Екопътеки и всякакви приятни разходки

• София
Благодаря ти bouquetИДеята е точно такава- Бързо стигане с кола до началната точка и после 2 до 3 часа приятна разходка на хладина без много  денивелации и зор. И ние в неделя бяхме в Рила- до водопад Рилска скакавица Simple Smile Отивам да търся информация за предложените  от теб маршрути, че трудно им намирам стартовите пътеки, и ще откажа домашните още с началното лутане   Crazy
Ето по-подробно упътване. Стигате с колата до Златните мостове и от обръщалото на рейса сте по пътя надясно. Карате все по него докато не стигнете Боерица там има много остър завой надясно за последните 100-на метра път до Кумата. Ако стигнете по-късничко, там може да няма къде да паркирата, ние намерихме място до Боерица. Пътеката за Конярника започва с няколко стъпала до самата хижа - между масите на ресторанта и едни големи камъни. Пътеката е от тия по европроектите, насипана с неприятен чакълопясък Sad, но това е за кратко. Малко над хижата тази пътека се разклонява вдясно (това е най-прекият път) и направо. Събират се по-нататък, така че е все едно по коя. Минава се мостче и се открива гледка към Черни връх и пистата на Конярника. Стига се едно място с табелки - вляво и направо (по дървената пътека) е за Черни връх. За х. Звездица е надясно. Има винаги някой и друг човек. Питайте, ако не видите табелките. Пътеката слиза към гората и за има няма 20 мин сте на х. Звездица. Има ресторант. Правят странен качамак в гювечета и с яйце newsm78. От там има път за Еделвайс, а пътеката почва зад колите на паркинга до сградата. Имаше май табелка. За 5 мин сте на Еделвайс. Има чешма, шезлонги, кафе, чай, бира и подобни благинки. За панорамната пътека към Кумата минавате през дървения портал (врата няма, само висяща табела) на Еделвайс и право напред. Пътеката вляво слиза на Златните. Панорамната пътека е равна и има само едно отклонение надолу вляво пак за Златните (обозначено е). Вие си вървите все направо докато изскочите на паркинга на Кумата.

Вторият маршрут е по-добър за без кола. Рейса до Златните - 30 мин до Момина скала, този път вляво от спирката, по пътя.  От там пътеката за Боянски водопад и малко след поляната на Момина скала има разклонение вдясно (второто май се пада, първото май беше за Средец). Табели има със сигурност - трябва ви тази за х. Камен дел/Бай Кръстьо. На хижата има хапване и чешма. Тук там има разклонения вляво (за Бояна) или вдясно (за Голи връх). Все направо се стига до Бай Кръстьо - от там може с лифта да се слезе до Драгалевци или за още около час и половина да се слезе на Симеоновските езера. Този маршрут е доста по-дълъг и накрая със слизането за окончателно подбиване на краката не е много лежерно, но може да хапнете в сладкарница Романс в Симеоново.

СЪрдечно БЛАГОДАРЯ!!! bouquet Hug bouquet

• 1st floor
До водопад Скакавица от Зелени преслап ли тръгнахте? И ако да - може ли с летни туристически обувки, които пропускат вода? Четох, че имало някакво мочурище в началото. Смятаме след Скакавица да се качим и до Рилските езера и искам да не съм със зимни обувки, че ще умра от жега цял ден с тях.

• Велико Търново
Преди две седмици бяхме на х. Селимица покрай Перник. Нз дали не ви е далеч от София, ние имахме минаване оттам по път за Благоевград и направихме страхотна разходка. Пътят е от с. Кладница, веднага след табелата започва гора с рекичка, има пейки, мостчета навсякъде. Около час нагоре се стига до хижата. От нея започва каменна река, дълга около два километра. От хижата тръгват пътеки в няколко посоки, има указателни табели и мн добра маркировка. Мястото е много, много красиво, мислех, че ще минем за час два, а то маршрутът се оказа голяма находка Laughing
В селото има и манастир, който също бях планувала да видим, но на отиване не го намерихме, а толкова дълго бяхме горе в планината, че после беше станало късно.
Ако имате път натам горещо препоръчвам, има места и за барбекю още долу преди да се започне изкачването, макар че беше петъчен ден, имаше няколко семейства с деца на пикник. Денивелацията не е голяма и се ходи леко. А като намерихме на една полянка манатарки ММ съвсем не искаше да си тръгваме Joy
Хубав ден от мен  bouquet

• София
Откъм София има пътека за Селимица от Златните мостове -х.  Панчо Томов - х. Острица - х. Селимица.
Преди две години минах през Селимица, но през Черни връх и надолу към Кладница. Наистина много хубаво място, но подозирам, че през уикенда е многолюдно, заради лесния достъп. Има път до хижата.

• София
Извинявам се за късния отговор.Да-от ЗП тръгнахме.Чак мочурище не е.Просто едно-две места които са наводнили основната пътека.Тъй като първоначалния ни план за излет в почивния ден не беше планиран за планината,аз лично се озовах там по.... маратонки.Равни, плитки,без грайфер... Минавах  внимателно но без проблем

• 1st floor
Благодаря!  Grinning Минахме вече, става с летни обувки. Беше дълъг прехода, защото се  качихме по Отовишкото било  Heart Eyes, нооо беше невероятно. До сега само до Езерния връх сме стигали. Иначе за водопад Скакавица не остана време, остава за друг път.

• София
Моето хлапе много харесва пещерите. Решили сме да отидем до Леденика и ще се възползвам от предложените тук еко пътеки. (И аз да кажа, че водопадите около Враца след края на май пресъхват.)

• София
Здравейте, не съм сигурна, че това е точната тема, но не намерих по-подходяща, тъй като пак е за сред природата, ще питам тук. Искам да отидем за един ден някъде на язовир/езеро/река около Брезник, Перник или Трънско. Най-много предпочитаме около Брезник, тъй като уж е по-чист район. Гледах за язовир Бегуновци, но не можах да се ориентирам става ли за "плаж" и топване на краката или някой друг язовир да ми препоръчате, който има обособена част. Под плаж нямам предвид такъв с чадъри, а просто част, която да е поизчистена от бурените, човек да може да си опъне едно одеялце и да може да се влиза във водата.

• Велико Търново
Здравейте, момичета Simple Smile Понеже събирах идеи преди време за Боровец и околностите да споделя впечатления Wink Ходихме до екопътека Бели Искър, която се движи по поречието на реката. Мястото е страхотно, има мостчета над реката, места за пикник, вървиш в гората и покрай теб гъбки Relaxed Успяхме да наберем порядъчно количество. Качихме Мусала и Мальовица- за която настоявах именно заради мненията от тук и това, че всички казахте, че е прекрасно и по- красиво от Мусала. Е, прави бяхте, благодаря Yum Наистина беше по- труден преходът, но си заслужаваше ходенето. Бях намерила в нета информация за крепостта Шишманово кале- намира се край с. Доспей до Самоков и отидохме да я разгледаме. На нея казват е била последната битка на Цар Иван Шишман- сигурно не сте чували за нея ( аз лично не бях), не се прави и особено много за популяризирането и. Към момента текат разкопки ( спрени за неопределено време)- освен крепостните стени, има останки и от средновековна църква- ако сте наблизо в района може да и отделите един час, до нея се стига много лесно без особен пешеходен преход. Няма входна такса и никакви туристи. Самият Самоков е приятен за разходка- оттук бях ориентирана за парка и туристическата градина. В езерото в новия парк край реката има дори патици, които си се разхождаха най- аристократично Kissing Face  Отидохме и до Черната стена, за която също разбрах благодарение на вас Wink Изпитваш възторг от красотата и тъга ако си чел за историята на мястото Sad Но това е друга тема. Пътят до нея е около час от Боровец в много приятна горичка. Край Боровец има и няколко хижи, до които може да се качите, ние лично избрахме маршрута към х. Чакър войвода, като използвахме лифта, за да спестим един час ходене- все пак вече бяхме с актив два от най- високите ни върхове зад гърба си Grin Пътят пак е в горичка, минава покрай ловната хижа на царя Ситняково, има много места, на които може да опънеш одеяло- аз лично тотално се размазах с книжка, докато МП береше гъби наоколо.
Изобщо силно съм впечатлена от природата в и около Боровец- иначе самият курорт е абсурдно място- до многозвездния хотел барака тип крайпътна кръчма, до нея хотел в строеж от преди 5 години... Grin Ние бяхме там десет дни и с изключение на двата дъждовни, не сме пропускали ден без ходене и не сме повтаряли място. Изключително спокойствие и красива природа, а разходките са според желанието и възможностите на всеки- от лек преход час- два до цял ден по чукарите. Yum

Звучи страхотно, много хубав разказ.
Колко трудна е Мальовица? За мен при изкачването  на Мусала бяха проблем многото хора и стремежът им за изпреварване :/
Ние обмисляме нещо за другия месец, но съм бременна и живот и здраве ще съм в края на 5ти месец и хем би било добре да е нещо лекичко, хем така ми се катери..

• София
Тогава-връх Ком.В началото има стръмно ,но е в гората.После емниго приятно по билото

• 1st floor
Мальовица е трудна. Не е за бременни. На мен ми беше по-трудна и от Вихрен, който си е само на горе. По-добре избери друг маршрут.
А до Ком трябва да идем. Сани, добре че ме подсети! Laughing

Може, даже супер добра идея и без това планирахме посещения на роднини в онзи край-би се съчетало идеално.
От Берковица ли се качвате?
Как ме отрязахте набързо иначе..Laughing

Леденика я направиха дискотека - много разочароващо за мен, на някой може и да му харесва... Последно ходих миналата година... Сподели, моля те, дали са махнали онези измишльотини с техно музиката в голяма зала...