Бъдещи първокласници 2017 - 2018 г.

  • 85 060
  • 717
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 2 298
...

Дилемата ми с дете от кв.Горубляне е родители с адрес -Горубляне.Детска градина кв.Младост 1,работещи във фирма седалище на Околовръстен път е от къде ги събраха тези точки.


Ако става въпрос за 81 СОУ точките според критериите са:
- родители с адрес -Горубляне. Предполагаме, че и по документи им е там адреса и тогава получават 30т за "Настоящ адрес на родителя/настойника в административния район на училището, съвпадащ с постоянния адрес на територията на Столична община". Ако обаче по документи адреса им е на територията на 81 СОУ, то получават 43т.
- Детска градина кв.Младост 1 - 0т.
- работещи във фирма седалище на Околовръстен път - 8т "Адрес на месторабота на един от родителите в административния район на училището", но ако работят вкъщи, то адреса на месторабота би могъл да попада в района на училището и ето още 2т.
- евентуално брат/ сестра в училището или многодетно семейство - още 20т.
И ето ти 38-40т като минимум, ако наистина адреса им по документи е в Горубляне; 51-53т. ако адреса им по документ е в младост 3 и още повече, ако имат друг критерии.  


Имат 58 т. ,нямат брат/сестра там, ние сме с 38т.
Живея от 10г в Младост 4,мъжът ми цял живот.Работя в Младост 4 и детето е било на д.г в Младост 4 и имаме само 38т.

Разбирам, че е неприятно за вас, но доколкото виждам от сайта на 81во Младост 4 не попада в прилежащата му територия, и независимо че може винаги да сте живяли там, новите критерии не отчитат този факт. Важно е къде са ви документалните адреси. Затова предположих, че хората от дадения пример може реално да живеят в Горубляне, но по документи да са в района на 81 соу и така стортират с 43точки към които прибавят други. Тази система поощри измамите и много хора се възползваха за да си осигурят прием на децата в желаното училище. Реално, ако родителите си сменят адресите (всеки родител с различен адрес) биха могли да имат 43т в две училища.

# 286
  • Мнения: 11 747
Затова някои училища, в някои градове, искат да има уседналост - поне 6 месеца или дори година да си бил на тази регистрация.

# 287
  • София
  • Мнения: 1 411
Прави са за уседналост 6 и повече месеца.
Моята щерка в кварталните училища не я приеха, нищо че и аз съм учила там и сме с адрес там  Crazy обаче в исканото от мен училище в центъра я приеха, само по месторабота са ми точките Crazy

# 288
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
Моят син е приет в училището и при учителката, където искахме. Утре го записвам. Много се радвам!
Успех на онези, които чакат второ класиране!

# 289
  • Burgas
  • Мнения: 1 584
Аз я записах днес, попълних паралелката която искаме, но дали ще сме там ще разберем след 2ро класиране.

# 290
  • Мнения: 361
Относно бележките от училище, че е записано детето- от тази година вече не са необходими!Това е новост,знам го от сигурен източник, а най-вероятно го и пише някъде из медиите,проверете.Това за тези, които ще подават за еднократната помощ!

# 291
  • Мнения: 5 234
Моля за информация какво представлява обследването за училищна готовност, което правят в училищата? Как протича и каква им е целта?

# 292
  • София
  • Мнения: 129
kokolin, това с бележките ако е така е една чудесна новина, защото миналото лято в такъв филм излишен се вкарахме заради този абсурден документ  ooooh!

Barbabelle, каката ни миналата година се яви на такъв тест за училищна готовност и доколкото успях да изкопча от нея е било лесно и тя въобще не се впечатли. Предполагам идеалната цел е да се разпределят децата равномерно по парарелките, но за какво всъщност използват резултатите не мога да кажа със сигурност.

# 293
  • Мнения: 5 234
Равномерно по знания или палавост или някаква комбинирана оценка? Simple Smile

# 294
  • Мнения: 762
Ами моето предположение е дали детето покрива минималните изискуеми изисквания(какво трябва да знае след завършване на ПГ можеш да видиш в закона за училищното и предучилищното образование).
Доколкото знам има училища, които на базата на такъв тест разпределят децата по класове.

Предполагам, но числата до 10, буквите, разказ по картинка, да загради нещо, да оцвети нещо, да си знае имената и адреса, как се държи като цяло социализацията.

Иначе като обследване за училищна готовност (психолог, логопед, педагог и т.н.), но то е за деца със СОП принципно, за готовност за училище.

На вас не ви ли казаха какво ще бъде?


Това намерих за готовността за училище, тъй като е дълго го слагам в скрит текст.

Скрит текст:
Готовност на детето за обучение в училище
 Счита се, че до 6-7 годишна възраст, въпросът за готовността на децата за училище се решава от само себе си и родителите често биват разочаровани, когато разберат, че детето им не е подготвено за училище. Както пътят на развитие на всяко дете е много индивидуален, така в училищна възраст децата постъпват с различен капацитет от опит – знания, умения, навици и привички. За да се разбере каква трябва да бъде психологическата готовност на детето за училище е необходимо да се знае, какво по своему представлява съвременното училище.
 Психологическата готовност на детето за обучение в училище
Психологическата готовност към училищно обучение предполага многокомпонентно образование. Преди всичко у детето трябва да има желание за отиване в училище, тоест мотивация за учене. Трябва да се формира социална позиция ученик, то трябва да може да си взаимодейства с връстниците си, да изпълнява изискванията на учителя/те и да контролира поведението си. Най-важното е то да има добро умствено развитие, което се явява основа за успешното овладяване на учебните знания, умения и навици, а също така за поддържане на оптималния темп на интелектуалната дейност, да за може детето да работи заедно с класа.
Готовността за училище – това не са уменията детето да може да чете и пише.
Дали детето е готово за училище?
Убедете се притежава ли вашият бъдещ първокласник следните характеристики:
Социално развитие: детето е общително, неагресивно, лесно се адаптира към нова обстановка (на гости, при пътуване);
Умения за организация: изпълнява задача по образец, довежда работата до края, забелязва допуснатите неточности и грешки; Умее ли детето да действа по правила и да контролира своите действия?
Общо развитие: има елементарен запас знания за окръжаващия свят, за себе си, открива сходство и различия в предметите, умее да прави изводи;
Развитие на вниманието и паметта: може да концентрира вниманието си 10-15 минути, да запомни 10 различни думи или четиристишие след три-четири повтаряния;
Ниво на развитие на речта.Това е един от най-важните критерии за готовност за училище.
Речево развитие: произнася ясно всички звукове, построява правилно изреченията си, може да състави разказ по картинки; Ниво на развитие на фонематичния слух.
Достатъчно ли е развита фината моторика и зрително – моторната координация? Без тях детето ще се затруднява да пише.Обърнете внимание как то държи молива или флумастера. Оцветяването е важен момент от предварителната подготовка на детето за училище. Следете при оцветяването да не се излиза от контура на картинката и да не остават бели полета във вътрешността на изображението. Не пропускайте да забележите как детето държи ножичка и колко успешно умее да изрязва с нея.
Умее ли детето да изпълнява логически операции – установяване на причинно-следствени връзки, отделяне на важното от второстепенното?
Двигателна култура: умее да бяга, да скача, да прави завъртания, манипулира с малки предмети, може да чертае вертикални и хоризонтални линии, кръг, квадрат;
Зрително-пространствено възприятие: способно е да прерисува фигури, букви, цифри, да различава тяхното положение в пространството (горе-долу, ляво-дясно);
Личностно развитие: детето има желание да се учи, стреми се да направи нещо добро – похвално, активно се интересува от новото, разбира кое е добро и кое е лошо;
Здравословен статус: боледува от простудни заболявания не повече от 3-4 пъти в годината, няма хронични заболявания и психични отклонени.


 Развитие на навиците за учебна дейност
За да е успешна учебната дейност на детето, то трябва да има определени умения и навици (автоматизиран способ за изпълнение на действията). Различни умения и навици са необходими за различните уроци. С пълна сила тези умения се развиват по-късно, но основите им се поставят още в предучилищна възраст. Сред тях най-голямо значение за учебната дейност имат:
1.   възприемането на учебната задача и спазване последователността на правилата;
2.   осъществяване на контрол над собствената дейност (самоконтрол);
3.   подготовка на ръката за писане.
 Формиране интерес към четене
Преди да се започне с обучението на детето за четене е необходимо то да прояви някакъв интерес към този вид дейност. Без наличие на такъв интерес обучението или ще е трудно, тромаво или ще бъде за детето истинско изтезание. Психолозите казват, че е необходимо да се сформира мотивация за четене. Как трябва да се постигне това? Има два много силно мотивационни способа:
1.   колкото се може повече да се четат на децата различни, интересни приказки, истории, разкази, стихотворения, художествена литература за деца;
2.   да се разказва и обяснява на детето защо е толкова интересно и особено важно да се научи да чете.
Резултати
Ако вашето дете има развити изброените умения и навици, то е готово да се справи с предстоящото обучение в училище. Готовността на детето за обучение в училище е многофункционална и многокомпонентна дейност при това строго индивидуална и характерна за всяко едно дете. От тази му готовност зависи цялостното му развитие, успех и самочувствие като ученик и като човек. От това зависи и формирането на нагласите, и адаптацията към средата и социалната роля и позиция на ученик. А от нас възрастните, зависи всичко казано до тук и още много, много повече да бъде предадено на детето.

Ако искате ще изровя материали ще попитам и логопеда на дребната и ще ги кача и ще дам линк.

Последна редакция: пн, 05 юни 2017, 15:30 от ledenotomomiche

# 295
  • София
  • Мнения: 4 557
Моля за информация какво представлява обследването за училищна готовност, което правят в училищата? Как протича и каква им е целта?
Племенниците са в 31-во в София и там са минавали такъв тест. Идеята е да разпределят децата равномерно според способностите им.
На щерката не са правили. Днес записах сина и не ми казаха за такова нещо. В началото на годината при нас се прави обследване, както и в повечето училища предполагам, и децата, които имат нужда, се насочват към логопед. Моят си има нужда и ако наистина логопедът е добър, както ми казаха, това ще е много добре за него.

# 296
  • Мнения: 5 234
Ledenotomomiche, много благодаря!

# 297
  • софия
  • Мнения: 1 707
Момичета хайде пак да припомните за тази еднократна помощ какво е необходимо.

# 298
  • Варна
  • Мнения: 1 949
Момичета хайде пак да припомните за тази еднократна помощ какво е необходимо.
+1

# 299
  • Мнения: 5 985
Момичета хайде пак да припомните за тази еднократна помощ какво е необходимо.
На първа страница подробно е описано  http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=955909;topicrefid=20  основното  брутен доход на член от семейството не по -висок от 400 лв.

Общи условия

Активация на акаунт