Частни училища - информативна тема 18

  • 116 051
  • 743
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 549
преместването на дете от чуждестранно в българско училище до 6-ти клас не изисква полагане на приравнителни, след това - в 7-ми и 8-ми се полагат приравнителни изпити по бел, а след 8-ми клас - по бел, българска история и география.
в ак детето може да се запише като чуждестранен ученик, таксата е тройна - 18 хил. евро.

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
Всеки си решава, но аз като родител, дори да приемем, че имам финансовия ресурс до завършване на гимназия, не бих била много хепи детето ми да учи в България, а да не може да изкара удостоверение за седми клас или за гимназия. Това с таксуването на студентите като чужди граждани е допълнителен проблем. Всичко се случва, не бих искала детето ми да увисне в нищото с удостоверения, приемания и подобни.
Относно седми клас - то хубаво ще държи приравнителни изпити, но който е имал вече седмокласник знае колко е трудно и натоварено за децата подготвянето за изпитите, особено ако искат да влязат в някоя от най-желаните държавни гимназии. Представям си как хем за седми клас държи приравнителни, хем се подготвя за кандидатстване, особено ако не е учило по българската система. Или има хора, които разчитат, че в осми клас просто ще се спуснат с парашут в НЕГ или в 73-то, защото са учили в чуждо немско училище. Не че и това не може да стане, но въпросът е принципен. АК не е алфата и омегата, нито панацеята. Постоянно се спряга, че там е проблем с документацията, но все пак, никой не е казал, че след седми клас непременно ще е в АК или някое друго училище, което не се интересува.

# 77
  • Мнения: 8 237
Andariel,  aз не вярвам някой родител чието дете е изкласило до 7 клас в училище от типа на ДШ или Бритиш или някое подобно да напира за ДУ.
Идеята там е съвсем различна. Ако училището и системата не допаднат на детето и родителите това ще се разбере много по-рано. Но да учи в ДШ и после да го пратя в НЕГ - за мен няма абсолютно никакъв смисъл.

# 78
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма значение дали е НЕГ или някоя друг, има достатъчно гимназии. А какво мислиш, че всички от ДШ ще скочат в АК или друга частна или в чужбина? Макар да ми е леко стара информацията, в ДШ не е някакво чудо невиждано, та чак ако изкласи там, да е суперотличник и всичко с поглед да му се получава. Говорим за това, че не издават документ за седми клас, пък ако ще и на Луната да приемат с от ДШ. И на всичко отгоре, ако не се лъжа, вече в седми клас се завършва основно образование и на практика по нашите закони това дете няма да има основно. Дори за шофьорска книжка искат поне основно образование.

# 79
  • София
  • Мнения: 18 024
Hope for two,  ти не намираш нещо за разумно, други обаче го. Каква е точно схемата за прием на деца от ДШ в НЕГ не знам, но такива има. Има го и вероятното обяснение. Немците са режещи в оценяването, дипломата е ниска по немската система и детето, ако иска да продължи да следва в Германия в специалност, за която се иска висока такава (медицина, стоматология, фармация, генетика, молекулярна биология и тн)  идва проблемът. Та прехвърлят ги по незнайно каква схема в лайстунг на НЕГ, завършват пак по немската система, ама за разлика от ДШ имат и бг диплома, която е доста по-висока след обръщането и която им отваря повече врати. Същата гимнастика се прави и от деца, които са си в лайстунг след  издържани седмокласни изпити, регламентиран прием в гимназията и в специалните паралелки след изпит по немски в 8 клас. Много от тях кандидатстват с бг дипломата въпреки наличието и на немска. И точно това е файдата и за  деца от ДШ. Остава въпросът  как биват приети в НЕГ. Никъде не съм вижадала черно на бяло, че има коментирания в стил ЕЖК платен прием на чужденци. Но съм склонна да  приема, че  все пак има, щом в училището учат чисти корейци, неучили до 7 клас в бг училища. И ако го има, явно как приемат деца от ДШ, които обаче после се сдобиват и с бг диплома. Но не и само в  НЕГ, познато дете, полугерманче, до 11 клас учеше в ДШ, в 12-ти се премести в Увекинд, за да избяга от немските матури. Значи все пак има начини.. И ето, че въпреки мнението ти, все се драпа към училища с немски.

Последна редакция: пн, 24 юли 2017, 15:59 от пенсионирана русалка

# 80
  • Мнения: 24
Да, и аз за училището към Посолството имах впечатления, че не са по българската програма. Все пак е училище за немските дипломати в София. И това за средата го подозирах. Значи отпада. И за мен е важно първо да е грамотен на български, да има възможност евентуално да продължи в друго български училище, както и да има бг диплома.

# 81
  • на път
  • Мнения: 2 804
Andariel,  aз не вярвам някой родител чието дете е изкласило до 7 клас в училище от типа на ДШ или Бритиш или някое подобно да напира за ДУ.


Hope, логично е това което мислиш, но истината е друга ... От предишния ни випуск в ДШ (сега ще са в 7-ми клас) са напуснали нови 6 деца за да "вземат" българска диплома и да кандидатстват след 7-ми клас. Оценките в ДШ са наистина "орязани", а знанията, които придобиват децата по предметите (с изключение на немски) са базови. Едно от децата идва в нашето у-ще и казаха, че не знае нищо освен езика ....

# 82
  • София
  • Мнения: 62 595
тоест им светва, че е добре да напуснат в шести, за да се запишат в българско училище в седми. То горе-долу има логика - езикът ми прябвало да е достатъчно добре усвоен. Но кандидатстването за държавна гимназия след седми клас си е зор с нуждата от цялостна подготовка. Признавам, че за мен цялото упражнение с това училище не си заслужава - нито откъм пари, нито откъм обучение. Единствената полза е, че детето трябва свободно да борави с немския език. Но дали е вече индивидуално.

# 83
  • Мнения: 6 549
причините за местене от чуждестранни в български училища могат да бъдат най-различни, като по мои впечатления доста рядко това се случва, защото на родителят му е светнало, че детето няма да има българска диплома. с това обикновено са доста наясно още преди да запишат детето си.
най-често причини за местене са:
- финансови причини - в горните класове на чуждестранните училища таксите нарастват; все пак пълният цикъл на обучението е 15 години (ако се започне от градината), за това време нерядко се случва родителите да стигнат до ситуация, в която не могат да посрещат този разход;
- променени планове за работа/установяване в чужбина - родителите са се надявали да заминат за чужбина, но на някого е отказано назначение или не е назначен на желаното място или по друга причина семейството остава у нас;
- неудовлетворение на родителите от знанията, заложени и усвоявани по чуждата образователна система - това си е грешка на родителя, за която плащат децата.

# 84
  • София
  • Мнения: 18 024
Силвиана, аз не написах, че тепърва им е светнало, че детето няма да има бг диплома. Разбира се, че са били наясно още със записването на дететето там. Написах друго - някои  осъзнават за големите си деца (говоря за вече гимназисти с някаква ориентация за бъдещето), че  ниската диплома по чуждата система ще е препъни камък  за някои специалности и търсят съответно начин  за решаване на проблема. Двете неща не са еднакви.  На други немските матури са им проблем. Момичето, което споменах по-горе, с немския очевидно няма проблем (не само заради  дългия престой в ДШ, а и заради бащата германец), но явно заради несигурност, че с придобитите знания ще се справи с немските матури, се премести  в 12 клас в Уве. Финасовият фактор може и да е причина при някои, да, но детето на едно популярно име, което едва ли има финансови затруднения, след  ДШ завърши НЕГ, при това лайстунг паралелка, взимаща немска диплома. Защо от училище по немската система да отидеш в друго със същата, ако не търсиш и паралелната бг диплома...

Последна редакция: вт, 25 юли 2017, 16:37 от пенсионирана русалка

# 85
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз написах, че им е светнало. И да, светва им на хората, защото след 6 години високи такси, особено ако имат още едно дете, независимо дали по-голямо или по-малко, в един момент вече не им се плаща и се замислят за всички "ами ако...", които Силвиана е изброила. То е близко до ума и проста математика. Пет години частна гимназия, независимо каква е различно от пет години в хубава държавна откъм разходи. Това са десетки хиляди евро само за едно дете в семейството. Ако няма български документ или ще трябва да си кара в частно училище като чуждестранен ученик, или... не знам и аз каква е другата възможност.

# 86
  • на път
  • Мнения: 2 804
Силвиана, не е точно така. Детето като беше във форшулето, мислех по един начин (че ще изкара там до края и причината въобще не беше финансова), но като стигна до 3-ти клас и видях положението .... реших да го преместя преди външното оценяване в 4-ти клас. Кото го преместих в Увекинд, се оказа че говори свободно езика, а съучениците му са с много по-добра граматика. Не съжалявам за годините там, както и за това, че го преместихме. Навсякъде му се случиха хубави неща Simple Smile. Сега се оглеждам за хубава частна гимназия.
Много деца от ДШ, се "местят" като парашутисти по втория начин в 91 НЕГ в 9 клас, за да "хванат" по-свястна диплома (и успяват). Стемежът на ДШ с двойните паралелки на випуск, е да го докарат до завърваща у-щето пълна паралелка.

Последна редакция: вт, 25 юли 2017, 19:55 от Д_Ива

# 87
  • Мнения: 232
Здравейте,
Интересувам се от ЧУ с немски език и по-конкретно от Веда, Ерих Кестнер и евенуално Увекинд. За ПУК за учебната 2018/19 г. Изчела съм доста от темите, както и следя класиранията на националните оценявания. Забелязала съм, че за немските училища информацията е доста оскъдна.
На този етап нямам конкретни въпроси, а ще се радвам на мнения как се чувстват децата ви там, отношение, съвпадение на очаквания/ обещания и реалност.
Синът ми има известни проблеми с концентрацията и в този мисъл търся по-скоро място, където да могат да му отделят повече внимание, а не толкова конкурентна среда.
Изборът на горните училища се дължи на факта, бяхме известно време в Германия и бихме искали да поддържа/ развива езика, както и близост до жилището ни в София.
Моите деца учат в Ерих Кестнер.  Аз съм доволна.  Във форума се пише много повече за англоезичните училища, но има и повече англоезични училища.  Следва сама да прецените кое е най-добро за Вас.  За Ерих Кестнер няма курс за подготовка и стресиращ за децата тест за прием.  Деца с различни способности е възможно да попаднат в един клас.  Немски се учи по оригинални езикови пособия, по които учат децата в училищата в Германия.  Моите деца са различни помежду си.  Най-големият ми син започна в Кестнер в 4клас, не му беше лесно да се приспособи.  Сега е едно от 3 от 4 кандидатствали деца от класа, които са приети в АК.  Вторият ми син се вписа в един прекрасен клас.  Отново децата са различни.  Родителите са различни.  Има хора, които искат повече работа, повече клубове, повече подготовка, други от родителите на този клас искат децата им да започнат с конкурентното начало по-късно, колкото може по-късно.  Третото ми дете трябва да е в 1клас и е едно от 2 (може би само 1, но ми спестиха стреса около новината) деца, които не са покрили теста за училищна готовност.  Справил се е добре по немски.  С него работи логопед от 2 години.  Всички училища, които изброихте са създадени преди 20+ години.  Имат изградени колектив и метод.  Просто трябва да прецените, кое е най-подходящо за Вас.  Ако детето започне в училището и нещо не Ви харесва, намерете форма да го обсъдите с училището.  Частните училища, за разлика от държавните, са откровено бизнес, те имат интерес да знаят какво искат клиентите им от тях.  Успех!

# 88
  • Мнения: 1 005
В ПБ изпита за ПУК беше около 4 часа, една позната чака резултати два месеца, отговаряха и оклончиво и на края й казаха, че детето е в първите 30 резерви. На въпроса в какво не се е справило, отговор не получи.

# 89
  • Мнения: X
Някой от тук пишещите да се е сблъсквал с програмата Брейнобрейн... Ползи има ли, качество на обучението... Благодаря предварително за всякакво инфо! (да му се невиди, искам си старите емотикони Sad )

Общи условия

Активация на акаунт