91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 104 686
  • 773
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 392
AKO се гледаха децата с бал до 30, то успеваемостта по паралелки би била:
ж = 14 деца   (+3)
а = 11 деца (+2)
г =  9 деца (+2)
в =  7 деца (+1)
е =  6 деца (+1)
д =  5 деца (+3)
б =  2 деца

Както виждате не само, че се получават размествания в класацията (А и Г, Е и Д), но и няма ясно отделени паралелки, като изключим първата и последната. Така че всичко е субективно на базата къде е поставена летвата.

А и след устния може да се окаже, че тези от последната паралелка всичките са приети, докато тези от първата са масово отхвърлени и бройката може да се изравни/промени.

# 556
  • България
  • Мнения: 2 164
 Не знам моят син колко е мотивиран, но аз никак НЕ съм мотивирана за лайстунг паралелка.
 За мен след 2007г. немската диплома не е приоритет. Българската при всички случаи ще е по-висока, а при кандидатстването в университет навсякъде в Европа, освен в БГ, успехът от дипломата е много важен.
 Убедена съм, че досегът с немската образователна система още на ниво средно образование е безценен опит, но за енергоспестяващ човек като младежа, едва ли би донесъл много позитиви...

# 557
  • София
  • Мнения: 392
Оф, така си е с тези лайстунг паралелки - нож с две остриета, всеки сам си преценява риска и това, че едно дете е прието в лайстунг в дългосрочен план може да се окаже неудачно. Затова се молим, където е най-добре за детето, там да попадне, пък другото си е чист късмет.

# 558
  • София
  • Мнения: 17 987
Софи, само да направя едно уточнение, иначе знаеш мнението ми. Германия е малко или много изключение спрямо други европейски страни. Много високият успех е необходим само  за определени специалности - медицина, стоматология, фармация с бундесквоти, не за определени унита, определяни като най-добри, както е на Острова примерно. За специалностите с местни квоти на унито е достатъчно да имаш приличен успех само, немците като цяло са с ниски дипломи и едно наше 5,30-5,40 (или негов еквивалент от лайстунг) , за нагоре пък съвсем ,  ти гарантира прием. А за тези без квоти пък успехът въобще не е от значение. Това че са без квоти от друга страна не значи, че са слаби специалности в посредствени университети, просто немската система е по-друга. И ако едно дете от сега  твърдо знае, че иска да учи примерно Комуникации, БВЛ на повечето места, Медийна информатика, хуманитарни специалности и т.н, факторът диплома е малко вероятно, почти невероятно даже да му попречи, но ако се окаже, че един ден поиска специалност с успех  1,00 на входа, тогава е вече по-тегаво. Че на места вече и единицата не стига...

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 17:12 от пенсионирана русалка

# 559
  • София
  • Мнения: 4 237
Какъв риск, хора? Какви остриета? По-спокойно и по-бодро!
Лайстунгите излизат с две дипломи, ползват тази, която им е по-изгодна. Ако е българската (масовият вариант), ходят наDAF.
Прехвърляне към DSD паралелка  е възможно през годините, така че изборът нито е окончателен, нито фатален.
SofiaV, подкрепям мнението ти изцяло.

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 18:20 от Oceans

# 560
  • София
  • Мнения: 2 649
Софи, само да направя едно уточнение, иначе знаеш мнението ми. Германия е малко или много изключение спрямо други европейски страни. Много високият успех е необходимсамо  за определени специалности - медицина, стоматология, фармация, молекулярна медицина . За специалностите с местни квоти на унито е достатъчно да имаш приличен успех само, немците като цяло са с ниски дипломи. А за тези без квоти пък успехът въобще не е от значение. А това че са без квоти не значи, че са слаби специалности в посредствени университети, просто немската сисетема е по-друга. И ако едно дете от сега  твърдо знае, че иска да учи примерно Комуникации,   БВЛ, Медийна информатика, инженерни специалности и т.н, факторът диплома е малко вероятно, почти невероятно даже да му попречи, но ако се окаже, че един ден поиска специалност с успех  1,00, тогава е вече по-тегаво. Че на места вече и единицата не стига...

Русалке, може ли един тъп въпрос, че вече се обърках, а ако хипотетично успее госпожицата за Лайстунг искам да съм сигурна?
Ако е в Лайстунг взима сертификат/или той е част от дипломата, но важи само и единствено с немската диплома. Получава си и българска диплома без сертификат за език... Може да се яви в Гьоте за сертификат... и после ще има немска диплома + език и българска диплома + език, така ли? Изборът с коя диплома ще се реализира е свободен... Правилно ли разсъждавам, или... Не знам какъв съвет да и дам, а явно тази вечер ще е "ултра драматична" (ММ държи на Лайстунга, аз не знам, детето е объркано)... Мечтата е медицина или стоматология (без да е цел задължително Германия, просто иска езика за специализация после и т.н.)
Приемам съвети всякакви...

# 561
  • София
  • Мнения: 17 987
Oceans, даже вече са по-либерални от немския отдел, някога май не можеше след 11 клас да се местиш, имаше някакъв лимит докога. Може и да бъркам, де. Тази година имаше преместили се и в  11 (след завършен 10-ти), и в 12 клас (след завършен 11-ти), тоест до последно е възможно, просто приравнителните стават повече.
Маги Света , така е Simple Smile

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 17:14 от пенсионирана русалка

# 562
  • България
  • Мнения: 2 164
Русалке, благодаря за разяснението за университетите в Германия. След като успешно приключих с английските, явно ми е време да задълбая с немските Wink. Лошото е, че младежът още не знае какво иска.

Oceans, благодаря за разяснението за дипломите. Мислех, че лайстунг паралелките завършват само с немска диплома. Все пак това не променя моята позиция Simple Smile

# 563
  • София
  • Мнения: 17 987
явно ми е време да задълбая с немските ;).


Така, така,  няма почивка..И аз си мислех, че знаейки как се кандидатства през разните портали в Германия, съм готова за номер 2 и 3 и на сън да ме събудиш. Ама се оказа, че за един единствен  и процедурите покрай него не знам много неща и точно той ще ни потрябва..
Скрит текст:
Оceans, дръж се, нападаме те, ще помагаш, нали? Първия път помогна с едно, сега ще те тормозим с друго, срам нямаме, ей..

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 17:34 от пенсионирана русалка

# 564
  • столицата
  • Мнения: 3 791
И моето е преминало  писмения.  То няма да ходи в немска паралелка,но нека свиква с форматите на изпитите. Това е все пак някаква форма на проверка в рамките на випуска. Нащият клас се е представил отлично. Попаднахме на ,,дълга клечка,,:)
,,Ж,,паралелка при Старирадева ли са?

# 565
  • Мнения: 8 459
За всички, които сравняват нивото на класиралите се за лайстунг и тези, които не са се класирали.
Моля, не бъркайте изпита за лайстунг с нивото, което децата ви са постигнали през годината!
Този изпит е критерий САМО ДОНЯКЪДЕ. Изискванията са специфични и не е задължително да обвинявате "тъпото си дете" или "безхаберната му учителка", че не се е представило добре. Не че няма такива учителки в 8.клас. Не че няма деца, които не могат да постигнат високо ниво/ по принцип или пък на този етап на обучението - обикновено повечето наваксват по-късно/. НО: ако децата ви не са упражнявали достатъчно специфичния за лайстунг формат на писмен, ако на устен не са комуникативни, усмихнати, отворени, общуващи си с германците като с другарчето по чин - леко и непринудено, колкото и знания  да имат на теория НЯМА да бъдат класирани. Което изобщо не означава, че имате неможещо и незнаещо дете.
Знам, че е голяма болка на родителите, ако детето им не бъде прието, сравняват го с останалите, търсят виновни. Родителите на приетите пък литват до небето от гордост. И едното и другото са много относителни неща.
Запазете спокойствие и си помислете, наистини ли искате това? Защото много други родители тук се хвалеха до един момент, че е леко, че децата им се справят без проблем/9. клас обикновено нямат никакво напрежение/ и после тихомълком изчезват от темата и спират да пишат, защото децата им не се справят, не харесват начина на преподаване, дипломата се очертава много ниска и са ги преместили в ДСД. Или пък просто се ориентират към ТЕСТ ДАФ, защото са решили да кандидатстват с българската, по-високата диплома, и родителите хвърлят пари за подготовка на курсове и учители. Повечето родители на преместени деца няма да ви кажат истината, защото не искат да признаят, че са се заблудили. Единици деца показват завидно здрави нерви и непукизъм относно режещото оценяване на германците и оцеляват. Има и такива, разбира се, не всичко е черно. Просто вие сте тези, които познавате най-добре децата си и трябва да решите, дали могат да се справят с тези предизвикателства.

# 566
  • Мнения: 25
Пиша този пост за учениците и родителите най-вече, които тепърва ще влизат да учат в немската и най-вече за учителката Виолета Георгиева, за да може по-добре да се ориентират в обстановката. Мисля, че всякакви думи са излишни само от факта, че  4 ученици са преминали по нататък за лайстунг.Това  е доста показателен факт.
Уважаеми родители, много внимавайте, ако се паднете в класа на ВГ следващата година, това означава, че децата ви няма да научат много, това означава, че децата ви няма да имат никаква подкрепа, това означава, че децата ви няма да бъдат обгрижвани от гледна точка на получаване на знания и буквално класният ръководител няма да се интересува от децата. За да разберете по-добре, за какво става въпрос, сами си направете изводите -  например госпожата последна разбра около седмица по-късно след събитието, по средата на годината, че една ученичка от класа се е преместила???  Но най-лошото е, че нито ги натоварва от гледна точка на учебен процес, нито проверява домашни, нито преподава своевременно материала, нито упражнява децата достатъчно. Пиша този пост най-вече за следващите деца, явно този 8 б издърпа късата клечка, но защо трябва да се търпят такива учители. Нима няма по-добри в най-елитното училище на България и София?Самата госпожа като човек не я познавам и не коментирам нейните личностни качества, коментирам професионалните, които граничат към нулата.
Тук задавам въпрос къде е ръководството на училището , че толерира тази госпожа? Знам, че в 8 б има много кадърни ученици. Самият факт, че децата от този клас имат много по-добри резултати по други предмети, говори много, има деца ,които се готвят за лайстунг от години и на финалната права се провалиха, но най- вече заради метода на обучение на госпожа Виолета Георгиева. Много деца ходеха на допълнителни частни уроци, но и това не помогна- браво на тези 4 деца, които са успели в тази среда с преподаването на този учител - явно е, че това не е нейна заслуга.
В началото на годината имаше съмнения от някои родители за методите на госпожа ВГ - но аз лично бях против, исках да и се даде шанс, може би родителите не бяха прави поне аз така мислех. 
Само ако имаше някой като мен в момента, да напише тези редове, може би щяхме да се организираме ние-родителите по-рано и да направим всичко възможно, децата да получат по добри знания. Между другото имаше няколко деца, които напуснаха в началото на годината в други паралелки, но тогава не отдадохме такова внимание.
Има още много какво да напиша, но мисля, че стана ясно - Моля следващият випуск много да внимава дали ще бъде при госпожа Виолета Георгиева. Ако е тя, изисквайте повече от нея дори настоявайте да се преместите, ако искате децата ви да се обучават както трябва  в една елитна гимназия. 
Тук трябва да отбележа, че грешката е на всички родители като мен, които не  обърнаха нужното внимание на тези факти. Та тя на родителските  срещи се държеше много неадекватно, но все пак разчитахме, че има необходимите знания. - Уви не е така, може и да ги има, но не може да ги предаде на децата.
След като самите ученици казват, че не са натоварени достатъчно, че в часовете по немски не се учи както трябва, това е доста показателно - обикновено децата се радват на такъв тип учители колкото по малко е натоварването, толкова по-добре, но в случая говорим за деца, които имат потенциал и амбиции .Иначе на мен ми изглежда добър човек госпожата, но все пак призванието и е преди всичко в 8 клас да даде добра основа по езика. Дори днес си е позволила да пренасочи вниманието за лошите резултати върху децата като ги обвинила, че били най-лошия клас, който е имала. Един добър учител трябва първо да се вгледа в себе си и да потърси вината у него, но може би тя следва принципа, че "....Ако един ученик се представи добре, то аз съм в основата и успехът се дължи на мен, ако се представи зле, то аз нямам вина."
 
 

# 567
  • България
  • Мнения: 2 164
Класна на Ж паралелка е Таня Бонова.

# 568
  • София
  • Мнения: 567
Днес дванайсетокласниците от лайстунгпаралелките получиха немските си дипломи. Беше толкова приятно и вълнуващо не само за абитуриентите и немските им преподаватели, а и за нас, техните родители! Да са здрави и да продължават започнатия маратон и покоряването на предстоящите върхове!

# 569
  • Мнения: 287
Аз като майка на дете от 8 Б клас съм готова да подкрепя всяка инициатива за отстраняването на този "учител" от това училище, ако така можем да помогнем на повече деца да не изтеглят "късата клечка". Друга алтернатива няма, според мен, невъзможмо е цял клас да бъде преместен и докато тя е там винаги ще има потърпевши деца. Ако някой от сегашните майки и татковци на 8 Б клас, или на бивши нейни ученици, иска да направим нещо по този въпрос нека да ми пише на лични, може все пак да променим нещо или по-точно да предотвратим.Angry

Общи условия

Активация на акаунт