МОН - промените продължават

  • 130 187
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Как бихте коментирали ситуация на сблъсък но интереси в училище- баща директор, син учител.Като синът е отговорен фактор за дейности, извън пряката работа да преподава- който му е "близък", него толерират, най-вече финансово? Има ли някакви нормативни документи, но които да се опрем?
Документално има ли описано някъде, че синът е този фактор? Например, синът председател или член ли е на комисията за разпределяне на диференцираното заплащане? Освен с писмен сигнал до РУО и до МОН от синдикалната организация (защото те са защитени по закон от уволнение), друг начин не виждам. И пак не е гаранция, защото ще трябва да докажете твърдението. Най- вероятно ще пуснат анонимна анкета сред колектива, но наистина повече от половината трябва да подкрепят твърдението. Поне това съм виждала при нас като реакция. Резултата беше цялостна проверка от МОН и освобождаване на въпросния директор. Но пък в друго училище се разигра този сценарий, но една част от колегите там и родители се вдигнаха да си връщат директора и го върнаха. После тези колеги, които се вдигнаха в подкрепа, един по един напуснаха.

# 1 111
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Какво значи "отговорен фактор" и как се толерират финансово?

# 1 112
  • Пловдив
  • Мнения: 14 061
Няма нормативен документ, който да забранява роднини да работят на едно и също място. И да ограничава функциите им.

# 1 113
  • Мнения: 4 708
Нали има закон за конфликт на интереси, там са включени "публични личности", директора не е ли такава личност?

# 1 114
  • Мнения: 548
Нали има закон за конфликт на интереси, там са включени "публични личности", директора не е ли такава личност?


Ами да!

# 1 115
  • София
  • Мнения: 1 082
Знаете ли по новия З-н за Образованието, как ще се формира дипломата в 12 клас? Кои оценки ще влизат?

# 1 116
  • Мнения: 5 160
Знаете ли по новия З-н за Образованието, как ще се формира дипломата в 12 клас? Кои оценки ще влизат?
Засега - от втори гимназиален етап - 11 и 12 клас.

# 1 117
  • Мнения: 1 284
А в 11 и 12 клас само специални предмети ли ще се изучават или и общообразователни? И друго- матурите кога ще са- след 10 или след 12 клас?
Извинявам се, ако е коментирано вече,

# 1 118
  • Мнения: 5 160
11 и 12 по принцип профилиращи.
Зависи от гимназията.
След 10 НВО, след 12 ДЗИ.

# 1 119
  • Мнения: 21 455
След десети - външно оценяване. След 12. клас - ДЗИ.
Какво ще се учи, зависи от учебния план.
Отговорите на всички въпроси се намират в ЗПУО и няколко наредби - за общообразователната подготовка, за профилираната подготовка, за оценяването, за организация на дейностите. С професионалното образование не съм толкова запозната.

# 1 120
  • Мнения: 1 284
Благодаря за отговорите! 

# 1 121
  • Мнения: 1 139
Може ли да поразширя въпроса? След 12 клас ДЗИ по същия начин ли ще се провежда? Тоест задължителен БЕЛ и втори ДЗИ по избор?

# 1 122
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Изборът ще е от онези предмети, които са профилиращи.

# 1 123
  • Мнения: 6 665
Може ли да поразширя въпроса? След 12 клас ДЗИ по същия начин ли ще се провежда? Тоест задължителен БЕЛ и втори ДЗИ по избор?


Ако например детето ви учи в паралелка ФЕ; ИЕ; Мат; Гео, то втората матура може да бъде един от тези 4 предмета.

# 1 124
  • Мнения: 1 139
Звучи логично. Благодаря! А оценките от НВО в 10 клас със статут на текущи оценки ли ще бъдат или с по-голяма тежест?

Общи условия

Активация на акаунт