Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 102 649
  • 1 272
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 2 699
127 СУ ли е пропаднало или 55 СУ?
Защо си мислите, че в "елитните" училища наливат мозък с една "елитна" фунийка?
Учителката на дъщеря ми от началното училище, от която не бях доволна, напусна след 4 клас и отиде в едно "елитно" училище. Представям си, колко доволни от нея родители ще има.
Средата има голямо значение в прогимназията и най-вече в гимназията. В началното училище децата още искат да играят и си търсят другарчета по игри, а не за интелектуални предизвикателства.

# 256
  • Мнения: 6 535
Средата има голямо значение в прогимназията и най-вече в гимназията. В началното училище децата още искат да играят и си търсят другарчета по игри, а не за интелектуални предизвикателства.
средата е важна още от раждането. важна е и в яслата, и в градината. не е само до игри. едно е детето ти да общува с любознателни и възпитани деца, друго е да се прибира всеки ден с речник, обогатен с псувни, да става обект на тормоз или да агресира (вербално или физически) срещу друго дете, и да си мисли, че наглото и арогантно поведение е много готина работа и трябва да се придържа към този модел на поведение, за да не бъде отритнато.

# 257
  • Мнения: 371
И в голяма част от училищата ги оставят да играят и инструкциите към учителите от по-горните инстанции са: да не ги травматизират и т. н. Така до 4 клас и в дълбоката вода от 5 клас и не си мислете, че няма и българчета, които сричат още след 4 клас

127 СУ ли е пропаднало или 55 СУ?
.
Ами това е публикувано на сайта на Руо София. Всеки, който иска може да провери:
http://www.rio-sofia-grad.com/

# 258
  • Мнения: 2 699
И в голяма част от училищата ги оставят да играят и инструкциите към учителите от по-горните инстанции са: да не ги травматизират и т. н. Така до 4 клас и в дълбоката вода от 5 клас и не си мислете, че няма и българчета, които сричат още след 4 клас

127 СУ ли е пропаднало или 55 СУ?
.
Ами това е публикувано на сайта на Руо София. Всеки, който иска може да провери:
http://www.rio-sofia-grad.com/
Аз сричах до 6 клас. Класирах се на олимпиадите по математика, но сричах. И в прогимназията някои от майките на приятелките ми ги пускаха да излязат, само ако са с мен, въпреки че сричах.

# 259
  • Мнения: 371
Може би е бил някакъв психологичен проблем. Това нищо не доказва. Трябва нещо да се отговори, нали?

# 260
  • Мнения: 1 417

Естествено, че ако могат ще си запълнят местата с деца от други райони, но трябва първо да приемат децата живеещи в близост. Пък после каквото искат да правят на никого не пречат. 20 училище е в центъра и там деца от района без допълнителни точки, нямаха никакъв шанс. Не вярвам в района да живеят огромен брой млади семейства, та да не стигат местата.
Въртим сучем и пак се връщаме на максимата: Моето дете ще учи в училище Х, пък другите да го д...т.


Въртим, сучем и пак се настройваме родителите един срещу друг. За всичко са виновни родителите, за това че искат добро ниво на образование за децата си, а основата за такова се поставя от първи клас.
В тази табличка, която се потрудих да направя виждам свободни места в училища, които са от центъра на София и от крайни квартали. Бройката свободни места е към 19 юли и е взета от сайта на Руо София и е извадка само на училища със свободни бройки от 15 нагоре.
Моят извод е че родителите не желаят детето им да учи непременно в центъра на града, а да бъде в добро училище.
Скрит текст:
140. СУ "Иван Богоров"   ул. „106-та“, 1326 ж.к. Обеля 2   -    20 свободни места   
 67. ОУ "Васил Друмев"   ж. к. Сердика ул. „Гюешево“ №63 -  16   свободни места
76. ОУ "Уилям Сароян"   ул. Братя Миладинови 9 -  20   свободни места
45. ОУ "Константин Величков"ул. „Пловдив“ 20, ж.к. Света Троица -  15   свободни места
108. СУ "Никола Беловеждов" ж.к. Дружба 1 - 18 свободни места
17. СУ "Дамян Груев"    ж.к. "Западен парк" № 132 -  23 свободни места
132. СУ "Ваня Войнова"   бул"Цар Борис III" №128 -  30   свободни места
162. ОУ "Отец Паисий"   кв. „Ботунец”, ул. „Свобода” № 10 - 18 свободни места   
27. СУ "Акад. Г. Караславов"   ж.к. Люлин 6 - 56 свободни места
79. СУ "Индира Ганди"   ул. „полк. Стоян Топузов“,  ж.к. Люлин 7 - 23 свободни места
103. ОУ "Васил Левски"   р-н „Люлин“, ж.к. „Филиповци“ -   15 свободни места
131. СУ "К.А.Тимирязев"   жк. Младост 4, бул. Филип Аврамов 29 - 30 свободни места
141. ОУ "Народни будители"   ж.к. „Свобода”, ул.”Народни Будители” -  31 свободни места
53. ОУ "Николай Хрелков" кв. Горна баня, ул.Обзор 6  -  19 свободни места
66. СУ " Филип Станиславов"   ул.“Букет“ 29 Овча купел - 26 свободни места
71. СУ "П. Яворов"   с.Казичене, ул. Пейо Яворов - 17   свободни места
202. ОУ "Христо Ботев"   Долни пасарел - 20 свободни места
199. ОУ "Свети Апостол Йоан Богослов" Левски Г ул. "Латинка" 11 - 19 свободни места
29. СУ "Кузман Шапкарев"   ул. „Георги С. Раковски“ 20, Център - 17 свободни места
59. Обединено училище "Васил Левски" кв. Малашевци, ул. "Кестен" 1 - 23 свободни места
93. СУ "Алекскандър Теодоров-Балан"  ж. к. Гео Милев - 44   свободни места
94. СУ "Димитър Страшимиров"   кв. Христо Ботев, ул. 511, № 22 - 36 свободни места
127. СУ "Иван Николаевич Денкоглу"   Ул. "Парчевич" 43 - 23 свободни места
55. СУ "Петко Каравелов" ж.к. „Дървеница”, ул. Дъбница № 3 - 24 свободни места



От изцброените училища само 45 то и 55-то стават. За другите един амбициозен родител не би си записал децата. Хайде да гледаме истината в очите.

# 261
  • Мнения: 2 699
Може би е бил някакъв психологичен проблем. Това нищо не доказва. Трябва нещо да се отговори, нали?


Не беше психологически проблем. Аз не исках да чета. Не ми беше интересно. По цял ден беснеех с колелото или играех карти. В шести клас открих четенето и спрях да сричам. И повярвайте ми учителите нямаха нищо общо, нито с отказа ми да чета, нито с последващото ми желание за същото.

# 262
  • Мнения: 6 535
то не е за гордост и хвалба, че си сричал в шести клас.
не разбирам позицията ти по темата, Monza. разбрах много добре мнението ти за хората, които искат да запишат децата си в по-добро училище извън района, в който живеят, както и забележките ти към капацитета на децата им. а ти какво предлагаш? кое за теб е разумното решение за прием на първокласници?

# 263
  • Мнения: 64
Превърнахме темата в спор, а целта сперед мен е друга. Ясно е, че ако кварталното училище е пълно с деца от малцинствата не искате да запишете детето си там, но защо тогава живеете там - нали детето ви ги среща в градинките, по полощадките, в магазина, свиква да вижда и да общува с такива хора. Ако не ви харесва квартала - сменете го, но който си е избрал хубав квартал, платил си е за него и е видял, че до блока му има 2 училища, няма ли право да запише детето си поне в едно от тях. Заради тези, които не харесват избора си на квартал, страдаме тези, които сме си избрали пък да живеем до най "елитното" училище.

Аз си мисля, като има училища с профилиране наистина няма логика да влизат всички от квартала - ако не искат да се занимават с това което е профил. Тогава да се направи класификация и да има и допълнителни критерии в такива училища - няма лошо, но да е регламентирано.

# 264
  • Мнения: 371
решението е постигане на относително еднакво ниво на обучение в началния етап на образованието във всички държавни и общински училища. тогава напливът за мигриране от район в район, ще се олекоти. плюс централизирано разпределение от общината, което за мен също е добро решение.
Ето тук според мен е разковничето. А не да се делим на богати и бедни. Не пречат децата от малцинствата, след някоя и друга година - може би 20-30 години ще станат повече от нас, мнозинството в момента. Трябва да бъдат грамотни и не трябва да учат в сегрегирани училища, но трябва да има качество на образованието и за тях, и за нас. Който не се справя с материала, остава на поправителен, а ако пак не може - повтаря годината. И това още от първи клас. Не им пречи майчиния език на ромчетата, за да учат в българско училище. Колко българчета по света учат в общински училища в друга държава, не на майчиния си език и се справят чудесно. Политиците го създадоха този проблем, те да го оправят с подходящи закони.
И дисциплина за ромчета и българчета в училищата, а не г-н директора да обяснява, че тези деца трябва да учат някъде. Лично на мен са ми отговаряли така, по повод отвратително, брутално държание на дете - българче в училището на голямото ми дете и настоящо за малкото ми. Същото това дете беше занесло газов пистолет в училището и т. н.
Плюс в последните все още проекто - документи на МОН виждам в санкциите, ако децата не посещават училище, но те трябва да се прилагат.

# 265
  • Мнения: 4
... ако кварталното училище е пълно с деца от малцинствата не искате да запишете детето си там, но защо тогава живеете там-...
... Ако не ви харесва квартала - сменете го ...
По същата логика аз мога да попитам: "като ви е препълнено училището, защо живеете там - не можете да влезете в първи клас, постоянно идват амбициозни лелки с автомобили да си оставят и взимат децата... като не ви харесва сменете си квартала", нали ?

Едни се оказват "амбициозни лелки" понеже искат за детето училище с добра материална база и и добри учители и са готови да пътуват сутрин и вечер, а другите не са "амбициозни лелки" понеже задължително искат да са в училището отсреща. Явно амбицията на първите е болна, а на вторите е нормална и правилна ... защото всъщност и двете са си амбиции, но с различни цели.

Всъщност всеки родител търси най-подходящото училище - не най-добре ремонтираното, не с най-невероятните преподаватели и не с най-добрата материална база.
А най-подходящото за всеки е различно - който живее и работи срещу най-реномираното училище естествено ще иска в него. Ако работи далеч и няма кой да вземе детето навреме ще да избере някое достатъчно реномирано от което да може да го взима. И тук физичското разстояние няма голямо значение - важно е колко време отнема пътя. С метро от "Софийски университет" до "Младост 1" са 10  мин -  ако живея до метростанция "Младост 1" и  работя в центъра 133 училище би ми било много по-удобно отколкото 125-то а до двете ще стигам за едно и също време. Защо някой ще ми казва:  
' - Не, не може в 133-то да го запишеш детето, трябва в 125-то понеже аз живея на 'Шишман". И понеже аз живея на "Шишман" ти ще пътуваш всеки ден по допълнителни 40 мин ... и като не ти харесва какво ти казвам си купи и ти имот на "Шишман"'

А на "Шишман" няма място за всички!


Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 14:05 от bgmamauser

# 266
  • Мнения: 64
Напълно съм несъгласна с вас, понеже кварталното училище нямаше да в пълно ако с предимство влизаха реално живущите, а оставащите места се разпределяха между тези, които искат да са там по причина месторабота или друга. И това е не мое мнение, а държавна политика, защотот на вас не ви пречи да возите детето си, но на държавата да - екология, задръствания и т.н. Да всеки иска най - доброто за себе си и е готов да прегази всичко по пътя с, но за това е ролята на държавата да създава правила и наредби и пропуска тук е контролът над документите. Чух обяче и от други познати, че районен следовател е минавал да провери дали реално живеят на адреса си! Само чакам тези проверки да завършат и да има резултати.
Едно са амбици, мечти, желания, лично мнение  и тн, но съвсем друго са документи, закони, правила и тяхното спазване. Ако тези амбициозни родители вложат енергията си за подобряване на кварталното си училище и протестират там да има добра материална база и влагат там за ремонт на стаята и вдигат нивото на обучение като водят детето си добре подготвено и на ниво ти тогава ще се реши проблема с различните нива. Няма как всички по - високо образовани родители да записват децата си в 10 училища и да очакваме различна ситуация. Аз бих съветвала министерството да се погрижи да се спази принципа за близост и оседналст и това ще вдигне нивото и в училищата с по - нисък наплив.

# 267
  • Мнения: 4
Факт е, че децата от Младост 4 не учат в 131 СУ. Приемат ги в Младост 2 или 3. Имате си варианти. Разбираемо е да е така.
Като говоря за амбициозните лелки имам предвид хората, които разкарват децата си от крайните квартали до центъра за да са част от елита. Моя близка живее в центъра и в класа на дъщеря и децата от кварталите бяха мнозинство, а самата тя беше записала малката в близката градина за да има точки и да не остане извън класацията.

Тук специално не мога да не попитам:
според вас е разбираемо  някой от краен квартал да си запише детето в друг квартал, стига този друг квартал да не е "центъра" а да е също краен? А разбираемо ли е тогава да е друг несъседеб краен - от Младост в Надежда, примерно - или само съседен краен ( както са Младост 4 и Младост 2 и 3)?
Или е разбираемо и да е в центъра, стига да не е в училище в което има предполагаем "елит" - ако има предполагаем "елит", тогава трябва само децата от района около училището да се запишат?  




Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 15:09 от bgmamauser

# 268
  • Мнения: 2 699
Имам съседка самотна майка, която пусна дъщеря си да ходи сама на училище от първи клас. И в квартала има още много такива майки. Та ако тези жени не можеха да запишат децата си в близкото училище , не виждам как щяха да се справят без помощ от никого. Ако на вас не ви е проблем да строите бабата пенсионерка да се юрва в 7 сутринта да води детето на училище, то за самотните родители е невъзможно.

# 269
  • Мнения: 4
Напълно съм несъгласна с вас, понеже кварталното училище нямаше да в пълно ако с предимство влизаха реално живущите, а оставащите места се разпределяха между тези, които искат да са там по причина месторабота или друга. И това е не мое мнение, а държавна политика, защотот на вас не ви пречи да возите детето си, но на държавата да - екология, задръствания и т.н. Да всеки иска най - доброто за себе си и е готов да прегази всичко по пътя с, но за това е ролята на държавата да създава правила и наредби и пропуска тук е контролът над документите. Чух обяче и от други познати, че районен следовател е минавал да провери дали реално живеят на адреса си! Само чакам тези проверки да завършат и да има резултати.
Едно са амбици, мечти, желания, лично мнение  и тн, но съвсем друго са документи, закони, правила и тяхното спазване. Ако тези амбициозни родители вложат енергията си за подобряване на кварталното си училище и протестират там да има добра материална база и влагат там за ремонт на стаята и вдигат нивото на обучение като водят детето си добре подготвено и на ниво ти тогава ще се реши проблема с различните нива. Няма как всички по - високо образовани родители да записват децата си в 10 училища и да очакваме различна ситуация. Аз бих съветвала министерството да се погрижи да се спази принципа за близост и оседналст и това ще вдигне нивото и в училищата с по - нисък наплив.

На свой ред искам да изразя пълно несъгласие с вас Simple Smile
Ако бяхте вникнали по-внимателно в написаното от мен (писаното слово не ми е сила, признавам) щяхте да разберете, че именно примерът, който дадох,  от екологична гледна точка е много по-ефективен. Трябва да се остави родителя да избере най-подходящото училище - с цел да пътува по-малко да избере такова което му е удобно за взимане и оставяне. Всеки сам преценява кой, кога и как ще взима детето и къде ще го води. Единственото от цялата логистика, което не зависи от родителите е часа в който започва и приключва учебният ден! 

Общи условия

Активация на акаунт