Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 90 826
  • 748
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 24 467
Mymatoni,
Асоциацията и комисията са различни неща и имат различни цели.
Първото освен диагностициране, акцентира на работа с детето, оставате често за седмица на място за обучение, след това ви дават насоки за работа вкъщи. Изключително полезно е при работа с проблема и детето. За мен подобна работа беше достатъчна, например.
Второто е за диагностициране, евентуална ТЕЛК и ресурсно осигуряване в училище. Не всеки има нужда от това, но то се решава след преглед.
Не са заменяеми едно с друго.

# 736
  • София
  • Мнения: 62 595
Психолог и логопед е малко. Важните фигури са неврологът и психиатърът, защото те само могат да потвърдят или да отхвърлят определени физически и психически дефицити и само болницата може да издаде валидна епикриза и нататък да се кандидатства и за ТЕЛК. Разбирам, че е напълно възможно да те плаши самата идея за невролога и психиатъра, дори само като ги чуеш тези две думи, но те са ценните в цялото обследване. Разбирам и че те плаши какво ли ще видят, какво ли ще напишат, всеки родител би се чувствал напрегнат, и аз бих се чувствала напрегната. Логопед и психолог под път и над път, така да го кажа, пък дори и от една или друга асоциация или колкото и силно квалифицирани да са в определена област, но те не могат да диагностицират нищо, а могат само да изкажат хипотеза.

Решението е само твое. Никой не може да те накара да правиш обследване, ако имаш резерви или се страхуваш. Не те агитирам, но и не мога да премълча.

# 737
  • Мнения: 11 739
Мима Тони, и в центъра за детско психично здраве на д-р Мечкунова в Русе, и в Св.Никола в София, принципът е един - детски психиатър, логопед и психолог правят по два сеанса с детето, всеки специалист отделно и съответните тестове. Детето беше само в кабинетите в София,аз чаках отвън. Сеансите продължаваха по 60минути, за разлика от Русе, където бяха по 20-30 минути и само логопеда викна два пъти детето.
В Русе диагнозата беше хиперактивност, а в София я отхвърлиха и смениха със Смесено специфично разстройство на развитието. На заключителната среща само влязох с детето и детската психиатъра доста подробно обясни за резултатите от проведените тестове и наблюдения и прогнози. Към Асоциация Дислексия (Даниела Бонева и Елена Михова) ни насочи класната на детето. два клона са. От другия клон (Жасмина Йончева) ходеше няколко месеца в градината на малката, но двете не се сработиха. Дъщеря ми ходи при Елена Михова (тя е психолога, а Д. Бонева е логопеда) вече четвърта година. Помага й да учи, обяснява, има си нейния подход и методи. Аз в къщи си работа с детето, но не губя нерви и време с "учене", а пристъпвам към писане на домашното и докато помагам обяснявам (по математика и БЕ). По човеците и литература я карам първо да прочете урока, за да го чуя и аз и след това правим заедно домашните. Понякога се налага да ги прави сама и естествено не вниква в това, което пише и ги пише с грешки. Когато съм с нея домашните са без грешка - посочвам, коригирам и обяснявам. Успехът й е променлив, зависи и от моментното й съсредоточаване и от паметта в дадена ситуация, а тя не винаги е услужлива. Като цяло съм доволна, защото е от порядъка на около 4,50. Пускам я на състезанията на СБНУ и се справя доста добре на тях, тази година 26/50 точки е най-ниският й резултат. Подготвям я за професионална гимназия след 7 клас.

# 738
  • София
  • Мнения: 374
Андариел ви е посъветвала правилно.
Обърнете се към Св Никола към Александровска болница за обследване и епикриза от екип психиатър, психолог и логопед. След тестове ще излязат със заключение и диагноза. Само така ще знаете какъв е проблема на детето и какви са препоръките за терапия оттук нататък. От там може и да подадете заявление към местния Регионален Инспекторат по Образование.

# 739
  • Мнения: 51
Благодаря за насоките , само с психиятър и невролог ...,може ли да му лепнат някаква диагноза ,че да не може да завърши и да му направя мечешка услуга . Още помня как директора на предното училище ми каза да внимавам до къде искам да стигна ,да не се окаже ,че неможе да вземе диплома

# 740
  • София
  • Мнения: 62 595
Разбирам притесненията ти, но няма как да знаем. За завършването с диплома не мога да съм на сто процента сигурна, но диагнозата няма значение, а само това дали детето е на количествени оценки по ДОИ или на качествени оценки. С две думи, важното е да е по общата програма като всички останали и да изкара тройки. Всичко това обаче трябва да си го провериш, защото един казал едно, друг казал друго, но ти трябва да го видиш в документите как е описано. Не съм задълбавала конкретно в тази част доколко диагнозата влияе.

Иначе ти сама прецени кое ти е важно. Вие на практика не знаете какво точно е положението на детето, но имате сериозни проблеми с ученето, при това вече години наред. Кога за последно детето го е преглеждал специалист лекар - невролог примерно? Или само ЛЛ ей така си подмята някакви неща, от които само разбираме, че хич не е наясно?

# 741
  • Мнения: 51
Невролог го е преглеждал ,но за съвсем друго нещо. Скоро лежахме в болница в София ,понеже от трети клас има едни кратки загуби на съзнание ,колкото да падне и веднага отваря очи. Не му обърнаха много внимание,понеже не се случва често . Казаха ми че вече е тинейджър и започват да се преструват ,а аз им казах че е от началото на трети клас ,казва боли ме главата много ,пребледнява и се сгромолясва ,без да се подпре. Незнам тези трудности в училище дали не са повлияли ,защото основно покрай ученето ставаха тези неща. Слава богу ,скоро не се е случило. Там решиха да ни пратят на психолог . Пита ни някакви неща , разбра че не са били доволни от поведението му в училище и каза ,че щом не се държи добре в училище значи не са добре нещата в отношенията в къщи ,които се отразяват в училище . Даде му книжка ,която от този род е правил и при неговия психолог и изкара IQ 108 , като видяха този коифицент на интелигентност въобще не ме чуха ,че проблемите са му други .

Последна редакция: нд, 25 апр 2021, 23:02 от mymatoni

# 742
  • Мнения: 24 467
Благодаря за насоките , само с психиятър и невролог ...,може ли да му лепнат някаква диагноза ,че да не може да завърши и да му направя мечешка услуга . Още помня как директора на предното училище ми каза да внимавам до къде искам да стигна ,да не се окаже ,че неможе да вземе диплома

 Направете си преглед. Резултатите ще си ги научите вие. Вече въз основа на тях ще прецените как да действате. Вкл. и на какъв тип оценяване ще сте. За да може детето да се дипломира успешно.
Без да ви видят, няма как знаете какво е положението. Дори работата с детето после зависи пак от прегледа.
Не се притеснявай. Събери мнения на специалисти и ако искаш - пак пиши тук после, за да споделиш какво са ти казали и препоръчали.

Възможно е трудностите в училище да имат връзка с този проблем, който описваш, но кое е причина и кое - следствие, както и има ли връзка между тях - не можем да знаем.

# 743
  • София
  • Мнения: 62 595
Направиха ли ЕЕГ като си казала за тези загуби на съзнание, макар и за кратко и главоболие, някакви скенери, нещо? Хм....

# 744
  • Мнения: 51
Да добре е. Ще ви пиша разбира се

# 745
  • Мнения: 11 739
Невролог го е преглеждал ,но за съвсем друго нещо. Скоро лежахме в болница в София ,понеже от трети клас има едни кратки загуби на съзнание ,колкото да падне и веднага отваря очи. Не му обърнаха много внимание,понеже не се случва често . Казаха ми че вече е тинейджър и започват да се преструват ,а аз им казах че е от началото на трети клас ,казва боли ме главата много ,пребледнява и се сгромолясва ,без да се подпре. Незнам тези трудности в училище дали не са повлияли ,защото основно покрай ученето ставаха тези неща. Слава богу ,скоро не се е случило. Там решиха да ни пратят на психолог . Пита ни някакви неща , разбра че не са били доволни от поведението му в училище и каза ,че щом не се държи добре в училище значи не са добре нещата в отношенията в къщи ,които се отразяват в училище . Даде му книжка ,която от този род е правил и при неговия психолог и изкара IQ 108 , като видяха този коифицент на интелигентност въобще не ме чуха ,че проблемите са му други .
Хм, аз бях така от 4-годишна до 17. След сътресение на мозъка отключих припадъци. Краткотрайни, не повече от минута, сравнително рядко на година и половина средно се случваше и обикновено провокирани от задушна среда или нещо друго. ЕЕГ показа възбудно огнище, т.е епилепсия. Обаче до 7клас бях отличничка и влязох в езикова гимназия, нагоре позакъсах по някои предмети и успехът ми падна на Много добър.
За причерняването и краткотрайната загуба на съзнание вина може да има и кръвното. Може да се случи при рязко падане на кръвното. Главоболието е сигнал за ниско или високо кръвно, но се случва и при преумора, както и при глад.

Последна редакция: нд, 25 апр 2021, 23:15 от Mama Ru

# 746
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Да кажа, че проблем с поведение, концентрация, може да възникнат и от проблем с хормони, кислородна наситеност и т.н

Новата тема https://www.bg-mamma.com/?topic=1329890.new#new

# 747
  • Мнения: X
Благодаря за насоките , само с психиятър и невролог ...,може ли да му лепнат някаква диагноза ,че да не може да завърши и да му направя мечешка услуга . Още помня как директора на предното училище ми каза да внимавам до къде искам да стигна ,да не се окаже ,че неможе да вземе диплома
Помисли логично. Кое е по-важно - детето ти да вземе някаква измислена диплома, но да не е способно да влезе в магазина и да си купи един хляб или с детето ти да се работи, така че когато порасне, да може да си изкарва само хляба и да живее нормално?

# 748
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Mymatoni, колко голямо е детето? Извинявай, ако е имало инфо в поста ти и не съм догледала.

Общи условия

Активация на акаунт