Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 200
  • 739
  •   1
Отговори
# 45
  • Стара Загора
  • Мнения: 2 729
1024 =4^5
a^5=4^5
a=4
Втората задача:
Изразяваме а и с чрез b
и заместваме в а+b+c=264/4
3b/2+b+4b/5=66
b=20см.
a/b=3/2
2a=3×b
2a=3×20
2a=60
a=60:2
a=30см
По същия начин намираме с=16см
И оттам вече по формулите се замества със стойностите, мъка ми е през телефона да го пиша.


Последна редакция: пн, 12 юни 2017, 19:54 от tanya_p

# 46
  • Мнения: 80

Момичета помагайте!
Задача 2.  Две жени белят картофи. Едната обелва 2 картофа за 1 минута, а другата – 3 картофа за същото време. Те обелили заедно 400 картофа. Колко време е работила всяка от тях, ако едната е белила картофи 25 минути повече от другата?       

# 47
  • София
  • Мнения: 17 921

Момичета помагайте!
Задача 2.  Две жени белят картофи. Едната обелва 2 картофа за 1 минута, а другата – 3 картофа за същото време. Те обелили заедно 400 картофа. Колко време е работила всяка от тях, ако едната е белила картофи 25 минути повече от другата?       
1-вата бели 2 на минута. Първата  бели х минути и за това време обелва 2х картофи
2-рата  бели 3 на минута. Тя бели 25 минути повече, тоест х+25 мин и съответно обелва 3(х+25)
Обеленото от двете количество е 400 картофа.
2х+3х+75=400
5х+75=400
5х=325
х=65 мин е работила първата и 90 мин втората.
Но в задачата не става ясно коя е по-дълго работилата. Значи на практика имаме и "обърнат" вариант.
Уравнението се моделира аналогично, но х е времето на втората, а х+25 на първата.

# 48
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Сигурно е прекалено нахално, но май няма към кого да се обърна. Дъщеря ми не може да реши следните задачи за окръжност /8 клас:
1. В триъг. АВС със страна ВС=9 см е вписана окръжност с радиус 3 см, която се допира до страната АВ в т.М и АМ=4 см. Да се намери лицето на триъг.АВС.
2. Отсечките АА1 и ВВ1 са височини в остроъгълния АВС, <А=56 гр. Да се намери големината на <В1А1С
3. В правоъгълен трапец с ъгъл 150 градуса е вписана окръжност. Ако периметърът на трапеца е 24 см., то на колко е равен радиусът на окръжността?
4. Трапецът ABCD (AB усп. на CD, АВ>CD) е вписан в окръжност. Периметърът му е 25 dm, а АВ = 10 dm. Диагоналът АС разполовява ъгъл BAD. Намерете дължината на бедрото AD.

Благодаря ви!

# 49
  • София
  • Мнения: 17 921
Айяла, след малко Simple Smile



1. Нека I e центърът на всписаната окръжност. IM=r=3cm
Нека другите две допирни точки, съответно до ВС и AС, са N i P.
От свойства на допирателните:
MB=NB=x; NC=PC=9-x; AM=AP=4cm
=> AB=4+x; BC=9cm: AC=13-x
P= AB+BC+AC=4+x+9+13-x=26 cm
p=26:2=13 cm
S=p.r=13.3=39cm^2

2). От <АВ1В=<АА1В=90 градуса
=> че около АВА1В1 може да се опише окръжност
=>56+<ВА1В1=180
<ВА1В1=124 градуса
<В1А1C=180-124=56 градусa ot съседни

3).Р=24 см. Имаме  вписана окръжност. Нека AD е препендикулярното на двете основи бедро.
=>AB+CD=BC+AD=24:2=12 cm
CH=h; CH_|_AB; CH=AD=h=2r
<B+<С=180 градуса от прилежащи
=> <В=180-150=30 градуса
Тр. СНВ е правоъгълен с 30 градуса. => ВС=2h
2h+h=12
3h=12
h=4cm
r=2cm

4). Щом около трапеца може да се опише окръжност, значи той е равнобедрен.
=>AD=BC=x
AC e ъглополовяща. =><DAC=<BAC=a
<BAC=<DCA=a (кръстни)
=> DCA e равнобедрен.
=> DC=x
P=3x+10 =25
3x=15 dm
x=5dm
BC=AD=5dm

Последна редакция: вт, 13 юни 2017, 20:04 от пенсионирана русалка

# 50
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 941
Много благодаря, Русалке!  Hug

# 51
  • Мнения: 6 920
Нещо в условието на следната задача от пробен изпит за 4 клас на СМГ ме смущава:
Госпожа Хикс и госпожа Игрек проверяват тестове на 288 от участниците в последния пробен изпит на СМГ. В понеделник госпожа Хикс провери 28 теста, но във вторник се разболя и даде на госпожа Игрек да провери половината от останалите ѝ работи. В сряда госпожа Игрек провери 80 теста, а госпожа Хикс провери два пъти повече тестове, отколкото в понеделник. В четвъртък провериха по равен брой тестове и въведоха резултатите. Колко теста е проверила госпожа Хикс?

Аз разбирам условието, че двете госпожи са си поделили тестовете - едната да провери Х, а другата Y теста. Тогава Х+Y=288
Госпожа Хикс е проверила 28+56, дала е на госпожа Y (Х-28):2 и за четвъртък ѝ остават да провери:
(Х-28):2-56. Госпожа Y е проверила 80 от нейните теста, т.е. за четвъртък ѝ остава да провери Y-80. От условието за равенство трябва (X-28):2-56=Y-80, т.е. Х=2.Y-20. Замествам и получавам 3.Y-20=288 и така госпожа Y не е проверила цяло число тестове, което не е опция за 4 клас Simple Smile.

# 52
  • Мнения: 5 178
28+80+56+2.х=288
х+28+56 са всички проверени от Х

# 53
  • Мнения: 6 920
28+80+56+2.х=288
х+28+56 са всички проверени от Х
А защо в общата бройка липсват проверените във вторник от г-жа Y (X-28):2?

# 54
  • Мнения: 5 178
Тя и ги дава, но никъде не се казва, че ги е проверила У

# 55
  • Мнения: 6 920
Тя и ги дава, но никъде не се казва, че ги е проверила У
Ок, разбрах. Не разбирам защо тази информация фигурира в текста тогава. Благодаря!

# 56
  • Мнения: 5 178
maria77,
имате ли задачите от пробния на 28.05, за модул 2 зад 2 подточка В ми е питането, кои са сивите квадратчета ? нашият вариант е от снимка, през  калпав принтер и малко не се различава  Mr. Green

# 57
  • Мнения: 6 920
maria77,
имате ли задачите от пробния на 28.05, за модул 2 зад 2 подточка В ми е питането, кои са сивите квадратчета ? нашият вариант е от снимка, през  калпав принтер и малко не се различава  Mr. Green
И нашите са от една такава снимка. Печатно не са оцветени в сиво, а детето, което се е явявало на изпит си е оцветило само нечетните колонки.

# 58
  • Мнения: 5
може ли някой да ми помогне за отговора на подточка б“


Последна редакция: пн, 19 юни 2017, 10:43 от anita_71_mn@abv.bg

# 59
  • Мнения: 5
може ли някой да ми помогне за отговора на подточка б“

Общи условия

Активация на акаунт