако няма желание и готовност за това. Иначе учат в 3-та и 4-та група, но не като в училище. Имат уроци, но по-леки и с повече игри. Някои родители затова записват децата си в ПГ в училище, смятат, че подготовката е на по-добро ниво.
Та, така....

# 125
  • Мнения: 15 021
Изобщо не е проблем четат ли или не. Но не съм против учебния процес. Ако не ги подхванат от тази възраст, в първи клас много деца изпитват сериозни затруднения.

# 126
  • Мнения: 1 604
Ами нали работата на учителката в първи клас е да научи децата да четат. Затруднени или не- няма значение. Те във втори клас ще са затруднени с нещо друго. Това значи ли, че за всичко трябва да има предварителна подготовка?! Аз не съм ходила на детска градина, започнах училище на 6, но в чужбина. На 6 и половина се върнахме в БГ и продължих първи клас от втория срок. Е колкото и затруднения да съм имала- научих се на чета и пиша на български до края на учебната година при това имах и да настигам съучениците си. Малко ми се струва, че е излишно от 4 годишни да се запознават с буквите при това и задължително го направиха. Струва ми се, че ни хвърлят прах в очите да замажат, като цяло, много ниското ниво на образователната ни система, като оправданието е, че децата едва ли не са започнали много късно да учат.

# 127
  • Мнения: 15 021
Образованието в момента няма нищо общо с образованието преди 20 и повече години. Колкото по-рано го осъзнаем, толкова по-добре.

# 128
  • Варна
  • Мнения: 36 601
Аз съм късметлийка с дете, което от тригодишно се заиграва с книжки. Абе, интересно й е и това си е. Играе с кукли ама и книгите я влекат. Сигурно, защото аз много чета и тя все ме гледа, че съм забола нос в някоя книга. Малко след като направи 4 започна да пита за буквите. Преди да навърши 5 ги знаеше всички, а сега се учим да сричаме. Пиша й дълги думи, отделям ги на срички, чете бе, хора, не си поплюва. Пишман станах, че започнах, защото буквално ни тормози вкъщи да пишем думи. Читанка ще е явно. И сега е супер възмутена, защото "ние сме вече трета група, каки и батковци сме, защо не пишем букви в градината". Умрях от смях, казах на госпожата и се посмяхме заедно. Но на моята й идва отвътре. Не всички деца са така. Иначе моето мнение е, че колко по-рано ги подхванат, толкова по-добре. Това не означава в никакъв случай изисквания и часове наред за обучение, за тия неща си има време като станат ученици. Но под формата на игра може нещата да се представят много забавно, хем да им провокират интереса, хем да научават нещо. И това не мисля, че им отнема от времето за игра. Имат си достатъчно.

# 129
  • Мнения: 15 021
Многократно е обсъждано, че учебният процес е под форма на игра. Учебен процес има и в по-долните групи, но съобразен с възрастта им. Не е лошо, мозъкът се развива. Защото, ако има родители, които работят с децата си, има и такива, които не го правят, така че е добре все някъде да се прави.

# 130
  • Варна
  • Мнения: 36 601
Аз, да ви кажа, на моменти се чувствам направо гузна. Все се сравнявам с една моя близка приятелка, която с часове се занимаваше с дъщеря си, търсеше образователни игри и какво ли още не. Имаше резултат - детето е вече четвърти клас, будно, ученолюбиво, чете усилено, сама си търси и избира книги, абе страхотна е. И на фона на всичко това не е натискано дете, има баланс между ученето и игрите и свободните занимания. А аз примерно отделям половин час на ден за тия думички, които дъщеря ми чете с толкова голям интерес, а понякога и толкова не ми се събира. И се ядосвам на себе си, че не правя повече, а малката наистина я влече, но просто като събера работата, домакинството и куп други неща, ами толкова време мога да отделям и това е. Добре, че нейният ентусиазъм компенсира моята липса на време.

# 131
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Аз съм късметлийка с дете, което от тригодишно се заиграва с книжки. Абе, интересно й е и това си е. Играе с кукли ама и книгите я влекат. Сигурно, защото аз много чета и тя все ме гледа, че съм забола нос в някоя книга.
А, не е затова, просто си е до характер Simple Smile И аз чета страшно много, но синковецът не се вълнува от четене и букви. Знае някои, но често ги бърка, забравя...

# 132
  • Мнения: 625
Не разбирам защо трябва децата да могат да четат преди да са тръгнали в първи клас? Какво ще прави тогава в този първи клас? Не виждам това бързане да дава някакъв резултат.
Нас ни учиха да четем в първи клас и не помня някой в моя клас да остана ненаучен.
Сега се почва от градината, но пък до 4-ти клас не се повтаря и в 5-ти клас им става ясно,че някой все още се затруднява с четенето и срича ли срича.
Децата в детската градина трябва да играят. Нека ги учат, няма лошо, но да се очаква тръгвайки на училище да знаят да четат...

# 133
  • Мнения: 15 021
А кой е казал, че трябва да четат? Изобщо не е задължително, който се е научил, научил, който не е, в първи клас се учи. Никого не насилват.

# 134
  • Мнения: 29 321
Ако детето има интерес, няма лошо, но всичко останало за мен са родителски амбиции.
Познавам една майка, която все се оплаква, че на нейното дете учителките не обръщали достатъчно и специално внимание. От 3 г. мъкне детето по курсове най-различни....ама, всеки си знае!

Общи условия

Активация на акаунт