За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 706
  • 1 396
  •   1
Отговори
# 1 380
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Виви, математиката по принцип е фундаментално важна в живота, като се почне от стругаря и сервитьора и се стигне до инженера и лингвиста. И математиката в никакъв случай не е само сметки, тя е логика и този, който добре е развил логиката си, после наистина добре се реализира в живота и под това добре, не визирам единствено висококвалифицираните професии, а възможността да решаваш ежедневните си проблеми. Друг е въпроса как се преподава математиката като материя в училище. За мен няма дете, което да не може да развие причинно- следствени връзки, просто има деца, на които по една или друга причина не им е била показана практическата страна на иначе абстрактно изучаваната наука. За мен математиката е умение, което е базисно също като умението да четеш или пишеш - дава ти възможност за интердисциплинарна реализация.

# 1 381
  • София
  • Мнения: 15 198
Аз никъде не съм написала подобно нещо, Виви, нито съм ползвала епитети за деца,  всичките ми постове са единствено  в посока обяснение защо според мен  ЕГ не променят начина си на балообразуване.

Нямах предвид теб.  Peace

Manzhelka, няма нужда да бъда убеждавана във важността на математиката по принцип. Знам че е така. Но колкото и да е важна, математиката не е всичко. Моето раздразнение е провокирано най-вече от включванията, в които като умни са определяни само децата-математици.

Що се отнася до това:
Друг е въпроса как се преподава математиката като материя в училище.
Да съгласна съм. Това е част от проблема. Друга част от него е, че нивото на знанията, преподадени и усвоени в училище, драматично се разминава с нивото на знания, които трябва да има едно дете, за да се представи добре на изпита.


Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 18:09 от Vivi

# 1 382
  • Варна
  • Мнения: 749
Русалка, извинявай ако към те засегнала, но това кой къде е заслужил на матурата , да бъде сред подобни и пр е доста нелепо Няма нужда от спор до дупка

# 1 383
  • София
  • Мнения: 17 921
Виви, математиката по принцип е фундаментално важна в живота, като се почне от стругаря и сервитьора и се стигне до инженера и лингвиста. И математиката в никакъв случай не е само сметки, тя е логика и този, който добре е развил логиката си, после наистина добре се реализира в живота и под това добре, не визирам единствено висококвалифицираните професии, а възможността да решаваш ежедневните си проблеми. Друг е въпроса как се преподава математиката като материя в училище. За мен няма дете, което да не може да развие причинно- следствени връзки, просто има деца, на които по една или друга причина не им е била показана практическата страна на иначе абстрактно изучаваната наука. За мен математиката е умение, което е базисно също като умението да четеш или пишеш - дава ти възможност за интердисциплинарна реализация.
Страхотен пост   Simple Smile

# 1 384
  • Мнения: 299
На всички, защото умните ще изкарат високи оценки с малко труд, а от друга страна форматът позволява и на не толкова умните, но за сметка на това трудолюбиви, също да изкарат висок резултат.

Аз мислех да не пиша повече, но не издържах. Как така делите децата на умните и не толкова умни и то на база изкарани оценки на два изпита, провеждащи се в два дни в годината.

# 1 385
  • Мнения: 14 394
Виви, математиката по принцип е фундаментално важна в живота, като се почне от стругаря и сервитьора и се стигне до инженера и лингвиста. И математиката в никакъв случай не е само сметки, тя е логика и този, който добре е развил логиката си, после наистина добре се реализира в живота и под това добре, не визирам единствено висококвалифицираните професии, а възможността да решаваш ежедневните си проблеми. Друг е въпроса как се преподава математиката като материя в училище. За мен няма дете, което да не може да развие причинно- следствени връзки, просто има деца, на които по една или друга причина не им е била показана практическата страна на иначе абстрактно изучаваната наука. За мен математиката е умение, което е базисно също като умението да четеш или пишеш - дава ти възможност за интердисциплинарна реализация.
Страхотен пост   Simple Smile

Абсолютно вярно!

# 1 386
  • София
  • Мнения: 15 198
В тази тема не обсъждаме математиката като такава по принцип и презумпцията за фундаменалното й значение в живота изобщо.  Peace

# 1 387
  • София
  • Мнения: 17 921
Тук няма как да не се съглася с  Елиса. НВО са последният показател, по който бих делила децата на умни и не толкова. Далеч не всичко на НВО се свежда до ум, потенциал, способности, ниво на подготовка.. Голяма роля играят и  характер на детето, най-вече психическата му  устойчивост под стрес, темперамент, късмет (добър или лош)...Под лош визирам случаите, когато знаещо и можещо дете забие на нещо, притесни се и времето неусетно мине. Под "добър" имам предвид способността на някои лапета да се оправят по лесния начин с преписване.  В училищата с висок бал влизат И деца (разбира се, не само), които са напомпани някак изкуствено и после потъват, други са  попреписали оттук-оттам, че даже се и хвалят.. Но за жалост за момента, хубаво или лошо, НВО е единственият начин децата да бъдат разпределени по училищата. Защото няма как всички да са в топ гимназиите....

# 1 388
  • Мнения: 299
Тук се дадоха примери за много и различни деца. Не исках да товаря темата с още един, но ще го направя.
Детето на наши комшии през всичките години е било пълен отличник. Явяваше се и се класираше на всички олимпиади и състезания, организирани от МОН и от училището. Февруари загуби баща си. Държеше се, но само то си знае какво му е било в душата. Продължи да се труди, но изкара и на двата изпита по около 75 точки.
Е, Г-жо Янечек, в коя от двете групи да сложим това дете. Не е проблем, че не е класирано там, където по-принцип заслужава, но отказвам да приема, че този резултат го поставя при" по-малко умните". Ще кажете - конкретен случай. Всеки случай е конкретен за себе си.
Аз следях темата заради това дете, но приключвам.
Желая на всички спокойно и хубаво лято!

# 1 389
  • зад парка
  • Мнения: 1 583
Има теми във фейсбук "Зайци випуск 2017/8!" по гимназии.  Вече се запознават и т.н.
Ако направя група "Майки на зайци" дали ще имам успех?!  Laughing  Grinning
А може би вече има...

# 1 390
  • Мнения: 176
Има теми във фейсбук "Зайци випуск 2017/8!" по гимназии.  Вече се запознават и т.н.
Ако направя група "Майки на зайци" дали ще имам успех?!  Laughing  Grinning
А може би вече има...
Страхотно и забавно хрумване 😄

# 1 391
  • София
  • Мнения: 3 470
Виви, математиката по принцип е фундаментално важна в живота, като се почне от стругаря и сервитьора и се стигне до инженера и лингвиста. И математиката в никакъв случай не е само сметки, тя е логика и този, който добре е развил логиката си, после наистина добре се реализира в живота и под това добре, не визирам единствено висококвалифицираните професии, а възможността да решаваш ежедневните си проблеми. Друг е въпроса как се преподава математиката като материя в училище. За мен няма дете, което да не може да развие причинно- следствени връзки, просто има деца, на които по една или друга причина не им е била показана практическата страна на иначе абстрактно изучаваната наука. За мен математиката е умение, което е базисно също като умението да четеш или пишеш - дава ти възможност за интердисциплинарна реализация.
Страхотен пост   Simple Smile

Абсолютно вярно!
А според мен не. Наука, в която всеки проблем се решава с още едно ниво на абстракция, може да е много интересна. Но чак полезна... Много по-полезни са физиката, химията и биологията. А тези, които имат дар слово се реализират в пъти по-добре.
Математиката е само начин на мислене. Но не и единствения начин на мислене. Не съм чула някой да е влязъл в болница, защото не може да изчисли дроб или синус. Но ако някой не обърне внимание на собствените си дробове или синуси неминуемо стига до болница. И никакви формули за съкратено умножение не могат да му помогнат.

# 1 392
  • Варна
  • Мнения: 322
Леле, каква дискусия се заформила  Mr. Green Мисля, че мястото й не е точно в тази тема, ама...
И Янечек, и Русалка са прави. Проблемът в поста на Янечек е квалификациите, които си позволява да направи.
Това, на което се опитвам да науча дъщеря си (още от много малка) е че има голямо значение не само какво казваш, а и как го казваш. По различен начин се възприема от околните.

Също така се опитвам да я науча, че животът не е нито лесен, нито справедлив. Никой за нищо не й е длъжен, никой нищо няма да й поднесе на тепсия, защото, видите ли, много го била искала. Всеки получава точно толкова (или почти...), колкото усилия е готов да положи, за да го получи. В една конкурентна среда винаги има различни хора, с различен потенциал, различен "гръб", различна конкретика. И за някои неща едни полагат повече усилия, други -  по-малко, но в крайна сметка "наградата" получава този, който положи достатъчно усилия, за да я получи. И "достатъчното" за всеки е различно.

Има и един друг аспект на цялото това нещо. Разглеждате нещата в идеал - има хуманитарна насоченост детето, ще отиде в гимназия с хуманитарен профил. Има математически заложби - отива в МГ. Проблемът е в липсата и в качеството на училищата извън София. Във Варна ако не е ЕГ или МГ просто няма къде. Не като място, а като качество. На учители, на ниво на преподаване, на среда... Аз, например, не държа чак толкова на езиковата гимназия като такава. Просто смятам (и детето де  Mr. Green), че би било добре да научи поне още един език на прилично ниво на тази възраст. И, имайки предвид насоките на хлапето, бих я насочила към Хуманитарната гимназия, има си чудна паралелка "Хуманитарни науки с интензивно изучаване на немски език". Не коментирам дали ще научи езика в същата степен, в която това би се случило в езикова гимназия. Просто не искам да учи в "хуманитарната". Не искам да учи и в другите професионални гимназии, въпреки много перспективните и привлекателни професии и специалности. Например "Графичен дизайн" в бившия Механотехникум (не се сещам в момента новото му име). В тази насока са нейните интереси. Но средата е различна. Не с малко, а цяла пропаст ги дели от "елита"... Според мен това е важно.

Другото, което ми се искаше да споделя, е че не разбирам фаворизирането на математиката. Да, съгласна съм, че е основополагаща наука. Но не и по начина, по който се преподава в горните класове. Само да спомена, че аз лично съм от тези, които се справят достатъчно добре и с математиката, и с литературата ( и с повечето различни от математика материи) и знам колко е полезно в чисто житейски ситуации да имаш способността да разложиш една задача на съставните й части, да си съставиш правилното уравнение и да си решиш проблема. Но това не прави децата с неприязън към математиката (по една или друга причина) по-малко пригодни или по-малко приспособими. Те просто мислят по различен начин.

# 1 393
  • София
  • Мнения: 392
Един страничен от дискутирания в момента въпрос:

Кога се очаква най-рано някаква информация за заетите при първо класиране места и резултатите от 2-рото класиране?

# 1 394
  • Мнения: 331
Един страничен от дискутирания в момента въпрос:

Кога се очаква най-рано някаква информация за заетите при първо класиране места и резултатите от 2-рото класиране?
Резултатите от второ класиране - до 04.07.
Не е ясно дали ще има информация за заетите при първо класиране места.
Според наредбата трябва да бъдат обявени свободните места за второ класиране, но в календара не е включена такава дейност.

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 22:05 от *Vessy

Общи условия

Активация на акаунт