За проблемите в училище и още нещо...

  • 38 849
  • 366
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 24 467
Judy от тази гледна точка не е лошо.
Но от гледна точка "мога да си правя каквото си поискам и никой нищо няма да ми каже,защото ще загубят пари от мен" е лошо.
Затова акцентирам не на информацията - тя нека си е налице. Вярна е. Нека знаят хората.
 Peace

# 316
  • София
  • Мнения: 17 921
Тея, от същия техникум, в който вчера ученик е нападнал учител, познавам мносго свястно дете. Тихо, кротко, възпитано,  което още от началото на 7 клас си гонеше бившия ТОХ  с профил "Екскурзоводство". Знаеше си детето, че е слабо по математика и се надяваше да изкара оценка над 2. Изкара 3 и малко, под 3,50. Една година по-късно е отличник по математика, няма нито една оценка, различна от 6 по предмета. Едва ли някой ще повярва, че за  толкова кратък перид е наваксал всички стари пропуски, че  и е надградил знанията си с обемния осмокласен материал при 3 часа седмично. Не, ключът от бараката е другаде. Учителката в деня преди теста им давала задачите, решавала ги, обяснявала ги. На реалния тест давала същите, най-много тук-там да смени някое число. Тоест който е слушал, внимавал и си е направил само труда да прегледа показаните задачки (умишлено слагам умалително, понеже степента им на  трудност е смехотворна), изкарва с лекота 6, дори да знае за 3 реално... И въпреки тази олекотена процедура на оценяване детето споделя, че в класа има доста деца с дежурни двойки. Всеки може да си извади заключението колко мотивация има у тях.... Да знаеш какви ще са задачите, да ги имаш решени и пак да имаш 2...

# 317
  • Мнения: 1 153
Предполагам ТОХ е Техникум по Обществено Хранене, където математиката не е от толкова голямо значение, както езици, география, история - за специалността Екскурзоводство. Не разбирам, защо все давате пример с математиката, като критерий за умност и значимост. И пак не съм съгласна, че техникумите са лош избор, има специалности и специалности. Както писах по-преди, подготовката ми от ИТ беше на ниво университет, учехме по същите учебници, които след това ползвахме в университета. Аз пък иам познати от т.н. елитни гимназии, от които нищо не стана, дори университет не завършиха, а им вървеше математиката. А де.

# 318
  • Мнения: X
Аз пък иам познати от т.н. елитни гимназии, от които нищо не стана, дори университет не завършиха, а им вървеше математиката. А де.
Тези познати не са представителна извадка на учениците от елитните гимназии. Те са печалните изключения, на които мястото им не е било изобщо в тези гимназии. А техникум на нивото на 91 НЕГ, примерно, трудно ще намериш.

# 319
  • София
  • Мнения: 17 921
Математиката просто беше пример.... за това как се оценява в столичен техникум. А начинът на изпитване/оценяване е свързан с преценката на учителя за нивото/заинтересоваността на учениците.... Тоест спокойно можеше да става дума за друг предмет, но за същия сценарий. Учителят, подхождащ така на едно място, би реагирал вероятно различно на друго. Идеята е не дали става дума за математика, за английски, за биология или нещо друго, а за мотивация.. А последната определено е по-голяма  на други места, не в бившите техникуми със стара слава като Киров, Попов и сие..  Затова говорим за среда.

Разбира се, не може да се обобщава, че във всички бивши техникуми е така. Има  все още добри професионални гимназии, но са  наистина малко.. Поне в  София, за другаде не знам.

Последна редакция: ср, 21 юни 2017, 17:23 от пенсионирана русалка

# 320
  • София
  • Мнения: 571
Тъкмо днес се срещнах с младежа, учещ в "транспортен" техникум. Има 6 за годината по география, а дори не знае за какво са учили, по история - също няма представа (има 5 Simple Smile). Той е кротко дете, рядко пречи в час (обикновено си играе си на телефона) и учителите му пишат високи оценки заради това.
А за случилото се с учителката от ТОХ-а, нищо не мога да напиша, срамота е... гадно ми е дори да го коментирам.

# 321
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори най-тъпото училище трябва да има някакви шестици, ей така, за да не са съвсем грозни дневниците. А и ако учителят натряска реалните оценки, първо директорът ще го привика на килимчето, родителите ще вдигнат врява.  Сега ми се иска всички, които във форума разправят години наред как нямало значение къде ще отиде да учи детето в гимназия, хубаво да прочетат за какво оценяване става въпрос.

# 322
  • Мнения: 11 870
Дори най-тъпото училище трябва да има някакви шестици, ей така, за да не са съвсем грозни дневниците. А и ако учителят натряска реалните оценки, първо директорът ще го привика на килимчето, родителите ще вдигнат врява.  Сега ми се иска всички, които във форума разправят години наред как нямало значение къде ще отиде да учи детето в гимназия, хубаво да прочетат за какво оценяване става въпрос.

То и обратният вариант като нашия много хубав, защото

Училище с амбициозни деца като цяло и още по- амбициозни родители, да завършат децата с около 3,50 по мат.Писах вече, имаше 4 деца от един клас на поправка, не знам какво направиха.Има само две или три шестици " с компромис", а имаме поне 4 деца състезатели и няма СИП и ЗИП мат.Ако предстоеше НВО, можеше някое от децата да се стресира, предполагайки, че това му е нивото, а после да се окопити и да изкара 6

Много деца от класа ни имат 4 и 3, точно по този предмет, но съм убедена, че това не е реалното им ниво и не е незнаене точно.

# 323
  • София
  • Мнения: 17 921
Светкавица, зависи.. Вчера дъщерите ми споделиха, че от клас с 27 деца има-няма 8-9 ще имат за годината 6 по математика (ах, тази математика пак ще се приеме като трън в очите на някои потребителки). И това е в гимназия, където  след 7 клас е имало подбор, в която предид минималния бал са влезли само деца с отлични оценки по предмета на НВО и от дипломата. Тогава защо в прогимназиален клас, пък бил той и в спрягано за добро училище, за какъвто говориш ти, да не е възможно наистина само 4-5 деца да са за отлична оценка? Днешните деца, каквото и да си говорим, живеят с чувството, че шестиците едва ли не им се полагат и ако не стане както очакват, почва едно мрънкане как учителката  ги мрази, как нарочно се заяжда, как тенденциозно оценява.. Не че няма и такива случаи, далеч съм от тази мисъл, но трябва да се приеме и фактът, че не може всички 6 да имат.. Не е обективно дори за добро училище, какво остава за случаи като описания от мен в ТОХ.

Последна редакция: чт, 22 юни 2017, 01:15 от пенсионирана русалка

# 324
  • Мнения: 11 870
Русалка, не 4-5,  а три и то "с компромис" имат 6, а повече от три деца се занимават допълнително,  участват в състезания.В съседния клас само едно дете има 6 на класното,  в нашия най- високата оценка беше 4.

Но не ми е толкова думата за шестиците, колкото за децата,които останаха на поправка и тези, които имат три, четири.След две години тези деца ще кандидатстват, каква формула се задава- ти си глупак и тройкаджия и хайде на частни уроци от шести клас.

Убедена съм, че част от тези деца ще изкарат в друго училище поне 5.И ако някой не знае какво всъщност е положението,  ще каже Ами той ката отиде в др. Училище как пък така изведнъж научи всичко


В две училища е било детето ми и двете такива, че никой не си чака " по право" шестиците, напротив.Ама не е навсякъде така.

# 325
  • Мнения: 1 153
Нямам наблюдения върху техникумите в София, пиша си за тези в моя град. Дори и тези, които се водят за скапани, си имат много хубави специалности. А учители като онази могат да се срещнат във всяко училище. Лично аз от дъщеря си искам 3 неща - да държи математиката на ниво, че от нея и зависи кандидатстването след 7 клас, да държи българския език - грамотността е много важна и да учи езици. Къде и какво ще учи, ще си решава тя.

# 326
  • Мнения: 320
 Вчера в медиите имаше следният случай :в  6 клас дете  в час удря друго дете в стомаха и му пука далака. Детето е оперирано/ отстранен е далака/ и директора казва ,че  детето ,което е ударило другото ще бъде изключено от това училище.Не питам така ли се решава проблема а  КАКВО БИ СТАНАЛО, АКО НЕ БЕШЕ СПУКАН ДАЛАКА НА ДЕТЕТО И АКО НЕ БЕШЕ ТОВА В ЧАС? СЕЩАТЕ ЛИ СЕ?

# 327
  • София
  • Мнения: 62 595
това не го чух за изключването, но мии е странна реакция. За пръв път чувам родител на пострадало дете да каже, че хората в училището и болницата са реагирали адекватно. Тя самата така, както описа случката, е наясно, че е станало случайно, а в случката са участвали и двете деца. Разбирам да търсеше отмъщение чрез изключване. Директорката се изсилва. не чухме детето да е било трайно агресивно, да е имало и други прояви. А ако е имало други случаи, трябвало е от училището да вземат мерки много по-рано, за да не се стига до спукан далак.

# 328
  • Мнения: 15 223
Математиката просто беше пример.... за това как се оценява в столичен техникум. А начинът на изпитване/оценяване е свързан с преценката на учителя за нивото/заинтересоваността на учениците.... Тоест спокойно можеше да става дума за друг предмет, но за същия сценарий. Учителят, подхождащ така на едно място, би реагирал вероятно различно на друго. Идеята е не дали става дума за математика, за английски, за биология или нещо друго, а за мотивация.. А последната определено е по-голяма  на други места, не в бившите техникуми със стара слава като Киров, Попов и сие..  Затова говорим за среда.

Разбира се, не може да се обобщава, че във всички бивши техникуми е така. Има  все още добри професионални гимназии, но са  наистина малко.. Поне в  София, за другаде не знам.

Това изобщо не е вярно. Математиката е един от предметите /за разлика от разказвателните/, където учителя не може да пише бележка на базата на лична преценка. Там всичко е точно и ясно - верен отговор на задачата от теста дава точка. Колкото повече вярно решени задачи има детето, толкова повече точки ще има на теста и следователно по-високи оценки. Няма как да има 20 от 20 вярно решени задачи и учителя да пише 3, 4 или дори 5, само защото е преценил, че детето не е чак толкова добро по математика  Peace

# 329
  • Мнения: X
Обаче има как учителят да подбере задачите в теста, така че според неговото желание, да изкараш от 2 до 6. Ако пусне задачи от сорта "2+2=?", всички ще са отличници. При други задачи, може и тройката да стане непостижима.

Общи условия

Активация на акаунт