Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 102 675
  • 1 272
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 4 035
Това с амбициозните лелки ме убива...Давам нагледен пример в Младост 4 има 1 училище, само едно, което е за микрорайона, като в Младост 4 живеят 25хил жители. Във въпросното училище има приети цифром и словом 40 деца за първи клас, даже и с помощта на Шилер и Фарос, не успяха да съберат повече от 50 деца за предучилищна група. При 25хил жители. Та питам се аз дали всички ли останали майки освен тези 40 са амбициозни лелки или нещо куца в училището? И се чудя, като си представите как от тези 40 деца, във втори клас стават 30, в трети 20 и т.н., ама не защото отиват да учат в други училища, а защото просто тази прослойка от хора рядко учи повече от 4ти клас, с чиста съвест ли ще пратите децата си там, само за да не сте амбициозни лелки?

# 241
  • София
  • Мнения: 62 595
така е, няма как да стане в град, който няма никакво планиране на нуждите на жителите и ножицата между различните училища се разтваря от година на година.

# 242
  • Мнения: 2 699
Това с амбициозните лелки ме убива...Давам нагледен пример в Младост 4 има 1 училище, само едно, което е за микрорайона, като в Младост 4 живеят 25хил жители. Във въпросното училище има приети цифром и словом 40 деца за първи клас, даже и с помощта на Шилер и Фарос, не успяха да съберат повече от 50 деца за предучилищна група. При 25хил жители. Та питам се аз дали всички ли останали майки освен тези 40 са амбициозни лелки или нещо куца в училището? И се чудя, като си представите как от тези 40 деца, във втори клас стават 30, в трети 20 и т.н., ама не защото отиват да учат в други училища, а защото просто тази прослойка от хора рядко учи повече от 4ти клас, с чиста съвест ли ще пратите децата си там, само за да не сте амбициозни лелки?

В Младост има още 8 училища. Аз също не бих си записаладецата да учат в училище пълно с циганчета, но това не значи да го запиша в 73-то. Все ще има някое нормално и близко.

# 243
  • София
  • Мнения: 4 035
Това с амбициозните лелки ме убива...Давам нагледен пример в Младост 4 има 1 училище, само едно, което е за микрорайона, като в Младост 4 живеят 25хил жители. Във въпросното училище има приети цифром и словом 40 деца за първи клас, даже и с помощта на Шилер и Фарос, не успяха да съберат повече от 50 деца за предучилищна група. При 25хил жители. Та питам се аз дали всички ли останали майки освен тези 40 са амбициозни лелки или нещо куца в училището? И се чудя, като си представите как от тези 40 деца, във втори клас стават 30, в трети 20 и т.н., ама не защото отиват да учат в други училища, а защото просто тази прослойка от хора рядко учи повече от 4ти клас, с чиста съвест ли ще пратите децата си там, само за да не сте амбициозни лелки?

В Младост има още 8 училища. Аз също не бих си записаладецата да учат в училище пълно с циганчета, но това не значи да го запиша в 73-то. Все ще има някое нормално и близко.
Похвално, само, че за да си запиша детето в някое от другите 8  училища, се превръщам отново в онази амбициозна лелка, която търси вариант да вкара детето си в училище, в чиято прилежаща територия не живее. Нищо, че от 33г живея в община Младост. И в случая даже не говоря за 125то или 145то, говоря за училище в Младост 3. Защото точно колкото нямам право да си дам детето в друго училище в Младост, точно толкова нямам право да го дам и в 73тото.

# 244
  • Мнения: 371
Grinning От самата тема става недвусмислено ясно, че "правилна" система за прием на учениците в първи клас няма и не може да има.
Ами да, точно е така. Местата са в повече - май свободни над 1000 бройки, след трето класиране. Няма нужда въобще от система за прием, ако училищата с многото свободни бройки достигнат нивото на тези, които даваха бонус точки на ПС за деца на родители, роднини или внуци от системата на образованието или държавни служители. Самите работещи в тази система тихомълком си признаха, кои училища имат добро ниво и желаят техните и министерските деца или внуци да учат там.

# 245
  • Мнения: 2 699
Факт е, че децата от Младост 4 не учат в 131 СУ. Приемат ги в Младост 2 или 3. Имате си варианти. Разбираемо е да е така.
Като говоря за амбициозните лелки имам предвид хората, които разкарват децата си от крайните квартали до центъра за да са част от елита. Моя близка живее в центъра и в класа на дъщеря и децата от кварталите бяха мнозинство, а самата тя беше записала малката в близката градина за да има точки и да не остане извън класацията.

# 246
  • Мнения: 2 699
И как измерихте кое училище е добро и кое лошо?
Деца от класа на дъщеря ми след 4 клас се преместиха в „по-добрите” училища в района. И на НВО в седми клас нещата лъснаха. Въпреки претенциите, резултатите им бяха сравними с тези на деца останали в „лошото” училище. Когато дъщеря ми беше 7 клас учителката по БЕЛ в деня за консултация събираше всички желаещи да правят преразкази и да решават тестове. Вместо 40 минути стояха по 2-3 часа. Две от децата които не посещаваха курсове бяха приети в ТУЕС и в 73 и английската. Става дума за училище, което в прогимназиален курс имаше само една паралелка, защото се водеше пропаднало. Имаше и дете прието в 91 НЕГ.
За да бъде едно дете силен ученик, трябва да има акъл. Липсата на остър ум не може да бъде компенсирана, каквито и методи на преподаване да се прилагат. И това е само за да бъде едно дете силен ученик, защото не всеки добър ученик е успява да направи добра кариера. Понякога калпазаните се оказват много по находчиви.

# 247
  • Мнения: 6 535
Само акъл не стига, ако беше достатъчно, по твоята логика защо ти е изобщо училище? Grinning
Средата е много важна за формиране на детето, не е само скалата 2-6. Нищо лошо няма хора от крайните квартали да си карат децата в центъра или друг квартал и да търсят по-добро място за тях, след като по места има "слаби" училища.

# 248
  • Мнения: 2 699
Ако искате и в Пловдив ги карайте, но не заемайте местата на децата живеещи до училищета, защото тях може да няма кой да ги разкарва. Да си приемат децата от района, пък с останалите училища да правят каквото си искат. Има многодетни ридители, родители инвалиди, деца инвалида, родители работещи от 7 сутринта, родители без кола и какви ли още не. Не се бутайте с амбициите си да заемате местата им в близкото им училище. От това, че сте ги прецакали, детето ви няма рязко да поумнее.

# 249
  • Мнения: 6 535
За изброените от теб групи се прилагат социални, не териториални критерии. Живея в центъра, чак толкова деца там няма. В близкото 133 масово са "приходящи" на хора, работещи в околните офиси и институции. Ако се разчита само на децата от района, училището ще остане празно. Та и териториалният принцип не е панацея.

# 250
  • Мнения: 2 699
За изброените от теб групи се прилагат социални, не териториални критерии. Живея в центъра, чак толкова деца там няма. В близкото 133 масово са "приходящи" на хора, работещи в околните офиси и институции. Ако се разчита само на децата от района, училището ще остане празно. Та и териториалният принцип не е панацея.
Естествено, че ако могат ще си запълнят местата с деца от други райони, но трябва първо да приемат децата живеещи в близост. Пък после каквото искат да правят на никого не пречат. 20 училище е в центъра и там деца от района без допълнителни точки, нямаха никакъв шанс. Не вярвам в района да живеят огромен брой млади семейства, та да не стигат местата.
Въртим сучем и пак се връщаме на максимата: Моето дете ще учи в училище Х, пък другите да го д...т.

# 251
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е за центъра - там повече живеят пенсионери, а много от жилищните сгради са дадени под наем като офиси. От личен опит го пиша включително. А и има едно каре в центъра, точно в идеалния център, който има поне 4 училища, които се смятат от желаните или поне се смятаха преди години. В квартала не живеят толкова много деца, повечето са приходящи от други квартали или на родители, които работят в близост.

# 252
  • Мнения: 371

Естествено, че ако могат ще си запълнят местата с деца от други райони, но трябва първо да приемат децата живеещи в близост. Пък после каквото искат да правят на никого не пречат. 20 училище е в центъра и там деца от района без допълнителни точки, нямаха никакъв шанс. Не вярвам в района да живеят огромен брой млади семейства, та да не стигат местата.
Въртим сучем и пак се връщаме на максимата: Моето дете ще учи в училище Х, пък другите да го д...т.


Въртим, сучем и пак се настройваме родителите един срещу друг. За всичко са виновни родителите, за това че искат добро ниво на образование за децата си, а основата за такова се поставя от първи клас.
В тази табличка, която се потрудих да направя виждам свободни места в училища, които са от центъра на София и от крайни квартали. Бройката свободни места е към 19 юли и е взета от сайта на Руо София и е извадка само на училища със свободни бройки от 15 нагоре.
Моят извод е че родителите не желаят детето им да учи непременно в центъра на града, а да бъде в добро училище.
Скрит текст:
140. СУ "Иван Богоров"   ул. „106-та“, 1326 ж.к. Обеля 2   -    20 свободни места   
 67. ОУ "Васил Друмев"   ж. к. Сердика ул. „Гюешево“ №63 -  16   свободни места
76. ОУ "Уилям Сароян"   ул. Братя Миладинови 9 -  20   свободни места
45. ОУ "Константин Величков"ул. „Пловдив“ 20, ж.к. Света Троица -  15   свободни места
108. СУ "Никола Беловеждов" ж.к. Дружба 1 - 18 свободни места
17. СУ "Дамян Груев"    ж.к. "Западен парк" № 132 -  23 свободни места
132. СУ "Ваня Войнова"   бул"Цар Борис III" №128 -  30   свободни места
162. ОУ "Отец Паисий"   кв. „Ботунец”, ул. „Свобода” № 10 - 18 свободни места   
27. СУ "Акад. Г. Караславов"   ж.к. Люлин 6 - 56 свободни места
79. СУ "Индира Ганди"   ул. „полк. Стоян Топузов“,  ж.к. Люлин 7 - 23 свободни места
103. ОУ "Васил Левски"   р-н „Люлин“, ж.к. „Филиповци“ -   15 свободни места
131. СУ "К.А.Тимирязев"   жк. Младост 4, бул. Филип Аврамов 29 - 30 свободни места
141. ОУ "Народни будители"   ж.к. „Свобода”, ул.”Народни Будители” -  31 свободни места
53. ОУ "Николай Хрелков" кв. Горна баня, ул.Обзор 6  -  19 свободни места
66. СУ " Филип Станиславов"   ул.“Букет“ 29 Овча купел - 26 свободни места
71. СУ "П. Яворов"   с.Казичене, ул. Пейо Яворов - 17   свободни места
202. ОУ "Христо Ботев"   Долни пасарел - 20 свободни места
199. ОУ "Свети Апостол Йоан Богослов" Левски Г ул. "Латинка" 11 - 19 свободни места
29. СУ "Кузман Шапкарев"   ул. „Георги С. Раковски“ 20, Център - 17 свободни места
59. Обединено училище "Васил Левски" кв. Малашевци, ул. "Кестен" 1 - 23 свободни места
93. СУ "Алекскандър Теодоров-Балан"  ж. к. Гео Милев - 44   свободни места
94. СУ "Димитър Страшимиров"   кв. Христо Ботев, ул. 511, № 22 - 36 свободни места
127. СУ "Иван Николаевич Денкоглу"   Ул. "Парчевич" 43 - 23 свободни места
55. СУ "Петко Каравелов" ж.к. „Дървеница”, ул. Дъбница № 3 - 24 свободни места

# 253
  • София
  • Мнения: 62 595
Мерси, потрудила си се. Таблицата е интересна.

# 254
  • Мнения: 6 535
решението е постигане на относително еднакво ниво на обучение в началния етап на образованието във всички държавни и общински училища. тогава напливът за мигриране от район в район, ще се олекоти. плюс централизирано разпределение от общината, което за мен също е добро решение.

Общи условия

Активация на акаунт