Бъдещи първокласници 2017 - 2018 г.

  • 85 207
  • 717
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 762

aniK , за София

# 346
  • София
  • Мнения: 130
Не е голяма разликата в тежестта на една тетрадка от 20 или от 40 стр., просто бързо стават на баница и колкото по-често се сменят, толкова по-добре, това е личното ми наблюдение  Grinning
Полета да ви кажа честно не се е налагало да чертая, не са използвали. Даже в един втори срок, когато започват с диктовките, полето според мен ще пречи, защото ще измества още повече текста, например при нов ред.

# 347
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
На баткото класната държеше да имат полета и да пишат датата на всеки урок и домашна. Явно и това е индивидуално.

# 348
  • Мнения: 9 436
Тази вечер беше РС на бъдещия първокласник. Запознахме се с Госпожата, а тя от своя страна ни запозна с програмата на децата. Тази учебна година ще учат с учебниците на Просвета. Събрахме по 25 лв за учебни тетрадки. Simple Smile

# 349
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Мисля, че полетата са задължителни.

И аз предпочитам младите учителки, сега има толкова новости и младите по-лесно се адаптират към тях  Peace

# 350
  • Мнения: 25
Късмет на приема в 144то. Около нашия район няма такова с рисуване от 1 клас и наблягаме на рисуване у дома и в платени школи. Надявам се в първи клас да случим на класна, която да набляга на математика и български. В училището имат плуване, което ни привлече. А с рисуването и пианото, мислим да продължим извън училище.
Относно раниците, приготвили сме една херлиц, с джобове, твърдо дъно, но тежи 1200 г. Харесали сме една на ташев, около 450 г. Сигурно ще е с нея. Разликата в теглото,за дете, е осезаема.

Каква раница на Ташев сте харесали?

# 351
  • Sofia
  • Мнения: 4 390
От личен опит препоръчвам твърдото дъно за първокласници. На моя син след 4-ти клас (и раница LEGO) взех раница на Gabol, не е твърдо дъното, като я остави някъде, тя пада, цапа се, отдолу ръбовете бързо се изтъркаха, тази година ще купувам нова.

# 352
  • софия
  • Мнения: 1 707
Аз взех на Херлитц ,но и Блемил много ми харесват и те са с твърдо дъно.
Мина и нашата РС и сега си имаме цял списък .Бои и четки ще взимаме по -скъпи всичко друго е стандартно.


# 353
  • Мнения: 9 481
Привет от майката на още един бъдещ първолак! Hug
Януарец, сричащ, пишещ с печатни букви (когато иска, обаче) и чакащ с нетърпение у-ще Crazy (искрено се надявам този ентусиазъм да не го напуска, че батко му е тоталната противоположност Crazy-петокласник)
С големия, след много четене на мнения по въпроса, надделяха онези-да не го подготвям с четене и писане, защото ще му е безинтересно и т.н...да ама не ooooh!; оказа се погрешна тактика при него, голям зор му беше четенето..за краснопис изобщо не иде реч, а и предвид че е роден декември, ей Богу и до днес си личи, че е най-малък в класа  Crazy
Ситния го карам да чете по една стр. от приказка/басня-интересни са му.

Относно раниците-много бях доволна от Scоut-подобни са на Херлиц; на всичкото мятане, ритане и хвърляне-е почти като нова Mr. Green но пък в трети клас масово им бяха писнали "бебешките" раници от първи клас и настана смяна..нашия устиска до 4-и  Laughing
Тетрадките обсъждате с полета-на мен "със", по ми допадат..отделно държа на датата да пишат. Г-жата на големия, ги караше да рисуват "бордюри"-след всяка домашна, 2-3 реда на които да рисуват по избор цветя / листенца/ други фигурки, цветно.

При нас (Ст.Загора) в някои у-ща направиха открити уроци за бъдещите първолаци, та водих нашия, за да види и-щето отвътре, евентуалната си г-жа, стаите..с големия нямаше подобни, но го бях водила лятото, за да види кое къде е, и да не е толкова голям стреса като започне..

Спирам, че стана дълго Laughing.Отивам да ви дочета, че не успях..

# 354
  • София
  • Мнения: 4 560
С големия, след много четене на мнения по въпроса, надделяха онези-да не го подготвям с четене и писане, защото ще му е безинтересно и т.н...да ама не ooooh!; оказа се погрешна тактика при него, голям зор му беше четенето..за краснопис изобщо не иде реч, а и предвид че е роден декември, ей Богу и до днес си личи, че е най-малък в класа  Crazy
Ситния го карам да чете по една стр. от приказка/басня-интересни са му.
От майки с по-големи деца чух същото. И каката я  натисках да чете по малко - 1-2 стихчета или страничка от книжки тип 'фракнлин', каквото тя си избере. Мисля, че й беше от полза. Щото като почнаха с диктовките и увеличиха писането, настана голям зор - поне при нея. Беше й трудно, ревеше, че има грешки в тетрадките и че докато тя четяла условието на задачата, други вече били готови с решението.
Сега със сина ще се опитам да започнем сричането, но той е голям инат и ще видим какво ще се получи.

# 355
  • Мнения: 762
 Оф това четене от сега ще се окаже мъка, опитвам се да обяснявам срички- или аз не мога, или тя не схваща.
По математика решаваме заедно задачи за първи клас от един сборник на Калоянов, тук по-добре върви макар задачите с неизвестно(празно квадратче) я затрудняват. Поне математиката горе долу да я оправим, та да останат мъките с БЕЛ.

Купих раница и несесер 31 части на Херлиц, дадоха ми подръчен ваучер за 5 лв Laughing
И в книжарницата ме изненадаха приятно, че разполагат с машина за подвързване на учебници/тетрадки и определено ще се възползвам.

Като по опитни дайте идея за това сричане/четене, аз определено някъде допускам грешка. newsm78

# 356
  • София
  • Мнения: 130
Важно е когато произнасяте съгласните да не ги четете като "бъ", "въ" и тн. Точно това обърква децата. Произнесете ги само като "б", "в" и обяснете, че с гласните се получават различни комбинации от срички и думи. В крокотак мисля, че имаше едни таблички със срички, които можете да си принтирате или изрежете, или пък вие да си направите сами от по-дебел лист/картон. С тях можете да си играете като съставяте различни думи и да ги сравнявате. Например от "б" в комбинация с "е" можете да направите "бебе", но от "б" в комбинация с "а" се получава "баба". Това ми хрумва като за начало  Peace

# 357
  • Мнения: 1 350
ilianka26,
освен Херлитц с твърдо дъно, двата странични джоба с цип и един преден с цип, забравих сега модела как се казва,
сме подготвили една Ташев rock Eagle 20, като мислим да купим и Adventure 30, която е удобна и за екскурзии, както и за времето, когато ще е по-ориентирана кога какво да носи на училище.

ledenomomiche,
за децата е важно всичко да е на игра, да е интересно и да не е насила, т.е. да са убедени, че трябва да го направят. Това става с много разговори, но не поучения, а като игра, като разговор с близък приятел, дори да кажеш и някоя смешка или измислица, дори да споделиш някоя магия, както сега му казват децата, да събудиш интерес.
Малкият - 4г. познава буквите, редили сме ги на магнитна дъска само, минаваме покрай аптека, вижда надписа и казва буквите подред, после сам казва думата. Не го карам да чете освен това - имам картончета, на които съм написала две-три и четири буквени думи с цветен маркер - сол, до, ре, ми, мама, слон, и от другата страна съм нарисувала нота, слонче и тн., разбъркваме ги, знае гласните и ги четем като във всяка сричка му обяснявам да има гласна, не може да прочете две съгласни и после останалото например, измисляме история, това в рамките на до 10 мин. Играем на думи, започващи с буквата...... р, с, а.... и т.н.
С голямата - бъдещата първокласничка на почти 7, четем две-три книжки, понякога сама я хващам да е седнала и да чете, по срички, по един-два абзаца максимум, това са примерно две-три изречения. После й я дочитам или оставяме за следващия път, има си книгоразделител и го слага на страницата, до която сме стигнали - това за мен е и вид отговорност, тя прави нещо важно. Друго - ние имаме много книги, с мм четем, раглеждаме енциклопедии, атласи, те гледат от нас, отварят наши книги, речници, въобще не четат, но разглеждат картинки, ситуации, ако има голямо заглавие го четат или ни карат ние да им го прочетем.
Но нямаме програма днес задължително да прочетеш две страници, да напишеш тази дума.
Пишем само ченгелчета в една тетрадка за подготвителна група от братовчедка й, започнали сме я септември, тя е 41 стр. мисля, остават ни още 4-5 страници докрая, т.е. сметни темпото ни, защото в градината не пишат в такава, друго не пишем, рисуваме повече. Гледаме да играем навън и да се забавляваме повече.
Може да й е зор в училище, нямам представа, но поддържаме интереса към първи клас.
Сега е в сборни групи и нищо не пишат, не четат в градината за съжаление, само филмчета гледали и следобяд - игра на двора. Така че, живи-здрави, довършваме тетрадката и си четем на срички.
За четенето, бих ти препоръчала да чете съгласната заедно с удължена гласната след нея - например - слон - с лооооооооо н, или мама - мааааааааа маааааааааа, или готово - гооооо тоооо вооооо, или играя - иг рааааа иииии ааааааааа. Ако е трудно - може да опиташ на един лист да отделиш думата на части по срички, да ги види разделени няколко думи, за да свикне да чете съгласни и гласна, по срички (първо обясни кои са гласните и защо са такива Simple Smile )
Пак да подчертая, децата на тази възраст продължават да учат лесно в игри.

# 358
  • Мнения: 9 481

ledenotomomiche препоръчвам ти да вземеш една читанка за първи клас  Peace
Там са нарисувани сричките, къси са текстовете-ще стане по-лесно Peace

# 359
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
И в книжарницата ме изненадаха приятно, че разполагат с машина за подвързване на учебници/тетрадки и определено ще се възползвам.

Сподели коя е книжарницата. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт