ЧЕТВЪРТИ клас - 1ва тема

  • 76 349
  • 762
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 3 876
Пролетен дъждец дано се оправи скоро.
Много се ядосвам на не разказването, а отговарянето на въпроси. Според вас каква е причината за подобен стил на учене? Все пак това са разказвателни предмети в следващите класове...

Извинете за намесата, списвах в друга тема, давах пример в нея от миналото и цитирах някакви неща по спомени от 4 клас. След това влезнах тук да прочета към днешна дата какво се случва. Явно нищо различно.
Та да ви кажа, че в тези "разказвателни " предмети няма нищо разказвателно. До сега, детето е 8 клас в момента, не е вдигано да разказва нищо. Кара се на тестове, контролни и пак тестове.

# 736
  • Мнения: 1 600
Много лошо ако това е така, лично аз нямам наблюдения в горен курс.

# 737
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 38 996
Пролетен дъждец дано се оправи скоро.
Много се ядосвам на не разказването, а отговарянето на въпроси. Според вас каква е причината за подобен стил на учене? Все пак това са разказвателни предмети в следващите класове...

защото и след това не разказват Sad
 и тестовете в клас, и изпитите после са такива - сбъркани.  Sad

много важно, че помниш до сантиметър височините на всички български върхове, като не знаят, че Мусала е най-високият на балканския полуостров, че е имало епически борби с гърците за това, че  Simple Smile камъни са се носили на гръб за да се докарат върховете по-високи... и за гарата в Аврамово чужденците знаят повече от нас...
учат с нежелание и бързо забравят всичко, защото нито е написано интересно в учебника, нито се представя интересно от учителя.
не обвинявам учителите - накрая на годината има НВО и много от тях са "под пара".
няма как да отделят време да го направят интересно, а след това да научат и изискват от децата телеграфен стил на отговаряне, защото това трябва за изпитите.

# 738
  • Варна
  • Мнения: 2 322
Много си права, Добри! Именно затова сме си изградили с дребната една система - като я возя към училище в дните с "човеците", я карам да ми чете новия урок. И докато чете обсъждаме неща, които ми хрумват (от времето, когато съм била ученичка или които съм чела или сме гледали/ходили заедно). Понякога така се заприказваме, че не дочита урока, но пък вярвам, че научава нещо странично. Отделно, голямо Благодаря на учителката им - все намира време да им разкаже нещичко допълнително, извън написаното в урока.

И да разкажа един куриоз от вчера. Звъни ми посред учебния ден. Реве. Имала петица по английски! Е, какво толкова, не е края на света, казвам, една петица... А тя отсреща: да, ама ми оставаха само две редчета да си допълня страницата в бележника само със шестици! Та всеки с проблемите си Simple Smile)) Сигурно учителката по английски вече си мисли, че си тормозим детето за оценки след тоз рев.

Как са болничките?

# 739
  • София-Младост
  • Мнения: 23 319
Оказва се, че и в горните класове никой не ги търси да разказват...както вече сте писали. Снощи попитах племеницата, 7 клас...само въпроси им задавали. При което докарах доволна физиономия на младежа и репликата "видя ли"...после що не могат да се изразяват.

# 740
  • Мнения: 3 876
Не само това куца, но и много малко време остава нагоре за четене. Извън изучаваното-нямат време да четат разнообразна литература, губят навика и интереса към четенето, ако пък случайно са го имали преди. Това допринася в огромна степен за намаляващ речников запас и учене чрез четене на изразни средства, разбирането им и употребата им.

# 741
  • Мнения: 2 980
При нас се опитва да ги карат да разказват по човеците, основно като им предоставя възможност за новите уроци да представят проект със събрана от тях информация и да я представят пред класа. Малко, обаче, не се получава, масово се преписва от Уикипедия, а половината едвам прочитат написаните термини. Та според детето, слушат няколко пъти едно и също прочетено от децата и накрая - новия урок - неразбран.

# 742
  • Мнения: 19 284
Като ги изпитват на отговаряне на въпроси не разказват ли или отговарят с 1-2думи?
При нас по ЧП в началото ги изпитваха на разкажи всичко, което знаеш за температурата например. И така от няколко участия поставяше оценка. Сега и на цял урок изпитвала по желание.
По ЧО имаха писмено изпитване да разкажат всичко за дадена област.
Аз не съм много за изпитване на разказване на цял урок, но съм съглана, че и само тестове е безумно. В учебниците по история и география има толкова ненужни факти, че по-добре да си спестят усилията. Гледам да знае най-важните дати и събития, да се ориетира в картата, да може да прави връзки. Останалото ще го учат и по-нататък.
Уроците не съм я виждала да ги чете вкъщи. Твърди, че ги запомня в училище и не съм проверявала скоро колко е това запомняне. От време на време я карам да слуша уча се и да прави упражненията там.

# 743
  • Мнения: 3 876
"В учебниците по история и география има толкова ненужни факти, че по-добре да си спестят усилията."
Само че, тестовете се съставят по точно тези факти. И ако сега в 4 клас може да се пести, то нагоре ако ще пести така, а учителя не е гъвкав (а той по-често не е) и оценя по тестове с факти, се трупат тройки и четворки, които може да не ви удовлетворяват.

# 744
  • Варна
  • Мнения: 3 880
И при нас не се иска разказване на урока. Контролното вчера по ЧП е било тест от 15 въпроса + 4 отворени въпроса, които дават повече точки. И там се е затруднил - въпросът е бил какви сили действат на ръката, която държи молива, и на молива, който пише по тетрадката.
Иначе тренираме решаване на тестове вкъщи по разни помагала. Там даже попадаме на неща, които не е учил (явно от учебници на други издателства).
Снощи пък ми съобщи, че по ЧП и ЧО нямало срочни оценки, защото били само 1 час седмично. Дали е така?

# 745
  • Мнения: 2 687
Уикипедиа не е лош вариант за тази възраст, всъщност.
Аз аъщо гледам да обсъждам уроците с дъщеря ми,иначе малко ги наизустяват...

# 746
  • Варна
  • Мнения: 2 322
Светли, при нас ЧО е 1 ч, а ЧП е 2. Другия срок щяло да е различно (обратно може би). Но не съм чула да имат срочни оценки в 4-ти клас по нещо... Ще имат ли, наистина?

# 747
  • София
  • Мнения: 17 591

Светле, този въпрос с молива ме разби тотално.Сигурно бих отговорила  със "задачата е зле дефинирана"  Mr. Green
Или, какво - ако приемем, че въпросът е общ, "гравитационни и на натиск" дали ще се хареса на учителя?  Rolling Eyes

# 748
  • Варна
  • Мнения: 3 880

Светле, този въпрос с молива ме разби тотално.Сигурно бих отговорила  със "задачата е зле дефинирана"  Mr. Green
Или, какво - ако приемем, че въпросът е общ, "гравитационни и на натиск" дали ще се хареса на учителя?  Rolling Eyes

Благодаря, реших, че само аз съм изкукала... Нямам търпение да върне контролното и да видя "верния отговор". Иначе натиск беше първото, което ми дойде наум, но детето каза, че не са учили за такава сила (или е наречено по друг начин и той не прави връзката).
Dive, втория срок ще имат 2 чака ЧП и пак 1 час ЧО. Странна разлика между училищата...

# 749
  • На края на вселената!
  • Мнения: 2 824
Dive, втория срок ще имат 2 чака ЧП и пак 1 час ЧО. Странна разлика между училищата...
Програмата се съобразява и други учители в съответното училище. В някои училища класния ръководител води музика, изобр. изкуство, ФВС (или някои от тях, или всички тях), в други училища ги водят учители по съответния предмет. Според хорариума на учителите. Затова и се съобразяват с програмата за ЧП и ЧО. Имат 3 часа седмично и по двете дисциплини за годината. Дали І срок ще е 2 часа или 1 час седмично, втория се сменят за предмета.

Общи условия

Активация на акаунт