За проблемите в училище и още нещо...

  • 39 016
  • 366
  •   1
Отговори
# 60
  • Северозапада
  • Мнения: 5 471

С мотивацията мисля, че малко се спекулира. Училището не е цирк и учителите не са клоуни, които да се опитват да привлекат вниманието на децата към предмета. Нас едно време да не би някой да ни е мотивирал? Не е, просто си знаехме, че училището е задължение и трябва да се учи. Мотивацията беше в семейството, много често и с наказания, че и шамари при някои деца. И работеше, ще знаеш Twisted Evil

Не е точно така. Баба ми е историчка, учител от старата школа. Седеше до среднощ да подготвя уроците си, без компютър правеше презентационни табла у дома, водеше децата по музеи, носеше собствени книги и снимки от вкъщи, за да ги показва на децата по време на урока. Отговорът защо го прави е простичък - “За да им е интересно на децата, как иначе ще научат“. И тя не беше изключение. Колежките ѝ по география, биология и т.н. правеха същото.
При сегашните технически възможности и изобилие от източници направо е срамота един учител да не може да направи урока си интересен.
Тук и аз мисля, че учителят най-добре може да мотивира учениците. Това го казвам от позицията на бивш ученик. Имало е учители, които от първите думи "грабват" целия клас и правят часа интересен, и други, които едва сме изтърпявали 40 минути. Не е нужно учителят да е клоун, а да покаже какво е интересното в неговия предмет, да разкаже интересна случка, в която знанията са му били от полза, такива неща.

# 61
  • Мнения: 2 760
Дъщеря ми е в шести клас и с изключение на уроците по история, които действително са доста неразбираеми за тях, не смятам, че шестокласниците са много претоварени. Ако учителят успее в часа да им прикове вниманието и да схванат материала в час, после 5-10 минути занимание вкъщи е достатъчно - говоря само за моето дете. Тя толкова се е изтарикатила, че си пише домашното в междучасието след съответния час - от една страна хубаво, че кове желязото, докато е горещо, от друга - с този шум и вой в междучасията не знам как успява да се концентрира.
Синът ми (първолак) има късмета да попадне на прекрасна възпитателка, да е жива и здрава. Мисля, че тя върши доста повече работа от класната. Подрежда си добре нещата и първо "обработва" онези ученици, които ще тръгват по-рано - пътуващи от селата, спортуващи и т.н., за десерт си оставя тези, чиито родители ги вземат в 17,15, понеже са на работа. Така успява да обхване всички деца, мисля около 23 броя.

# 62
  • Мнения: 40 838
Всъщност единственият предмет, по който ми се е налагало да се намесвам за известно време, е точно историята. В един момент (точно 5 или 6 клас) детето беше в шаш, не харесваше учителката и беше на път да намрази и предмета. Тогава се заех да помагам и какво установих - учебникът е неразбираем, защото съдържанието е сбито и с намален обем до толкова, че се губи логиката. И аз вместо да опростявам правех точно обратното - намирах от нета допълнителен материал, с който да представя цялостна картина. А после обяснявах не зубренето на дати, а логиката и причинноследствените връзки в събитията, като особено внимание отделяхме и на въпросите след уроците. И така след около месец само историята стана едва ли не любим предмет. А след 2 или 3 месеца спряхме и съвместното учене, защото детето вече беше схванало концепцията и успяваше да следи материала и ако нещо и липсва да си го набавя. След края на 7 клас даже съжаляваше, че се разделя с учителката, която толкова ги беше наплашила в началото.

Иначе по другите предмети и дъщеря ми си написваше домашните в училище и вкъщи учене общо взето почти не е имало кой знае колко. Точно затова са ми странни оплакванията от претоварване и затова си мисля, че се дължат не на системата, а на кофти учители.

# 63
  • Мнения: 7 006
Естествено, че никой няма право да подслушва и следи учителите. Права е госпожата и аз съм солидарна с нея Sunglasses
Обаче родителите имат право да следят СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЕЦА и да изискват камери, които да следя децата им, а не учителите. Пък ако някой учител попадне в кадър, негова си работа Joy
С други думи камери трябва да има в общите части - класни стаи, занимални и т.н. Никой не иска камери в учителската стая или в тоалетната на учителите Twisted Evil Ама то и сега вече камерите са стандарт в училищата, та не разбирам за какво е протестът newsm78

Откакто класната им беше накарала едно дете да извади и напише 100 пъти на дъската,местоимение и предлог от израза "аз съм нещастен педал",хич не съм убедена,че не трябва да има система за наблюдение и контрол.. Crazy

# 64
  • Мнения: 2 885
Здравейте, току що гледах по телевизията г-жа Янка Такева, май така й беше името, която от името на учителите била много възмутена, че родителите искат да наблюават какво се случва с децата им в класните стаи и това, видиш ли, обиждало учителите. Не знам вие какво мислите, но за мен е абсурдно при всичко, което става в детските градини и училищата някой да се обижда, че имаме нужда от сигурност. Живеем в 21 век, съвсем скоро през телефон ще можем да си запалваме колата и зареждаме хладилника, вече можем да виждаме какво става на другия край на света и това е стандарт, но когато става дума да искаме най-нормалното нещо - да виждаме какво правят с децата ни, това се  смята за обидно и неморално. Вие какво мислите по въпроса?

Срещу мен седи колежка от Испания, която на телефона си може да наблюдава чрез app какво правят децата й в този момент в детската градина в околностите на Мадрид.

Практика по света се счита за обида на учителите в България?!

# 65
  • Мнения: 46 508
в нашето соц училище децата със затруднения в материала оставаха след часовете за допълнителни занимания по трудните им предмети. отново се минаваше неусвоения материал, даваха се допълнителни упражнения за затвърждаване. и не ставаше дума само за двойкаджии, а за деца със среден и добър успех.
относно двойкаджиите - сега май са по-малко, което ме навежда на мисълта, че учителите по-лесно пишат тройки. Twisted Evil
Сега също остават. Водят се "консултации" по различните предмети, може да се остане по желание или по преценка на учителя.
За оценките не мога да се съглася. Поне при нас са реални, дори ги режат повече от нужното. Може би зависи от училището.

# 66
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 378
Предполагам има разлика в различните училища, а моите впечатления са от едно основно училище в среден по големина провинциален град.

Двойки не се пишат, заради училищните субсидии.  Thinking

Не мисля, че изискват повече сега учителите, дори напротив. Мисля си, че и децата са по-мързеливи и / или имат доста неща, които да им отвличат вниманието / телефони, таблети .../

# 67
  • Мнения: 46 508
Не става дума за изискване, а за начина на изпитване. Ако ние едно време сме били на тази тестова система, оценките ни щяха да са много по-ниски.
По разказвателните имам спомен, че имахме 2 контролни годишно, другите бяха на база устно изпитване на 2, максимум 3 урока назад. Научаваш ги и хоп - шестица. Като си подложиш с няколко шестици, дори да се провалиш на писмения пак срочната оценка е прилична или имаш шанс да я поправиш.
Сега, поне при нас, устните изпитвания са по-малко, писмените - основно. И са на много уроци. + че не е да седнеш да развиеш 2 въпроса, да ти тече мисълта и да можеш да се концентрираш, то нещата се леят едно след друго, а и да пропуснеш нещо в общата маса не се вижда лесно. И съвсем друго сега с тестове с по много въпроси. Тук те пипнат, после там, после 10 урока назад някаква подробност. Много по-трудно е според мен  Peace

Също и мисля материалът е свален надолу по класовете. Т.е. това, което сме учили ние в по-горен клас се учи от малките, + материалът, който си е текущ.

Като цяло не са сложни нещата, но начинът на изпитването не предполага дълготрайни знания и не предизвиква интерес сред децата.

Поне през моите очи така виждам нещата  Simple Smile

# 68
  • Мнения: 15 521
Пренатовареността на децата зависи от родителите и от тяхната възможност или липса на възможност да отделят време на детето. Ето как стояха нещата при нас преди и как стоят сега

Първи и втори клас - сутрин от 8.20 ч. на училище, след това обяд и на занималня и го прибирах в 18.00 ч. /в занималнята пишеха домашни, проверяваха им ги и след като всички са готови започваха да им правят диктовки, да ги карат да четат на дъската или да им дават допълнително задачи, за да се упражняват/ Два пъти седмично ходеше на английски от 18.00 ч. до 20.00 ч. Съответно - изморено дете, пренатоварено, бунтуващо се по свой собствен начин

Трети и четвърти клас /напуснах работа и останах вкъщи/ - сутрин от 8.20 ч. до 12.30 ч. на училище. Един час след часовете ритане в училищния двор. След това прибиране вкъщи, обядване, почивка 1 час /гледане на телевизия или игра на РС-то/, сядане да учи и да пише домашни /за около 2 часа/, след това игра пред блока с децата. Два пъти седмично английски от 14.00 ч. до 16.00 ч. В тези дни имаше 1 час почивка след английския и след това писане на домашни. Всеки ден отделях достатъчно време да му покажа как е най-удобно да се учи по разказвателните предмети, да го изпитам и да му проверя домашните. Резултат - доста по-спокойно и отпочинало дете. Дете, на което му остава време да си почине, да се отпусне, да научи и да поиграе с децата

Ясно ми е, че случаите с работещи родители са много повече от тези с майки - домакини и съм далече от мисълта да критикувам някого или да му натрапвам мнението си. Просто споделям начина, по който вкъщи се справихме с проблема и се радвам, че го направихме навреме. Определено смятам, че всеки трябва да открие своя начин за организиране на нещата. Но със сигурност на децата, които са по цял ден на училище, а отделно и няколко пъти седмично на допълнителни курсове или спорт им е много, много тежко и натоварено. И рано или късно идва един момент, в който по един или друг начин започват да се бунтуват срещу това постоянно натоварване. Имам познати, които заложиха на частни занимални и са доволни - децата им също. Но това също не е вариант, който всеки ще приеме  Peace

# 69
  • Мнения: 11 596
Някой по-назад в темата беше споменал, че стереометрия се е учела чак в  гимназията. Не знам през кои години е било това, може би след соца.
Преди 1989г. си се учеше и в прогимназията. Започваше се с паралелепипед, призма и пираамида. Имам ясен спомен, че още  в 3 клас съм учила привеждане под общ знаменател и респективно дроби. Ето една снимка от 1986 г.,  6 клас от час  по геометрия/стереометрия/. Фигурите и основните им елементи са цветни и са изработени от родителите ни:


PP: не знам защо не се вижда, ето линк: https://www.bg-mamma.com/assets/vessur/img/not_found.png

Последна редакция: пт, 26 май 2017, 21:19 от petiaivanov

# 70
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 378
Нищо не се вижда, но реално това едва ли е най-важното ...  newsm78

Учила съм в гимназия след 1989 г.  newsm78

# 71
  • Мнения: 46 508
Пренатовареността на децата зависи от родителите и от тяхната възможност или липса на възможност да отделят време на детето...
Трети и четвърти клас /напуснах работа и останах вкъщи/ - сутрин от 8.20 ч. до 12.30 ч. на училище...
Не всичко зависи от нас. При нас след 1 клас се започва от 7:30 ч., съответно се става в 6 и нещо. Това е най-натоварващият фактор и не виждам как да го избегнем.

# 72
  • Мнения: X
Не всичко зависи от нас. При нас след 1 клас се започва от 7:30 ч., съответно се става в 6 и нещо. Това е най-натоварващият фактор и не виждам как да го избегнем.
Ох! Проклетото ставане в 6! Броя дните до края му поне за тази година!

# 73
  • Мнения: 15 521
Не всичко зависи от нас. При нас след 1 клас се започва от 7:30 ч., съответно се става в 6 и нещо. Това е най-натоварващият фактор и не виждам как да го избегнем.
Ох! Проклетото ставане в 6! Броя дните до края му поне за тази година!

Аз пък се чудя само в нашето училище ли часовете започват в 8.20 ч.  newsm78 Говорила съм със съседски деца, които учат в други училища и те се оплакват, че трябва да стават в 6 ч, защото часовете им започват в 7.30 ч. Това ранно ставане е отвратително - защо трябва децата да се мъчат така не ми е ясно. ОТ директора ли зависи това се чудя  Rolling Eyes

# 74
  • Мнения: 47 973
Смените на по-малките са от 8,20, а на по-големите от 7,30 ( те имат по-често 6 и 7 час и ако първа смяна почва в 8,20, то втора няма как да започне в 13,30)
От кой клас започват по-рано вече не знам от какво зависи
При нас е след 5 клас

Общи условия

Активация на акаунт