Второкласници 2017/2018 - тема 8

  • 64 790
  • 740
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 5 283
Исках да ви попитам дали децата , които посещават занималня  успяват да си написват всичко там и остава ли им нещо за дописване вкъщи? Питам, защото не съм доволна от работата, която свършва там и почти всяка вечер дописва и вкъщи. Прави ми впечатление, че пишат и работят само по БЕЛ и математика и следователно по околен свят и английски пише у дома. Притеснявах се дали той нещо не работи както трябва, но госпожата каза , че е едно от най-старателните деца, често дори пише и в междучасието. В голяма чуденка съм и дали си заслужава въобще да посещава в такъв случай занималнята и сериозно клоня към отписването му. За капак почти всяка събота и неделя си носи помагалото по математика и има по няколко страници за домашно и от занималнята. Rolling Eyes Следователно за допълнителна работа не остава нито време, нито сили.

В първи клас в началото имаше често да дописва, докато схване колко е гадно това. Казал на учителката, че не му се пише и не писал (защо тя го оставила е друга тема, която не ми се започва). Правехме и диктовки 2 месеца почти всяка вечер. Накрая се наместиха нещата и от един щастлив момент нататък почти всичко почна да се случва в занималнята. Сега, във втори клас, за у дома остава май само по английски. Понеже голям зор да играе на таблет, условието ми за игра е да е написано, ако има за у дома, наредена чанта, нагласени дрехи и 2 урока + съответните им упражнения от уча. се (в петък давам "безплатно"). Повечето дни си го върши сам и дори без особено подканване. И без това вече се прибира сам, преоблича се, мие си ръцете и си почва. Аз докато стигна у дома е на средата, а ако закъснея, понякога си го свършва и без мен.
Ние сме и двамата родители на пълен работен ден и искаме да ходи на занималня максимално дълго. Иначе трябва да е съвсем сам у дома от обед и сам да се грижи за всички домашни и т.н., а все още не е толкова съзнателен, уви...

# 496
  • Бургас
  • Мнения: 6 876
Моето не ходи от тази година на занималня.  Добре ѝ се отразява, но тя принципно е старателна и миналата година и в занималнята се справяше. Отписахме я, защото цял ден в училище с едни и същи дрехи, с обувки и на стол ѝ идваше нанагорно. Отделно, че и шумът ѝ идваше в повече и не ѝ харесваше обяда в стола им. Сега се прибира, обядва, почива (някой път чете книга, друг път си поспива, гледа даже и детско).

От няколко седмици и сина ми не ходи на занималня, точно по същите причини. За наш късмет си имаме баба (майка ми), която го прибира на обяд. Той сам се справя с домашните, баба му не се занимава. Само аз вечер ги преглеждам и ако е имал затруднения с нещо му обяснявам и той си ги дописва. Миналата година госпожата в занималнята беше много готина, въпреки че беше пенсионерка, децата много я харесваха. Тя им измисляше разни занимания и игри. Хем успяваха да си напишат домашните, хем успяваха да се наиграят. Тази година имаме друга госпожа и нещата са съвсем различни. Не им разрешава да мръднат и да гъкнат. Даже моето дето е толкова мирно и спокойно не издържа цял следобед прикован на стола.

# 497
  • Мнения: 4 872
Благодаря на всички за споделеното.
Снощи отново говорихме с мъжа ми за това и решихме до Коледната ваканция да продължи да посещава занималнята и след това евентуално ще го спрем. Притеснението ми е , че аз съм на работа до 17.00 часа и до тогава ще стои с дядо си. Едно е да го ангажирам да му прави компания за тези няколко часа, друго е да разчитам за домашните на него . От полза ще е поне да си почива  докато аз се прибера и след това да сяда да пише и да се подготвя за следващия ден под мой контрол .
 След като прочетох в темата , че масово децата си написват нещата в занималнята , се притесних допълнително. Имах съмнение дали нещо моето дете не се затруднява с организирането на времето, но госпожата от занималнята каза , че напротив справя се добре и си пише старателно. Говорих и с други майки от класа и всички споделят , че и техните деца дописват голям обем от нещата за деня у дома. Има и други неща в картинката- класната ни е много особена , не контактува с госпожата от занималнята и може и от там да идва разминаването между тях и нуждата да се дописва по нещо вкъщи. Нямахме късмет  нито с класната , нито с госпожата , която е след обяд. Disappointed

# 498
  • Бургас
  • Мнения: 6 876
Интересно, а вие как разбирате, че имат домашна за дописване. Детето ли си казва? Защото моя като беше на занималня не съм го питала дали има нещо да пише. Смятах, че се подразбира, че всичко е свършено. То и няма как, защото раницата му стоеше през цялата седмица в училище и чак в петък се взимаше.

# 499
  • Мнения: 4 872
Всяка вечер преглеждам какво са писали в час и всички останали задачи или упражнения от учебника или учебната тетрадка трябва да се допишат. На следващия ден взимат следващия урок и така обикновено му се събират по няколко задачи по математика и няколко упражнения по Бел или околен свят . Ако нещо по план е насрочено за следващ ден , госпожата ги предупреждава и не го пишем у дома. В занималнята си работят по друг план и си пишат в отделни помагала и работят в тетрадките. Ходих на консултация с класната и каза , че класа е труден , отделно губела много време с две нови проблемни деца от малцинствата и затова не стигало времето следователно да си дописват вкъщи. Много съм разочарована от нея и от начина й на работа. Въобще не я е грижа и децата губят основите , най-важните години Pensive

# 500
  • София
  • Мнения: 5 283
Marsia_K, сложно е навсякъде... голям късмет е да случиш на класна, че и на учителка в занималнята. Нашият клас е нещо като кофа за боклук, в която натискват проблемните деца или поне на мен вече така ми излежда. От втория ден все се "борим" с някого и таман се намери някакво решение - хайде, следващият. А учителката на занималнята просто е млада и неопитна и не може да ги овладее. Всички бели и проблеми се случват там. Давахме шанс, давахме шанс, ама то си мина година и кусур и нещата не се променят особено. Просто наистина не знам какво да правя, но, за съжаление, половин ден сам в къщи не ми е ок :/ За Козлодуй знам, че тази година има училище, което работи по "Заедно в час". Не знам има ли разлика или не, чувала съм само страхотни отзиви за тази програма...



Irene Adler, аз питам има ли за писане в къщи и детето си казва. Вече по-малко забравя, но в началото се случваше. При нас няма места/стаи, още от 2 клас са на смени и сменят стая на обед. Всеки ден се мъкне всичко, раниците са по сто кила (само по български нещата са килограм и шестстотин грама, теглих ги наскоро покрай приятелка...)

# 501
  • Мнения: 2 352
Тази година имат по много малко домашни или детето е станало силно организирано. Второто сериозно ме съмнява. Съответно вече ми се наложи да наваксвам пропуски от това, че преподаденото не е упражнявано. Започнах да наблюдавам и известно скатаване.

# 502
  • Бургас
  • Мнения: 6 876
Всяка вечер преглеждам какво са писали в час и всички останали задачи или упражнения от учебника или учебната тетрадка трябва да се допишат. На следващия ден взимат следващия урок и така обикновено му се събират по няколко задачи по математика и няколко упражнения по Бел или околен свят . Ако нещо по план е насрочено за следващ ден , госпожата ги предупреждава и не го пишем у дома. В занималнята си работят по друг план и си пишат в отделни помагала и работят в тетрадките.

Направо ги побъркват тези деца с тези хиляди помагала и с тези изисквания.

# 503
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 846
Да споделя и моя опит и мнение. Дъщеря ми е втори клас. С риск да бъда разкритикувана ще споделя, че ходи на занималня, докато аз съм по майчинство ( почти целия първи клас, а сега също планувам цяла година да съм вкъщи). Просто имаме късмет с учителките ( като ви чета, явно е рядкост). С нагласата съм хри възникване на какъвто и да било плоблем са я отпиша от занималня. На нея и е добре там, не ми се струва уморена (аз я взимам около 16 ч., може би ако стои повече ще е тегаво), харесва и, играят навън след като обядват и после пишат домашни. Написва си всичко в занималнята, с много редки изключения. От тази година са с нова учетелка, заради която реших и тази година да посещава занималня. Като чета и слушам от познати, май материалът стова много по-труден в трети клас. Може част от проблемите и на това са се дължат, не знам. Майките ня по-големи деца ще кажат.

# 504
  • Кърджали
  • Мнения: 10 249
И аз съм вкъщи, но дъщеря ми ходи на занималня. За нея засега е по-добрият вариант, написва си всичко и после вкъщи може да си почива, да си прави каквото иска, ако иска да решава улипише, ако иска - да си блее, а и да си ходи на стоте неща на които се е записала. Иначе с тази и програма трябва до 10 часа вечерта домашни да пише.
Ако в един момент забележа, че не и се отразява добре, ще пробваме и без да оставя на занималня, но засега и тя няма оплаквания и си иска. Все пак освен да учат, там имат време да си играят с приятелите от класа.

# 505
  • София
  • Мнения: 409
Моето дете също е втори клас, във вкъщи дописваше доскоро само по английски. След разговор с учителката започна да си пише и тази домашна там.

# 506
  • София
  • Мнения: 409
Една майка ми беше споделила, че когато въведат разказвателните предмети, в занималнята само пишат а в къщи учат уроците за разказване. Честно казано не знам, как след 16ч. ще започне да учи тепърва уроци. Но и в училище не знам, дали могат до толкова да се съсредоточат, че да научат да разкажат урок.

# 507
  • Мнения: 2 352
В момента учат стихотворения. Няма проблем и си ги учи в училище.
Децата трябва да бъдат следвани. Те сами показват дали занималнята е техния начин на учене и затвърждаване на знания. И е шумно, и понякога отнасят колективни наказания, но при добър колектив е добре да бъдат заедно. Моето обожава госпожата в занималнята, а и класната не иска да бъде друга въпреки моменти на вътрешната детска съпротива и чувство за справедливост, което отключва при разни реакции.   

# 508
  • около Варна
  • Мнения: 1 084
И двете ми деца посещават с удоволствие целодневния режим, дори се сърдят, ако се наложи да ги взимам по- рано. Подготвят се там, наизуст също учат там, третокласничката се подготвя и по човекът и обществото в занималнята. Не знам какви са тези шумни занимални, за които чета навсякъде. Работила съм в занималня, в режим на самоподготовка е толкова тихо, колкото в основните часове. Може би това, че нашето училище има дългогодишна традиция в тази насока, е повлияло, децата от начален етап са на 98 процента включени в целодневния режим, няма сливане на класове в групите и смяната на стаите.

# 509
  • Мнения: 553
няма сливане на класове в групите и смяната на стаите.
Това е ключовото обстоятелство определящо и положителните резултати, което е рядкост.

Общи условия

Активация на акаунт