Пети клас

  • 80 154
  • 734
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 2 494
Нашата класна пък не ги иска.В смисъл не искала да взема клас,но я накарали. Rolling Eyes
Не пропуска на нас и на тях да каже,че не иска да им е класна и не обсъждат никакви проблеми.Преподава си там по програма и чао.Да се оправят. Sad
Confused децата трябва да имат на кой да разчитат, особено както досега са свикнали 1-4 клас..... защо не говорите с директорката, така не бива , класната има и други задължения и иска не иска трябва да ги поеме Thinking

# 61
# 62
# 63
  • Мнения: 21 455
Нещо твърде просто е обяснено твърде сложно от хора, които не разбират материята, която коментират.
Нещата няма много да се променят. Това е моето мнение.

# 64
  • Мнения: 11 908
Има една много съществена промяна, която приветствам. Досега,независимо от удвояване, утрояване и т.н.основната най-висока оценка от училище в свидетелството беше 6, основната най -висока от тест  пак 6.Сега основната най-висока от училище е 50т, а основната от тест 100.Т.е, промените предвиждат много по-голям относителен дял на оценките от теста, отколкото досега.Това е по-справедливо, защото известно е,  че една 6 в определено училище никак не е равна на 6 в друго.Естествено, не могат да се пренебрегнат съвсем оценките от училище, но поне да се намали значимостта им, което е направено с промените и е много добро решение.

# 65
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Има една много съществена промяна, която приветствам. Досега,независимо от удвояване, утрояване и т.н.основната най-висока оценка от училище в свидетелството беше 6, основната най -висока от тест  пак 6.Сега основната най-висока от училище е 50т, а основната от тест 100.Т.е, промените предвиждат много по-голям относителен дял на оценките от теста, отколкото досега.Това е по-справедливо, защото известно е,  че една 6 в определено училище никак не е равна на 6 в друго.Естествено, не могат да се пренебрегнат съвсем оценките от училище, но поне да се намали значимостта им, което е направено с промените и е много добро решение.

Май си е точно така.Вместо 600 точки ,ще бъдат 500. И аз приветствам.  Peace

# 66
  • Мнения: 1 726
За мен проблемът е, че въпросът кои оценки от дипломата след 7- и клас ще трябват, е пълна неизвестна. Ама май искам прекалено много:( А и дотогава има мегдан за още промени:(

# 67
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 373
Ще станат ясни достатъчно рано, преди да дойде редът на нашите деца. Най-голяма е кашата за сегашните седмокласници.
Моят проблем е как  ще се извършва приема в училища, които са имали отделен изпит (ТУЕС, НПМГ, НГДЕК, НАГ, ...).
За мен положителното е, че деца, които не са успели да се явят на НВО, ще могат да кандидатстват, пък било то и с минимален бал.

# 68
  • София
  • Мнения: 11 703
След като училищата имат автономия да избират балообразуващите предмети от дипломата,има ли и срок в който следва да ги обявят?
И обявявайки ги веднъж остават ли същите през следващите години или има вероятност да се променят през годините?
В училищата,в които е имало отделен прием,предполагам,че пак ще има такъв т.е. ще има допълнителен изпит.

# 69
  • Мнения: 21 455
След като училищата имат автономия да избират балообразуващите предмети от дипломата,има ли и срок в който следва да ги обявят?
И обявявайки ги веднъж остават ли същите през следващите години или има вероятност да се променят през годините?
В училищата,в които е имало отделен прием,предполагам,че пак ще има такъв т.е. ще има допълнителен изпит.
Да, има такъв срок.
Да, балообразуващите предмети могат да бъдат променени през следващата година.
Не, няма да има такъв изпит, не и ако не променят наредбата. Знам, че специално НПМГ водят дискусия с МОН по въпроса.

# 70
  • София
  • Мнения: 11 703
Да, има такъв срок.
Да, балообразуващите предмети могат да бъдат променени през следващата година.
Не, няма да има такъв изпит, не и ако не променят наредбата. Знам, че специално НПМГ водят дискусия с МОН по въпроса.

Благодаря! Peace
Някъде фиксиран ли е този срок?
Да разбирам ли,че всяка година могат да се променят?Ако е така ми звучи леко несериозно.

# 71
  • Мнения: 21 455
Да, има такъв срок.
Да, балообразуващите предмети могат да бъдат променени през следващата година.
Не, няма да има такъв изпит, не и ако не променят наредбата. Знам, че специално НПМГ водят дискусия с МОН по въпроса.

Благодаря! Peace
Някъде фиксиран ли е този срок?
Да разбирам ли,че всяка година могат да се променят?Ако е така ми звучи леко несериозно.

До 15. януари директорите на училищата трябва да обявят балообразуването  в РУО. Държавният план-прием май трябваше до 30. март да се обяви на страницата на РУО. Самият факт, че всяка година директорите обявяват балообразуването в РУО, говори че може да има промени.
Ако ти се занимава, погледни наредбата за организация на дейностите в училищното образование. Там всичко е обяснено подробно.

# 72
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Може ли някой да ми прати на лични паролата за пощата? Hug

Имам нужда от тест по история. Помагалата,които имаме са по старата програма, а и в нета също.

# 73
  • Мнения: 9 481

АНКЕТИ СРЕД РОДИТЕЛИТЕ ЩЕ ПОМАГАТ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА

09 декември 2016 г.

Редовните анкетни проучвания на мнението на родителите за качеството на образователните услуги и цялостната дейност на детската градина или училището ще са част от задължителните елементи в процеса на самооценяване на всяка образователна институция. Това е записано в утвърдената днес от министъра на образованието и науката в оставка Меглена Кунева Наредба за управлението на качеството в институциите и публикувана на сайта на МОН в рубриката „Нормативни актове“, която е и поредният държавен образователен стандарт към новия училищен закон.

Самооценяването ще се извършва на всеки две години от работна група от представители на институцията, а участници в процеса са още учениците, учителите, директорът и другите педагогически специалисти. Наредбата дава възможност и за анкети сред учениците, съобразени с възрастта им, като част от оценката за дейността на училището или детската градина.

Работната група ще оценява управлението на институцията по отношение на ефективното управление на ресурсите, лидерството, планирането и взаимодействието на всички заинтересовани страни. Ще бъде оценяван и образователният процес, като ще се следи за индивидуалния напредък на всяко дете, подкрепата за децата със специални образователни потребности и дали училището осигурява превенция срещу ранното отпадане на децата. Докладът от самооценяването ще включва освен заключения и предложения за мерки за подобряване работата на институцията.

Всяка детска градина и училище трябва да изготвят стратегия за развитието на институцията за период от 4 години, а на всеки две ще се разработва план за действие към нея. Към плана ще се прилага и докладът от самооценката и разписаните в него мерки за подобряване на качеството. Те се приемат от педагогическия съвет и се представят за становище от обществения съвет на институцията.


http://www.mon.bg/?go=news&p=detail&newsId=2343

Толкова въпроси ми изникнаха... Crazy

# 74
  • Мнения: 11 908
За мен проблемът е, че въпросът кои оценки от дипломата след 7- и клас ще трябват, е пълна неизвестна. Ама май искам прекалено много:( А и дотогава има мегдан за още промени:(

Още по-неприятно би било ако вземат да се сменят всяка година.Ще бъде притеснително и ако НВО не е едно и също за всяко училище. Имам пред вид за всяко едно училище, за което се кандидатства.Някак, не ми се вярва да има НВО по език, макар и по жела ние, а нито едно училище да не го вземе под внимание при балообразуване.

И ако едно училище приема с Бел и мат, друго с Бел и език, трето- с мат. И език, хаосът ще е пълен.

Общи условия

Активация на акаунт