Преместване в друго училище в 9 клас

  • 13 975
  • 21
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Пловдив
  • Мнения: 195
Здравейте, имам проблем с големия си син. На почти 16 г. Миналата година влезе в една от "най-елитните" гимназии в града. Учи испански език. Никакъв проблем нямаше досега. Тази година е 9 клас и един ужас. Натоварването им е ужасно много. Има дни, в които се прибира почти в 17 часа от училище. Като пребит е. Докато си почине малко и трябва да започне да учи за другия ден. То време почти не остава. Съответно успехът му много падна и оттам и мотивацията му да учи. Ходи с ужасно неудоволствие на училище. Всяка сутрин го боли корем и повръща. казва, че въобще не иска да ходи. От известно време ме притиска да го преместя в гимназия, която е почти е до нас и натоварването е много по-малко. Познава доста деца от старото му училище, които учат там. Свършват редовно в 12 и 30 ч. Отидох да говоря с директорката, но свободни места в паралелките с английски език няма. А той освен английски и испански, друг език не знае. Знам, че ще му е ужасно трудно, защото децата вече са минали подготвителна година по друг език и той ще  много по-назад от тях. Съгласен е да ходи на уроци, само и само да се премести. Не иска в гиманзията с изпански и това е. Какво да правя не знам.

# 1
  • Бургас
  • Мнения: 166
Ти сигурна ли си, че проблемът е в натоварването?
Правя съпоставка с детето на моя приятелка (момиченце), което на около 15-16г. започна с подобни признаци - успехът й значително падна, въобще не искаше да ходи на училище, казваше, че е болна, че постоянно нещо я боли, повръщаше сутрин, молеше да бъде преместена другаде. В крайна сметка се оказа, че е системно тормозена от другите деца в класа. В нейният случай се стигна до преместване в друго училище, понеже стана ясно, че училището няма механизъм за справяне с агресорите (или по-скоро не са искали). Моят съвет е да опиташ да установиш дали няма друга причина за поведението на сина ти. Лично аз не бих го преместила, ако е само заради натоварването. Но ако има и още нещо, не е хубаво да остава в подобна среда. Успех!  Peace

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 195
И аз си мисля, че има и други причини. Казва, че не се чувства добре в този колектив. Ходи на фитнес и децата редовно му се подигравали, че превърнал мозъчните си клетки в мускули и т.н. Нямал никакви приятели. Притеснявам се обаче като го преместя дали няма да изживее още по-голям стрес. Той обаче казва, че каквото и да е в новото училище, ще е по-добре от старото.

# 3
  • Мнения: 11 927
       Щом не се чувства добре,няма смисъл  да е в деструктивна среда. Не всяко хубаво е  еднакво хубаво за всички.

      Виждам,че си от Пловдив,предполагам,че има достатъчно училища с английски език като първи. По-добре при преместване да се учи познат език, а почти всички деца са учили английски до VІІ клас. Ако почне съвсем нов, натоварването пак ще е значително и пак ще избие стрес.

     
Скрит текст:
Моето дете е в V клас, но отсега много се замислям  дали да кандидатства в най-елитните гимназии в града. Много дават, но и много вземат , а и  личностните отношения са често изградени на зверска конкуренция.Това е уморително , а и трудно се изграждат истински приятелства

# 4
  • София
  • Мнения: 22 984
 Завършила съм елитна гимназия с испански език в Пловдив, предполагам говорим за едно и също училище. 8 клас ми беше много по-натоварено и стояхме до много по-късно. Да сега има много повече предмети, факт. Аз съм много доволна от гимназията, но не и от преподавателите по испански, поне тези, които ми преподаваха. Не се сещам една добра дума, която да мога да кажа за тях, за разлика от другите учители. Стресираха ни изключително много, мен са ме разревавали, домашните, които са ни давали 9 клас бяха от сорта на напишете 1 изречение на 20 стр ( когато преподавателят беше ядосан за нещо например). В крайна сметка се справих и мисля,че излязох с доста познания, но стресът наистина беше много голям.

Ако ще се мести не знам дали не трябва да държи някакъв изпит по английски, тъй като първият му език е испански.

# 5
  • Мнения: 19 501
Аз бих преместила детето. Дипломата си е диплома, няма значение от коя гимназия. Все е вход за университета. А езици вече може да се научат по десетки други начини освен в гимназията. Явно има нещо в училището, което не му допада, а това е доста съсипващо за психиката.

# 6
  • Мнения: 2
И аз имам същото питане - моят син, вече 9 клас е в частно училище, с немски език. Върнах го в Бг в 5 клас, перфектен английски, и научи доста бързо български. След 8 клас го записах в това с немски, уж да научи още един език. Но не би. Голяма борба е - в училището подгответо в 8 клас имаше деца вече учили немски от 1 клас, 3-4 учили от 5-ти клас, само той от нула. Взех частен учител, уж да навакса, да започне да е с темпото на класа, НО - в 9-ти клас учат химия и история на немски език. Кога научиха немски, кога и предмети започнаха да учат на него. За първия срок се очертава с 2 по химия, и 3-ки по история и по немски. Учи, не е като да не учи, по немски продължава с уроците, но е голяма мъка. Често боледува, ангини, коремни болки, има признаци на анорексия, затвори се в себе си, вече не ходи и на спорт, уморен е като куче като се прибере, камо ли да има сили да спортува... Сега си мисля, че направих ужасна грешка. Училището е добро, децата не го тормозят, учителите също са свестни - просто на него му е трудно да насмогва с всичкия нов материал и то на чужд език.
Мами, дайте съвет какво да сторя? дали мога да го преместя в друго училище - поне да е с английски? че му е добър и ще му е по-лесно да навакса ако нещо е изпуснал? Супер демотивиран е, направо се съсипва, което още повече усложнява ситуацията.
всеки съвет ще ми е от полза.
За сега се боря успешно с началната анорексия, но с училището - закъсах в борбата.

# 7
  • Мнения: 11 927

Мами, дайте съвет какво да сторя? дали мога да го преместя в друго училище - поне да е с английски? че му е добър и ще му е по-лесно да навакса ако нещо е изпуснал? Супер демотивиран е, направо се съсипва, което още повече усложнява ситуацията.
всеки съвет ще ми е от полза.
За сега се боря успешно с началната анорексия, но с училището - закъсах в борбата.

Не зная как е в София, във Варна почти във всяко средно училище има свободни места.Виж някъде с първи език английски и втори немски, щом искаш и немски да научи. Но да започне тепърва немски и веднага предмети- наистина е било прекалено амбициозна идея. Децата в 9 клас в езикови училища учат по три предмета а първия език, но преди това цяла година са учили почти само език

# 8
  • Мнения: 2
Ами аз не че точно исках немски, поради някакви амбиции, просто ми се искаше да не му е скучно ако е в училище с английски език като основен, той говори свободно английски и някак ми се искаше да научи още един език - затова немски ми си стори някак разумно.
иначе да, в 8-ми клас, така нареченото подготве, учеха основно немски език по 4 часа на ден, и математика, БЕЛ, музика и физическо възпитание. НО в 9-ти клас ги хвърлиха в дълбоките води, нещо за което аз не знаех - учат химия и история на немски език, другите предмети са на български, но са си всички предмети по програмата за 8-ми клас, тоест към 10-тина предмета.
В моите очи драмата е пълна, за първи път се сблъсквам с такъв проблем. 2-ка по химия за първия срок, 3-ка по немски - няма шансове да има 4,5 минимум, за да остане в училището.

# 9
  • Мнения: 19 501
Оставете оценките, съсредоточете се върху проблемите на детето в здравословен аспект и му осигурете по-спокойна училищна среда. Всичко се наваксва при желание, а здравето е най-важно. Та драмата Ви е на друго място, не е свързана с успеха според мен.

# 10
  • Мнения: 11 927

иначе да, в 8-ми клас, така нареченото подготве, учеха основно немски език по 4 часа на ден, и математика, БЕЛ, музика и физическо възпитание. НО в 9-ти клас ги хвърлиха в дълбоките води, нещо за което аз не знаех - учат химия и история на немски език, другите предмети са на български, но са си всички предмети по програмата за 8-ми клас, тоест към 10-тина предмета.
 

Във всяка ЕГ е така- поне три предмета се изучават на езика.
Ако му е трудно, няма смисъл да се тормози, език се научава не само за оценка, може и на курсове.



# 11
  • София
  • Мнения: 18 063
Ами аз не че точно исках немски, поради някакви амбиции, просто ми се искаше да не му е скучно ако е в училище с английски език като основен, той говори свободно английски и някак ми се искаше да научи още един език - затова немски ми си стори някак разумно.
иначе да, в 8-ми клас, така нареченото подготве, учеха основно немски език по 4 часа на ден, и математика, БЕЛ, музика и физическо възпитание. НО в 9-ти клас ги хвърлиха в дълбоките води, нещо за което аз не знаех - учат химия и история на немски език, другите предмети са на български, но са си всички предмети по програмата за 8-ми клас, тоест към 10-тина предмета.
В моите очи драмата е пълна, за първи път се сблъсквам с такъв проблем. 2-ка по химия за първия срок, 3-ка по немски - няма шансове да има 4,5 минимум, за да остане в училището.

Koe e това чак пък толкова режещо ЧУ, аз се сещам само за 3-4 с немски в столицата.. Това към посолството отпада, там влизат деца, знаещи немски, понеже се учи по немски програми и не се взима бг диплома. Значи става дума или за Ерих Кестнер, или за Веда, или за Увекинд.  Коее  от тях е с ограничение от 4,50 минимален успех за продължаване?

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
Обикновено големият ужас е в осми клас, а не в девети. Вие лесно ще се преместите, но дали си заслужава? Една част от порастването е младият човек да се опъне на проблемите и с подкрепата на родителите си да се пребори. Винаги ще има хора, които няма да го харесват или ще му говорят гадости, но трябва ли да бяга и да се крие? Ходи на фитнес - чудесно! Нека се възползва от това - да надуе малко  перки, да покаже, че не му пука. В един момент на другите ще им омръзне като видят, че не ги отразява.

# 13
  • Мнения: 3 887
Отдавна ужасът не е в 8 клас. Особено в езикова гимназия, където се учи основно ударно език. От тази година е малко по-зле положението за осмокласниците, защото свалиха материал от 9 и 10 клас, както като предмет, така и като материал по дежурните (математика, по бел смениха изцяло, добавиха философия, информатика). Паралелно с това, учителите по изкуствата и спорт-музика, изобразително и физическо, се вживяват малко повече от необходимото точно в  клас на много места. Но все пак е поносим 8 клас, основно език се учи. Ако има кой да те учи , че се оказва в последните години, че учителите по език са кът. Така се озоваваш в 9 клас с не добре научен език, въпреки езиковата гимназия, и следва на този език да учиш и история и география, че и химия, примерно (зависи с какво разполага като учители училището). Масово днешните 8-класници са зле с химия/география/история, защото бяха първия випуск с промени, с едни притурки за отново свален материал от горните класове, които масово не успяха да ги вземат даже-не остана време. Аз съм с 8-класник. В очакване е на лятото, за да учи. Да, точно така, цяло лято (ваканцията е много малка и не знам как ще стигне), ще учи-както език (който уж в училище следваше да понаучи, но не би), така и география, химия, биология , история-за да е адекватно подготвен за 9 клас. В противен случай ще стартира точно с двойки и тройки. Точно в 9 и 10 клас ще е големия напън, защото техния випуск в 10 клас ще държи отново матури, а обемът информация по всички предмети не е никак малък. Говорим за дете, което има своите стимули, учи, не го мързи, и пак едва смогва, точно, защото се налага само да учи, в училище не предлагат вече услугата-ела да те научим, все по-честа гледка е избутване с преписване, за което все по-често учителите се правят не недовидели и недоразбрали.
Затова и ние сме се замислили за смяна, но не защото не се справя, напротив, отличник е, а защото не вижда смисъл. Така или иначе си учи вкъщи съвестно, търси знания, в което и да е училище ще е така, поне да я няма пресата и фалшивия стандарт на елита, който бил там щото много учи и знае.

Последна редакция: ср, 07 мар 2018, 09:15 от smetanapalata

# 14
  • София
  • Мнения: 18 063
Улавя се противоречие - хем е преса, хем учителите допускат лесно избутване и преписване... Лесното избутване и пресата са малко несъвместими като понятия.

8 клас по отношение на  езика за жалост е въпрос на късмет в езиковите. Има несъмнено достатъчно примери за  определяните из форума като "къси клечки", "куци коне" и т.н, при които има реална  необходимост от доучване навън. Но за радост има и от другите, при които език се научава на заложеното ниво, че и отгоре. И ако учителят е такъв, натоварването си го има в 8 клас има заради обема домашни след 4 часа език дневно в училище и взети порядъчно количество граматика и лексика.

Последна редакция: ср, 07 мар 2018, 10:06 от пенсионирана русалка

# 15
  • Мнения: 3 887
Пресата е в друга посока. Масово се натиска за учене по предмети ала-информационни (с един час седмично се спускат изисквания да обхванат знания като в ТУЕС), а по езика-никакви ги няма. Ако дете е отишло с нагласата, че е в гимназия с изучаване на чужди езици, информатиката му идва изненада. А езика, ще е изненада догодина, когато ще лъсне, че нищо не знаят. Въобще, максимата, че е на късмет, е доста обидна, защото по правило, децата са избрали, борили са се за високи резултати, на финала се чувстват излъгани. Ако детето е типаж като моето-учи и извежда отново високи резултати, но масата минава на преписване. Това само по себе си е отново преса-в друг смисъл-влезнал си с идеята, че си сред деца, които искат и учат. Оказва се, че не е точно така.

# 16
  • София
  • Мнения: 18 063
Обидна или не - факт е. Кадри на ниво по езиците няма достатъчно ( и да има, те масово не се насочват към учителстването). Дефицитът ще става още по-голям с времето. Затова се държат и доста възрастни преподаватели, "амортизирани" с годините, с остарели методи на преподаване. Или се назначават такива със спорни умения. И това се знае, не е нещо скрито.. Затова човек при днешната картинка е принуден да претегля минуси и плюсове при направата на даден избор.
А това с 9 клас и  челния сблъсък с незнаенето на езика при изучаването на предмети на него за мен е много далеч от истината. Единици са качествените преподаватели по предмети на езика, визирам  тези, които хем си знаят материята в дълбочина , хем имат подхода и желанието  да обясняват, хем и езика много добре знаят.  И понеже другите са повече и ученето на предмет на език е често проформа,наложена заради поддържането на статут на ЕГ с еди-колко си предмета на езика, то самите деца нищо съществено не установявават в 9 клас - освен, че някои от тях самите говорят езика по-правилно от учителя насреща им.Част от тези преподаватели са си много добри по отношение на предмета, който преподават, имат си заложени изисквания за овладяване на материала,  но въобще не задълбават в  пропуски в езика, понеже самите те имат такива. Въобще много се преиграва с това колко ще им е трудно на децата в 9 клас, когато започнат да учат предмети на езика. Помагалата по физика, химия, биология, история на език  се облягат на изучавания материал, да, но са редуцирани като обем.
Колкото до децата в даден клас - има всякакви, винаги е било шарено и винаги ще бъде,  и да се обобщава, че видите ли, едно-две-три деца деца са типаж като моето,  тоест учещи, а другите са от минаващите по тънката лайсна с преписването, е несериозно. Нещата в класовете се наместват от само себе си, хитреците на дребно, преписващите, скатаващите се се надушват взаимно, учещите намират също с кого да  комуникират и избягват "пресата" на излъгани очаквания за среда.

Последна редакция: ср, 07 мар 2018, 11:04 от пенсионирана русалка

# 17
  • Мнения: 3 887
Тепърва ще видя за новия 9 клас как ще е. Но и това е своеобразна преса. Да трябва да учиш химия на език, който не са ти преподали в 8 клас, но и учителя по химия не го знае си е пародия от всякъде. Факт е, че 9 клас се изсипва с цялата си прелест. Като сложиш и пресилените изисквания към децата, без възрастния като учител да може да отговори адекватно и да подаде качество - всичко клони към обезсмисляне и масата това и прави-плъзга се по допирателната.
Ще видим дали ще преиграя за 9 клас тепърва, но за 7 и за 8 клас-каквото съм преиграла-случило се е.

# 18
  • Мнения: 24 467
Тепърва ще видя за новия 9 клас как ще е. Но и това е своеобразна преса. Да трябва да учиш химия на език, който не са ти преподали в 8 клас, но и учителя по химия не го знае си е пародия от всякъде. Факт е, че 9 клас се изсипва с цялата си прелест. Като сложиш и пресилените изисквания към децата, без възрастния като учител да може да отговори адекватно и да подаде качество - всичко клони към обезсмисляне и масата това и прави-плъзга се по допирателната.
Ще видим дали ще преиграя за 9 клас тепърва, но за 7 и за 8 клас-каквото съм преиграла-случило се е.


Не бързайте, преди да видите как са конкретно при вас нещата в 9-ти клас.
Вярно е, че на много места няма качествено езиково преподаване дори в езикови гимназии и паралелки, поради липса на подготвени кадри и че претенцията за изучаване на предмети на чужд език е доста неподплатена и става мазало, но вижте конкретно при вас как ще е.
Моят син, когато избира паралелка, избра такава, която не е със ЗИП-ове чужд език и изучаване на конкретни предмети на него, защото реши, че в училище точно няма какво да научи в час. Това беше негов мотив. Той си беше проучил и разпитал по-големи ученици. Така си изучава предметите на родния език и пак си взе сертификата, който му е нужен за кандидатстване в чужбина.  За да се вземе такова решение се изхожда от наличната информация, която имаме за даденото училище, обаче. При нас, например, учителите по немски и френски ги няма. Пенсионираха се старите, новите не стават /хич не е мое лично мнение, на голяма част от ученическа общност е от съответните паралелки/. Хубаво немски и френски, но да има кой да ти преподава качествено. Като няма - по-добре английския, курсовете и спокойствието.

Последна редакция: чт, 08 мар 2018, 10:49 от Judy

# 19
  • Мнения: 3 887
Проблемът при нас е, че каквото беше проучено от нас и избрано, бе подменено в последния момент от ръководството. Така от една страна очакванията останаха излъгани, а от друга в момента се затвърждава идеята, че просто няма смисъл. При други обстоятелства, детето би записало да го кажем "по-просто" училище, без претенции, а каквото му е необходимо, щеше да си вземе както и до сега-от уроци. Сега се налагат пак уроци, ако иска да си защити "идеята" да излезе добре обучено от това училище. Не допуска вариант да лъсне с незнания, само защото няма кой да ги преподаде. Така се получава пресата, за която говоря. От едната страна е "елитността" и претенциите на самото училище, идеята, че си там с ясна цел. Училището не дава кой знае какво в това отношение, и се налага детето, за да защити собствените си цели и идеи, само да се справя. То е достатъчно по основния ти предмет тази година да е така. За съжаление обаче, не е само основния предмет зле поставен.

ПП. Последното ви мнение: "Като няма - по-добре английския, курсовете и спокойствието. "
обобщава всичко.

Последна редакция: чт, 08 мар 2018, 11:08 от smetanapalata

# 20
  • Мнения: 24 467
Да, проблемът е точно този, че при учителите по чужди езици е налице голямо текучество и ако тази година учителката по немски е например страхотна, тя догодина може да вземе, че да се пенсионира или да замине за чужбина или просто да й си отвори друга работа и напусне. Догодина може да я замени, например, студентка, която няма опит и, откровено споделено, и достатъчно познания.
За мен е по-разумно човек да не се товари излишно.
В крайна сметка човекът не е само ученик. Има си живот и извън училището. Не ми е нормално  след прекарани 8 часа в училище тепърва да се ходи по два часа на езиков или друг курс, дублиращ учебен предмет, още от 9-ти клас, за да се запълнят училищните кадрови липси. Лично аз не бих го подкрепила. Поради което пък не натиснах сина си да кандидатства в друга паралелка с основно чуждоезиково обучение. Прецених, че е прав, макар че тогава се колебаех дали да не се опитам да повлияя на избора му /балът му беше достатъчен за всяка паралелка в града, но той не подаде документи за паралелките, които традиционно са с по-висок бал заради засиленото изучаване на чужди езици, а предпочете друг профил, макар и пак с езикова година в осми клас/, но сега го намирам още повече за прав. На уроци ходи няколко месеца преди да се яви за сертификат, заради формАта, да потренира - оказа се напълно достатъчно. Ако не му трябваше сертификат, въобще нямаше да ходи на уроци по език.
Тук е мястото да спомена, че на такива ходиха и ходят и ученици от чисто езиковите паралелки. На такива ходят те не само за сертификат, но и за втора матура по език или за кандидатстване. Е, в тоя случай "Де'й Илия на кирия?"?

Последна редакция: чт, 08 мар 2018, 11:39 от Judy

# 21
  • Мнения: 1 561
Здравейте,
 случайно попаднах на темата, имам седмокласничка, която преди дни избра желаните училища и подадохме заявлението онлайн.
Направо като прочетох вашите постове ми се сви сърцето/ или по-скоро се върнах 4 години назад, когато предприех местене на дъщеря ми- отлична ученичка без никакви проблеми с учители и деца,   от елитното квартално в елитно такова в центъра на София/. Не съжалявам грам за уж по-добрата подготовка при старата учителка, не ги усетих тези 4 години, детето ходеше спокойно, беше и лесно, защото знаеше какво й е било, нямаше го този стрес, отново показа какво може и завърши сега с пълно 6, заедно с още две момичета от класа.
Детето беше под стрес ежедневно да не би да не е разбрало какво точно да носи по даден предмет, защото госпожата им неясно за мен как им го съобщаваше и никога никой не беше разбрал точно кога и какво да се носи, стигаше се все по-често  до рев, защото класа бил наказан за нещо и тя се чувстваше зле, и ме питаше- "Мамо, ама нали аз си знам, защо ни наказват всички" и  т.н.....
След само един разговор с  госпожата и един със заместник- директорка ми беше достатъчно да взема решението да я преместя.
Не че и на нас не ни беше дошло до гуша...
Затова не го мислете, мислете за душевния комфорт на детето си пред това да получи така заветните знания сега.
Психиката рухне ли после е необратимо, колкото и усилия да хвърлите.
Който иска да учи, ще учи и ще постигне желаното и в обикновено училище с допълнителна работа, но да не бъде под този жесток стрес.

Пожелавам ви успех и дано намерите "вашето училище"! Обиколете директорите на желаните училища, все някой ще помогне.


Общи условия

Активация на акаунт