Система за прием на ученици в първи клас в общинските училища - София

  • 115 420
  • 1 289
  •   1
Отговори
# 1 230
  • София
  • Мнения: 3 290
Аз разбирам писмото така: приемат се всички с 43 +  други точки ако има. След това се нареждат такива с 30+ с поне един критерий от 5те в писмото.

Нещо като кандидатстване за гимназиите: 43т се броят за първо желание, 30 за второ  и никой, който има повече от теб, но е с 30, няма да те измести.

Дано директорите не го изтълкуват като мен, че ще стане страшно.

# 1 231
  • Мнения: 48
Аз разбирам писмото така: приемат се всички с 43 +  други точки ако има. След това се нареждат такива с 30+ с поне един критерий от 5те в писмото.

Нещо като кандидатстване за гимназиите: 43т се броят за първо желание, 30 за второ  и никой, който има повече от теб, но е с 30, няма да те измести.

Дано директорите не го изтълкуват като мен, че ще стане страшно.
И аз така го разбирам, но това е в противоречие с точки 6,7,8,9 , които от своя страна също са включени в Общите критерии, които са приоритетни според Системата за прием  newsm78

# 1 232
  • София
  • Мнения: 3 290
Ми ние я шашнахме Кастрева с нашите претенции. Как няма да има противоречия.

То за да се измисли една такава система трябва да участват и родителски организации, които са пряко засегнати. Така няма да се прекроява всяка седмица.

# 1 233
  • Мнения: 7
Да не повярва човек, допълнителните критерии и на 107 ОУ ще бъдат променени...
Скрит текст:
15. Деца/внуци на учители и служители на 107. ОУ и НПМГ, както и деца/внуци на бивши учители от 107. ОУ с трудов стаж в училището не по-малко от 15 години. – 8 т.
16. Деца на ученици, успешно завършили основно образование в 107. ОУ (или получили удостоверение след завършен 7. клас) – 6 т.
17. Деца от семейства на настоящи ученици, които ученици са със заслуги към общността на 107. ОУ: призови места от състезания, изложби, извънучилищни дейности и училищни инициативи – 8 т.

Много ми е интересно сега какво ще измислят за да си запазят приема базиран на роднински връзки.

Може пък и писмото на Кастрева да има ефект. То си го пише : „В тази връзка, Ви обръщам внимание, че при изработването и приемането на допълнителни критерии от Ваша страна, е необходимо да имате предвид, че същите следва да бъдат съобразени с… разпоредбите на Закона за защита от дискриминация, като не допускате пряка или непряка дискриминация, основана на… произход… .“
Нещо повече, от вчера район Лозенец е с ново райониране. След като вече целия район е включен в разпределението😀, вкл. и кв. Витоша, се оказва, че всеки ще има по две училища, в чиято прилежаща територия попада! Така района е разделен на 3 територии, като във всяка има по две училища.
Това определено ми се струва по-добър вариант и дава равни права на всички, както и избор.
Този път мога да изкажа само задоволството си от решението на общината 🙃

# 1 234
  • София
  • Мнения: 964
Това писмо с общи неясни текстове ще доведе само до различни тълкувания и приложение в различните училища. Аз го четох няколко пъти, но все още си мисля, че класирането ще е по сбор точки. А за допълнителните критерии кой точно ще преценява дискриминационен ли е или не. То си личи, че всеки директор го чете различно. В едни училища си  махнах критериите за деца на работещи там или в системата на образованието като цяло, в други  ги оставиха. Толкова ли е трудно да се каже конкретно и еднозначно? Аз получих отговори в същия виеват, нищо неказващ стил.

# 1 235
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
Да не повярва човек, допълнителните критерии и на 107 ОУ ще бъдат променени...


Гледам че следиш 107-мо Simple Smile прави ми впечатление че картата която са сложили е много обширна. Района който дава 43т. за 122 и 107 обхваща и голяма част от Витоша. В такъв случай всички деца от Витоша ще имат 43т. и как ще се отсеят децата?
43т. местоживеене + 8/10т. от месторабота = може да се окаже че тези 2 училища няма да имат второ класиране.
С какво общината гарантира че няма да наруши правата на мен и моето дете и ще го приеме по критерият за близост до училището?
Ох как ме дразни тоя археолог, да беше отишъл да се зарови в някоя дупка вместо да мисли наредби.

# 1 236
  • Sofia
  • Мнения: 5 926
прави ми впечатление че картата която са сложили е много обширна. Района който дава 43т. за 122 и 107 обхваща и голяма част от Витоша. В такъв случай всички деца от Витоша ще имат 43т. и как ще се отсеят децата?

И аз това се зачудих. Само две училища за толкова огромен район - дали ще имат капацитет да приемат всички? По-вероятното е пак да разчитат на допълнителните критерии, няма друг начин. Пък, който не е приет ще се оправя поединично...
Любопитно ми е какво ще измъдруват в 107-мо. Критериите, които в момента ще ги променят бяха същите и миналата година, но броят на точките беше различен разбира се, което означава че явно си държат на "родата" Simple Smile. Тъ да, следя с интерес развитието на нещата.

Ох как ме дразни тоя археолог, да беше отишъл да се зарови в някоя дупка вместо да мисли наредби.
Joy

# 1 237
  • сред маслини и портокалов цвят
  • Мнения: 1 265


Във Възраждане не виждам какъв е проблема, добре са картите. 30-то, 32-ро, 76-то, 46-то и 18-то покриват целият район от инж.Иван Иванов до Мария Луиза и от Сливница до границите с Красно село и Триадица. 67-мо за Сердика.

Една голяа част -между улиците „Антим I", „Сливница”, „Мария Луиза” и „Тодор Александров” не попада в района на нито едно училище. Децата там нямат шанс в набедените за елитни училища, освен ако нямат по-големи братя и сестри в тях. И не, че много държим децата ни да учат в „мравуняци”, просто по стечение на обстоятелствата това са кварталните ни училища.

# 1 238
  • Мнения: 423
31-во у-ще на критерия - Настоящ адрес на родителя, съседен на административния район на най-близкото училище (28 т.) - са сложили препратка към сайта на община Оборище, без да дават конкретно у-ще.
А на сайта на община Слатина при прием 1-ви клас - освен качените карти, има и изброени улиците с номерата, до които стигат прилежащите райони:
https://www.so-slatina.org/posledni-novini/989-2017-03-23-14-11-36.html

# 1 239
  • Sofia
  • Мнения: 61
Тези от кв. Витоша (ВЕЦ Симеоново) нямат училище в района, а попадат в р-н Лозенец. Логично е да бъдат обхванати от най-близкото училище, за което да имат 43 точки. Сестра ми живее там и още докато творяха наредбата се чудех в кое училище в Лозенец ще ги сложат.
Иначе виждам, че наредбата е сътворила някакъв хаос. Чудя се как ще процедират училищата с кандидатите с еднакъв брой точки. Публичен прочит на всички имена, които ще "джуркат" с еднакъв брой точки (за да няма манипулация), томбола и прочит на печелившите отново. Недомислица е тази наредба. Така бързо я скалъпиха.
Ние догодина ще сме първокласници, но моят случай е следния:по лична карта живея на бул. "Константин Величков", р-н Възраждане, и без да поглеждам районирането, знам че са ни сложили в на-близкото училище, намиращо се срещу пазар "Димитър Петков", в който район младежите се женят три дни, всеки ден с различен цвят рокля, и си се роят след това. Хубаво е, че след това и се образоват, точно в това училище. Няма лошо, но хич не ми се иска моето синеоко дете да го запиша там, където до момента нямаше нито едно бяло дете. Още повече, че той и в момента чете и смята, и може и нивото му да е по-високо от това на четвъртокласниците там Wink. А и вече живея на другия край на София - в комплекс Цариградски в жк. Дружба. Работя в Младост 4. Баткото ни учи в Младост.  Малкият е на градина в Младост. Всичко, на което ги водя след училище - английски, пиано, плуване е в Младост, тъй като така съм го организирал, че да е около работата, училището и градината. Единственият вариант да мога да взимам децата си навреме беше да ги запиша в уч. заведения близо до работата. Сега пък трябва да мисля за училище в Дружба. Не знам какъв проблем искат да решат с тази наредба, но с такъв подход проблемът с образованието няма да бъде решен скоро.
Ако не го приемат малкия в училището на батко му, мисля да помоля Фандъкова да ме вози сутрин от Дужба до бул. "Константин Величков" и после да училището в Младост и след това мен на работа.

Последна редакция: нд, 26 мар 2017, 10:34 от Aleksy

# 1 240
  • Sofia
  • Мнения: 5 926
Не знам какъв проблем искат да решат с тази наредба, но с такъв подход проблемът с образованието няма да бъде решен скоро.
То е ясно, че тази наредба не я приеха, защото мислят за проблема с лошото или различното  ниво на образование в училищата. След като основното образование е задължително, това означава, че държавата е длъжна да осигури такова на еднакво ниво във всички училища. А те с тази наредба не осигуряват образование на еднакво ниво за всички, а просто място в училище. От една страна прах в очите, за да кажат, че правят нещо по въпроса, а от друга - те сами си го казаха - драмата е, че не могат да си запълнят сградния фонд и има пустеещи училища. Кой ти говори за образование!

# 1 241
  • София
  • Мнения: 3 290
Те всъщност направиха каквото искаха: осигуриха предимство на децата за кварталното училище. Никога не са тръгвали с нагласата да пълнят училища. Това го направиха заради многото жалби от родители в последните години.

Държавата е длъжна единствено да осигури  достъп до образование. Училища има за всички. Определено така повечето деца ще учат наблизо до дома, а който иска нещо повече, ще трябва да се задоволи с оставащите места. Както е навсякъде по света.

Та, ако ви харесва някое училище, имате избор: сменяте жилището или поне постоянния адрес. Тези, които сега си купуват жилища ще се преориентират от рано, за тях ще е по-справедливо. Ние като опитни зайчета ще го оберем.

# 1 242
  • Sofia
  • Мнения: 61
Аз съм сигурна, че тези които познавам ще си сменят постоянния адрес, но няма да си запишат детето в училището, в което учат деца, които започват да се размножават малко след като завършат четвърти клас. Ако тези от общината или от министерствто бяха изравнили нивото на училищата и/или повишили качеството на образованието през годините, нямаше да има наплив за едно или друго училище.

# 1 243
  • Мнения: 794
Във второ СОУ допълнителинят критерий е: Дете, на което един от родителите е държавен или общински служител в системата на образованието, общинската или държавната администрация – 22т.  Shocked Наистина ли е възможна такава дискриминация?? За служител в образованието съм съгласна, за общински служител - ок, училището се издържа от общината, но за държавен служител??? откъде-накъде ?? Това законово може ли да бъде атакувано?

# 1 244
  • София
  • Мнения: 964
Във второ СОУ допълнителинят критерий е: Дете, на което един от родителите е държавен или общински служител в системата на образованието, общинската или държавната администрация – 22т.  Shocked Наистина ли е възможна такава дискриминация?? За служител в образованието съм съгласна, за общински служител - ок, училището се издържа от общината, но за държавен служител??? откъде-накъде ?? Това законово може ли да бъде атакувано?
Да,според мене е абсолютно възможно да бъде атакувано. Пишете на РУО и на училището, като цитирате писмото на РУО. Ето един директен пример,че писмо с общи текстове относно дискриминация не върши работа. Трябваше конкретно да опишат такива.критерии и да дадат изрично указание, че не могат да се ползват.

Общи условия

Активация на акаунт