Трудно проговаряне - ТЕМА 22

  • 125 268
  • 864
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 180
Здравейте и от мен. Проблемът с преработката на чутата реч е проблем за много деца. При моето е основен - диагнозата ни от Свети Никола е Рецептивно разтройство F80.2- това е най-тежката степен на езиково разтройство, при която не разбита речта на околните. Показателите за не вербални умения при нас например, надвишават биологичната и възраст, но се затруднява да отговори дори на въпроси и да води разговор.
За съжаление в такива случаи работа само с логопед не е достатъчна и сама по себе си не решава проблема. Моля тук да обобщим всички терапии, които са насочени към подобряване на слуховата преработка. Надявам се да се включат повече хора.

И на нас диагнозата е р-во на експресивната и рецептивната реч, и за съжаление биологична възраст около 3, а е на 4.2 по време на обследването. Препоръката е само за логопед?! На мен ми казаха от ИСУЛ в СФ да го запиша почасово на ДГ за глухи деца с импланти, защото проблемът е сходен. Чуват, но не разбират... имат различна методология от тази на логопедите. Знам ли какво да правя....

# 121
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
Прегледът ни при Пискова мина.
Аз я харесах. Детето ми, естествено, показа най-лошата си страна  Crossing Arms 
Според нея състоянитето му никак не е нормално и трябва да търсим причината за него. Но все пак изписа само хомеопатия, едното от които - киндинорм, което при моят син никак не подейства, давала съм преди.
Направо го съжали, като видя в какви нервни състояния изпада  Confused

# 122
  • Мнения: 2 211
Прегледът ни при Пискова мина.
Аз я харесах. Детето ми, естествено, показа най-лошата си страна  Crossing Arms 
Според нея състоянитето му никак не е нормално и трябва да търсим причината за него. Но все пак изписа само хомеопатия, едното от които - киндинорм, което при моят син никак не подейства, давала съм преди.
Направо го съжали, като видя в какви нервни състояния изпада  Confused

Вие бяхте на 2+, нали? Дъщеря ми на тази възраст беше нещо страшно, не ми даваше да я обличам, да й мия косата, тръшкане на всяка крачка.

# 123
  • Пловдив
  • Мнения: 60
Имам един въпрос.Започнах да давам коластра+пробиотик на Имунокол на капсули.От както я давам обаче малкия се оплаква,че го боли корема и около устата му излезнаха ситни пъпчици.Дали може да е алергична реакция?Преди съм давала на същата фирма но течната коластра и нямаше проблем.

# 124
  • Пловдив
  • Мнения: 14 399
Цитат
Дъщеря ми на тази възраст беше нещо страшно, не ми даваше да я обличам, да й мия косата, тръшкане на всяка крачка.

С нашия батко, който не говори, нямаме такива проблеми, затова пък с малката, на 2 г. и 5 месеца, всяка сутрин водя преговори да ми разреши да и сменя памперса или бодито (понякога е благосклонна, друг път - не), а вчера я изкъпахме с майка ми насила, след като в продължение на близо две седмици отказваше да влезе да я къпем. Sunglasses  Иначе говори не отлично, но задоволително за възрастта си.

# 125
  • Мнения: 180
Имам един въпрос.Започнах да давам коластра+пробиотик на Имунокол на капсули.От както я давам обаче малкия се оплаква,че го боли корема и около устата му излезнаха ситни пъпчици.Дали може да е алергична реакция?Преди съм давала на същата фирма но течната коластра и нямаше проблем.
Да не е от капсулата на пробиотика?

# 126
  • Пловдив
  • Мнения: 60
Не е от капсулата,защото аз я отварям и разтварям в сок.

# 127
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 789
Здравейте. Майка съм на момченце на 2.2 м. Не говори. Знае не, айде, мама. В яслята го наричат "самостоятелна бойна единица" - прави каквото поиска. Трябва да призная, че като изтърсак е лигавен от мен, баба си и двете си сестри. Ориентира се в обсановката и прави това, което поиска използвайки това, което може - пример носи стол, или взима всичко подходящо, което може да го повдигне, за да вземе каквото поиска. Като социални неща отскоро започна да показва здрасти, чао и да дава целувка, дай... Изпълнява някои елементарни команди. Знае някои неща за какво са - четката за зъби, лъжиците, вилиците и т.н. Издава предпочитания в какво да си пие водата. Започна да използва сам вилица и лъжица. Но не изпитва много желание да пъха неща във формичките им, но може да пъха копчета в буркан и да реди моливи в моливник.  В яслята започва да се заслушва в това, което се прави, да се включва в заниманията, слуша една от каките как му обяснява по книжки за животните и звуците. При мен не искаше много, а само да си разгръща сам /винаги обръщаше книгата както трябва, дори и да е само с букви. Не знам как различава това./, заиграва се.

Ще следя темата за припомняне как да подпомогна проговарянето. И с двете каки имах този проблем, проговориха след 1.6 м.

# 128
  • Мнения: 375
Бенчолино, аз бях страшно свито дете. Най-кошмарните ми спомени от градината са детските тържества и особено коледните, когато трябваше да кажа стихче или песничка на дядо Мраз/тогава/, за да си получа подаръка. На всички снимки в ранното ми детство съм с главата надолу и си усуквам пръстите в полата. И колкото повече ме ручкаха да се изявявам, аз все повече се свивах и мълчах. Мразех едновремешните почивки на станции, защото означаваше запознанства с нови деца, а не мен това ми костваше много усилия и трудно преодолявах притеснението си. Или пък ходене на гости, особено ако децата на другото семейство бяха момчета. Отпуснах се чак към 3-4 клас в училище, дотогава бях изключително притеснителна и необщителна, хем съм проговорила много рано.
Та всичко това ти го пиша, не щото биографията ми е особено интересна, а за да ти дам пример от първо лице, че ако тръгнеш да оказваш натиск да показва какво може, да се изявява, да се сприятелява, детето още повече може да се свие в черупката си. Общуването е до натура и децата лека-полека се променят.
poppy-fairy, съгласна съм, че е и темперамент, ама не ми върши работа, а на него хич. Аз съм била също "студено дете", според майка ми "по ново му" аутист - никаква комуникация, писала съм мисля и преди. Трябва да го тренира този говор, за да преодолява аграматичността, да се "учи" да е част от по-голяма група, абе няма какво да обяснявам - наясно сте! Ще го мъча няма как.... Cry

Miriel, зависи си от детето. Моят на възрастта на твоето дете знаеше даже и повечко неща, но вследствие нещата загрубяха и млъкна. Деца, които тогава не говореха - сега са на светлинни години, ако всичко останало е наред - както и изглежда с малко побутване ще се наредят нещата.
За самостоятелността - поздравления, това е голяма помощ за теб и за него. Наскоро това коментирах и за моя, остава само да го науча да си връзва обувките и може да стане, да се измие, облече и сам да си отиде до детската градина. Посръчквай го, наблюдавай му поведението и мисля так.
Mirra Manastira, как се развиват нещата при Вас?
Поздрави на всички

# 129
  • Мнения: 265
Здравейте! Както съм писала при моя син липсва разбирането. На 2 години е и доста изостава. Какво мога да направя аз по този въпрос. Защото от липсата на разбиране,поведението му е под всякаква критика и дето се вика вече доста бием на очи. Мога ли на своя глава да давам някакви добавки, не ми се чака един месец до реоценката,пък и психиатъра я изпише,я -не.

# 130
  • Пловдив
  • Мнения: 14 399
Цитат
И с двете каки имах този проблем, проговориха след 1.6 м.
Леле-мале, и това ли се води проблемно и късно?
Дъщеря ми каза първите си думи след тази възраст. Броим си я за проговаряща в норма (то на фона на брат и, който изобщо няма никаква реч на 4 години, няма как и друго да бъде, де).

Джелато85, ако имаш предвид Попов, мисля, че нищо няма да изпише. Иначе бих искала да изпише и на моя човек, но той май няма навик да предписва лекарства или добавки на труднопроговарящи или аутисти.

# 131
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 789
Ами, да, според мен проговориха късно. Проговориха е може би грубо казано, но казваха отделни думи.   Simple Smile Знам, че не трябва да се сравняват децата, но не можех да избягам от сравнението с другите деца-момичета. Както и сега. Да, всеки е индивидуален. Разбираха повече, цветовете, животните... Имаха по-голямо желание да се учат, докато Тео е като свободен електрон.

# 132
  • София
  • Мнения: 16 691
Цветовете на 1г и 6- уау  Laughing

# 133
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 789
Боже, доста съм омешала спомените и е разбираема насмешката. Сега се разрових от предишното ми включване. На 2.1 каката започнала с отделните думи, не на 1.6 г. както и останалото.

# 134
  • София
  • Мнения: 8 639
Miriel, моят син е нещо подобно. И аз правя грешката да сравнявам, но с племенника ми, който по стечение на обстоятелствата гледахме активно всички.Той казваше думички от рано, още преди 1г. споменаваше някои животни и звуците им.На възрастта на синът ми правеше изречения от две думи.

Последните 2-3 седмици виждам лек прогрес и се чудя защо  newsm78  Казва вече кола, дай, мама(е, пак само ако е разстроен), вече към Ало е прибваил Да и казва"Ало, да?"
Иначе, до сега репертоара беше само тати, тао(чао), падна, бау бау, би би. Казва и звукът от песента за Old McDonald -"иа иа йооо" .
Разбира голяма част от нещата, които му казвам. Знае думичките за предмети и животни, които съм му показвала в книжки(имам чувството, обаче, че е научил на изуст коя картинка какво е и на други книжки не ги разпознава лесно). Не разбира думи, които не назовават предмети.Например назоваване на чувства, разни роднини, когато го попитам за яслата. Въобще не ме отразява.
Бърбори но на измислен език.
Чудя се за подходящ логопед, който да му помогне(а и на нас) да се научи да казва думите.

Общи условия

Активация на акаунт