Бъдещи първокласници 2017 - 2018 г.

  • 84 989
  • 717
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 2 277
Mama Ru, абсолютно същите мисли и притеснения имам и аз.
Включително и за шишето Laughing - не може ли да е обикновено шише с минерална(трапезна) вода?
Аз ли съм най-несериозната мама - купени само няколко тениски, блузи и суитчер от униформата?

# 481
  • Мнения: 11 737
И аз имам да добавям още от списъка и за униформата още не сме ходили. Трябва да се организирам (т.е да изляза от работа, да я изведа от ДГ ) и да отидем до фирмата да мерим и поръчаме. То какво ли да мерим, номерата им започват от 122 или 128, а моята манекенка е 110 - 116 newsm78 Дано от фирмата да са по-гъвкави и да ни осигурят размер. Мисля си за 2 блузки с къс ръкав, две ризи с дълъг + 1 вратовръзка и 1 суичер. Би трябвало да е достатъчно на първо време. За физическото ни искат жълти тениски, имам, така че поне това няма да купувам.
 Момичета, ако подам през юли документите за помощта за първокласниците, през август ли ще преведат парите или през септември?

# 482
  • Мнения: 760

За водата и аз се чудя  500 мл. ми се виждат малко, това ще е последното за купуване.
Продават шишета с филтър, но идват малко скъпи.
На нас за физическо ни искат анцуг, тениска, маратонки/ гуменки.
sali
Ние имаме раница и пълен несесер, днес купих 3-те папки с копче, дъска и нож за пластилин и блок за рисуване. Бяхме до Джъмбо по друг повод.
Реално и аз почти нищо не съм купила.
Дрехите са си стандартни за сезона, при нас няма униформа.

# 483
  • Мнения: 9 466
... но като слушам от години колко са претоварени децата в първи клас, как родителят трябва да се превърне в домашен учител за детето си, а сега като чета софийските мами с частните уроци, курсове и школи...И си спомням за моето детство, когато се подготвях за час и след това играех и четях книги за удоволствие, а в края на лятната ваканция вече нямах търпение да видя съучениците си, да се върна в училище и да науча нещо ново и интересно...

Няма го вече онова време  Confused сега е бясно препускане по материала -затова и поради липса на време за затвърждаване на знанията, на практика са неграмотни и не знаят важни неща..но не са виновни децата -  учителите (въпреки, че именно те пък, биха могли ако са единни, да искат промяна в програми и уч. материал...все пак те са тези, които избират по кои учебници да се учи; отделно че ги направиха "писари" с безумни обяснения за провеждане на часове и пр. глупости....ама пък си траят, вместо да имат време и нерви за децата..); основните виновници са онези в МОН, които творят всички тези "бисери" #2gunfire


Я да сменя темата...какви приложения ползвате, за да се учи детето ви играейки?
Навремето мн харесваха игрите на kidsopia; скоро дръпнах "бърз ум"-за момента е на модула с думички:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.reflexic.apprentice
Дайте идеи за математика? (този, който е заложен в играта "бърз ум" още не съм го разгледала и не знам става ли за 7 годишни)


# 484
  • Варна
  • Мнения: 2 437
И ако програмата е безумна - фонетичен анализ в първи клас newsm78, задачи с две неизвестни и т.н трябва ли да се примиряваме с това безумие и да притискаме децата още от първата година в училище.

Извинявай, но точно това изречение не може да го е писал човек имащ какъвто и да е педагогически стаж. Съгласно държавните образователни изисквания, спуснати от МОН, звуковият анализ е нещото, по което е започнало ограмотяването още в 3 и 4 група на детската градина и е  основното, което ще се учи в 1 клас и ще се дъвче чак до пети. Дори при входящата диагностика за първи клас децата трябва да определят звуковите позиции в думата по цветови начин - гласните с червено, съгласните със синьо. Разликата от детската градина е, че в първи клас вече се появават букви като ю и я, които в зависимост от местоположението им в думата ще се броят ту като един, ту като два звука. В първи клас вече трябваше да знаят, че съгласните се делят на звучни и беззвучни и сонорни, а гласните на тесни и широки. И ще броят звукове до припадък и чак някъде към април ще са довършили азбуката и ще са се научили на четат, но веднага след това ще почнат да им засичат скорост за четене на непознат текст (мин 60 дума в минута), а и се налага вече да осмислят какво четат (нещо което трудно ще се случи ако се осланяте само на училищния буквар, в който има по три изречения на урок). И никъде никой не иска първокласници да решават уравнения (така споменатите от теб уравнения с две неизвестни, по-известни кат диофантови  уравнения, всъщност се появават в математическите състезания чак при третокласниците, но е нещо което се учи по школи, а не в училище). Примерът, който дадох за бонбоните всъщност съвсем нагледно може да се обясни на децата по графичен начин с отсечки, но е пример, в който едно дете се учи да мисли.
И хайде да бъдем честни, в горните класове децата се провалят не защото училището е непосилно, а защото са трупали пропуски с години.

# 485
  • Мнения: 11 737

Това, че една програма е спусната от МОН прави ли я задължително разумна и съобразена с възможностите на децата и техните възрастови особености?
Радвам се, че не сме в София. По думите на нашата класна, ако детето ходи на занималня, почти няма да се налага да се работи вкъщи, освен ако не е останало нещо за дописване. А с малката си имаме уговорка - ако иска да ходи на спорт и танци, ще трябва да приключва с домашните и уроците в занималнята, защото след 20ч няма да има нито сили, нито време за учене. А тя иска да ходи. Нека да мине лятото и да дойде есента. Времето ще покаже как ще се справят децата ни.

# 486
  • Мнения: 2 285
Как ли пък едно време станахме грамотни и без да броим 5 години звукове до припадък? Rolling Eyes Tired

Все едно в по-горните класове ще са им малко всякаквите безполезни разбори на изречения, литературни анализи и прочие. Как пък не можаха да измислят програма, която да поражда любов към книгите и радост от четенето у малките деца, да възпитава умението им да изразяват мислите си и да ги учи на общочовешки ценности чрез литературата?
Програмата е толкова ненужно усложнена и претрупана, че дори на най-свестните учители може да се случи така, че да им се изплъзнат от фокуса истински важните неща.
И аз, на свой ред да се извиня, ама мнението ми за безбрежната вселенска "мъдрост" на творците-експериментатори от МОН, е толкова негативно, че е най-добре да спра тук, за да запазя, все пак, някакво приличие.

# 487
  • Мнения: X
Manzhelka, според новата програма вече щ и ю се изучават само като букви, празни бели квадратчета. Също така вече ще делим буквите само на гласни и съгласни. Досега си преглеждах комплекта учебници и си подготвях уроците. В книгата за учителя по български език на Булвест има доооста набиващи се на очи грешки: пропуснати букви, пълен/кратък член... При уроците за звукове дз и дж пише в книгата: "Да се обяснят на учениците думите дзън и джан: звук от звънец и звук от удар на метален предмет в пода." Naughty В читанката е обяснена думата "воЙни" - армия, макар според официалния правописен речник препоръчителна да е думата "воИни". В учебника по математика има задача да се преброят думите в изречението I love cats and dogs, при положение, че много първокласници няма да изучават английски език в първи клас. В текстовите задачи се срещат имена като Хари, Ерна, Агоп. Изобщо...тооолкова умни глави има в министерството!

# 488
  • Варна
  • Мнения: 2 437
Как ли пък едно време станахме грамотни и без да броим 5 години звукове до припадък? Rolling Eyes Tired

Aми и ние сме ги броили, ама не помним. И никак не е безполезно, защото върху фонетиката стъпват много правила за проверка на правопис.

quote author=Алисса link=topic=961768.msg35261683#msg35261683 date=1499291796]
Как пък не можаха да измислят програма, която да поражда любов към книгите и радост от четенето у малките деца, да възпитава умението им да изразяват мислите си и да ги учи на общочовешки ценности чрез литературата?
[/quote]
Ами тук ще повторя мнението на Гергана, че това е роля на родителя. Децата са преди всичко наша отговорност, не на училището и каква нагласа ще създадем у тях е наша отговорност. Просто за съжаление има много родители, които са свикнали да очакват да учителите да им свършат работата. А всъщност в училище само се дават насоките върху възпитанието и нагласите, създадени у дома. И първи клас е нещо хубаво!  Въпреки всички дефекти в образователната ни система, все още считам, че за разликата от повечето западни системи все още не е толкова осакатена, а дава, наистина дава на тези, които искат да вземат. Така че взимайте с пълни шепи. Не съм учител и никога не съм била, просто съм родител на дете, което току що завърши шести клас, но наистина се впечатлявам от подвига на учителите, които остават в тази професия като призвание, въпреки ниското заплащане и все още лошата (за съжаление) обшестваена нагласа.

# 489
  • Мнения: X
Възхищавам се на родители като теб, наистина! Hug

# 490
  • Мнения: 11 737
Manzhelka, родителят формира нагласата в детето към училище, учител, правила и порядки, но нека не пренебрегваме и ролята на Учителя/ката, особено в началния курс. Учителят е този, който дава крила на детето да полети или грубо го смачква на земята, погазвайки крехкото му самочувствие /за съжаление има и такива хора/. Децата в тази възраст са все още много чувствителни и зависими от отношението на учителите към тях. Харесвам=добър - значи ще ходя на училище с удоволствие и ще се старая; лош=не харесвам - няма да уча, училището е гадно.
Колкото до литературата и любовта към книгите много зависи и какво е включено като текстове в учебниците - колко е близко и понятно на съвременните деца, има ли много архаични думи, колко е дълго като текст, доколко е увлекателно... Днес си говорих с колежка, нейното дете завърши втори клас. Миналото лято са им дали да прочетат 10-тина книги с обема на "Пипи Дългото чорапче", което е трудно за толкова малки деца. Детето не ходи на занималня, пиши и си учи вкъщи, а домашните редовно не му се проверяват и не се коригират груби грешки. Това редно ли е? Как учителката й разбира дали си е написала домашното и дали си е научила и разбрала правилно и как я стимулира да се готви съвестно и редовно да пише домашни?
 И двете страни - и родителите , и учителите са много важни в изграждането на позитивното отношение на децата към училището и учебния процес.

Гергана, в никакъв случай не съм срещу учителите. Възпитавана съм в уважение към учителите и знанието. Животът, и личният и професионалният ми опит са ме сблъсквали и с положителни и отрицателни примери. Опитвам се да изградя положително отношение в детето към училището и правилата, и най-вече към Учителката, онази - първата, която ще я поведе по пътечката на знанието и съм готова да работим в екип в интерес на детето. Моето дете обича книгите, въпреки че още не може да чете, от списъка който ни дадоха няма непозната приказка. Но като родител не мога да не забележа някои по-специфични неща и затруднения, които детето среща - тя например не може да разказва, а се стреми да повтаря след мен и да запаметява/наизустява, има и някои маркери за дислексия - за сега нищо не е сигурно. Надявам се, че учителите на всички дечица, които сега тръгват в първи клас приемат, че всяко дете е уникално, има свои темпове, силни и слаби страни и не делят децата.

# 491
  • София
  • Мнения: 5 882
Моята също е за първи клас. Чете сама, срича. Сама се научи. Преди това се научи да пише. Сега пак сама се учи да умножава. Очертава 4 кръгчета и вътре във всяко едно слага 3 точки. После брои колко общо са точките и заключава 4 по 3 = 12  Grinning Grinning Ходи досега една година на английски, по мое предложение. За да се научи да седи на чин, да вдига ръка и да пише домашни. Хареса й, направо се влюби в учителката.
Та, уж е готова за 1ви клас, ама нищо чудно и да й е скучно, или да се промени с времето и да се разхайта.  ooooh!

Иначе по общата тема, мога да кажа. Децата са различни, едни учат и им харесва, на други им е по - трудно или друго им харесва ( спорт, музика и т.н.). И родителите сме различни и учителите също. Универсални правила няма.

Но ми се струва, че на този етап, най - общо може да се разсъждава така: важно е детето да има добър старт в 1ви клас, а всяка от нас си познава детето, за да подсигури по най - добрия начин този старт спрямо собственото си дете. Вярвам също, че всяко дете има талант , и наша грижа е да му помогнем да открие своя талант и да се развива в него. Не са длъжни да станат гениални математици  ooooh! На учителите да разчитаме, ама само донякъде.  Naughty Naughty

# 492
  • София
  • Мнения: 2 277
Моето дете обича книгите, въпреки че още не може да чете, от списъка който ни дадоха няма непозната приказка.
Mama Ru, би ли споделила какви книжки са ви препоръчали, може и ние да си харесаме нещо.
MTV беше питала за приложения за обучение. За таблет нямам, но мога да предложа това
http://uchabulgarski.bg/web/flash/#/bg/home  - препоръча ни ги логопеда, зона робот(срички, думи, изречения)
http://www.abc-bg.be/letters1.html
http://math.cilenia.com/bg  
kid-mama.ru
http://www.worksheetfun.com/

# 493
  • Мнения: 2 156
Да, Mama Ru, и аз се присъединявам към молбата да споделиш, ако имаш примерен списък с приказки, или нещо подобно. Нашата класна в предучилищната нямаше готовност с примерен списък, а още не е сигурно при коя учителка ще сме в първи клас - чак на есен ще има списъци кой в коя паралелка е разпределен. Не че няма да си четем въпреки това, но хей така, за ориентир  Peace

# 494
  • Мнения: 11 737
Списъкът е озаглавен "Приказките, които трябва да знае бъдещия първокласник":
1. Дядо и ряпа - Ран Босилек
2. Болен здрав носи - Народна приказка
3. Бърза работа - Народна приказка
4. Косе Босе - Ран Босилек
5. Отишла баба за дренки - Народна приказка
6. Златното момиче - Ангел Каралийчев (за тази не съм сигурна дали ни е позната)
7. Вълкът и седемте козлета - Братя Грим
8. Спящата красавица - Братя Грим
9. Пепеляшка - Шарл Перо
10.Снежанка - Братя Грим
11. Хензел и Гретел - Андерсен
12 Таралеж и заек - Елин Пелин
13. Тримата братя и златната ябълка
14. Житената питка - Ангел Каралийчев
15. Червената шапчица - Братя Грим
Все познати детски приказки, сигурна съм, че няма дете, което да не ги знае. Учителката иска да познават героите, защото с тях щели да работят през годината.
Не от книжка от филмчета, но моите деца знаят наизуст вече Пипи и Емил от Льонеберя. Мисля си това лято да ги зарибя и за "Патиланци" и приказките на Шарл Перо. Лъчка много обича една книжка за Амели - различната, която си има собствен плаж в стаята, а родителите й ходят на градина за родители Grinning
Ето и списъка за учебните пособия:
10 броя тетрадки с тесни и широки редове и големи квадратчета
Моливи НВ, острилка и гума
Линия и триъгълник
Химикали - 2броя сини и 1 червен (от типа на Шнайдер, да не щракат)
Несесер
Цветни моливи, флумастер, маслени пастели, водни бои, обли четки за рисуване - 2 тънки и 1 дебела
Блок #4, чаша за вода - пластмасова
Гланцово блокче, ножичка, сухо лепило
Пластилин , дъска и ножче
Мушама
Пакет мокри и пакет сухи кърпички
Цветна папка за всеки предмет
Обикновена папка 2бр. за самостоятелни работи
Тефтерче за съобщения с номерирани страници
Ученическа карта
Снимка за картата
Прозрачни подвързии
Етикети
Кутия за храна и шишета за вода
Малка чанта с презрамка за ценните вещи и телефона
Чанта за училище
Спортен екип - гуменки, анцуг и тениска
Талон за преглед от ЛЛ - приложение 5 и 6
Медицински картон от ДГ

Последна редакция: пт, 07 юли 2017, 05:42 от Mama Ru

Общи условия

Активация на акаунт