Седемте рилски езера

И на Рилските езера, и на Мусала все децата бяха по-координирани. Joy Скачаха като планински козлета покрай мен, пък аз се чудя къде да се хвана/подпра. Joy

Потвърждавам Peace
Mиналата седмица с двете деца - съответно на 11 и 6 години без проблем изкачихме и Мусала, и Езерата (през Бъбрека и Окото до  Сълзата и Езерен връх и след това обратно покрай Бъбрека през останалите езера).
Всичките ми притеснения за стръмни и опасни пътеки, с които дребните няма да се справят се оказаха излишни и напразни.
Маршрутът не е лек, защото вървенето е доста и на места си има катерене, но в никакъв случай не е непосилен или пък опасен.
Ако тръгвате натам - бъдете с положителна нагласа за маршрута, но следете прогнозата за времето, че не е шега работа по тия височини в края на август.

В никакъв случай не е толкова страшно човек да се изкачи до края, работата е там, че голям процент от т.нар посетители ги мързи или просто ходят на езерата, защото е модерно и им стига да направят 10 снимки до първите езера, да се тагнат и са готови за слизане.
Подкрепям  Peace
Ние бяхме на езерата по време на Паневритмията миналата година и беше много по-спокойно, отколкото си го представях. Имаше хора, които ни съветваха да не ходим на тези дати, но всъщност хората от братството си бяха съвсем отделно и не са създавали никаква навалица. Дори смея да кажа, че всичко стана още по-магично и уникално- спретнахме си обяд на една висока точка над Бъбрека, гледайки танца точно срещу нас.
И на лифта сутринта имахме късмет- отидохме в 8ч. в събота, първите седалки тръгват в 8:30 и ние го хванахме около 8:40. След нас обаче вече се беше оформила доста голяма опашка. Не бих предпочела варианта с джип, въпреки че обичам офроуда, просто защото не се разкриват никакви гледки по този път. С лифтът, особено на връщане, картините са един път! След дългия предох, който направихме, се наредихме на лифта около 16.15- опашката беше огроооооооооооомна. По снимките ми изглежда, че някой ги е монтирал тези хора с фотошоп  Laughing
Ето и разказът ми за нашето посещение, в него ще намерите и полезна информация - https://opoznai.bg/travelideas/view/113

Плануваме и ние посещение пак на езерата, но какви са тези опашки, кошмар. Преди 3,4 г. Сме ходили нямаше такива тълпи не помня по кое време на годината беше. Сега може би есента няма да е такава навалица

До колкото разбрахме от други планинари, краят на юли и до към края на август е така. Отпускарски сезон е все пак. По това време вече би трябвало да е спокойно. Simple Smile

Август е най-подходящ за посещение на езерата, за това се получава така. Прибавете и почивните събота и неделя и ето ви навалица  Simple Smile През септември е по-добре, особено в делничен ден, ако можете да си го позволите. За понеделниците има различно разписание на лифта.

• София
Ходете при стабилно време. На видео от преди няколко дни прехвърчаше сняг, но без да натрупа. Потърсете и ако има уеб камера, да погледнете през нея.

Бяхме на 06.09. на Рилските езера. Отивам там за първи път. Времето беше страхотно. Слънчево и почти без никакъв вятър. Сутринта бяхме на лифта след 9 часа, може би дори около 9,30ч. Въобще не сме чакали.
От хижата, тръгнахме по пътя, който минава първо през Бъбрека, а на връщане минахме по пътеката, която е покрай другите езера. Но, ако човек иска да обиколи всичките езера, трябва да мине обратно , защото пътеката, по която ние се върнахме, е почти изцяло с камъни и наклонена и има опасност от подхлъзване и падане / което и се случи за съжаление в нашата група - счупена ръка на един от пътуващите/. А все пак, да вървиш нагоре по такова място, предполагам е малко по-добре, отколкото да слизаш надолу.
Около 12 часа бяхме на най-високо разположеното езеро, Сълзата. Стояхме там почти час.
В интерес на истината, на качване, след нас имаше доста по-малко хора. Може би това, че предишните ден-два беше по-лошо времето, си оказа влиянието, и затова имаше по-малко хора. не знам .... Но когато  бяхме горе на Сълзата, т.е. след 12 часа, вече имаше доста по-голям поток от хора, които се качваха натам. На слизане беше малко гадно, защото на половин метър - най-много до метър пред теб и зад теб,  имаше много хора.
На връщане бяхме на лифта около 16 -16,15 часа и също въобще не сме чакали.
Като цяло - изводите са, че много ми хареса и пак бих отишла догодина!!!

По отношение на снега - никъде из усойните и сенчести места на циркусите не видяхме сняг - останал от зимата / както има на повечето снимки из интернет на езерата/ или нов пък нов сняг.

Последна редакция: вт, 12 сеп 2017, 09:14 от djalma

Бяхме ги планували за вчера, но времето ни спря

• Стара Загора
Мисля да повдигна малко темата.
От няколко години искаме да посетим езерата, но така и не сме се организирали да отидем. Никога не сме ходили и си изграждам само някаква представа по снимките, които съм виждала и споделените мнения тук и в някои пътеписи, които съм чела.
Имам няколко въпроса - кога е най-подходящо да се ходи там като месец - юли и август ли? След като прочетох за много дългите опашки за лифта си мисля, че е по-добре да се отиде в делничен ден, за да може да се избегнат. Четох в няколко пътеписа, че е имало проблем с лифта и не работел, та останах с впечатлението, че това често се случва. Не мога да си представя колко ходене има за да се обиколят езерата и с каква трудност е преходът, а ние не сме някакви планинари, и затова мисля да използваме лифта, вместо да се качваме пеша. В случая и джиповете са вариант (а и се оказа, че офроуд изживяванията много ми харесват), но предпочитам возенето на лифта заради гледката.

Делничен ден, лятото, и за мен изненадата беше че има много камъни, трябват много хубави обувки, с дебели подметки! За лифта- рано сутринта, има забавления докато чакаш- стрелба с лък, сергийки, кафене, бързо минава опашката, предвидете време и за лифта на връщане.

Джиповете оставят хората доста надолу. За да стигнете до края на лифта и хижата има още час, час и малко вървене. От там нататък се продължава към езерата. Хубаво е да е лятото. Макар че това е планина. В някои от пътите, които сме ходили, времето се е сменяло за секунди- от слънце, до силен вятър и дъжд. Там горе не е приятно последното. Затова- задължително нещо топло, връхна дрешка, дълги панталони/клин. Задължително удобни обувки. Има и луди по сандали, с токчета съм виждала... Ами не се ходи така в планината. Ако на лифта има много хора- разделяте се на 2- едните чакат за билети, другите чакат на опашката за лифта. Така пестите време. Инак половината ден ще мине в чакане по опашки. Горе има доста хора- като магистрала е понякога уикендите, та затова делнични дни наистина са за предпочитане.

Да добавя - носете си слънцезащитен крем, ако е слънчево - независимо дали е студено, горе се изгаря бързо и много (не забравяйте откритите части на лицето).

• Стара Загора
Има достатъчно време до лятото, но реших от далеч да ровя и проучвам. До тогава ще се сдобия и с подходящи дрехи и обувки за преходи. Ще следя темата с интерес Relieved

• София
Миналата година ходихме през един много слънчев октомврийски уикенд. Нямаше много хора. Лифтът си работеше. Опашка никаква. Снежец само тук -там по скалите. Лятото е най-приятно. Тревата е зелена и денят е мноого по-дълъг. За да видите всички езера, е добре от х. Рилски езера да тръгнете по пътеката за Бъбрека, а не надолу към другата хижа. Долната пътека е много камениста и обикаля покрай първите 4 езера (малко подминава от високо само Долното). Това доста удължава прехода. По горната пътека има прекрасна видимост към тези 4 езера и за около 3 ч. максимум ще се качите до последното. Наобратно е по-бързо. Направете си справка и за работното време на лифта - имат си сайт. Ако имате здрави колена, може да се разхождате и до по-късно и да слезете пеша. Много бърз ход разстоянието под лифта се взима за около 50 мин. Пътеката върви през гората отляво на лифта, а не точно под него. На качване по нея може и 3 ч. да ви отидат. Зависи как ходите. Най-оптимално е хващате лифта при отварянето му към 8,30, по горната пътека минавате през Бъбрека, Окото и до Сълзата. На връщане може и през всички останали езера, но ако сте с хубави обувки против камънак.

Здравейте! Интересувам се от всички разкази от първо лице, съвети и препоръки по темата - Как да стигнем без водач до Рилските езера.