Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 90 813
  • 748
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 182
Здравейте,
Пиша отново отчаяна след поредната вечер, в която мъчим две задачи, които са част от това, което трябваше да бъде свършено вчера. Нищо не върви както трябва, освен устните домашни по човеците. Той не книга, ами параграф не може да прочете без сто разправии преди това.

Знам, че не трябва да се притеснявам за матурите в 4 клас, но той е силно стресиран от тях. Искам да ви питам, преди да говоря с класната му, какво може да ползва дете с дислексия като облекчение на матурите - какъв документ ни е необходим. Той ходи от повече от две години в центъра на Ваня Матанова - сега обаче вече мисля да преустановим - но преди това ще поискам документ за дислексията му? това дали би свършило работа пред училището за назначаване на консултант по време на матурите. И има ли смисъл изобщо? Просто не знам, и си бия главата, а времето тече.

Ужасно съм объркана, ужасно съм изтощена от ученето, домашните събота, неделя... И всичко става с цената на огромни нерви, и напрежения. А вчера намерих в чантата му случайно прибрано домашно на друго дете - прилежно, красиво написано, разчертано - и пак осъзнах пропастта.

Какво мога да направя, за да му помогна на матурите? 
 

# 61
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Като е стресиран просто не го пускате на тези изпити.

# 62
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
... А вчера намерих в чантата му случайно прибрано домашно на друго дете - прилежно, красиво написано, разчертано - и пак осъзнах пропастта. ...

Ако си мислиш, че това е общият случай - лъжеш се.  Grinning
От пет години преподавам на 8 клас - с всяка година намалява броят прегледно пишещи деца. Не говорим за красиво, просто за що-годе четлив почерк и нормално организирана страница - центрирано заглавие, отстояние на нов ред, оформени абзаци... От две години аз раздавам листове с разчертано поле и малко по-широки редове за първите писмени задачи, докато им свикна с почерците, иначе масово започват плътно от началото на реда и като свърши, завиват надолу, докато се сетят да минат на новия ред, сакън да не остане непокрит квадратен милиметър. А мазането с коректор ми е любимо - не изчакват да изсъхне и като видят, че писаното отгоре не се чете, дозамазват и продължават по парабола отгоре или отдолу. Laughing

Иначе са готини, интелигентни деца, учат много, не са някакви мърлячи.

# 63
  • Мнения: 24 467
Като е стресиран просто не го пускате на тези изпити.
Peace
Нито са задължителни, нито има полза от тях, ако това носи на детето само негативни емоции.
Можете да си пуснете болничен. Можете и да се явите и каквото направи детето - това си е просто едно контролно в края на учебната година. Често пъти доста по- лесно от текущите /поне при нас/.
Специално за НВО в четвърти клас нищо няма нужда да се прави, от тях нищо не ви зависи.

# 64
  • Майничка
  • Мнения: 12 483
Между другото, тези дни имахме обучение, не специално за дислексия, но стана дума и за това. Показаха някои помощни средства, които биха свършили работа при по-малки ученици и които биха могли да се изработят и в домашни условия.

# 65
  • Мнения: 3 715
Здравейте,
Пиша отново отчаяна след поредната вечер, в която мъчим две задачи, които са част от това, което трябваше да бъде свършено вчера. Нищо не върви както трябва, освен устните домашни по човеците. Той не книга, ами параграф не може да прочете без сто разправии преди това.

Знам, че не трябва да се притеснявам за матурите в 4 клас, но той е силно стресиран от тях. Искам да ви питам, преди да говоря с класната му, какво може да ползва дете с дислексия като облекчение на матурите - какъв документ ни е необходим. Той ходи от повече от две години в центъра на Ваня Матанова - сега обаче вече мисля да преустановим - но преди това ще поискам документ за дислексията му? това дали би свършило работа пред училището за назначаване на консултант по време на матурите. И има ли смисъл изобщо? Просто не знам, и си бия главата, а времето тече.

Ужасно съм объркана, ужасно съм изтощена от ученето, домашните събота, неделя... И всичко става с цената на огромни нерви, и напрежения. А вчера намерих в чантата му случайно прибрано домашно на друго дете - прилежно, красиво написано, разчертано - и пак осъзнах пропастта.

Какво мога да направя, за да му помогна на матурите? 
 

Можете да вземете бележка от личния си лекар, че детето е болно и изобщо да не се явява. НВО в четвърти клас е абсолютно безсмислено и резултатите от него се гледат само и единствено като оценка на учителите в начален етап. За детето не водят до нищо.
Аз лично няма да пусна детето си на НВО.

# 66
  • Мнения: 24 467
Моят синковец ще си иде на НВО-тата, стига да е здрав. Пък който не иска - да не му разчита диктовката. На мен отдавна ми е все тая. На компютър може да пише, грешки правописни много рядко има. Бъдещето не е на ръкописното писане. Задачите си ги решава. Човешките предмети са му интересни. Но да опитвам да постигам още по-голяма четивност и подреденост - това вече няма как да стане. Каквото сме направили - такова. Без друго  -доста е.

# 67
  • Мнения: 4 180
За матурите след 4 клас лесно и ясно. Зорът остава обаче за тези след 7-ми клас. Прее..ха единствената опция за кандидатстване с нещо различно освен резултатите от матурите от БЕЛ и МАТ и избор не остана Confused

# 68
  • Мнения: X
За матурите след 4 клас лесно и ясно. Зорът остава обаче за тези след 7-ми клас. Прее..ха единствената опция за кандидатстване с нещо различно освен резултатите от матурите от БЕЛ и МАТ и избор не остана Confused
Вече не е толкова страшно, защото ще се кандидатства не с оценка от матурите, а с броя изкарани точки. Тези точки няма да се приравняват на оценки и така реално ще може да се кандидатства и с точки, съответстващи на двойка.

# 69
  • Мнения: 24 467
За матурите след 4 клас лесно и ясно. Зорът остава обаче за тези след 7-ми клас. Прее..ха единствената опция за кандидатстване с нещо различно освен резултатите от матурите от БЕЛ и МАТ и избор не остана Confused
Вече не е толкова страшно, защото ще се кандидатства не с оценка от матурите, а с броя изкарани точки. Тези точки няма да се приравняват на оценки и така реално ще може да се кандидатства и с точки, съответстващи на двойка.

Така е.
И места си има за всички от сърце!

# 70
  • Мнения: 4 180
Дали са точки или оценки, съществена принципна разлика няма. За свястно училище пак ще трябва висок резултат, конкурентният принцип не отпада. Имах предвид опция извън резултатите на матурите по БЕЛ и МАТ, без значение в какви мерни единици.

# 71
  • Мнения: X
Да, за добро училище трябва висок резултат. Системата с точките дава шанс за записване в училища средна хубост и надолу на деца, които дори за тях не биха имали шанс поради изкараните двойки. А тези деца всяка година са няколко хиляди.

# 72
  • София
  • Мнения: 3 046
Въпреки, че детето ми е още втори клас, вече съм се замислила какво училище би било подходящо за след седми  Crazy (вероятно, защото баткото в момента е в шести клас, "на прага на матурите", образно казано)

Да, за добро училище трябва висок резултат.
Факт, но каква полза ако по някакъв начин детето попадне в първа немска - та тя не успава да запомни как се изписват 20-тината думи на английски, които повтаряме цяла година, как би се чувствала сред децата, изкарали по 90-100 точки на НВО, като ще има по 100 думи на ден за запомняне?  ooooh!

Системата с точките дава шанс за записване в училища средна хубост и надолу на деца, които дори за тях не биха имали шанс поради изкараните двойки. А тези деца всяка година са няколко хиляди.
Изборът на училище "средна хубост" за дъщеря ми (детето със СОП) ми се вижда в пъти по-труден и отговорен от изборът на училище "средна хубост" за батко й - като вариант за класиране, ако не му стигне бал за т.нар. елитни...Училищета се хвалят с постиженията на учениците си, но никой не се хвали с толерантна среда, психологична подкрепа, опции за нагледно обучение, разнообразни варианти на изпитване и преподаване, ако щете - писане на компютър, вместо на ръка и т.н...

# 73
  • Мнения: X
Мандаринка, не разбрах написаното от теб за Първа Немска. Да, там влизат децата с най-високи резултати и тези резултати идват след много труд. А и повечето деца са наистина умни и трудолюбиви. Тази гимназия не е  и няма как да е цел за дете със СОП, защото натоварването там е тежко дори за много деца без СОП. Но системата на точките дава шанс на децата, които с двойките, изкарани от тях не биха имали дори възможността да се запишат в училище средна хубост. За подкрепящата среда съм съгласна с теб, защото и родителите на деца със СОП, и тези на деца без СОП се печем на един и същ огън- оправяме се сами, поединично кой както може.

# 74
  • София
  • Мнения: 3 046
Не съм се изразила ясно, съжалявам.  Embarassed
Исках да кажа, че не е никаква драма неизкарването на резултати, достатъчни за елитните гимназии, те и без това не са опция за дете като моето  Peace

На нас ни предстои местене в нов квартал и съм пред сериозна дилема кое е по-добре за детето - да смени училището сега (след втори клас) или след четвърти, когато ще има и нови учители и някак - всики новости накуп...но пък ще е уж по-голяма и мъничко по-зряла..или изобщо да не сменя нищо, а да си я водим в познатата обстановка до 7 клас...
Тя се чувства добре в този клас, много харесва класната, а и аз я харесвам. Клоня да я оставя до 4 клас в това училище, въпреки, че ще пътуваме повече. Но пък в пети клас всичко ново накуп...

Общи условия

Активация на акаунт