За проблемите в училище и още нещо...

  • 39 804
  • 366
  •   1
Отговори
# 75
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
Смените на по-малките са от 8,20, а на по-големите от 7,30 ( те имат по-често 6 и 7 час и ако първа смяна почва в 8,20, то втора няма как да започне в 13,30)
От кой клас започват по-рано вече не знам от какво зависи
При нас е след 5 клас
В първи клас е съобразено с детето - само една смяна с начало 8,20. Родители, които започват работа в 8, да му търсят колая. От втори минават на две смени, което предполага по-ранно започване. Класика е да започваш работа в 8. Държавата започва да се грижи за комфорта на потребителя - детето започва в 7,30 и родителят има половин час да стигне до работното си място. Един от критериите за събиране на точки за записване е "месторабота на родителя в района". Тогава вече и занималня се предлага и така. Ти си на 8 часа, а детето - на 9.

# 76
  • Мнения: 47 981
Децата учат на смени, защото няма достатъчно училища че да учат само една смяна
Иначе както казах, при нас до 4 клас са от 8,20
Моят го оставяме в 8, аз съм от 9

# 77
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 321
В малките квартални училища имат възможност за една смяна и започват по-късно. Явно не факторът сън е решаващ за избора на училище.

# 78
  • Мнения: X
Факторът "сън" може да се компенсира поне донякъде с по-ранно лягане.

# 79
  • Мнения: 46 515
Лягането е лесно, но заспиването не точно. И по себе си съдя като бях ученичка.

# 80
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Доколкото зная, според новата наредба за организацията на училищното образование, от 2020/2021 учебна година, всички  училища трябва да минат на едносменен режим и да започват не по-рано от 8ч. Това обаче си има и негативи - часове по 45 мин. за 5-12 клас, така че 7 час отива докъм 14,35, а осми - 15,20ч. 

# 81
  • Мнения: 11 910
Доколкото зная, според новата наредба за организацията на училищното образование, от 2020/2021 учебна година, всички  училища трябва да минат на едносменен режим и да започват не по-рано от 8ч. Това обаче си има и негативи - часове по 45 мин. за 5-12 клас, така че 7 час отива докъм 14,35, а осми - 15,20ч. 

Това за големите градове не виждам как ще стане.Освен драстично да се съкратят паралелки.

Моето дете става нормално в 6.30, в 7.15 излиза.Не му е проблем, но аз не разрешавам лягане след 22 ч, освен на Нова година.

# 82
  • Мнения: 15 555
Доколкото зная, според новата наредба за организацията на училищното образование, от 2020/2021 учебна година, всички  училища трябва да минат на едносменен режим и да започват не по-рано от 8ч. Това обаче си има и негативи - часове по 45 мин. за 5-12 клас, така че 7 час отива докъм 14,35, а осми - 15,20ч. 

Това за големите градове не виждам как ще стане.Освен драстично да се съкратят паралелки.

Моето дете става нормално в 6.30, в 7.15 излиза.Не му е проблем, но аз не разрешавам лягане след 22 ч, освен на Нова година.

И като се сметнат часовете за сън пак не са достатъчни. Ако легне в 22 ч. значи заспива към 22.30 ч, което са си 8 часа сън. А за децата това не е достатъчно.

Това с едносменния режим и аз се чудя как ще стане. Дано успеят да се организират все пак.
Чудя се обаче следното - след като ОЧЕВИДНО учебната ни система е зле, и ОЧЕВИДНО никой до този момент не може да измисли нещо, което наистина да облекчи децата, защо не се опитат да наложат някой чужд модел на обучение. В политиката ни има достатъчно много хора, които са учили навън и знаят кои са предимствата и недостатъците на различните обучения - толкова ли е трудно да се възприеме чужд модел, след като нямаме капацитета да измислим наш собствен. Или ще си караме така, пък децата да се оправят - проблема си е техен

# 83
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 390
И мен това много ме мъчи.  Whistling
Ето, правя сравнение с начина на обучение в училището по Английски на децата, което е частно и виждам много голяма разлика с държавното училище. Самата система от учебник+учебна тетрадка е така оформена, че децата научават, да кажем, поне 80% от материала в часовете по езика и с написването на домашните не е нужно повече "зубрене".
А в държавното училище се трупа един материал, който така и не се усвоява.  newsm78

Последните 2-3 пъти големия ми син по Човека и природата вземат по 2 урока, защото иначе нямало да има време учителя да изпитва ...?!

# 84
  • Мнения: 320
Преди много години, "когато рокендрола беше млад" 1-4 клас имахме по 4 часа дневно,от 5-8 клас по5 часа и два пъти седмично по 6 часа. Сега заради учителите за съжаление/ за да имат нормативите.../
децата се връщат от училище много късно. 5-8 клас всеки ден имат по 6 часа  и един път седмично по7 часа.5-8 клас е невъзможно да има време за игра ,ако учат след училище. Сигурно преди години сме били глупави деца, защото сегашните са много умни и могат с много материал да се справят! Само ,че преди години не се  е случвало отличници и добри деца да бият други или да имат противообществени прояви. След още няколко години както върви сигурно децата ще се връщат от училище/ а може би и сега/ след родителите си в къщи. Ще бъдат в училище по 10 часа а може и повече! Нали въведоха целодневното обучение!Остава да се въведе и седмичното обучение!  За улеснение на родителите!Моля да ме извинят учителите ,но така само ще се намери работа за учителите! А къде остана грижата за децата?

# 85
  • Мнения: X
Проблемът за целодневният престой на децата в училище определено не идва от училището, а от изискването на повечето родители някой да им отглежда децата докато те са на работа. Целодневното обучение все още не е задължително. Училищата са задължени да осигурят занимални до 4 клас включително, но учениците не са задължени да ги посещават. Дъщеря ми е в 5 клас. Не е стъпвала на занималня. Но от целия ѝ клас само тя и две други деца не посещаваха занималнята. Как се е получило така, след като занималнята не е задължителна?

# 86
  • Мнения: 47 981
Защото нашето целодневно не е като хората, затова
Целодневно значи уроци разпределени през деня, а с достатъчно време за спорт, занимания и хоби...съблекални и душове, спортни зали, зали за постановки и т.н., библиотеки за подготовка...стол, който не е в мазето и не мирише странно и да имаш поне час за нормален обяд...

# 87
  • Мнения: 6 554
според мен е много трудно да се заимства от чужда образователна система. няма как просто да се преведат едни учебници и да започне да се преподава по тях от учители, които не са обучени да преподават по методите, на които се опират тези учебници.
има и един гаден политически момент - що да е руско, що да е френско, що да е американско, ще навлезе чуждо влияние, българчетата ще се продадат на чужда държава (още в средновековието е било проблем - гърчеенето на българите, които са се образовали в гръцките училища), та и на никой политик не му е по сърце да се опитва да привнесе чужд опит, най-малкото ще бъде обвинен в прокарване на чуждо влияние и спонсориране от еди-кого-си.


# 88
  • София
  • Мнения: 571
милка, целодневното обучение не е задължително.
Има го заради определени групи - ромчетата и работещите родители.
И през соца имаше занимални, в най-честия случай за "изоставащите" ученици. Имаше и някакви реформи - целодневно обучение за 6-годишните първокласници (с обеден сън); така наречената "сендовска система", ако не се лъжа, също е била с целодневно обучение.
Сега, доколкото ми е известно, има два варианта на "целодневен престой" - единият е същинското "целодневно обучение", където часовете са разпределени и сутрин, и следобед, и обхваща целия клас; другият е т.нар. ПИГ (полуинтернатна група, която май по новия закон си има ново име) - през определеното време децата са в клас, през останалото - пишат домашни и се занимават, като не участват всички ученици от класа (в ПИГ може да са деца от няколко класа).
Lady Cassiopeia Duval, не е възможно да се изкопира изцяло чужда система. По принцип образователната система почива на традиции, които при разрез с привнесена система, могат да разрушат ефективността на новата система.

# 89
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Тогава времената бяха други. Аз на 6 год. в първи клас си стоях сама следобед. Сега е различно. Как да ги оставя сами в днешно време? Не става поне до 12 г. А и не мога да си позволя да не работя. Не работя за удоволствие или от кариерни амбиции, а защото се налага. Баби нямаме, гледачка не мога да си позволя. Така че нямам никакъв избор освен да ходят на занималня. Разбирам че е изморително и е по-добре да са си в къщи. Но ако трябва до избирам между преуморени деца и сгазени, отвлечени или убити, предпочитам първото. За съжаление понякога трябва да изберем по-малкото зло.

Общи условия

Активация на акаунт