Трудно проговаряне - ТЕМА 22

  • 125 264
  • 864
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 3 534
 tinna_st браво на твоето дете! Малко са децата в норма, които на вашата възраст могат да наредят пъзел от 30 части.
ivankaka, моето дете по повод за какво служат ръцете казва "Ами, гумени са ми ръцете". Кога ще се научи това дете да държи, хваща, реже, пише и т.н. с ръцете, не знам.
А във връзка с диагнозите и за какво са ни. Ако ни боли корем, дали ще пием само обезболяващи, за да не ни боли корема, или ще търсим да разберем стомах ли ни боли, яйчник ли е, та кое да лекуваме.

# 91
  • Мнения: 353
А като се сетя,че преди не искаше да погледне пъзел.     Сещам се и за първата логопедка при която ходих,как ми викаше че детето ми е глупаво щото не може да реди пъзели....
А татко му ми вика че от Брейн Бустера има промяна в детето,затова започнал да  реди пъзели....  не знам,вече го пием половин месец
Може би сега много му е интересно и си наваксва пропуснатото с пъзелите  Laughing Сега се насочвам да го уча да реже с ножичка,че да отстраня пъзелите . Надявам се и другата седмица да сме на логопед,та  да видим какво ще правим и какво е научил малкия.

# 92
  • София
  • Мнения: 16 691
Аз не говоря за диагнозите като цяло.
Говоря, че диагноза леко или тежко умствено изоставане не дава, според мен, никаква по- различна информация, от това, което всеки родител вероятно вижда като изоставане.
И обикновено зад умственото изоставане седи друга диагноза, изоставането е последствие.

# 93
  • Пловдив
  • Мнения: 14 397
Има нещо вярно според мен в това, което казва Иванкака - в психиатрията диагнозите всъщност не достигат до причините (не поради липса на старание, естествено, а защото явно медицината не е успяла още да достигне до причините), а представляват повече комплекс от симптоми, тоест самите диагнози, самите заболявания са обособени, "конструирани" според симптомите, не според причините, за които малко се знае. Тоест психиатричните диагнози се доближават до формулировка от типа на "боли корем" повече, отколкото диагнозите в другите дялове на медицината.
С което изобщо не искам да кажа, че са ненужни - естествено, че помагат много да се ориентира човек къде е и какво евентуално може да се направи.

# 94
  • София
  • Мнения: 16 691
Така мисля и аз

# 95
  • Мнения: 3 534
Така е мами. А диагнозите могат да бъдат и грешни.
А  иначе съм на мнение, че зад диагнозата на детето на tinna_st стои друга. Някак си дете, което само изявява желание и успява да реди пъзели на 4год. едва ли е с това, което му е дал психиатъра и в техния случай изоставането е следствие. И си трябва много, много работа, която те сега започват.
Но пък при моето дете диагнозите помогнаха да не ми изолират детето в детската като нищо не ставащо от него. Обясняваха поведението и и още куп неща.

# 96
  • Мнения: 742
Приемате ли още трудно-проговарящи при вас?  Hug
Христо е на 3г.7м.и за съжаление според мен изостава с говора и то сериозно Sad Освен това смятам,че има и нещо друго,защото не иска да прави неща,които нормално деца на неговата възраст вече могат.Например: ако му дам лист и средтсво за рисуване,първо ще надраска листа ,ако му дам следващ ,ще го скъса и щше запоопне да драска по стените или по пода.Не иска да му чета книжки.Не иска да реди пъзели,не иска да играе с пластелин (последно,като му дадох преди около 2 мес.рвши,че се яде?) ,в градината всички изработват картички и т.н.,а той само къса,всичко къса.По никакъв начин не мога да го науча на нищо,защото не мога да му задържа вниманието.В градината също е така.Песнички и стихотворения запомня от раз,знае азбуките на 3 езика,брои до 100 пак на три езика,чудесно се ориентира в квартала,знае цветовете и познава вече светофара.Тоест това,което му е интересно запомня веднага,но интересни са само букви,цифри,цветове и да мери улиците.Не играе с играчки,а ги чупи.Когато тръгна на градина започна постоянно да си идря главата,постоянно буквално,стана навик.От скоро скърца със зъби също доста често.Говори...,но не може да се проведе диалог с него.Прави изречения от 5-6 думи,но такива,които е наизустил и си ги повтаря тях..явно са му достатъчни.Естествено не говори правилно,не използва предлози.
Та така.Общо взето описах картинката.До тук посетихме психолог и педагог,според които детето се развива нормално,но това беле преди около година (грубо),тогава се притеснявах,а сега вече съм сигурна,че нещо не е баред.Личния казва,че момченцата са така....Та,мили мами,моля посъветвайте ме от къде да запопна,при какъв специалист първо да го заведа? Логопед,психиатър? Направления дават ли се или трябва да си платим...да знам да не се разкарвам и да вися пред кабинета на личния напразно.Така де...времето ,казват е пари Simple Smile Приемам всякакви мнения и съвети,за които предварително благодаря  bouquet

# 97
  • София
  • Мнения: 1 423
Много прилича по голяма част от описанието на моето момче на тази възраст. Ходи на логопед и това за него е добре и достатъчно, оправи много от поведението и проговарянето си.

# 98
  • Мнения: 742
Благодаря! Аз също тайничко се надявам,че поведенческите проблеми идват от говора...

# 99
  • София
  • Мнения: 16 691
Според мен се консултирайте с логопед и той ще ви насочи.
Как е с моториката?

# 100
  • Мнения: 353
Така е мами. А диагнозите могат да бъдат и грешни.
А  иначе съм на мнение, че зад диагнозата на детето на tinna_st стои друга. Някак си дете, което само изявява желание и успява да реди пъзели на 4год. едва ли е с това, което му е дал психиатъра и в техния случай изоставането е следствие. И си трябва много, много работа, която те сега започват.
Но пък при моето дете диагнозите помогнаха да не ми изолират детето в детската като нищо не ставащо от него. Обясняваха поведението и и още куп неща.

Например е грешна диагнозата на детето ми. Психиатъра ми даде насоки върху кое да се работи с детето. Логопеда при който го водя не се интересува от диагнозата а от работата с детето.
Искам съвет... според вас трябва да търся и другата диагноза заради която имаме изоставане. Да обиколим психиатри и невролози,а това не става от днес за утре. Твърде много време загубих с доктори, които не знаят какво приказват а трябва работа,не само вкъщи.

# 101
  • Мнения: 742
Според мен се консултирайте с логопед и той ще ви насочи.
Как е с моториката?
Затруднява се с приборите за хранене и с ножичката.Иначе ,като цяло се справя добре.

# 102
  • Мнения: 53
Здравейте, момичета! Бях писала преди доста време за притесненията около синът ми. Той е на 2 г.6 м.трудно проговарящ. Минахме през Св.Никола, диагноза казаха, че за момента не поставят, защото детето е малко (това беше преди 6 м.) и има много бърз прогрес ( в случая в поведение от консултацията и обследването). На обследването се справи със тестовете много добре, но беше изнервен. Притесненията ми тогава бяха освен в говора, не казваше нищо, не имитираше, не сочеше, лош опен контакт, лоша комуникация, плачеше от непознати хора, места. Днес шест месеца по-късно имаме огромен напредък. Детето започна да имитира животни, действия. Да жестикулира (тогава казаха, че това е по-важно и от говора), научи цветовете, животните, плодовете, зеленчуците, превозните средства, морскиъе животни. Започна да показва колко е голям, на колко години е, частите на тялото и т.н. Първо започна да сочи и да чака да назовавам посоченото. Започна да казва мама, да посочва мен, баща си, себе си по снимка. В един момент преди месец изведнъж започна да назовава всичко, страшно много неща, но само с част от думата или първата или последната сричка. Разбираме го много добре, защото назовава точно и смислено. Сочи с пръст и иска Дю - вода, сочи четката за зъби и пастата и казва че и па, така разбрах, че е научил плодовете, зеленчуците, цветовете. Не можеш да го объркаш, татко му показва червена топка и казва жълта топка, а той я слага пред лицето му и казва чеее - червена. Започна да казва дай, дай и да протяга ръка. Всичко стана много бързо, аз още не вярвам. Исках да ви попитам така ли проговарят децата само със срички, или част от думата? Ходим два пъти седмично на психолог за по час, той я харесва за сега всичко е под формата на игра. Очният контакт обаче е непостоянен, комуникацията е трудна. Избира с кой да общува. Започна ясла, днес ще е четвърто поасещение Simple Smile, плаче нормално като за начало, но страни от децата. Казват, че ги заглежда, любопитен е какво правят, но до там. Знам, че е рано, но наистина виждам, че общуването му трудно. В къщи работя с него. Използвам мемори карти, които правя сама, различни идеи от интернет.

# 103
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
Здравейте,
има ли някои, които са посещавали проф.Иванов - гр.Пловдив? Имам един телефон, но все не ми вдига никой...  newsm78 Има ли определени дни и часове, в които се записва при него?
Също така ни препоръчаха Пискова и Майсторова, дадоха ми телефони, но и там да попитам има ли определени дни и часове, в които записват?

# 104
  • Пловдив
  • Мнения: 60
Ние ходихме Януари месец при Иванов.На този номер вдигат само понеделник и сряда след 16:00 часа.Аз лично не съм доволна.Часът ни беше за 18:00 а влезнахме в 23:00.Прегледа го прави друг доктор а професора само препрочита "писанията" и слага диагноза.В чакалнята е лудница.Страшно съм разочарована.А и часове се дават месец напред.
Пискова също сме посещавали.Тя също записва часовете вечер.При нея е много по-спокойно.Няма чакане и тя самата прави прегледа.

Общи условия

Активация на акаунт