Шести клас

  • 78 402
  • 786
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 21 455
Нещата трябва да станат ясни преди началото на учебната година, което означава поне месец преди нейното начало, ако не и по-рано.

# 766
  • София
  • Мнения: 11 692
Благодаря!

# 767
  • Мнения: 11 897
Аз помолих за подкрепа тук, защото нямам възможност за регулярно влизане във Фб
Идеята за Фб групата е на др.потребителка, там тя събира имена и ми ги изпраща

Няма да има дублиране, ще бъдст прегледани внимателно имената.

Публикация в медии е достатъчно основание да се ресгира с въпроси, несъгласия, ирразяване на безпокойство към всяка институция.

Изчаквам, ако решите, както съветва Дидева да реагираме на проект.
Към момента реагираме на споделена информация в медии
Тъй като има много заинтересовани, много повече отколкото за ваканциите, Няма да си позволя каквото и действие да извърша без вашето одобрение

Нямам против да се напишатци още писма в съшия смисъл, напротив, подкрепям

Само искам да споделя нещо, Не Е представителна извадка,  но си заслужава да се замислим
Имам много колеги и няколко приятели, чиито деца са родени през 2004 гВсички учат в добри училища, някои- в специализирани паралелкиДо един ми споделиха, че децата са тръгнали на целенасочени уроци за подготовка още през юни.И става въпрос не за калпазанчета с пропуски, а за целенасочени деца, борещи се за най- добрите училища при нас

Това, само като илюстация и въпрос- какво правим, ако официална информация излезе на средата на август?

Иначе, съгласна съм с всичко, само единомислие да има

# 768
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 371
В момента единственото, което аз мисля, че можем да правим е преговор на материала.

Ще следим кога ще излезе информацията, за да реагираме още в първите дни.

# 769
  • Мнения: 3 134
Ако имаме агенти в МОН, нека да кажат на какъв етап са нещата, но по принцип би трябвало след като излязат и се анализират резултатите от НВО, министърът да възложи на експертите да предложат промени. Представете си цяло лято някой отдел да пише наредба и да мотивира обосновки, а после да ги накараш да си признаят, че са работили по поредната недомислица в образованието ... От опита ми с друго министерство мога да кажа, че гледат да се избягва общественото недоволство и ако има индиции за такова, са доста колаборативни.

Мисля дори, че позицията ни тряба да има и друг акцент - проблемът с масовото ходене на уроци и невъзможността да се изкарат високи резултати без допълнителна подготовка. Това външно оценяване на основното образование ли е или на нивото на частните уроци в България, в крайна сметка?! Вместо да се върви в посока опростяване на матурите и елиминиране на фактора "допълнителна платена подготовка", неговата значимост се увеличава! Аз съм кандидатствала в гимназия по времето, когато се влизаше точно с такъв тип литературни анализи и практиката беше повече от порочна - масово зазубряне на готови разработени теми и възпроизвеждането им на изпитите без влагане на грам собствена мисъл и разбиране. Стигаше се дотам, че при проверката веднага ставаше ясно кое дете при коя учителка е ходило на уроци и си порязваха взаимно учениците, за да си уреждат личните взаимоотношения.

Колкото до дублирането на имената, нека всеки се включи на едно място - или в  писмото на Светкавица, или във ФБ, или лично да прати имейл. Аз само се интересувам, на кой ел.адрес да ги изпращаме?

# 770
  • Мнения: 264
Твърдо подкрепям незабавна реакция дори и само при съмнение за готвени промени в последния момент ("по-последен" от това, здраве му кажи). Вече се включих във фб-групата и изпратих чрез съобщение данните за подписа си.

# 771
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 726
Може ли на лични някой да ми изпрати линк към ФБ групата?

# 772
  • Мнения: 260
Също подкрепям.Вече изпратих данните си чрез съобщение.

# 773
  • Русе, София
  • Мнения: 245
Също подкрепям.Вече изпратих данните си чрез съобщение.
Има ли някой, на който детето му да ходи в Междучасие и днес да е било на пробен по математика?

# 774
  • София
  • Мнения: 1 397
GG_BG, отчасти съм съгласна с вас, но едно допълнително опростяване би довело до масови отлични оценки и невъзможност за класиране.  Какво правим, ако 5000 ученика имат пълно 6. За да избегнат нуждата от специална, най-често платена подготовка забраниха специални изпити като в НПМГ примерно. Сега според мен е лесно да получиш 5 дори и само с училищна подготовка, но за най желаните училища не е достатъчно. Често казано аз съм повече "за" отделни изпити за специалните училища, но се взе решение критерият да е НВО.

# 775
  • Мнения: 1 137
Психясахме години преди НВО. Не е нормално! Вместо да  усложняват изпитите и да наливаме пари за частни уроци от 5кл. ( иначе безплатно образование),  да помислят за създаване на още езикови гимназии . Това се търси. В София -четири езикови гимназии за близо 10 000 седмокласници. Еми не е нормално . Или 1 СМГ, 1 ТУЕС - не са достатъчни да покрият нуждите на децата в столицата.  Искаш - не искаш плащаш уроци . Защо не се преструктурира някое западнало училище и да стане още една езикова гимназия ?


# 776
  • Мнения: 21 455
Проблемът не е в броя на училищата и техните наименования. Някой трябва да преподава в тях и да го прави качествено. Пример - 125. СУ от миналата година има паралелка с профил " математически". Можете да проверите колко деца са се записали в нея.
Ако говорим за езици не са само четири - Първа и Втора английска, 91НЕГ, 73. СУ, 9 ФЕГ, 164 ГПИЕ  и това са само най-предпочитаните.

# 777
  • София
  • Мнения: 11 692
Дидева знам че беше под въпрос тази паралелка дали ще съществува или не.В крайна сметка май просъществува.

# 778
  • Мнения: 1 137
Не е едно и също немска езикова гимназия и просто паралелка с немски в някое училище.  Ако беше все едно, защо тогава е тази истерия?

# 779
  • София
  • Мнения: 1 397
И аз съм на мнението на Дидева, че не се създава така лесно реноме. И в момента има 2-ра Английска, 2-ра Немска (73-то), трета английска (33-то), втора математическа(125-то), втора Испанска(157-мо), второ след 18-то за източни езици (138-мо), 35-то, което и аз вече не знам френско, немско или руско е и т.н. Както и преди, така и сега, за да те приемат в първите се иска повече от просто да си отличник, защото местата са ограничени, а са предпочитани, защото са се утвърдили като най - добрите и там отиват и по - подготвени и мотивирани деца.

Общи условия

Активация на акаунт