Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 102 643
  • 1 272
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 371
Ами старата система като че ли работеше по-добре, поне за прословутото 133-то - нямаше точки - приемаха всички по местоживеене,  с адресна регистрация от определено време (наистина са малко децата в централната част); после всички с братя и сестри и накрая тези по месторабота. Да, чакаше се, по-нервните и три дни чакаха, но като искаш много определено нещо, полагаш и усилия.
Настоящата система с точките и измислените подточки изкриви системата, за мен не редно дете от друг квартал да измести живеещото срещу училището, ако то иска да учи там. Пък ако иска майка му да го води в Младост до работата си, да има свободата да го направи след като се нареди на опашката там.
Май това искаше да внуши РУО София с бойкота си към системата.
Това не значи, че аз поддържам тази система за прием.

# 286
  • Мнения: 6 533
Monza, седмокласната тема е ... друга тема, нерелевантна към обсъжданата. от всички сочения с пръст от твоя страна, не разбрах само ти какво предлагаш? как според теб трябва да се промени системата, за да няма ощетени, недоволни, привилегировани, но пък децата да получат добро начално образование?
То доброто образование не е хляб да си го купиш на пазара. Образованието е поне двустранен, а най-често и тристранен процес.
ясно, няма да получа отговор на въпросите си. учудвам се, че така въодушевено нападаш и критикуваш участници в дискусията без да имаш позиция по темата.

# 287
  • Мнения: 64
По повод споровете за общинските училища и проблемите в България за прием в първи клас, водих дълъг разговор с моя близка живееща в Лондон. И там има добри и лоши училища, както и общински и частни. За общинските/държавни не се кандидатства. Разпределят се децата по местоживеене. Там обаче трудно може да живееш на мним адрес. Ако родителите са твърде амбициозни и имат претенции за най-доброто училище или си сменят квартала/жилището или си плащат за частно такова. Да вземат и тук да почнат да ги разпределят служебно само по този критерии и да се приключат тези безсмислени спорове по форумите. Imp

Аз затова казах, че като съм си избрала добър квартал с добро училише,най - нормалното нещо е да запиша детето си в него, просто защотот това е световната практика и затова има елитни квартали и по - не елитни и затова и цените на имотите в тях са различни.

Примера със самотната майка ок, но ако съпруга ми работи до 22ч аз съм като самотна майка, но и аз работя до 18ч и не мога да си вземам децата и наемам детегледачка да ги прибира и се налага да пътуват и да чакат автобуси, а можеше да сме си до дома, и след 2-ри калс детето да се прибира само по пешеходна алея до дома, нямаше да се притеснявам. И пак заради амбициите на някой аз ще мисля схеми как да тръгвам по - рано от работа и как да плащам на някой да ми прибира децата. Нямам против на някой да му е удобно едно, на друг друго, трети да иска да е до бабите и т .н, но когато нечии права ограничават правата на други човешки същества това не е ОК. И пак казвам добра или лоша наредба има - проблема ми е със всички, които мамят! Ако не се събираха толкова фалшиви точки на много места щеше да се влиза и с по - малко но истински точки.

# 288
  • София
  • Мнения: 4 035

Примера със самотната майка ок, но ако съпруга ми работи до 22ч аз съм като самотна майка, но и аз работя до 18ч и не мога да си вземам децата и наемам детегледачка да ги прибира и се налага да пътуват и да чакат автобуси, а можеше да сме си до дома, и след 2-ри калс детето да се прибира само по пешеходна алея до дома, нямаше да се притеснявам. И пак заради амбициите на някой аз ще мисля схеми как да тръгвам по - рано от работа и как да плащам на някой да ми прибира децата.
Голямата ми дъщеря от втория срок на четвърти клас се прибира сама. До преди това тичахме аз или мъжа ми да я взимаме. Тя свършваше училище в 5.40 в добрия случай, а аз до 5.30 съм на работа в Лозенец, мъжа ми до 18ч на бул. България. Детето учи в Младост 3, ние живеем в Младост 4. Не съм самотна майка, не съм си дала детето в друг район и въпреки това 3г и половина се налагаше тя да ме чака по половин час след часовете в студа и тъмницата или аз да търся схеми да си тръгна по-рано, защото бабите също работят. Направо не знам в кой свят живеете като се хванете за тези райони до училище.

Последна редакция: вт, 08 авг 2017, 20:21 от bubcheto15

# 289
  • Мнения: X

Примера със самотната майка ок, но ако съпруга ми работи до 22ч аз съм като самотна майка, но и аз работя до 18ч и не мога да си вземам децата и наемам детегледачка да ги прибира и се налага да пътуват и да чакат автобуси, а можеше да сме си до дома, и след 2-ри калс детето да се прибира само по пешеходна алея до дома, нямаше да се притеснявам. И пак заради амбициите на някой аз ще мисля схеми как да тръгвам по - рано от работа и как да плащам на някой да ми прибира децата.
Голямата ми дъщеря от втория срок на четвърти клас се прибира сама. До преди това тичахме аз или мъжа ми да я взимаме. Тя свършваше училище в 5.40 в добрия случай, а аз до 5.30 съм на работа в Лозенец, мъжа ми до 18ч на бул. България. Детето учи в Младост 3, ние живеем в Младост 4. Не съм самотна майка, не съм си дала детето в друг район и въпреки това 3г и половина се налагаше тя да ме чака по половин час след часовете в студа и тъмницата или аз да търся схеми да си тръгна по-рано, защото бабите също работят. Направо не знам в кой свят живеете като се хванете за тези райони до училище.
Права си. Но пък и ти ще се съгласиш, че в днешно време нищо не е сигурно! До 2014 работех в р-на на кв. Хаджи Димитър. После бях на Раковски до 1-во. Преместиха ни до летището. Там издържах 9месеца и 09.2016 г. напуснах - не се издържаше на придвижването. Та сега съм до Парадайс мол. В този ред на мисли се чудя къде точно да запиша детето.
В днешно време нищо не ти е гарантирано. Затова е по-добре да е детето до вкъщи. Макар че и това е проблем....

# 290
  • Мнения: 371

По повод споровете за общинските училища и проблемите в България за прием в първи клас, водих дълъг разговор с моя близка живееща в Лондон. И там има добри и лоши училища, както и общински и частни. За общинските/държавни не се кандидатства. Разпределят се децата по местоживеене. Там обаче трудно може да живееш на мним адрес. Ако родителите са твърде амбициозни и имат претенции за най-доброто училище или си сменят квартала/жилището или си плащат за частно такова. Да вземат и тук да почнат да ги разпределят служебно само по този критерии и да се приключат тези безсмислени спорове по форумите. Imp

Англия не е България и Лондон не е световната практика, тяхната образователна система е много сложна.
Ами тогава аз да ви разкажа за Нова Зеландия. Моя първа братовчедка е там с децата си. Общодостъпните училища са държавни, при всяко отлично представило се дете в някакво състезание, независимо на каква тематика или спорт, директора на училището кани детето на обяд. И няма значение нацооналността на детето.
Та световни практики много и на напреднали държави и на по-закостенели.

# 291
  • при моите любими
  • Мнения: 2 521

По повод споровете за общинските училища и проблемите в България за прием в първи клас, водих дълъг разговор с моя близка живееща в Лондон. И там има добри и лоши училища, както и общински и частни. За общинските/държавни не се кандидатства. Разпределят се децата по местоживеене. Там обаче трудно може да живееш на мним адрес. Ако родителите са твърде амбициозни и имат претенции за най-доброто училище или си сменят квартала/жилището или си плащат за частно такова. Да вземат и тук да почнат да ги разпределят служебно само по този критерии и да се приключат тези безсмислени спорове по форумите. Imp

Англия не е България и Лондон не е световната практика, тяхната образователна система е много сложна.
Ами тогава аз да ви разкажа за Нова Зеландия. Моя първа братовчедка е там с децата си. Общодостъпните училища са държавни, при всяко отлично представило се дете в някакво състезание, независимо на каква тематика или спорт, директора на училището кани детето на обяд. И няма значение нацооналността на детето.
Та световни практики много и на напреднали държави и на по-закостенели.

Извинявай, но това какво общо има с примера за прием на първокласници или с обсъждането, че всички общински училища трябва да са на едно ниво, за да може да няма "елитни". Това е мисия невъзможна за 95% от държавите по света. Сигурно има изключения. Само, като прочета, как се споменава в темата, като опция  и се смея с глас. Това е меко казано НЕВЪЗМОЖНО. Всички да са на едно ниво и да са равни.

# 292
  • Мнения: 2 699
Monza, седмокласната тема е ... друга тема, нерелевантна към обсъжданата. от всички сочения с пръст от твоя страна, не разбрах само ти какво предлагаш? как според теб трябва да се промени системата, за да няма ощетени, недоволни, привилегировани, но пък децата да получат добро начално образование?
То доброто образование не е хляб да си го купиш на пазара. Образованието е поне двустранен, а най-често и тристранен процес.
ясно, няма да получа отговор на въпросите си. учудвам се, че така въодушевено нападаш и критикуваш участници в дискусията без да имаш позиция по темата.
Предлагам чиновниците в общината да си размърдат д-тата и да направят анализ по райони, колко деца живеят и колко паралелки трябва да има в училището за да могат да приемат всички живеещи в близост. Имат информация, колко деца и къде са регистрирани. Ако в някое училище не е възможно да открият нова паралелка, това да се направи в съседно такова. Да дадат за живеене в района на училището точки недостижими със сбор от точките на децата извън рйона + допълнителни и др. критерии. Да се създаде единна система, като за градините и всеки да вижда какви са ми шансовете за конкретно училище и да си подрежда.
Никого не съм сочила с пръст. Много от родителите, особено онези с първо дете имат завишени очаквания, относно възможностите на детето. Всеки си мечтае детето му да е най-умното и неповторимо в класа, но това се случва на малко от нас(говоря от личен опит).
Не мисля, че доброто образование се получава. Доброто образование се постига.
Няма разлика в изискванията към учителите, независимо кое е училището. Всички трябва да имат съответното висше образование. Подборът им става от директорите. Голям процент от западналите училища са ръководени от несменяеми директори със солидни връзки в РУО. Ако директорите се избират по качества и биват сменяни при несправяне с работата си процента на западналите училища ще намалее.

Последна редакция: ср, 09 авг 2017, 09:07 от Monza

# 293
  • Мнения: 371

По повод споровете за общинските училища и проблемите в България за прием в първи клас, водих дълъг разговор с моя близка живееща в Лондон. И там има добри и лоши училища, както и общински и частни. За общинските/държавни не се кандидатства. Разпределят се децата по местоживеене. Там обаче трудно може да живееш на мним адрес. Ако родителите са твърде амбициозни и имат претенции за най-доброто училище или си сменят квартала/жилището или си плащат за частно такова. Да вземат и тук да почнат да ги разпределят служебно само по този критерии и да се приключат тези безсмислени спорове по форумите. Imp

Англия не е България и Лондон не е световната практика, тяхната образователна система е много сложна.
Ами тогава аз да ви разкажа за Нова Зеландия. Моя първа братовчедка е там с децата си. Общодостъпните училища са държавни, при всяко отлично представило се дете в някакво състезание, независимо на каква тематика или спорт, директора на училището кани детето на обяд. И няма значение нацооналността на детето.
Та световни практики много и на напреднали държави и на по-закостенели.

Извинявай, но това какво общо има с примера за прием на първокласници или с обсъждането, че всички общински училища трябва да са на едно ниво, за да може да няма "елитни". Това е мисия невъзможна за 95% от държавите по света. Сигурно има изключения. Само, като прочета, как се споменава в темата, като опция  и се смея с глас. Това е меко казано НЕВЪЗМОЖНО. Всички да са на едно ниво и да са равни.
Радвам се, че съм ви разсмяла. Хубаво е човек да се смее, здравословно е.
Например другия полюс - Финландия:
http://zenom.pro/index.php/statii/94-finland

# 294
  • Мнения: 6 533
Monza, благодаря за отговора. предложеният от теб вариант е разумен, но труден за изпълнение, защото не позволява планиране на училищните бюджети. ще се получават раздути и свити випуски, а училището трябва да поддържа определен брой персонал, за да задоволи образователните потребности на учениците по всички предмети във всеки един випуск. плюс че трябва да е атрактивно за учителите си, а наемането им на срочни или почасови договори, каквото в случая може да се приложи, не го прави такова.

# 295
  • София
  • Мнения: 8 932
Едно ниво и всички равни ми звучи като термини от преди 20-30 години. Няма такова животно. Винаги ще има елитни и обикновени училища. Не вярвам, че може да се постигне едно ниво навсякъде. И не знам някъде да е постигнато.

# 296
  • Мнения: 371
Едно ниво и всички равни ми звучи като термини от преди 20-30 години. Няма такова животно. Винаги ще има елитни и обикновени училища. Не вярвам, че може да се постигне едно ниво навсякъде. И не знам някъде да е постигнато.
Тогава не се оплаквайте и всеки да се оправя както може. Има достатъчно места за първокласници в общинските училища. Справка от сайта на Руо София. В крайна сметка София е една община - Столична.
И в Англия не учат в най-близкото, а където има места в училище в административния район. Особено за току-що заселелите се.
В темата назад имаше мнение на майка от Дъблин - ник Нем, може да си го намерите. 

# 297
  • София
  • Мнения: 62 595
то и преди 30 години не беше съвсем равенство. Просто ножицата не беше толкова разкрачена. Мисля, че ние тук, в темата, сме били привилегировани по някакъв начин като ученици, защото не ни се е налагало да изпитаме какво е наистина лошо качество или никакво качество на образованието или среда. Дори бих казала, че дори някой да напише, че е завършил обикновено училище, пак ще се окаже, че не е било баш обикновено или поне от много добрите обикновени. Но си имаше точно сегрегирани училища и по наше време, във всеки град имаше по едно изпаднало училище.

Стига вече с това, че имало места в училищата. Като го чуя това и направо се вбесявам. Такива ни ги приказват всяка година и за седмокласниците, че и по училищата май инструктират директорите и учителите така да говоря - има места за всички седмокласници, не се притеснявайте. Дреме ми на мен, че имало места за всички седмокласници! Искам детето ми да е във възможно най-доброто училище, а не просто в някакво училище! Само глупости ни приказват и очакват да им се вържем. Горко му на този, който вярва в приказката за местата.

# 298
  • Мнения: 2 699
Monza, благодаря за отговора. предложеният от теб вариант е разумен, но труден за изпълнение, защото не позволява планиране на училищните бюджети. ще се получават раздути и свити випуски, а училището трябва да поддържа определен брой персонал, за да задоволи образователните потребности на учениците по всички предмети във всеки един випуск. плюс че трябва да е атрактивно за учителите си, а наемането им на срочни или почасови договори, каквото в случая може да се приложи, не го прави такова.
Нека служителите на СО да работят в полза на учениците, а не на училищните бюджети. И сега има училища с различен брой паралелки по набори. Не мисля, че е кой знае каква драма. Все пак прогнозите могат да се правят година или две преди старта на кампанията по прием на първокласници. Естествено ще има движения, но ако те са реални, а не само фиктивни не би трябвало да променят картинката. Кмета на София е избран за да работи за града, а училищата са част от него, а не за да си прави далавери с директорите на "елитните" такива.
Рибата се вмирисва откъм главата. Проблемите на българското училище идват от Общината, Инспектората и МОН и решението им може да започне само от там. За съжаление там са се окопали експерти, като Кастрева. След всички нейни гафове тя пак е там и коли и беси. Ако не се лъжа и директорите се избират от Инспекторатите. Българското образование се ръководи от неграмотни хора, а ние очакваме то да ограмоти децата ни.

# 299
  • Мнения: 371
Напълно съм съгласна с Monza и с Andariel.

то и преди 30 години не беше съвсем равенство. Просто ножицата не беше толкова разкрачена. Мисля, че ние тук, в темата, сме били привилегировани по някакъв начин като ученици, защото не ни се е налагало да изпитаме какво е наистина лошо качество или никакво качество на образованието или среда. Дори бих казала, че дори някой да напише, че е завършил обикновено училище, пак ще се окаже, че не е било баш обикновено или поне от много добрите обикновени. Но си имаше точно сегрегирани училища и по наше време, във всеки град имаше по едно изпаднало училище.

Стига вече с това, че имало места в училищата. Като го чуя това и направо се вбесявам. Такива ни ги приказват всяка година и за седмокласниците, че и по училищата май инструктират директорите и учителите така да говоря - има места за всички седмокласници, не се притеснявайте. Дреме ми на мен, че имало места за всички седмокласници! Искам детето ми да е във възможно най-доброто училище, а не просто в някакво училище! Само глупости ни приказват и очакват да им се вържем. Горко му на този, който вярва в приказката за местата.
Така отговарят и родителите се настройват един срещу друг. А защо се настройваме?
Никога не може да се постигне пълно равенство, никой не спори за това. Но разликите в общинските училища в София трябва да станат колкото може по-минимални. Те са една категория училища. Разбира се, че средата в тях ще бъде различна, това зависи от района, манталитет на родители и т. н., но има начини да се работи за подобряването й. Голяма част от децата, особено от 1 клас до 3 клас, са в училището по 8-10 часа. Колкото и да ги възпитавате, влиянието от средата в училище е голямо. На повечето директори не им пука, стига да няма оплаквания в Инспектората и да не се извика някоя медиа, само това ги интересува.
Няма нужда от система за прием в София, а има нужда от промяна в училищата, в Руо София, в закона за образованието, през цялото време само за това пиша.
Учителите обвиняват родителите - родителите пък учителите и живота си върви. За мен не трябва да бъде така.

Общи условия

Активация на акаунт