Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 91 052
  • 748
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 190
Да внеса нотка оптимизъм: изкарал е по една шестица на контрлните по математика и химия. По математика шестица не съм виждала поне от 3г. Няма да се отчайваме, можело! Hug

# 31
  • Мнения: 24 467
Милото! Браво на него!

# 32
  • Мнения: 4 190
Благодаря. Да се връща на всички, умножено по много Grinning

# 33
  • Мнения: 636
Благодаря. Да се връща на всички, умножено по много Grinning
За самочувствието е много важно!
А сам ли се подготвя?

# 34
  • Мнения: 4 190
Предимно не Embarassed
По математика този срок ходи на проект по математика 2х седмично. Групата не е голяма и г-жата успявала да обясни доста по-добре, включително и индивидуално. След проекта мм го доподхвана /вече материалът ми е сложен и не го знам/ и решаваха задачи, каза, че знаел основните неща, но имало нужда от доизкусуряване, което и направиха.
По химия има 3 учебника, допълнителната литература отделно. Никой от тях не предоставя пълния обем информация, поради което се налага да сглобявам наново темите с материал от трите, плюс при неяснота и непълнота - от други източници. Тетрадките му са твърде нечетивни, но по тях човек може да се ориентира какво трябва да се включва. Чете, после обяснявам, после предъвкваме, после решаваме задачи. Свързах се с учителки за допълнителен поглед върху материала, намерих каквото ми трябва трудно. Занимаваха се веднъж, жената го разходи открай-докрай, каза, че знае, показала му е някои специфики при записа на определени неща /аз не знам изискванията и затова няма как да съм полезна/, даде му допълнително задачи за решаване. Идеята е да се срещат 1-2 пъти в месеца, за поглед върху начин на записване и евентуално за въпроси.  Олимпиадата по химия е в неделя.

Определено доби желание за повече занимания, като видя, че може и става.

# 35
  • Мнения: 2 760
Благодаря за съветите и на теб, Non44e  Hug
Да докладвам, днес е дванадесетия ни ден в болница, той вече няма никакво желание да учи и да пише домашни... не го и натискам много-много, изнерени сме до краен предел и двамата.

# 36
  • София
  • Мнения: 130
Миличкият!Не го юркай много ,да не се изнервя.По мъничко 5-10 минутки.След няколко часа пак.Важното е да е максимално спокоен. Hug

# 37
  • Пловдив
  • Мнения: 2 410

Какъв е проблемът - тук ние не можем да кажем.
Не знам доколко е сериозно това, което разказваш, имам предвид като отклонение от нормата. Понеже може да става въпрос за нормално дете, което е просто разсеяно. Децата на тази възраст не са в състояние всичките да се съсредоточават за дълго.
Ако учи английски само в училище, може просто да е като повечето деца в тази ситуация - 2-3 часа в седмицата сред още 24 деца не е нормална обстановка за изучаване на чужд език в ранна ученическа възраст. Иска се допълнителна работа с детето.
В какво се изразява самоподготовката на детето? Не проверяваш ли за домашни и за разбрани уроци вечер? Ако е на самоподготовка следобед е нужно да има ежедневен контрол все още на тази възраст - да се види има ли написано домашно, вярно ли е, ако не е - каква е причината, ако е неразбиране - да се обясни. Да се изпита за урока, за да се установи, дали го е разбрало и да се разяснят неясните моменти.
За четенето с разбиране- дават се първо кратки прикъзки и разказчета за четене, които след това се обсъждат - задават се въпроси към текста или детето устно го разказва. Много е полезно. Минахме от там и това ни помогна доста.

Проблемът стана реален, когато мина втора смяна и сутрин се самоподготвяше под контрола на брат му. Вечер сме на танци и след 9 часа няма как да започнем подготовката за другия ден. Реално го изпуснах декември месец.
Прочетох повече из темите, реших да му направя малки тестчета. Като го карам да чете непознат текст - толкова е съсредоточен да прочете правилно думата, че изобщо не схваща какво чете.

Регистрирахме се и в уча се, гледа с интерес уроците по човеците за сега.
Направо ми настръхва косата как ще се оправяме другия месец отново.  Confused

# 38
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://webstage.bg/socialni-temi/1122-kak-uchilishteto-ubiva-tal … neudachnitzi.html


Просто една статия

# 39
  • Бургас
  • Мнения: 711
Здравейте.
За първи път пиша тук.
Много съм объркана, имам съмнения,че синът ми има дислексия,посещава от скоро логопед,но той отрича...
Сега е на 7, от 4 месеца в първи клас..
В началото пишеше огледално, абсолютно не може да прави звукови кодели, бавно и трудно чете, в началото страшно трудно запипна да сричкува- казвам му "м" и "а" - но не може да каже сричката "ма", има големи проблеми с диктовките, пишейки думите многократно си повтаря буквите от думата,често пише вместо п-т,а-о, р-л.....страшно много обича да разказва,не млъква,даже досажда поняког, когато бърза да пита нещо повтаря изречението 3 пъти един след друг....
Да търся ли друг логопед,много съм объркана,А психолог ?

# 40
  • Мнения: 1 652
Здравейте.
За първи път пиша тук.
Много съм объркана, имам съмнения,че синът ми има дислексия,посещава от скоро логопед,но той отрича...
Сега е на 7, от 4 месеца в първи клас..
В началото пишеше огледално, абсолютно не може да прави звукови кодели, бавно и трудно чете, в началото страшно трудно запипна да сричкува- казвам му "м" и "а" - но не може да каже сричката "ма", има големи проблеми с диктовките, пишейки думите многократно си повтаря буквите от думата,често пише вместо п-т,а-о, р-л.....страшно много обича да разказва,не млъква,даже досажда поняког, когато бърза да пита нещо повтаря изречението 3 пъти един след друг....
Да търся ли друг логопед,много съм объркана,А психолог ?

Логопед не може да поставя диагноза.
"Свети Наум" или "Свети Никола" - клиниките

# 41
  • Мнения: 24 467

Проблемът стана реален, когато мина втора смяна и сутрин се самоподготвяше под контрола на брат му. Вечер сме на танци и след 9 часа няма как да започнем подготовката за другия ден. Реално го изпуснах декември месец.
Прочетох повече из темите, реших да му направя малки тестчета. Като го карам да чете непознат текст - толкова е съсредоточен да прочете правилно думата, че изобщо не схваща какво чете.

Регистрирахме се и в уча се, гледа с интерес уроците по човеците за сега.
Направо ми настръхва косата как ще се оправяме другия месец отново.  Confused

Първо четенето трябва да се овладее чисто механично - трябва редовно детето да чете. Всеки ден. На глас първо и обсъждайте прочетеното - питай го по текста, задавай му въпроси. лед това на ум - и пак му задавай въпроси към текста.
Нещо друго- подготовката на първокласника не бива по никой начин да се обвързва с престой до него и помощ, оказвана от друго, макар и по- голямо, дете. Това не е работа на последното. Помощ се оказва от родител или учител. Занимавайте се с него събота и неделя, като упражнявате четене и писане. Без да пропускате. Да не е дълго време занятието, но да е редовно, примерно по 15 минути 2-3 пъти на ден. С почивки по между. А в останалите дни гледайте всеки ден да има прочит и обсъждане на кратък текст също. Не отнема много време.

# 42
  • Пловдив
  • Мнения: 2 410
Judy, моето дете е в трети клас.
До сега винаги е ходил на платена занималня и с някакви усилия от госпожите е бил с написани домашни.
Тази година сменихме училището, платената занималня 3 клас работи в обратната смяна. На държавната занималня дори останалите деца са с ненаписани домашни.  ooooh! След два месеца неуспешна занималня - хум уморен, хем ненаучил, взех решение да го оставя вкъщи, като ноември месец го следях и му помагах.
Декември както казах го изпуснах. Брат му е 10 клас, но и той има да учи и не може да стои до него постоянно.
Тази седмица останаха първа смяна, та втората ще е само три седмици през февруари.
Просто се иска повече индивидуална работа с него, това съм го разбрала. Когато се почувства уверен се справя, но нещо по-ново и страшно като види и се отказва.

А грозното писане как се оправя?



# 43
  • Мнения: 24 467
И моите са с такава разлика, също момчета. Никога не съм разчитала на големия, който все пак не е родител, да се ангажира. Защото няма да има резултат, няма защо да се лъжем.
Занималните - за мен освен загуба на време и намиране на гледач за няколко часа, те нямат положителна функция. Поне у нас. По начина, по който се реализира това чудо, за жалост. Не сте само вие така били във вашата занималня. Изгубили сте доста време там.
На прав път си - точно индивидуална работа е нужна. И ако родителите не могат, то аз бих препоръчала да си вземете човек за 3-4 часа, който да е качествен и да ви свърши работа. Защото проблемите, които не се решават, се трупат.

Грозното писане е това, което мен ме докара в тези теми.
Писала съм из тях доста подборно какво сме правили, с помощта на дадени начални указания на логопед.
Да ти кажа три години по- късно се чете, имаме напредък. Т.е. има светлина в тунела. Виж предните теми - там сме описвали не само аз, а и други какви подходи сме ползвали. Ако не намериш - пиши на лични, ще ти пиша. Да не пиша пак в темата общо.

# 44
  • Мнения: 800
Мами, помагайте - имаме проблем с дете, което си позволява да взема вещи на своите съученици и да ги крие на различни места. Къде и каква помощ да потърсим. Става дума за второкласниче.

Общи условия

Активация на акаунт