Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 330
  • 739
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 64
Моля за помощ за следната задача 4 клас :
От една сладкарница Дара купила 3 шоколадови, 4 сметанови и 2 плодови торти за 58 лв. Тошко за 66 лв. от същата сладкарница купил 2 шоколадови, 5 плодови и 3 сметанови торти. Ако 3 сметанови торти са с 1 лев по-скъпи от 2 плодови, намерете колко струват 14 плодови торти?

Ако Тошко е купил 3 пъти повече торти, а Дара - 2 пъти повече торти, то:
Тошко: 6Ш + 9С + 15П = 198
Дара  : 6Ш + 8С + 4П = 116
и от Тошковите торти махнем тези на Дара ще получим:
1С +11П = 82     [1]
От условието знаем, че:
3С = 2П + 1        [2]
Нека сега умножим двете страни на [2]  по 3:
3С + 33П = 246  [3]
Да заместим 3C в [3] с равното му от [2]:
(2П + 1) + 33П = 246
или
35П = 245 от което П=245:35=7
И отговорът е 14П=14.7=98

ПП: Виждам, че задачата е за 4-ти клас, но дали е от стандартния материал или е от ФУЧ по математика? Малко ми е странно решаване на системи от три уравнения с три неизвестни за тази възраст, макар че и други по-големи странности правим в училище Thinking

# 496
  • Мнения: 21 455
Струва ми се, че задачата е от олимпиада. Децата не го наричат система, а задача от " На пазар". Simple Smile

# 497
  • Мнения: 3
Моля за помощ за следната задача 4 клас :
От една сладкарница Дара купила 3 шоколадови, 4 сметанови и 2 плодови торти за 58 лв. Тошко за 66 лв. от същата сладкарница купил 2 шоколадови, 5 плодови и 3 сметанови торти. Ако 3 сметанови торти са с 1 лев по-скъпи от 2 плодови, намерете колко струват 14 плодови торти?

Ако Тошко е купил 3 пъти повече торти, а Дара - 2 пъти повече торти, то:
Тошко: 6Ш + 9С + 15П = 198
Дара  : 6Ш + 8С + 4П = 116
и от Тошковите торти махнем тези на Дара ще получим:
1С +11П = 82     [1]
От условието знаем, че:
3С = 2П + 1        [2]
Нека сега умножим двете страни на [2]  по 3:
3С + 33П = 246  [3]
Да заместим 3C в [3] с равното му от [2]:
(2П + 1) + 33П = 246
или
35П = 245 от което П=245:35=7
И отговорът е 14П=14.7=98

ПП: Виждам, че задачата е за 4-ти клас, но дали е от стандартния материал или е от ФУЧ по математика? Малко ми е странно решаване на системи от три уравнения с три неизвестни за тази възраст, макар че и други по-големи странности правим в училище Thinking

Благодаря за решението

# 498
  • Мнения: 140
Благодаря пак,Dincho!

# 499
  • Мнения: 3
Иве, единият е х, другият е х+30. Целият е 2х+30. Следователно половината е х+15. 15 е отговорът.

Нинтендо, откъде е тази задача. Не мога да видя хитрината с която да се реши със знания от четвърти клас. А пък може и да могат да заместят.
3Ш+4С+2П=58
2Ш+3С+5П=66
Ако ги съберем и преобразуваме
5Ш+7С+7П=124
5(Ш+С+П) + 2С + 2П= 124
5(Ш+С+П) + 5С - 1 = 124
Ш+2С+П=25
2С=25-(Ш+П).
Ако се замести в първото уравнение излиза Ш=8.
Отделно 2Ш+3С+5П=66....2Ш+2П+1+5П=66
7П=65-2Ш=49
14П=98

Благодаря за решението, задачата е от " Николай Чудотворец" за 4 клас мин. год.

# 500
  • Мнения: 1 479
Здравейте, една може би много лаишка задача, но ние вкъщи се мъчим:
Кое е най-голямото число, което може да се получи след задраскване на пет от цифрите на числото 21069782?
Благодаря много предварително!

# 501
  • Мнения: 5 987
Здравейте, една може би много лаишка задача, но ние вкъщи се мъчим:
Кое е най-голямото число, което може да се получи след задраскване на пет от цифрите на числото 21069782?
Благодаря много предварително!
978

# 502
# 503
  • Мнения: 1 479
Ами и моят синковец е написал така, но задачата му е отчетена като грешна Sad?!

# 504
  • Мнения: 21 455
Къде е отчетена като грешна? Условието точно ли е?

# 505
  • Мнения: 6 676
Ако могат да се разменят цифрите би трябвало да е 987.

# 506
  • София
  • Мнения: 1 371
982

# 507
# 508
# 509
  • Мнения: 581
Може ли помощ за тази задача?
По окръжност са написани 68 числа по такъв начин
, че сборът на всеки 20 последователни числа е
250. Ако е известно, че на първо място стои числото 1, на 6
-то място – числото 6,  а на 19-то място –числото 19, то кое число е записано на 60 - то място?

Общи условия

Активация на акаунт