На море в Турция - тема 48

Здравейте! Тази година си направихме страхотна почивка във Фетие. Апартамента, който наехме резервирахме още октомври - 2016г.
Та ...отново е октомври и време за нови планове. Ще съм много благодарна за всички предложения за градчета - спокойни и романтични като Фетие. По време на престоя си тази година посетихме и Каш (в който вече съм влюбена), но за съжаление всичко което намираме като предложения за сега е на малко по - висока цена от тази, която бихме искали да платим.

• By the sea
В Mid town от познатите марки имаше ЛС Уайкики, Котон, Дайхман. Друго не ме впечатли особено. Не обичат много да се пазарят в центъра, най-много един-два пъти да свалят цената и толкова. Wink

• София
Наръчник на пътуващия към БАТИХАН, Кушадасъ.
7 нощувки, от 16 до 23.09.2017 г. цена 1120 за двама
Малко закъснях с отзива, но досега нямах възможност да напиша нищо.

Хотела е нискобюджетен, 4+ звезди, тука повечето почиват в по-висок клас и няма да им е интересно, но все пак и за този хотел ще има читатели...този пътепис е за тях. Ако иска модератора да сложи излиянията ми в началото на темата, че пресни отзиви за Батихан няма.

ПЪТУВАНЕ:
Отиване
Фирма туроператор - отново Албена Холидейз с водач Айхан. Стараеше се момчето да угоди.
Тръгване 12,00 на 15.09.2017 г. Автобуса, собствения на фирмата, широко, монитори, не че моя работеше, ама карай, бях заредил с филми на телефона.
Почивка - 14,40 до 15,10 ОМВ Оризово
Почивка - 18,15 до 18,45 хаджията
Почивка - 22,50 до 23,10 Лукойл де да знам къде, из турско
Почивка - 1,20 до 1,50 преди Айвалък
Почивка - 4,40 до 5,10 преди Йоздере
Границата - в 16,45 цъфнахме на Кап.Андреево в 17,30 минахме българската, а в 18,00 и турската
Ферибот Ечеабат-Чанаккале барабар с чакането около 10-15 мин. - в 21,45 бяхме в Европа в 22,30 в Азия. 26 градуса температура на входа на ферибота.
Кофти работа е това да взимаш и оставяш хора по хотели. На тръгване минаване през Пловдив, взимане на хора, през Димитровград едни подуенски баби само, че от Димитровград, 5 баби на около 70 год. + дъртофелник пак около 70-те. Баси, ниски били пенсиите!!! Оставяне на почиващи в 3 хотела в Айвалък, оставяне на хора в Йоздере, оставяне на хора в 4 хотела в Кушадасъ, Батихан е последен. Навсякъде е губене на време. В 6,50 свежи като кисели краставички цъфнахме в хотела.
ОБЩО ПЪТ - 18 ЧАСА И 50 МИН.

Връщане
Мога и с две дума да опиша връщането, ама няма щото така искам. Думите са КОШМАР и ^&0)$#$#@%%^%^#+)*. Щял рейса да мине на 23-ти м/у 14,00 и 16,30, да сме готови. Убаво, готови бяхме, дойде в 16,40 рейс нает от Албена Холидейз, който също беше хубав, още по-широк от техния, дори седалките лягаха по-добре и можеш да отпуснеш морно тяло още по-комфортно. Водач Мария, няма да кажа нищо за нея, само ще кажа, че не е лошо да не се занимава с тая дейност. И тя май е нещо като рейса - наета за случая. Макар, че накрая едва ли не приятели станахме.....та така....тръгнахме, пътьом взехме хора от Ефесус Принцес, който е баш на другия край на Кушадасъ, оказа се, че Ориент си забравили някакви хора в Дидим, на входа на хотела ги взехме та ги натовариха при нас. Дотук горе-долу добре....оказа се обаче, че и ние сме забравили някакви, пак на противоположния край на града, та с автобус ходиха да ги взимат. Нас ни изсипаха на една бензиностанция да чакаме залеза. Дойдоха, натоварихме се всички и тръгнахме окончателно от Кушадасъ в 19,15 часа.
Почивка - 21,45 до 21,55 след Измир
Почивка - 00,00 до 00,30 след Айвалък
Почивка - 08,30 до 9,00 хаджията
Почивка - 14,15 до 14,45 Макдоналдс Пловдив
Ферибот - в 3,10 сме първи на брега, първи коридор, до Юсеин Болт, качихме се обаче в 4,45 щото го нямаше ферибота, замина ни под носа, тръгнахме в 5,15 щото някакъв олигофрен с камион запъна със задницата и ни напред, ни назад. Подлагаха въжета, а напред, а назад накрая откърти една голяма ламарина от камиона и се намести във ферибота. Пристигнахме в 5,40 на другия бряг. Температура в Ечеабат 12 градуса. Там видях пингвин с шапка....майтап Уили.
Границата - в 9,15 бяхме на Къпъ Куле в 11,40 минахме турската, имаше поне 10-11 рейса пред нас. Тия 3 часа дето се забавихме още с тръгването се отразиха на минаването. След нас докато чакахме за минаване не дойде нито един рейс. Ние бяхме последни. Българската граница я минахме за 10 мин. Пак оставяне на подуенските баби от Димитровград, оставяне на хората и в Пловдив и живи-здрави сдъвкани и изплюти акостирахме в София в 16,30.
ОБЩО ПЪТ - 24 ЧАСА без 10 МИН.

За пътуващите със собствен транспорт:
Бензин - 4,48 Нафта - 4,40 Газ - 2,79 турски лири на Лукойл. На другите бензиностанции пак около тия пари се движат. Една лира е около 50 ст.

ХОТЕЛ, БАСЕЙН И ПЛАЖ:
Пристигнахме в 6,50 в хотела. Гривните ни сложиха около 10 ч. На тръгване стаите се освобождават до 12 часа иначе тече check in по 100 лири на час. Настаниха ни мене и жената в 13,50, другата тройна стая и двойката /тя си беше също тройка/ някъде до 14,30 всички бяха по окопите. Това чакане е доста гадно, дремеш в лобито, нямаш нет, щото той се появява като се регнеш с номер на стая и номер на паспорт. Багажа се слага в една зала и си ползваш всичко, демек почти нищо, щото манджа след 10 часа няма, само кафета, чай, напитки, гривните при тръгване не ги махат. И на тръгване и на пристигане в залата стои багажа. Хотела не е с голяма площ, озеленено, поддържано, чисто. Винаги има движение на персонала и всеки нещо чисти, бърше, събира чаши, чинии. Басейните са 1 голям, един за пързалките и един бебешки. Има 3 пързалки. Температура на въздуха за целия престой от 28 до 31 градуса. На басейна водата е някъде около 25-26 според телесния ми термометър в долната част на тялото. Имаше табло, на което да пишат температурите ама никой не беше писал от 10-тина дни. Най-ниската температура на въздуха беше 26 градуса, в морето лично съм я мерил в същия ден, в 12,00 ч. и беше 25,5. Тая година се изхитрих и не съм си взимал дълги панталони и блуза с дълъг ръкав, яке също. На ферито на 12 градуса леееееко дзиндзириках, ама аз съм издръжлив. Шензлонги на басейните се запазват, мятат кърпи, следобед обаче винаги има свободни шензлонги, щото половината басейн е на сянка, на плажа винаги има свободни места. Плажа и пясъка не е лош, ама нашия е по-хубав. Морето е чисто, на брега 1 м камъняк, ама се преодолява без обувки. Плитко е доста навътре. Плажни кърпи дават срещу карта, даваш карта, взимаш кърпа, колкото пъти искаш я сменяш. След 9,00 часа обаче.
Стаите - тука е изненадата. Платили бяхме за 3 от най-евтините в старата сграда. Настаниха ни в новата сграда, прилични стаи, на нашата климатика протече от вътрешното тяло. Реагираха веднага, дойдоха 2-ма младежа, ръчкаха оправиха. Оправили са топки, на другия ден пак протече. Въпроса се реши генерално с една хавлия под климатика. Нашата стая беше на 2 етаж, гледка никаква, не ми и трябва, другите бяха пак на 2 етаж с гледка море и третата стая на нашата група от 8 души беше на 6-ти етаж с уникална гледка към море. Отсреща са изсрали хотел, който закрива още по-добра гледка. Всеки ден чистене, зареждане с шампоани, душ гел и балсам, чай, кафе и мин.вода. Впрочем вода има до басейна, в ресторанта и на входа на плажа има фризер. Интернет - в стаите на 2 етаж имаше приличен, не е първа хубост, но се ядваше. Жената говореше по вайбъра без проблеми. На 6-ти етаж нанайси нет. Около басейна, лоби, ресторант пак някакъв що годе интернет просто да се каже, че има. На плажа се хващат гръцки оператори, ама трябва да си натопиш краката в морето, иначе няма. Не се шегувам тоя път. Аз обаче с моя шибан Ментел до шамандурата стигнах и не ще. Теленор и Глобул си говореха като пичове само с натопени глезени. Единия ден духаше вятър откъм острова, та докара и гръцките оператори и реализирах и аз няколко разговора на евро цени.
ПАЗАР:
Пазара е в сряда...това е ранния битак в София. Ходи се с долмуш №6 за 3 лири. Точно пред хотела му е спирката. На 2 етажа е пазара /май има още един пазар, ама не съм сигурен/. Всякакви парцали и боклуци на всякакви цени. Има и читави де. Пазарлък до последно...казваш индирим /отстъпка/ и докато не докараш тая цена дето на тебе ти уйдисва не спираш да се пазариш. Макар, че се опитахме да свалиме наполовина едно боклуче, турчина се хвана за главата и ни обърна гръб обиден. Имайте предвид, че цените са завишени бая. Комшу, комшу и започне ли да слага в торбата си обречен. Локум за колегите взех, едни големи кутии, като я отвориш едни дебели бордове отстрани и вътре 10-тина локумчета, това за 5-6 лири. Други кутии същата големина, обаче по-тежки за 10 лири, те са добре на грамаж, от тях също взех. Също и насипен чай по 2 лири за 100 гр.различни вкусове. При Ханджията килото локум е 10-11 лири, може и оттам да напазарите.  Дъщерята от битака си взе някаква чанта за 120 лири, Живанши пише на нея, тя преди 2 г. взе и Майкъл Корс, жената също тогава взе същата....ама се скъсаха и двете след година. Омаял я турчина, палил я е, гледай сега не гори естествена кожа била....явно при пожар ще оцелее тая чанта.....ще видиме, впрочем не искам да виждам. Бях се наточил да хапна кукуреч, хубаво е, обаче го дават с люти чушки, само опитах едната и половин ден бях като дизелов локомотив из хотела. Каква беше тая смертелна чушка, директно ме заболя глава, аз такова чудо не бях опитвал.
АКВАПАРК И ЕКСКУРЗИИ:
Посрещащата агенция е Анеа Травел, а каката се казва Айлин. Всеки ден по всяко време я виждах из хотела, май не готвеше в тях, почти винаги в ресторанта я засичах. При нея екскурзия до Ефес беше 43 евро, в АкваФентази /не Адаленд/ 22 евро, Памуккале 43 евро. Не, благодаря! Понеже сме ходили в Ефес тая година решиха всички /без мене, че много е пътя, 3 часа в едната посока/ да отидат на Памуккале и Адаленд /пак/ На входа на хотела има агенция, ние от друга организирахме, но цените нямат разлика. Памуккале - 30 евро. Адаленд - 18 евро. Всички са доволни от екскурзията до Памуккале, аз нямам мнение, за Адаленд няма какво да кажа, каквото и да кажа ще е малко. Писал съм преди. Размазване, деца, дърти, 117 кила тюлен като мене барабар с дечурлигата. Когато другите бяха в Памучното кале аз мръднах до Атлантик, на около километър е от Батихан. Тук е момента да се извиня, че реагирах преди няколко страници на някого малко неадекватно, за 3-звездните спрямо 5-звездните хотели и то без да съм го видял. Догодина ми е фаворит.
АНИМАЦИЯ:
Малко, ама съвсем малко е надценен анимейшън тима. Прехвалената Мария точно 2 дни беше на басейна, след това нямаше никой. Не, че ще размятам тяло де! Другите, Фелайни, Чарли, АлиG и другите не им знам имената по цял ден обикаляха и събираха хора за футбол, волейбол, водна топка с частичен успех. Вечерните програми....еееееее там нямаше празно, сълзи от смях, купон до припадък. Едната вечер уникални африканци, баси чекненето, скачането, въртенето, абе тия май бяха си оставили кокалите вкъщи. Девушки рускини мамаши сгодни, танци-манци, кълчотене. Най-най-най ефектно беше огненото шоу. Няма такава гледка, били спечелили Турция търси талант тая година. Страшни. То това не може да се опише трябва да се види. Конкурс за двойка друга вечер, дъщерята и гаджето бяха втори, конкурс мистър Батихан /българин победи с мощната подкрепа на нашите гърла/. Почиващите бяхме основно българи /най-малко 50-60 души/ и много турци. Последната вечер отнякъде се изсипаха англичани 20-30 броя, имаше един така обилно понаквасен, ама простотии нямаше. Правеше се на интересен ама нещо не му се получи.
ХРАНА:
От пиле мляко само нямаше, впрочем имаше 5-6 вида млека, та може и пилешко да е имало. Разнообразие от салати, сирена, кашкавали, меса /пилешки, пуешки, телешки, риба/, маслини, баклави, диня, ябълки, сливи /един плод не съм опитал/ сиропирани сладкиши, кадаиф, една вечер беше турска тематична, е там щях да пукна първия път от ядене. Слагам отгоре, то излиза, бутам, то пак навънка. Накрая отидих в лобито поизпънах се и манджата по естествения наклон се разпредели в 4-те ми стомаха. Тогава имаше и една манджица с калмари, октопод, ама готвено някакво, уникална беше. И три пъти повече сладки неща от другите дни. Риба всеки ден, ама една с кости, не знам каква е. Филе имаше предполагам пангасиус, от него не съм взимал. И 1-2 пъти пак някаква друга, не кокалестата, ама и от нея не съм взимал. Веднъж имаше миди и калмари. Не може човек да пробва всичко. Аз опитах ама започна едва ли не от пъпа да ми излиза. Алкохол, бира, вино, безалкохолно каквото ти душа иска. Качил съм точно 6,8 литра. От тръгване до пристигане. Около басейна има бар с коктейли, кафе, чай....продължих с традицията мента със спрайт. Втория път когато щях да пукна беше когато за отскок гаврътнах някакъв коктейл с водка и ликьор, после 5 менти със спрайт, за вечеря 2 раки и накрая се довърших с 2 бири, втората дори не можах да изпия напълно....и като ми стана зле, викам е сега вече ще се мре. Както е видно, оцелях.....нещо леда май не го докарват както трябва, и предната година пак така ми стана кофти от прекалено много лед. За пътуването на обратно да не забравите да си направите сендвичи, че през тоя дълъг път трябва нещо да се храносмила.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Лелееее колко съм творил, някой ако има питанки да пита, било на лични било тука. Та за финал...горещо препоръчвам Батихан, препоръчвам и Албена Холидейз. Точно в този хотел бих повторил, но няма, тука някой беше писал, че не е толкова млад, че да повтаря....та и аз така. Догодина живи здрави - друг. Да се готви Атлантик холидей клуб или Аквазис Дидим.

Последна редакция: ср, 11 окт 2017, 10:24 от valerko

Valerko, голям образ си 😁
Това с паленето на чантата на пазара ми го прилагаха и на мен на седмичния пазар в Бодрум. Онзи ми искаше 120 евро за чантата, но накрая ми я продаде за 28 😁 Хастарът целия се изрони, но пък кожата не е мръднала.
Атлантик наистина е хубав, ама нещо Кушадасъ хич не ме влече като курорт. Няма го това очарование като по - южните курорти

Valerko, голям образ си 😁

Заради деца ходя наблизо. Много път е иначе с рейс по-надолу. Със самолет пък става страшно скъпо, там вече спонсора няма да издържи. Жената де.

Valerko, голям образ си 😁

И ти си прав. Аз родих тази година и определено разстоянието ще ми е важно занапред.

Здравейте на всички, снощи се върнахме от Анталия, Кемер, Rixos Premium Tekirova. С една дума - невероятно. Много ни хареса, догодина със сигурност пак сме там. Почивахме от 3 до 10 октомври с Емералд и към тях нямам никакви оплаквания всичко беше окей. Реално в Турция техен партньор е Сонар Тур и ние имахме контакт с техен представител - Нина, за която мога да кажа само положителни неща. Времето през нашата седмица беше супер с изключение на ден и половина в които беше облачно и поваляваше, но въпреки това си беше топло и си ходехме по тениски и къси гащи и дори чесно казано си беше много приятно малко липсата на слънце, поне за мен Wink През деня ставаше до 27-28 градуса,а вечерта около 19. Лично за мен времето през октомври там е уникално, защото пече по цял ден за хората, които искат да се пекат, но в същото време не е адска изгаряща жега. Водата в морето е супер, топла и мн приятна, бистро, минуса май в района около Кемер е, че дъното на морето е каменисто и 2-3 метра преди да влезете в морето, така че добра идея е да си купите аква обувки ако ще стоите повече в морето. В басейна водата беше хладничка, май е нормално за октомври. Откъм храна и напитки сме много доволни, няма да коментирам много, просто достатъчно разнообразие от всичко. Персоналът е много отзивчив и любезен. Да отбележа, че предимно турситите май са руснаци там и подобни и персоналът без изключение говори много добре руски, английски не толкова добре, и не всички. Но като цяло нямахме проблеми. Анимацията беше много, много добра според мен. Има всякакви занимания като се почне от 08:00 Йога, 08:30 Стречинг, 09:00 Hiking, 10:00 Mountain bike, 10:45 Аква спининг, 11:00 Дартс, 12:00 Игри в басейна. Забравих точната програма, но следобяд продължават с плажен волейбол, футбол, канго джъмпс, срелба с въздушна пушка, стрелба с лък и още няколко забравям май и това е всеки ден с малки изключения. Това е за възрастните, а за децата има още повече. Тъй като ние бяхме без деца не съм много наясно, но имаше страшно много семейства с деца и видях много от местата където се занимаваха с тях. Отделно за гости на хотели от веригата Риксос имате безплатен вход и транспорт до Land of Legends... Всеки ден без четвъртък от 09:00 тръгват автобуси и се връщат наобратно в 17:00 оттам. Land of Legends няма да разказвам какво е, че става мн дълго, но има шоу с белуги, делфини и един супер сладък морж, което е безплатно и много готино. А за който иска може да се снима, пипа, храни всички от животните като разбира се се плаща. Плуването с делфини е 135$, с някаква отстъпка ми го предложиха за 106$. А и пингвини има забравих да кажа и ги хранихме за около 90-100 турски лири мисля. Абе заслужава си да отидете един ден там особено ако сте с деца. За повече подробности на лично мога да ви разказвам. Най-якото да кажа последно - всяка вечер има шоу програма като някои вечери е просто банда свири на живо, но други вечер бяха супер представления, като след тях продължават с DJ и музика до 00:00 и тогава спират музиката на открито и отваря дискотека до 03:00. Това е, жестоко препоръчвам!

Miss_july, честито!
Valerko, много се смях с твоя разказ.
Да ви кажа, точно по същите съображения за по-малко път тази година ни отведоха в Кушадасъ. Едно, че наистина не може да се сравнява с Мармарис , и второ - пътувахме дори повече като часове. За догодина, ако се спрем на Турция, съм набелязала Бодрум. Някак очакванията са ми да напомня на Мармарис само дано има по-хубави плажове.

Miss_july, честито!
Valerko, много се смях с твоя разказ.
Благодаря ти!
Бодрум е по-различен от Мармарис, но също е невероятно красив.

• Русе/София
valerko,човече, така се смях,че стомаха ме боли.Страхотно чувство за хумор имаш- адмирации.

• sofia
valerko, това е най- доброто, което съм чела някога в тази тема!   bouquet

Valerko - ти си истински пич !  bouquet Направо ставай поет , че така ги редиш ......пукнах се да се смея , но това е реалната картинка. А знаеш ли , че ние скоро се върнахме от Дидим - х-л Палм уингс и в тоя твоя дух на комикси бих казал ,че 80 % от жените бяха на пенсионна възраст и 70 % от тях прилично закръглени  newsm78 newsm78 newsm78 Народа ядеше до откат . Храна ли не бе виждал... като на оня филм се сещам на Тодор Колев , имаше една сцена дето даваха кофа след кофа на Сакарският слон и той омиташе всичко..Стоя в ресторанта и гледам как хора с по 3 чинии препълнени сядат . И се почва една ... не ти е приказка.
Но за сезон 2017 считам , че  Valerko - заслужено печели първото място по - най оригинално представяне на своето житие по географските ширини на Егейско море.  bouquet bouquet bouquet

• София
Благодаря мацки! Майтап, майтап, ама реално съм описал кое както си е. Нищо преувеличено, нищо скрито.

Valerko, прекрасен разказ и супер забавен, благодаря за което. Забавлявах се супер много, докато го четох. Отзивът ти за Батихан ми беше супер полезен, тъй като имам интерес към този хотел и ми е в списъка на набелязаните предимно заради анимацията. Тази година ние бяхме в Клуб Яли и при нас също фиемата беше Анеа травел и представителя беше Айлин. Същите цени ни даваха и се възмущавах, че предлагат. Аква Фентъзи, но не и Адаланд и направих голяма грешка, че отидохме в първия аквапарк. Адаланд е невероояъен според мен и Аквата не може да му стъпи на малкия пръст.
За анимацията ви завиждам за вечерните шоа и точно това е, което ме привлича към Батихан. Мога да кажа, че лично съм участвала в шоу за Мис Ла Луна само че в Бодрум и също в Аталантик в две други шоута преди 7 години, тогава главния аниматор избра мен и сестра ми за участие в Титаник и в още едно представление и забавлението беше на макс.
По въпроса за курортите аз си харесвам Кушадасъ и за мен най-важното е хотела и забавлението в него. Три пъти само съм ходила в центъра на Кушадасъ за 8 ходения и ми стигат. Бодрум на мен пък не ми хареса. Съгласна съм и че разстоянието е много важно и аз също не мога да си позволя пътуването да е със самолет. За Атлантик мога да ти кажа, че е прекрасен избор и съм сигурна, че няма да съжаляваш ако. Се спреш на него. За повтарянето на хотелите да кажа, че и. Аз не искам да повтарям, но след като се разочаровах преди 5 години с ужасен хотел в Бодрум и не отидох в Атлантик, за да не повтарям и изкарах не толкова добра почивка, не ми пука че повтарям, защото конкретно в Атлантик винаги се чувствам добре и у дома сякаш и не ми е омръзвало. Но това си е въпрос на шичен избор. Вече не ми се рискува толкова може би, но с Батихан бих, защото на една почивка за мен е най-важно да се забавлявам, а с анимацията там и. Вечерните шоа най-вече това е гарантирано.

Разбира се, различните хора търсят различни неща в една почивка  Peace Wink