Сицилия - 2

  • 87 826
  • 739
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 791
Разглеждам апартаменти в airbnb за Сиракуза и имам колебание. Харесах един апартамент в близост до Археологически музей. Дали е Ок като локация или да се насоча към възможности в Ортиджа, разбира се на по-висока цена? Какво ще ме посъветвате?

# 616
  • Мнения: 19 007
Спокоен жилищен район е там
близо е до археологическия парк

# 617
  • Мнения: 629
Разглеждам апартаменти в airbnb за Сиракуза и имам колебание. Харесах един апартамент в близост до Археологически музей. Дали е Ок като локация или да се насоча към възможности в Ортиджа, разбира се на по-висока цена? Какво ще ме посъветвате?
Ако ще се разхождате повече в Ортиджа, мисля, че тази локация не е най-удобната.

# 618
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
В петък благополучно се прибрахме и сега мога да разкажа по-подробно за пътуването ни. Сигурно ще стане дълго, така че го слагам в скрит текст.
Скрит текст:
Имахме три пълни дни за разходка + няколко часа в деня на пристигане и деня на замиаване. Първоначалната идея беше един ден за Катания, един ден за Етна и Таормина и един ден за Сиракуза. Активо следяхме онлайн прогнозата за времето и не се поколебахме да пътуваме към Етна и към Сиракуза в слънчевите дни.
Първи ден: за слизането от Етна вече писах. Пътят до там не беше проблемен. Предвид, че идвахме от Катания, избрахме южния паркинг Руфиджио Сапиенца. Минахме през Николози. На едно място навигацията се обърка и искаше да ни прекара през забранена улица. Но дори и без навигация не е трудно - има табели Etna Sud навсякъде по пътя. Изнендващо в последните 15-тина километра бяхме абсолютно сами на пътя, а когато се качихме до станцията, там гъмжеше от хора, коли и автобуси.
Паркирането там се заплаща, като билет може да се вземе от различните магазини. До кратера Силвестри има голям ресторант, в който обаче не предлагаха нищо за обяд. Придвижихме се пеш до La Terrazza Dell'Etna, където обядът се сервира като в стол. Храната беше много вкусна, но имахме ужасния късмет да влезем заедно с една група от 40 човека и чакахме ужасно дълго. Така че не е лошо да се следи кой влиза, понякога е въпрос на минути, за да имаш предимство.
Решихме, че сме видели достатъчно от вулкана и не сме се качвали с лифта нагоре. За по-запалените вероятно ще е интересно, но ако сте само любители или пък с деца (както бяхме ние), видяното на тази най-ниска първа станция би било съвсем достатъчно. За сведение, температурата беше около 6 градуса, със спорадични ледени пориви на вятъра и прехвърчащи снежинки. В Катания по същото време беше 18 градуса.
Скрит текст:

Отиването до Таормина ни отне много време и съжалявам, че предприехме маршрута около Етна. Едва последните десетина километра са по магистрала, която е платена. Тъй като по някаква причина не взехме билетче, на слизане при контролния пункт ни таксуваха 2,60 евро. За да избегнем нов планински маршрут, решихме да се насочим към Мацаро (Mazzaro) и да паркираме при лифта там. Хванахме следобедния час пик, но на паркинга за лифта имаше достатъчно места. Плажът пък е точно отдолу и е много приятен също (особено когато все още няма чадъри и шезлонзи за летуващите, иначе сигурно е гъч). Лифтът към Таормина струва 8 евро на човек, последното качване/слизане е в 20:00 ч..
В Таормина веднага се насочихме към пешеходната зона и Театро Греко, но последният е отворен за посещение до 18:30 ч., а ние бяхме отпред половин час по-късно. Доста от магазинчетата също затваряха врати по това време. Направи ми впечатление, че фигурките от лава и магнитчетата, които бяха при вулкана, ги имаше и там, но на по-ниска цена.
Успяхме да вземем по един сладолед и да се разходим. В пътеводителя беше препоръчана сладоледаджийницата Gelatomania - няма да сбъркате! Стигнахме до площад IX Април, големият син гледа през един от онези далекогледи и поехме обратно, за да хванем лифта надолу към Мацаро. Общо взето, нищо от набелязаното в Таормина не видяхме, но градът определено има вибрация, която почувствахме! Благодаря отново на момичетата в темата, които писаха, че не бива да го пропускаме - така е, трябва да се види!
За магистралата от Таормина до Катания платихме 1,80 евро.
Скрит текст:


Втори ден: прогнозата отново беше за слънце и, след закуска и пазар в Катания, поехме към Сиракуза. Магистралата до там не е платена, отново има табели и безпроблемно се стига направо до Античния парк. Там може да се спре, един младеж учтиво ни взе 3 евро за 3 часа паркинг, само че никъде не отбеляза кога сме спрели и в крайна сметка колата стоя там четири часа.
Взехме комбиниран билет - Античен парк + Археологически музей или Галерия - 13,5 евро на човек. Имаше много туристи, повечето бяха ученически групи. Гръцкият амфитеатър е голям и впечатляващ, но в момента се извършват някакви строителни дейности по него и не е в точно този вид, в който туристите очакват. Ухото на Дионисий пък е сред много хубава градина, но не открихме пътеката, за да се качим от горната страна. Преди да отидем към Археологическия музей, трябваше децата да обядват. Закусвалнята до паркинга на автобусите не е лоша и може да ви подкрепи.
Музеят е извън пределите на парка, върви се около десет минути до там. Сградата е интересна, модерна, добре организирана. Експозицията е много вълнуваща и, ако имате интерес към история и археология, ще ви впечатли. Музеят заслужава поне едни четири часа и може да е добра дестинация, ако времето навън е лошо. Освен това няма големи тълпи от туристи (което е жалко всъщност) и ще можете да се насладите на експонатите необезпокоявани.
След него се отправихме към перлата на Сиракуза - Ортигия. Стигането до там е с кола, така че нощувки при музея може би не са най-удачният вариант, ако целта ще е разходки из полуострова. Паркирахме на пристанищния обществен паркинг, но не без доста въртене. Оттам пеш по крайбрежната до извора на Аретуза. След това към площада и църквата на Санта Лучия, а после си позволихме просто да се изгубим из уличките (макар че бутането на количка си е предизвикателство, та се "губихме" основно по пешеходните). Пътьом видях интересни музеи и галерии, които без децата бих посетила. Неусетно стигнахме до края на полуострова и Кастело Маниачи, но не сме ходили към него, а се върнахме обратно за колата.
И следващия куцуз - колата ни под наем се развали. На изхода на Сиракуза, малко преди да се качим на магистралата, съединителят потъна и колата остана на място. Обадихме се веднага на компанията под наем и в крайна сметка след два часа и половина дойде нова кола, подготвена за нас, с която се прибрахме в Катания. Можете да си представите колко притеснени бяхме, докато чакахме. Наваля ни и един хубав дъжд. Баткото беше в настроение да тича и скача като див, а бебето искаше вече да спи нощния си сън. Важното е, че всичко завърши добре. Благодаря се, че избрахме пълна застраховка, когато резервирахме; не са ни карали да плащаме, каквото и да било допълнително.
Скрит текст:


Трети ден: прогнозата се сбъдна и още през нощта започна да вали. Мъжът ми използва лошото време, за да отиде в близкия пощенски клон и да плати глобата за паркиране (за която ви питах). Аз бях с децата в квартирата и се забавлявах да чистя рибата, която предишния ден си бяхме купили от пазара.
Малко думи за рибния пазар на Катания. Намира се точно отстрани на площада със слончето, като има красив фонтан между две сгради, който ще ви ориентира (ако виковете на рибарите не го направят). Отваря още от 7 часа сутринта, а освен прясна риба и морски дарове, можете да си купите всякакво прясно месо, както и сезонни зеленчуци. Има обявени цени, но продавачите правят и отстъпки. Първия ден си купихме килограм месо, или по-точно изрезки от транжирането, за 4 евро/кг. Оказа се много вкусно агнешко. Втория ден купихме риба (три цели риби, които дишаха, като ги купувахме - 10 евро) и дребни скариди (бяха обявени за 7 евро/кг, но рибарят ги даде за 5). Рибата се оказа кефал (да живее гугъл!). Мястото е наистина колоритно, а хората - любезни и усмихнати. Има всякакви продукти, включително живи охлюви, прясно оскубани птици и разни плодове и зеленчуци.
Скрит текст:
От трип адвайзър бях записала адреса на още един пазар - Fera o'Luni на Piazza Carlo Alberto, но не можахме да го посетим. Доколкото разбирам, той е сутрешен, така че трябва да планирате навреме отиването там. Има както хранителни продукти, така и дрехи и джунджурии.
В дъждовния ни ден успяхме да излезем към три следобед. Бяхме набелязали Арката на Сан Бенедикт и църквата там. Оказа се, че църквата е отворена за посетители само вторник, петък и събота и не можахме да я видим. Улицата, откъдето е входът обаче, ни отведе до Античния театър. За мен беше изключително странно как тази забележителност, датираща от почти 2000 години, е абсолютно застроена от всички страни. Всъщност, съвсем случайно видяхме гърба й, та тръгнахме да търсим как се влиза. Все пак, посещението си залужава (6 евро за възрастен). Входът е откъм Виа Виторио Емануеле. Дава доста добра представа за античните театри, като един частичен мини Колизеум е. Едва у дома, разглеждайки една рекламна карта на града, видяхме, че на Piazza Stesicoro има също останки от амфитеатър. Може и тях да добавите към маршрута за пешеходна разходка.
Посетихме и парка Белини. На мен много ми хареса, дори и така - мокър от дъжда. Съжалявам, че и там не можахме да постоим повече време, защото той предразполага към една наистина лежерна и отморяваща разходка.
Голямото дете и татко му искаха да видят музея на зоологията, но беше затворен. С това общо взето изчерпахме набелязаните места, пък и наближаваше скоро време за вечеря + започваше отново да вали силно.
Скрит текст:


Преди да си тръгнем успяхме да видим и катедралата Света Агата. Предишния ден, четвъртъка, когато валеше, към 12 ч. на обяд се чуваше красив камбанен звън и музика от орган. Е, разбрахме от къде е била музиката. Катедралата е хубава, макар и далеч от пищността на църквите в Рим. Видяхме, че има възможност за качване на купола, но нямахме време за това. Също така, отстрани, е и спирката на автобусите и влакчето за разходка из града. Аз ги харесвам като вариант за бързо разглеждане, така че може да ги имате предвид.

Със сигурност останаха много невидени и пропуснати неща. Но все пак бяхме с две деца, едното бебе, искахме не само да разглеждме, но и да си почиваме, не сме си давали зор, пък и времето беше съвсем малко, а възможностите - толкова много!

Сицилия ни хареса! Още сега чертаем планове какво друго може да посетим, когато пак отидем там, нищо, че сигурно няма да е скоро.
Надявам се информацията ми да ви е била полезна и да не съм ви отегчила.
Приятен път на всички!

# 619
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Pyjamka, много сте успели да видите и то с две деца! Аз гледам в тази посока за разходка и ще се възползвам от написаното.
Цяла седмица съм резервирала в Сицилия, но далеч от големи градове, къщичка на плажа, края на май, началото на юли. Въпреки че има много да се види там, мисля да го даваме по-лежерно. Етна ни е на два часа с кола, иска ми се да го посетим, но още се чудя, дали си заслужава 4 часа път за един ден 🤔
И за паркирането ще внимаваме. Вие успяхте ли да говорите със собственика на жилището, който ви каза къде да паркирате?

# 620
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
Не, не можахме на момента да говорим повече. Тя каза, че после ни е звъняла, но не е могла да се свърже. Чухме се едва при освобождаването на апартамента.

Къща до плажа звучи много добре! За Етна - ако не сте били на вулкан досега, със сигурност си заслужава. Ако сте в северната част обаче, потърсете и вижте варианти за посещение на другия вулкан - Стромболи. Той е на Еолийските острови, до там пътуват корабчета и, като цяло, посещението му май е по-атрактивно.
Около Етна има и влак - Циркуметнеа, в пътеводителя пише, че тръгва от Катания. Той обикаля по същия маршрут като нашия злополучен дълъг път с колата, но с влак е много по-различно. Така че и това е вариант да разнообразите морския пейзаж.

# 621
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Не сме в северната част, резервирах на плажа на инспектор Молталбано 😂 В Punta Secca сме, доста южна точка е. Аз и влака като вариант гледам 🤔 До нас близо са три градчета, които са в листа на Юнеско, Modena, Noto и Scicli (дано не съм объркала имената). За тях има вариант да се обиколят с електрически колела. Аз нали преди време питах някой дали има опит с колоезденето в Сицилия, това успях да намеря самичка 🤔

# 622
  • Русе
  • Мнения: 234
И ние вчера се върнахме от Сицилия.За Сиракуза препоръчвам тази
къща за гости B&B Ortigia Bedda, в Ортиджа, на много хубаво място, чисто, удобно за разходки и на около 10-15 мин от гарата и автогарата.Много спокоен и чист град.След това бяхме 3 дни в Катания, доста по-мръсно от Сиракуза, с много емигранти, но въпреки това е прекрасно, съвсем спокоен град.Там бяхме в B&B Attico Luxury Etnea, много чист апартамент,с много добра закуска и най-важното на самия център, на 5 мин от ул,Етна и на 20 м отсреща е спирката на Алибус за летището,гарата също е наблизо .Заведенията според мен са доста по-евтини от останалата Италия, кафето  е около 0,80Е, в Таормина беше 1,5Е. В заведения където сядахме плащахме около 20-23  Е за двама с 1/2 л вино.Очакванията ми бяха за по-високи цени.С една дума-супер е, не се колебайте да посетите Сицилия.

# 623
  • София
  • Мнения: 1 193
Dianjeli, вашият полет за на връщане е бил в неделя, нали? Как се придвижихте до летището? В Moovit ми показва, че Alibus не върви след 18:10 в неделя.
И друго въпросче към новозавърналите се, как е времето? Ние пътуваме след няколко дни и се чудя какви дрехи да предвидя. Само с приорити сме и багажа ни е ограничен. Не знам защо но имах нагласа за по-топло време от това, което ми показва в синоптичните сайтове. Струва ми се като тук, но с по-топли вечери.

# 624
  • Мнения: 19 007
Ето прогноза, до 21 градуса през деня

https://www.meteo.it/meteo/catania-87015

# 625
  • Русе
  • Мнения: 234
Нашият полет беше в 16 часа до Букурещ, така че нямахме проблеми с Алибус,взехме го в 13,30ч, но ми направи впечатление че не спря никъде другаде до летището.Цената е 4Е на човек.Инъче времето беше ужасно, 6 дена дъжд с малки изключения.Студено си е,може би защото бяхме мокри.Вземете си дъждобрани.Имайте в предвид че на летището в Катания мерят ръчния багаж, трябва да е 30/40/20. В Букурещ не са го мерили.

# 626
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
Топло времето не е било особено. В двата дни, когато не валя, имаше понякога вятър (ние бяхме на Етна по-голямата част от единия ден, де). Зависи и колко сте зиморничави. Аз се обличах с тениска, блуза с дълъг ръкав над нея и яке, което свалях от време на време. Мъжът ми слагаше тениска и суитчър над нея, без яке.

# 627
  • Мнения: 10 993
Момичета около 24 май водата става ли за къпане в Сицилия. Някой ходил ли е по  това време на годината? Аз се интересувам основно от плаж и море.

# 628
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 299
За зиморничави никъде в Европа не става още по това време, но аз имам познати които се топят в морето край Атина и на Малта, например, даже  и през декември... прекалено индивидуално е!

# 629
  • Мнения: 412
Момичета около 24 май водата става ли за къпане в Сицилия. Някой ходил ли е по  това време на годината? Аз се интересувам основно от плаж и море.

Бих казала, че е малко рано за плаж в края на май.  Става да се попечеш, но за водата със сигурност е студено все още.

Общи условия

Активация на акаунт