Седми клас - Дишай спокойно! Иди! Реши! 16.05.2018 - 21.05-2017

  • 99 641
  • 919
  •   1
Отговори
# 900
  • София
  • Мнения: 5 093
 Ganis, имам въпрос към теб като проверяващ.

 Ако задача е доказана по начин, различен от зададения в указанията, ще получат ли децата пълен брой точки? Ако доказателството е вярно, точно и пълно описано, но не е това, което е дадено в критериите? Какво се случва и как би се оценило такова решение?

Всяко вярно решение, дори и да е различно от това в критериите се оценява с пълен брой точки.

Моето миналата година беше доказало равни отсечки с еднакви триъгълници-не се беше сетило,че има ъглополовяща и от там разстоянията са равни,както е по указание-бяха си му дали точките.
Свойството на ъглополовящата следва от еднакви триъгълници, така че винаги ще му дадат точките. Simple Smile

# 901
  • София
  • Мнения: 5 093
Като майка на шестокласник, имам огромна молба към вас! Очевидно, самоличността на Ън не е тайна. Моля ви, някой да сподели къде се изявява и как се казва, за да съм сигурна, че детето ми няма да попадне на тази госпожа! Ужас!!!

Ън е преподавател от Пловдив.

# 902
  • Мнения: 33
Влязох, за да изкажа възмущение от елементарния тест, правен сякаш за деца със забавено умствено развитие, но като прочетох назад.....ще подмина.

Четейки поста на това куку се замислям какво ли е неговото умствено развитие. Никой няма право да квалифицира децата ни. Искрено съжаление към тези, на които е давал уроци този "преподавател".
Сигурна съм, че нашите деца след дългата подготовка дават максимума от себе си.
Успех на матурата утре!

Последна редакция: нд, 21 май 2017, 19:02 от asia_svilenova

# 903
  • София
  • Мнения: 7 030
Благодаря за инфото! Пожелавам успех на децата , утре! Нека знаят,че са обичани и не са "лош генетичен материал", каквото и да стане.

# 904
  • София
  • Мнения: 4 005
  Ganis, знам, че сте учители и си разбирате от работата.  Hug Не се съмнявам във вас, а в инструкциите. Винаги досега на състезания са оценявали верните решения, независимо от начина. До преди последното.  Confused И сега съм леко напрегната, явно неоснователно.
  Благодаря ти, че си с нас и ни успокояваш! Пожелавам ти прегледни и четливи решения.  Party

# 905
  • София
  • Мнения: 1 082
Някой може ли да ми отговори спешно дали може да има задачи с трапец, защото дъщеря ми твърди, че госпожата им е казала, че няма да има.

# 906
  • Мнения: 33
[quote author=Ън link=topic=977826.msg35036468#msg35036468 date=1495305589
Най-лошото, което аз виждам, е, че основното образование се утвърждава все по-силно като обикновено ограмотяване, на някакво приемливо ниво. Който иска повече, няма.
Много сте права, Ън, който иска повече, трябва да плаща на такива като Вас, за да получи детето му знания, които би трябвало даде училището.  За съжаление, най-лесно е да кажете, че децата  са малоумни. А какво да кажем за учителската мафия, която всяка година изсмуква стотици хиляди левове /необложени с данъци при това!!/?
Образователната система нарочно е нереформирана, застинала в 20-ти век и пълна със заплаткаджии, които са в училище незнайно защо,но наричащи себе си педагози?!
За щастие има и бели лястовици в системата, по призвание учители. Дано децата ни имат късмет да срещнат повече от тях! Успех на всички и се извинявам за острото включване, но цинизма ме вади извън нерви !!!
[/quote]

Много добре казано. Поздравления!
Добра е идеята да се направи нещо относно неотчетените средства и невнесени данъци. Прекрасно би било да им се направят проверки от НАП!

Последна редакция: нд, 21 май 2017, 19:04 от asia_svilenova

# 907
  • Мнения: 14 133
Здраве, спокойствие, късмет, успех на децата ни утре!  Praynig  Heart Eyes
На родителите - здрави нерви!  Peace

# 908
  • София
  • Мнения: 15 198
Някой може ли да ми отговори спешно дали може да има задачи с трапец, защото дъщеря ми твърди, че госпожата им е казала, че няма да има.

Не би трябвало да има.

Не мога да цитирам поста на Дидева от предишната тема, но беше писала това:

"• Успоредник. Видове успоредници – правоъгълник, ромб.  - това е последното, което влиза в програмата за НВО и изпита."

# 909
  • Мнения: 2 024
Момичета, карайте по-спокойно (знам, че ви е напрегнато), още малко остана. Преди няколко дни написах препоръки за изпита по Математика в групата във ФБ, ще ги постна и тук.

Моите препоръки за НВО по математика:
1) По отношение на геометрична задача по втори модул (ако има такава). 1.1 Децата да не бързат да чертаят. Например, ако е дадено отношение на ъгли, първо да сметнат ъглите и да видят какъв е триъгълникът спрямо тях- остроъгълен, правоъгълен или тъпоъгълен, за да направят коректен чертеж. 1.2. Ако има построена симетрала на дадена страна в триъгълник, тя пресича във вътрешна точка по-голямата от другите две. 1.3 Когато докажат еднаквост на два триъгълника, но задачата има повече подусловия, никога да не спират с еднаквостта. Да изкопчат всичко, което следва от тази еднаквост. Равенство на останалите страни или ъгли и да си ги маркират. Това ще им е необходимо за останалите подусловия. Когато решават параметрична задача (уравнения или неравенство), то трябва да бъде приведено във вида Ах(<,=,>)В, където А и В са изрази, разложени на множители и винаги да бъдат внимателни, какво се търси за параметъра. И пак да не бързат с чертежа на последната задача, ако е геометрична. Имат място за чернова. Нека си направят първо чертежа на нея, да обмислят решението и после да го пренесат на белова. 1.4 Много деца се страхуват да означават ъгли и чрез тях да изразяват други. Да не се страхуват. Много пъти когато търсим ъгъл, трябва да си въведем помощен, чрез който да изразяваме. 1.5 И най-вече да са спокойни и уверени, без паника. Изпитът не е труден. но нека не подхождат "първосигнално" към дадена задача, да помислят. Колкото и лесен да е тестът, може да съдържа уловки, нека "ухажват" задачите. Пожелавам успех на всички деца и нека Бог е с тях и на БЕЛ, и на МАТ.
И още нещо, за което сега се сещам. То едно ли е.. Основните задачи. 1) Ъгълът между две ъглополовящи е равен на 90 + половинката на ъгъла, от който няма изкарана такава. 2) Ъгълът между две външни ъглополовящи е равен на 90 - половинката на третия. 3)Ъгъл между вътрешна и външна ъглополовящи е равен на половинката от ъгъла, от който няма изкарана такава.
Ъгълът между две височини е равен на 180-ъгъла, от който няма изкарана височина.


Пожелавам успех на математическия фронт на всички малки герои Heart

Добро напомняне на правилата! Само да доуточним, че те касаят фигурата триъгълник, нали?

# 910
  • София
  • Мнения: 1 082
Някой може ли да ми отговори спешно дали може да има задачи с трапец, защото дъщеря ми твърди, че госпожата им е казала, че няма да има.

Не би трябвало да има.

Не мога да цитирам поста на Дидева от предишната тема, но беше писала това:

"• Успоредник. Видове успоредници – правоъгълник, ромб.  - това е последното, което влиза в програмата за НВО и изпита."
Благодаря.

# 911
  • Мнения: 2 024
Едно питане - имам някакъв смътен спомен, че "Войната на таралежите" се е падал и друг път на изпит. Ако не греша, някой има ли по-ясна информация - кога е било това и каква е била задачата?
 Thinking

# 912
  • София
  • Мнения: 15 198
В сайта на МОН може да се види какво е давано в различните години.

# 913
  • Мнения: 151
Моето момче вчера половината ден учи по история, понеже класната му реши, че ще ги изпитва във вторник след часовете за оформяне на оценките (явно е много спешно да се учи по история между двете матури), та затова му казах днес да почива. През деня са се събирали с негови приятели и са яли суши. Беше много възхитен (за мое учудване), но съм щастлива, че опита нещо ново и различно.
А за утре, ако си събере ума - ще се справи, защото имаме подготовка, но проблемът му е в бързане и недоглеждане.
Успех на всички дечица и да не се плашат от математиката! Тя дори би могла да бъде забавна Wink

# 914
  • София
  • Мнения: 4 005
  "Войната на таралежите" се пада постоянно на пробни изпити, но тя е достатъчно обемна, за да няма повторени моменти. За НВО не знам.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт