Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

се променя - разгледайте новостите и споделете с нас впечатленията си Включете се
Деца с увреждания и хронични заболявания
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
30-44 от 864 отговора


Мнения: 75
Здравейте, писала съм по-отдавна, сега ще се включа пак с въпросче...ние сме на 3 год. и почти 4 месеца, преди година някъде започна с първите думички и песнички, повтаря всичко, знае всички реклами, знае животни, знае да брои на бг и на англ. и комбинирано, познава числата - не само по ред а и объркано като му ги представям, знае цветове - основните и други не чак толкова основни, притеснява ме, че не всичко разбира или се прави, не отговаря на въпроси, а само заучени неща или като го питаш нещо го повтаря...много е нервен, постоянно търчи насам-натам, дори навън сме подвижна лудница, вечер трудно заспива, много крещи абе едни такива все притеснителни за мен неща, според вас дали е период някакъв или детето има проблем и при кого да отида, най-вече ме притеснява това, че не можем да водим диалог - колко време след като проговориха тъй да се каже вашите дечица и вече можехте да разговаряте с тях, примерно - къде ходи днес, хубаво ли е на градината, слушаш ли мама и тати - ей такива елементарни неща. А също и доскоро не употребяваше думата Мама, знаеше само батко и тати, отскоро и аз съществувам хахаах, знае дядо, но баба не, не се сещам друго в момента какво да се оплача, а освен, че посмъртно не мога да го накарам да седне на гърне и тоалетна чиния, а в яслата сяда, но нищо не прави - на ясла сме още до май месец, оставих го там уж за по-добре за него, но дали е така не знам вече, моля за съвети  bouquet
Цитирай

Пловдив

Мнения: 5 108
На въпроса за колко време - и аз вече много искам да мога да водя свързан разговор с дъщеря ми. Племенничката на нейната възраст говореше свободно, аз самата също съм говорела свободно рано. Дъщеря ми е на 2 години и 4 месеца, първите си думи ги каза на около година и шест-седем месеца, към момента прави изречения с до 3-4 думи, но несъгласувани по род и число, и не на всички въпроси отговаря. Може да отговаря вече с да и не, но на "къде ходи днес" не съм сигурна - е, ако току-що е ходила някъде, може и да каже - с една дума, например "баба", ако е ходила при баба. Трудно е да се определи какво точно значи да водиш диалог - става постепенно.
Цитирай

София

Мнения: 1 421
Година след като проговори т.е като навърши четири. Отговаря истината на въпроси: къде ходи,какво яде,къде си оставил нещо. Някой деца го могат от две и половина,ако активно проговарят от годинка.
Цитирай

baile átha cliath

Мнения: 1 571
Didkatd, това че като задаваш въпрос ти повтаря въпроса, а не отговаря, означава, че не го разбира. А вие с никого ли не сте се консултирали за забавянето в говора?
Цитирай

София

Мнения: 136
Хайде и аз да се цопна в новата тема...
При нас нещата си се развиват лека полека, онази вечер вдигна 40 градуса температура и каза първото си изречение... "Лампата свети"  Cool
Иначе за диалог изобщо не може да се говори, той още не може да отговаря с ДА и НЕ дори.
И завършвам с това, че и моят е от отбора на певците, ПОСТОЯННО пее, нацелва някои думи, останалото е на шльокавица, но мелодиите ги докарва едно към едно.
Цитирай


Мнения: 75
Didkatd, това че като задаваш въпрос ти повтаря въпроса, а не отговаря, означава, че не го разбира. А вие с никого ли не сте се консултирали за забавянето в говора?
ами консулти сме правили с логопеди и психолози само, които казват, че ще проговори, но му трябва време и работа, в Карин дом сме били седмица-същото, никой не вижда проблем, баща ми също късно е проговорил, доскоро и команди не изпълняваше, сега започна лека полека... на невролог специално не сме ходили на консулт но миналата година по това време правихме Еег, защото беше се ударил на парното и нищо притеснително не излезе, чудя се дали пак да не отидем в някой по-голям град? Много е нервен и си мисля, че това му пречи и на концентрацията. Иначе в яслата 2-3 пъти седмично се занимават с него психолог и логопед, слуша ги и всичко изпълнява и сестрите слуша, а мен не... в къщи е звяр, а при тях котенце.
Цитирай


Мнения: 59
Здравейте и от мен. Проблемът с преработката на чутата реч е проблем за много деца. При моето е основен - диагнозата ни от Свети Никола е Рецептивно разтройство F80.2- това е най-тежката степен на езиково разтройство, при която не разбита речта на околните. Показателите за не вербални умения при нас например, надвишават биологичната и възраст, но се затруднява да отговори дори на въпроси и да води разговор.
За съжаление в такива случаи работа само с логопед не е достатъчна и сама по себе си не решава проблема. Моля тук да обобщим всички терапии, които са насочени към подобряване на слуховата преработка. Надявам се да се включат повече хора.
Цитирай

София

Мнения: 16 499
Didkata,повечето деца вкъщи са зверове, това според мен е нормално.
Разбират кои са родителите и ги разиграват.
Цитирай

baile átha cliath

Мнения: 1 571
Didkata,повечето деца вкъщи са зверове, това според мен е нормално.
Разбират кои са родителите и ги разиграват.


Вярно е това и според мен.
Дидка, взели сте мерки. Просто продължавайте да работите усилено.
Цитирай


Мнения: 330
Здравейте и от мен. Проблемът с преработката на чутата реч е проблем за много деца. При моето е основен - диагнозата ни от Свети Никола е Рецептивно разтройство F80.2- това е най-тежката степен на езиково разтройство, при която не разбита речта на околните. Показателите за не вербални умения при нас например, надвишават биологичната и възраст, но се затруднява да отговори дори на въпроси и да води разговор.
За съжаление в такива случаи работа само с логопед не е достатъчна и сама по себе си не решава проблема. Моля тук да обобщим всички терапии, които са насочени към подобряване на слуховата преработка. Надявам се да се включат повече хора.
antee, мога да ти кажа това, което ни помогна много на мен и синко към подобряване на разбирането и изострянето на слуховите възможности (особено във времето когато нечуваше особено добре). Ние използвахме жестове, които да пояснят това което казваме, например: "Дай!"  - жест с ръка към нас; "Виж..." - посочваме предмета/обекта и очите; "Мием зъбите" - движение на ръката към устата все едно търкаш с четка и др. Постепенно с времето тези жестове отпаднаха - към настоящия момент не ползваме въобще. Жестовете заострят вниманието и карат детето внимателно да гледа човека, който му говори - това тренира и вниманието, подобрява комуникацията и т.н. Знам, че много хора ги отричат, но за нас сработиха доста добре. Винаги дума, действие, задачка с жест. Естествено и той ги използваше - сега вече е забравил за тях.
Другото, което сме ползвали в началото е изключително опростените "команди" - "Дай ръка", "Мий зъбите", "Пием вода" - нищо излишно и без пояснения. Всичкото това със стриктен режим - детето знаеше във всеки момент какво го очаква - ставане по едно и също време, разходка по едно и също време, време за учене в точно определен момент, закуска, обяд, вечеря - всичко съобразено и с градинския режим. Така се бяхме роботизирали, но ни беше и по-лесно (особено за детето). Приучих го на изключителна самостоятелност (тоалет, хранене, да си търси нещата - стоящи винаги на едно и също място). Бонус от всичко това е, че дребният се справя успешно във всички домашни ежедневни дейности доста по добре от т.нар. деца в норма Wink (повод да натриваш носа на всички амбициозни майки, когато ти дойде до гуша hahaha)
Всичко се поставя много трудно, трябва да си желязна и не само ти, а и всички, които се занимават с детето ти - баби, лели, госпожи. Благодарна съм на госпожите в детската градина, които взеха нещата сериозно и помогнаха да се адаптира и да не се отличава от групата (изключвам говора).
За три, вече близо четири години мога да кажа, че дребният е едно самостоятелно дете, вече говорещо (аграматично, но все пак говорещо), покрива материала за първи клас по отношение писмена и самостоятелна дейност. Сега борим това да проявява желание да споделя и да показва, че може да говори пред връстниците си.
Ми това се сещам, мисля като се включат и другите ще се подсетя и за други "терапии"
« Последна редакция: пн, 20 фев 2017, 21:49 от bencholino »
Цитирай

София

Мнения: 16 499
Всички тези неща и ние ги прилагаме, а ежедневието с близнаци е изцяло под режим.
Днес мога да се похваля с първа изпята песен, без да се гледа по тв или ютуб, естествено на английски-wheels on the bus  Mr. Green
Цитирай

Cyberspace

Мнения: 1 285
Аз засега мога да се похваля само с това, че се отказахме изцяло от детски, не сме пускали детски канали от седмици. Песнички слуша и гледа на таблета от време на време, но просто много обича да танцува, не мога да му отнема и това удоволствие просто  Laughing
Цитирай

София

Мнения: 16 499
Според мен песничките са полезни, особено на български.
Цитирай


Мнения: 156
Само да вметна, че ползването на биберон, също прави " лоша услуга" на проговорящите. На детето не трябва да му се запушва устата, за да може да изговаря нещата, който реши да каже. Дори пиенето на мляко от биберон не е удачно, приемът е хубаво да става с шише. Другото което ме посъветваха на последната консултация, чакайки за прегледа за ушичките, телевизия веднъж дневно по половин час, играчките са се сортират и да се показват различни през различните дни, така че детето да може да ги различава и учи нови неща. Докато се учи с детето , не го вземайте на ръце. Постовете го седнало пред вас, така че да сте на неговото ниво на очичките и да може да вижда устата, как се изговорят думите . Ние имаме казани" duck и pig" , на това а докато повтарям. После като питам къде са, не ги показва. Ама продължавам с опитите. Иначе е много схватлива. Подредих в 3 купички , 3 различни цвята с топчета от филц . Смесих топчетата и я накарая да ги подреди по цветове като ги повтарям. И тя си ги подреди , оранжевите при оранжевите и така останалите пак.
Цитирай


Мнения: 2 132
... - къде ходи днес, хубаво ли е на градината, слушаш ли мама и тати - ей такива елементарни неща.

Дидка, тези въпроси са много общи и абстрактни за толкова малко дете - изобщо не са елементарни. Вместо ''хубаво ли е в градината'' питай ''с какво си игра'', ''с кого си игра''. Научи някое и друго име на другарче и го питай ''Игра ли си с Гошко, Иванчо,...". Ако го питаш ''какво правихте'', отговорът най-вероятно ще бъде ''не знам'' или ''нищо''. Моето на почти четири и половина все още така отговаря. Питай го ''Рисувахте ли? Ти какво нарисува? Пяхте ли, ти какво изпя? Какво ядохте? Излизахте ли на двора''.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
30-44 от 864 отговора