Тоскана, Италия /Тема 2/

Момичета, във Флоренция кое приложение за такси бихте препоръчали?

За ваше сведение имам "бегли" професионални познания в застраховането. Освен това наемам коли от 15 години поне по 4-5 пъти годишно в цяла Европа. Технически при вас е било така. Но всъщност видовете щети могат да бъдат безкрайно много. Т.е. и документите също са различни, а и може, а и често се случва рент-а-кар компанията да не даде първоначално пълният набор документи, които се изискват от застрахователя. Може, а и често се случва, компанията например да ви изтегли за щетата 1000 евро, а застрахователят да плати 500, защото е оценил щетата на толкова. Вариации много. И точно защото контрагентите не са свързани и зависими един от друг, клиентът като свързващо звено и посредник между тях може, а и често се случва, да остане на сухо.

Освен това в някои дестинации, в които влиза и Италия, много често клиенти без застраховка от самата рент-а-кар компания биват товарени с щети на предишни клиенти. Затова при външна застраховка е много, много важно подробно да се огледа автомобила при приемане и да се опише и най-малката и незначителна драскотина вътре и вън. Имахме случай на надран покрив на SUV, който никой от нас не се беше сетил да погледне при приемането. И ни спаси наличната застраховка на самата компания. Wink

Реално застраховките от рент-а-кар компаниите не са с двойни цени(това първо)(често има оферти с включени в цената застраховки), и освен това са огромно улеснение от чисто техническа гледна точка, няма да се лишите от 1000/3500 евра депозит, нулирате самоучастието във всяка щета, и се лишавате от риска и напрежението дали ще ви бъдат покрити всички разходи по щетите.

Последна редакция: пн, 08 апр 2024, 18:11 от Аncy

Бонджиорно а тути! Simple Smile

Музата ми за писане днес ме побутва да седна да ви разкажа за тотално божественото пътешествие до Флоренция, Пиза, Лука, Сан Джиминяно, Сиена и Болоня с "Бохемия" през август 2023 г. Красота, изкуство, архитектура, но и да видите накрая какво приключение - незабравим спомен за мен и дъщеря ни, и причина да агитирам всички да избират тази дестинация! Няма да съжалявате.

Пъуване.
Скрит текст:
Групата ни се събра по тъмно още, към 4 сутринта, в деня на отпътуването. Гид ни беше едно момче, около 25-30 г., вече името му не помня. Типичен млад човек - ярки на цвят маратонки, раничка на гърба, телефон в ръката. Аз все си ги представям с някаква страхотна униформа, която да носят с гордост, но с нито една наша фирма, с която съм пътувала, не съм виждала. Млад човек, в удобни дрехи и с тревожна физиономия на лицето. Аз - в лен, памук, кожени сандали, детето - с фасон и то, цветове - пясък, бяло, кафяво, а други туристи - шапки с широка периферия, сака с дънки или рокля.... Дръжте се италианци, идваме да ни видите, че и ние сме хубави! Simple Smile

Излетяхме и сега дори нищо не помня по полета, всичко е било ок. Кацаме в 7 сутринта в Болоня и ни чака автобус и италиански шофьор - една дума английски не говори, но и не иска да си говори с нас. Слънце, народ, коли - Болонското летище още в 7 сутринта е натоварено. Слагаме капели и очиали, сядаме и автобусът тръгва. Сериозни климатици в 7 сутринта, добре че туристите носим и памучни летни шалове за акцент, увиваме се и полека-лека почваме да попиваме това, което виждаме по пътя. Помня едни големи и натоварени пътища, явно съм и поспала малко. След около час и половина - влизаме във Флоренция.

Хотел.
Скрит текст:
Флоренция е един ужасно красив и богат град! Дори крайните квартали, през които влизахме към центъра, ми се видяха много подредени, чисти, красиви. И с всеки 10 метра, които автобусът изминаваше, красотата става все по-ослепителна. Разкошни сгради с типичните градски стил апартаменти, дървените жалузи по прозорците, дървета, малки тертиплийски магазинчета. Невероятно богата орнаментика по фасадите. Часът е около 10 сутринта, италианците са вече тръгнали насам-натам по работа. Флорентинките - в лен, памук, с хубави очила, кожени сандали и хубави кожени чанти, приятен тен, тъмни коси, слаби... Доста карат колело -  ама го карат като излезли от филм от френско-италианската школа от 50-те и 60-те години... Разкош за окото! Мъжете им - подобно. Автобусът ни спря пред хотела - на около 7-10 минути пеша от сърцето на Флоренция, като погледнеш в дъното на една от улиците - виждаш част от Катедралата. Хотелът - старичък, но чист. На рецепция - хехе, италианец, ама от онези с маниерите на по-старото поколение, останалите - чужденци-персонал, в пъти по-семпли хора, които просто работят. А италианецът не работи, той е италианец и точка. Simple Smile Стаята - старичка, контактите бяха проблем за зарядните ни, баня - стара, но чиста, интериор в техния си стил - лекинко кичозно, ама пък това създава впечатление за някакъв отминал разкош и имане. Закуската ни беше също доста семпла с евтини фабрични кексове и бисквитки, някакъв кашкавал и салам, кроасани от пакет, но поднесена много по италиански. Имаше плодове. И най-вече - правеха разкошно кафе!

Флоренция.
Оставихме си багажите в някаква обща стая, уж с ключ, и до 4 часа имахме време. Тук групата ни се раздели - всички тръгнаха след гида, който заедно с местен екскурзовод ги е развел из центъра и в Катедралата. Ние май бяхме единствените, които имаха самостоятелна програма. Бяхме подготвени с информация от тук (благодаря, че споделяте полезни неща!) за туристически пропуск за музеите, карта на града, на транспорта, на центъра, аз бях изгълтала тур.книга на изд. "Марко Поло", говорим английски, много пътуваме и обичаме сами да се мотаме - така винаги откриваме по нещо ново и различно за себе си. Та, групата - с гида на "Бохемия", а ние - сами. Ужасно лесно стигнахме до центъра, просто локацията на хотела беше супер. По пътя - дори само кооперациите на хората да спирате да гледате, и това стига! Градини, балкони, всякакви религиозни сгради, красота, красота, красота.

Центърът - ЛУДНИЦА!
Скрит текст:
Очаквайте го. Няма как да е друго. Всички искат да видят Флоренция. Слънчасали туристи повръщат, хората чакат на огромни опашки, деца мрънкат, че са уморени, кафенетата на тротоара. Типична картина за градове като този. Първата ни работа беше да разберем откъде да си купим пропуск за забележителностите. Огледахме се - не виждаме. Хоп - питаме. И изобщо - почти всичко само с питане стана. Дигитализацията още не им е сила и от шаренията от кафета и пицарии, не изпъкват никакви други информационни табели. Но с питане - няма проблем, веднага ни казват. За пропуска отидохме на едно място - вътре празно, само ние. 5 жени служителки, а няма клиенти. Седят по опашките и слънчасват вместо да си подготвят пътуването, ама... Купихме си пропуск и обясниха, че сега пък трябва да си направим резервации за влизане в конкретните музеи, за да не чакаме на опашки. Викам - ами давайте да ни запишете.... Аааа, не може тука, сеньора, ще отидете сега на друг офис, там ще ви резервират часове. Simple Smile)) Хоп - отиваме на другия офис. Малка опашка. Бързо влязохме. Питат - за кое ще резервираме, трябва да си готов с отговора. Ние знаехме, диктуваме, дадоха ни билети с часа на влизане. Не беше трудно всичко това, и говорим за съседни улички из центъра, но веднъж с пропуск и резервации всичко потръгна много добре. Като изгода беше нещо от рода на, че ако направиш 2 или 3 музея, от там насетне всеки друг обект ти идва безплатен като посещение. Мен най-вече ме интересуваше да не стоим по опашки и да не хубим време в лутане по каси.

Музеи.
И така, с пропуск, с резервации - здравей, красива Флоренция! Успяхме да обиколим Уфици, бавно, спокойно. Дъщеря ми учи арт и беше важно. Обядвахме на кафето на покрива на Уфици, гледката ни беше кулата на замъка над нас. Храната - ужасна в това кафе, пицата - пълна измишльотина. И изобщо - по всички централни места, на които сядахме - ужасна пица, излагат се. Но до хотела ни имаше едно истинско италианско ресторантче, та там вече опитахме нещо по-така. Но честно казано - ние така и предполагахме, че ще е, и храната за стомаха не ни беше толкова важна колкото храната за очите и сърцето. Разгледахме и стария замък на същия площад - отново бавно, спокойно, с разкошни гледки. От кулата там - станаха най-разкошните фотографии към Дуомото. Разбира се, имахме резервация и за Галерията със статуята на Давид. Влязохме и в сградата, която е била нещо като манастир, в който са ходили да си раждат и оставят децата дъщерите на флорентинските благородници, които са заченати без брак. Отделно се наредихме стратегически и влязохме в Катедралата. Разбира се, бяхме на моста, и кръстосахме по 10 пъти уличките из центъра, с кеф се губехме поне 5 пъти около Дуомото докато си намерим изхода към улицата за нашия хотел, но то всичко това е толкова приятно, че на човек не му се иска да си намери пътя обратно. Накрая и в музея на Гучи влязохме, специално за тийнейджърката ми. Уж беше записан в пропуска ни, ама италианска му работа - пише го, а не те пускат. Платихме отделно билети за честта. Интересно е, ако си настроен, че ще е интересно. Ние специално легендата за дядо Гучю Гучи още си я мятаме една на друга като шега, а за Коледа поръчах от Флоренция и най-евтиния им продукт - някакво блестящо мазило за 20 евро от Гучи. То е с големината на кибрит, но дойде в 100 префърцунени опаковки, а тийнеджърката ми не спря да се смее. Това са си неща между майка и дъщеря! Simple Smile  Разбира се, давахме си и много почивки, че беше ужасна жега и имахме нужда от сладолед и кафета. Да поясня - всичко във Флоренция успяхме да разгледаме в деня, в който бяхме изцяло във Флоренция, и в другите половинки и вечери, в които бяхме пак там. През останалото време пътувахме до другите градчета. Само във Флоренция човек спокойно може да напълни поне 7 дни културна програма и ще си струва всеки един час.

Пиза, Лука, Сан Джиминяно и Сиена.
Скрит текст:
Божествени малки места! И само Флоренция да види човек е хубаво, но заедно с тях беше дори още по-по-по! Сутрин ни взимаше автобус от хотела, сутринта в едното градче, следобеда - в следващото. На другия ден - пак така. Пиза... Впечатляваща! Тук вече се съобразявахме с групата, нямаше време да влезем. Градчето е също прекрасно, освен кулата. Но си ограничен с времето. Попиваш по пътя, нямаш време. В Лука също много ни хареса. Нарочно пак се изгубихме, то е малко като лабиринт. Намерихме си тур. офис, взехме си карта и си намерихме къщата на местния благородник... Вътре - седят 2 италиански баби, сладурки, с-ла-дур-ки!!! Дума английски не говорят, но с усмивка и само дето не се прегърнахме - дадоха ни билети (струваха стотинки), показаха ни къде да си оставим раницата и ето ни - навън жега, а ние сам сами в разкошния дом (а ла Версай стил, влиза се от стая в стая) на местния голям благородник. Чисто празно вътре, хладно, зареждащо. А вън - народът е пощурял да пазарува. Щъкахме насам, натам - хоп! намерихме си родния дом на Пучини. Изпихме по едно кафе и метнахме по една пица на неговия площад.... Хора, просто ти идва да се разтопиш от наслада по места като това...

На другия ден първо отидохме в Сиена. Отново, ужасно красиво, малко средновековно италианско градче, от типа - всяко градче е било царство. Разкошен площад, беше и украсено за предстоящия турнир. Отново, нарочно се губехме, намирахме улички, които са за обикновените хора, попивахме.... Да гледаш, да гледаш, да се ненагледаш.... Хапнахме, пийнахме, купихме си дребни неща, влизахме в църкви, говорихме си с италианки в бакалии, намерихме си поща, купихме си марки. На марките им - пици и спагети.... Сан Джиминяно - по същия начин! Красота!

Дойде време да си тръгваме.
Скрит текст:
По план - трябваше да пристигнем в Болоня, да поразгледаме за няколко часа и да се отправяме към летището. Пристигаме. Групата ни се пръска. Болоня е също ужасно красива, но си личи, че е по-бедна от Флоренция. Бедни хора, просяци, мръсничко, олющени сгради....Но красива, красива Болоня! Успяхме да влезем в част от университета и през другото време просто се разхождахме. На кулите не успяхме да се качим - нямахме билети, а беше късно да се организираме. И така, ние търсим спагети, но човек все има нещо ново да научи - в Болоня типичната паста са тортелините и правят тортелини болонезе.... Ех, най-накрая в едно ресторантче си намерихме и спегети. Дояждаме си храната и вече се стягаме да си отиваме...

Връщане.
Групата се събира пак, тръгваме към летище. Много народ, няма места за сядане. Подпираме се, оглеждаме се, полетът закъснява.... Пак се подпираме, пак се оглеждаме.... Полет няма.... Нашият гид, милият, щеше да се пръсне от притеснение. Туристите взеха да се изнервят. Хората не са си оставили допълнителен ден, искат да кацнат в София и на другия ден - на работа... След доста чакане и неяснота, накрая се оказа, че полетът е отменен. Истерия, ужас, паника. Някой от групата се обадил на новините в България.  Докараха късно един стар автобус, счупен, без климатик. Бутане, паника. Ей затова трябва гидът да има и мегафон и затова е нужно информацията да се дава веднага и да се повтаря периодично. Настаниха ни да нощуваме извънредно в хотел в Болоня. Някъде си... И аз бях изморена вече и много, много не търсихме инфо. Събраха ни сутринта долу да решаваме как ще си ходим. Настойчиво се предложи вариантът да се връщаме с автобус от Болоня, през Верона и за България. Имали 30 места, нямало да се делим... Хората с най-неотложни дела се съгласиха. Обаче за мен нямаше такъв вариант - със самолет сме дошли и със самолет ще си идем. Подобни екскурзии се предлагат с автобуси и аз съм си избрала да пътувам със самолет. И така, някои тръгнаха с автобуси към България, а на останалите издадоха нови самолетни билети. Някои през Рим, ние - през Белград. Тръгваме наново, вече без гид, малка група бяхме, около 7-8 човека. Повикаха ни 2 таксита. Случи ни се да ни изпраща най-готиният италианец. Аз /ентусиазирано и гледам да докарам произношение/ отпред: Аеоропорто! Той /потвърждаващо и кима/: Аеропорто. Мълчим. Аз пак /ентусиазирано/: Гууд бай, Италия! Той: /гримаса, съжалява/ Аз пак: Белла Фиренце! Той /преструва се на намусен/: Белла Фиренце? Белла Болоня! Аз /веднага се съгласявам и се смея/: Белла Болоня! И най-накрая да видя типичния жест на италианците -3 пръста събрани и праща въздушна целувка един вид така по адрес на Болоня....

И така, качихме се на сръбските авиолинии до Белград. После се разходихме из тяхното огромно празно летище. Хайде, вече като видяхме табели "Кифли и хляб" - то човек си е почти у дома. Simple Smile  Една сръбкиня намусена на изхода. Качихме се на едно самолетче, почти като детска играчка, на стюардесите главите им опираха в тавана, друса, бучи, но самолет исках - нали. Само ненормалници в полета  след полунощ и нашата групичка от Италия. Пред нас един си сваляше панталоните, сръбкините минават, дават бисквити, смъмрят го да си вдигне панталона и след минута - пак цялото наново. Но живи-здрави кацнахме в София.... Забравих да кажа, че от отпътувалите обратно към България с автобус, едно семейство си остави раница в хотела, та я пренесохме с нашите килограми багаж. Сърбите взеха, че я изгубиха по пътя раницата!!! Та като кацнахме към 2-3 часа в София, поседяхме си до 5 сутринта на летището, да опишем на хората багажа и да пуснем молба за издирване.
След няколко дни и това беше оправено и останаха само най-пректасните спомени хем от Италия, хем от приключението ни в края!

Търся през скайскенер, имам опции на компании ако платя пълна застраховка има мин депозит и пише , че приемат дебитна карта , но ако не отбележа , че искам пълна застраховка , отпада дебитната и искат кредитна . Сега въпросът ми е , за да платя директно на фирмата пълната застраховка , а не на трета страна , когато резервирам да не искам пълна застраховка,  а се плаща на място в Италия, така ли ? Сори за тъпите въпроси ама ми е тъмна Индия 😔

Няма как да коментирам конкретен казус, но по принцип. Всеки детайл си е за конкретния случай. Четете условията по наема и застраховката.
Не ви иска КК просто защото вече нямат нужда да блокират голям гаранционен депозит по КК. Това се поема от пълната застраховка.
Вижте и https://www.rentalcars.com/

Вижте, ако има минимален депозит, дори, няма как да стане с дебитна карта, защото не могат да блокират сума, която по-късно и при нужда да си изтеглят. Дебитната карта е възможна, в случаите, когато при заплащане на пълна застраховка на конкретната компания не се дължи никакъв депозит и правите плащане на наемната цена и застраховката.
Бих Ви препоръчала да си изберете кола и да напишете напишете е-мейл на конкретната компания, за да уточните кога ще направите плащането. Мнението ми е, че най-сигурно е да платите всичко, когато буквате колата, но не мога да съм сигурна, защото не съм го правила.

Благодаря на всички ви . Ще видя какви ще ги сътворя и живи и здрави, като мина през това приключение ще пиша .

Здравейте,  отново . Аз пак ще ви досадя,  на не знам защо така ме притеснява този рент - а кар . Резервирах кола на VIP Cars на името на мъжът ми , и като излезна ваучера там ми пишеше , че това е основният шофьор и искат негова кк , а той няма , тя е на мое име , като съм втори шофьор , дали ще има проблем ? И , като пише , че се взима от терминал,  там ли имат гише на самият терминал ? Става въпрос за летище Болоня

Всички тези въпроси е по-добре да бъдат зададени към компанията. Ние няма как да знаем дали ще са склонни да си нарушат правилата за КК и къде им е гишето. И за опцията втори шофьор се плаща или в промоция опцията може да е безплатна.

Здравейте, един вариант е да аналурате тази резервация и да направите нова, в която Вие да сте основен шофьор, а за съпруга Ви да доплатите за втори и той да си кара.  Друг вариант е съпругът Ви да си извади КК, ако имате време до полета. КК ще е необходима чак в офиса на фирмата при оформяне на договора.

Чрез google maps може да се разходите и да видите дали на летището въпросната фирма доставчик има офис и къде е. На гише се обработват документите, в някои случаи се дава и ключ за колата. Паркингът с колите ( на всички фирми) е изнесен в близост.

Много благодаря.  Писах на vipcars и променихме името да е моето , а на място ще го пишем втори шофьор , офертата ми е с безплатен първи допълнителен шофьор . Много благодаря!

• София
Здравейте.
Започнах да разучавам колите под наем.
Първо потърсих през сайта https://www.discovercars.com и като се ориентирах там за фирма, отворих сайтовете на двете фирми, на които се спрях - RentSmart24 и GoldCar, но цените, които ми дават там, са доста по-високи от цените в първия сайт. За ориентир докарах цена от 283 евро за 5 дни през Goldcar с втори шофьор (зарди кредитната карта) и 424 евро през RentSmart24 с втори шофьор и столче за дете, което ми се струва доста. За сравнение в https://www.discovercars.com ми дава цени от 177 и 210 лева.
Аз ли нещо не се ориентирам или са си такива цените.
Благодаря!

Taкова прочуване като това за рент-а- кар което правих за Тоскана, не съм правила в никоя друга държава. Та вариантите са следните:
1. Взимаш кола под наем без никаква застраховка, цената им е ниска около 120 Евро за 7 дни, но пък искат депозит  от кредитна карта в размер на 1500 - 3000 Евро.
2.Вариант две : правиш застраховка във външна фирма - нашата беше за 7 дни около 80 Евро. В този сучай ако има щетата си я плащаш а посе ти възстановяват сумата. Депозит отново има в размер на 800 до 1500 Евро. Нашият беше 900 Евро, освободиха го 10 дни след като върнахме колата.
3.Вариант 3: Плащаш пълна застраховка към фирмата, цената за наема става двойна около 250 - 270 Евро за 7 дни. Тогава ти блокират от кредитната карта само 300 Евро. които реално били за гориво или ако върнеш колата мръсна.