Първокласници 2016 - 2017 г. - тема III

  • 69 640
  • 766
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 8 057

Принципно ние сме в училище с поредицата "Искам да знам" на изд. Слово. Купих и съм доволна и от "С Мечо и Медунка уча и се забавлявам" на изд. Кронос. Него го използвам за работа в къщи и затвърждаване на материала след училище за да не стане досадно с едни и същи задачи (като визия и поднасяне).
Също и от "Задачи по математика за 1 клас. Упражнения и домашни работи" на Просвета.
Скрит текст:

Има едни сборници със задачи. Тях използвам едва след като видя, че няма замисляне по материята. Мисля, че са добра практика:
1. Сборник задачи по математика за 1 клас за ЗИП И СИП на изд. Просвета
2.Сборник задачи по математика за 1 клас, авт. Ангелина Манова и Люба Чилингирова, пак на Просвета
3. Математика за първолаци на изд. Калоянов
4.Тестови задачи по математика за 1 клас на Булвест 2000, но нивото е малко нисичко според мен за дъщеря ми.
5.Задачи по математика за бързоуспяващи ученици за 1 клас.
6. И показаното от ЕлиГ сборниче.
Ползвам и задачите давани на предходни състезания за 1 клас. В сайта на Алек ги има и можеш да си ги принтираш. Добър ориентир са какво правят най-напредналите деца.

 
Като имай предвид, че от повечето не  давам наред всяка задача. Не и губя времето с неща, които очевидно знае и със затворени очи да решава. Но такива, които и отнемат време за замисъл ги тренира. Идеята е че в момента до голяма част материала по математика е по скоро базов/основополагащ и напрактика с времето става като наизустен/автоматизиран. Материя която пресъздаваме без да мислим дори.

Нивото в нашето училище в момента е смятане на елементарни уравнения с неизвестни до 10. Някои деца знаят да смята с двуцифрени с преминаване, но не е търсено целенасочено от училището. Пишат повечето ръкописно, защото учителката им миналата година им ги въведе. Още нямат ясно понятие за препинателни знаци, но бяха правили накрая диктовки на 2-3 изречения. Това ти го казвам за да се ориентираш просто, защото не навсякъде нивото е такова, а и изобщо не е нужно. 

По български все още само използваме обичайни упражнителни тетрадки за ръкописни букви и доста книжки чете съобразени с нивото и (чете вече почти гладко). Има всякакви издания на тетрадките. Но съм взела и едни Диктовки за 1 клас на Просвета. Иначе в клас активно правят звукови модели и сричкуване. Което на моята дъщеря вече е скучно.



Като прочетох това първо се почувствах като супер незаинтересован родител  Crazy После преброих сборниците само по математика и въздъхнах облекчено, аз ако приложа това върху първокласничката, какво трябва да направя със седмокласника  newsm78
Осигурявам на детето си съвместно четене на интересни информативни книжки, които са забавни и на двете не, рисуване/драскане по книжки със забавни задачки, някои дори по-"бебешки", игри с батковците, категорично не всички образователни, време за общуване с тати и дори малко за простото зяпане в телевизора... С работа в училище от 8 до 16:30, пиано и плуване 2 пъти в седмицата не смятам, че трябва да се напъваме повече за дете на възраст под 7 год Simple Smile

# 751
  • на последния етаж
  • Мнения: 8 749
Благодаря за препоръките, момичета! Simple Smile
Bliss,  bouquet, за изчерпателния отговор!
Много ми бяхте полезни!

# 752
  • Мнения: X

Принципно ние сме в училище с поредицата "Искам да знам" на изд. Слово. Купих и съм доволна и от "С Мечо и Медунка уча и се забавлявам" на изд. Кронос. Него го използвам за работа в къщи и затвърждаване на материала след училище за да не стане досадно с едни и същи задачи (като визия и поднасяне).
Също и от "Задачи по математика за 1 клас. Упражнения и домашни работи" на Просвета.
Скрит текст:

Има едни сборници със задачи. Тях използвам едва след като видя, че няма замисляне по материята. Мисля, че са добра практика:
1. Сборник задачи по математика за 1 клас за ЗИП И СИП на изд. Просвета
2.Сборник задачи по математика за 1 клас, авт. Ангелина Манова и Люба Чилингирова, пак на Просвета
3. Математика за първолаци на изд. Калоянов
4.Тестови задачи по математика за 1 клас на Булвест 2000, но нивото е малко нисичко според мен за дъщеря ми.
5.Задачи по математика за бързоуспяващи ученици за 1 клас.
6. И показаното от ЕлиГ сборниче.
Ползвам и задачите давани на предходни състезания за 1 клас. В сайта на Алек ги има и можеш да си ги принтираш. Добър ориентир са какво правят най-напредналите деца.

 
Като имай предвид, че от повечето не  давам наред всяка задача. Не и губя времето с неща, които очевидно знае и със затворени очи да решава. Но такива, които и отнемат време за замисъл ги тренира. Идеята е че в момента до голяма част материала по математика е по скоро базов/основополагащ и напрактика с времето става като наизустен/автоматизиран. Материя която пресъздаваме без да мислим дори.

Нивото в нашето училище в момента е смятане на елементарни уравнения с неизвестни до 10. Някои деца знаят да смята с двуцифрени с преминаване, но не е търсено целенасочено от училището. Пишат повечето ръкописно, защото учителката им миналата година им ги въведе. Още нямат ясно понятие за препинателни знаци, но бяха правили накрая диктовки на 2-3 изречения. Това ти го казвам за да се ориентираш просто, защото не навсякъде нивото е такова, а и изобщо не е нужно.  

По български все още само използваме обичайни упражнителни тетрадки за ръкописни букви и доста книжки чете съобразени с нивото и (чете вече почти гладко). Има всякакви издания на тетрадките. Но съм взела и едни Диктовки за 1 клас на Просвета. Иначе в клас активно правят звукови модели и сричкуване. Което на моята дъщеря вече е скучно.



Като прочетох това първо се почувствах като супер незаинтересован родител  Crazy После преброих сборниците само по математика и въздъхнах облекчено, аз ако приложа това върху първокласничката, какво трябва да направя със седмокласника  newsm78
Осигурявам на детето си съвместно четене на интересни информативни книжки, които са забавни и на двете не, рисуване/драскане по книжки със забавни задачки, някои дори по-"бебешки", игри с батковците, категорично не всички образователни, време за общуване с тати и дори малко за простото зяпане в телевизора... С работа в училище от 8 до 16:30, пиано и плуване 2 пъти в седмицата не смятам, че трябва да се напъваме повече за дете на възраст под 7 год Simple Smile

Дъщеря ми ходи на балет два пъти седмично, на плуване два пъти седмично и на математика един път седмично. Освен всичко това и остава време да играе, рисува и твори разни нейни си неща от пластелин и хартия. Телевизия позволявам много селективно и предимно събота и неделя. До вчера прекарваше и поне час след училище в двора на блока ни.

Аз пък смятам, че всеки следва вътрешното си усещане за възможностите и полезното за неговото си дете и ви предлагам да НЕ обобщавате какво трябва или не трябва да правим с деца на възраст под 7 г. Моето за протокола е над 7 г. И работи толкова от миналата година. Във форума познавам задочно и деца, които са натоварени още повече. Родителите им са преценили, че могат да го направят и си заслужава постиженията.

Лита за нищо. На мен също са ми полезни подобни неща, които споделят съфорумки.

Последна редакция: ср, 05 окт 2016, 16:37 от Анонимен

# 753
  • София
  • Мнения: 4 022
Ние пък си дойдохме след празниците и бам право в инфекциозна болница със салмонела, както се оказа.
Сега сме си вече вкъщи, затрупани с домашни, които ще пише малко по малко докато излязат отрицателните проби. Изтървахме записването на част от извънкласните, които искаше и така те се редуцираха до разумната бройка, която аз исках. Седмичният престой в болнично заведение действа истински отрезвяващо и редуцира ежедневните злободневни нерви до нещо напълно незначително.

# 754
  • Мнения: X
Боже, къде я хванехте тази салмонела?

Седмичният престой в болнично заведение действа истински отрезвяващо и редуцира ежедневните злободневни нерви до нещо напълно незначително.

 Peace

# 755
  • София
  • Мнения: 9 558
Ние пък си дойдохме след празниците и бам право в инфекциозна болница със салмонела, както се оказа.


Леле Ели, ужас. Бързо да се възстановявате. А домашни се наваксват  Peace

# 756
  • София
  • Мнения: 5 247
лято!, зная, че говориш с детенцето, зная, че от ваша страна всичко е както трябва. Ако учителката го е нарочила това само ще усложни нещата. Наистина говорете с нея редовно и дръжте на себе си и защитавайте детето си. Той трябва да знае, че има опора във ваше лице, но и че той трябва да ви е опора за да можете да го защитавате. Със сигурност той е реагирал от някаква слабост, стрес, умора. Това учителите трябва да го разбират, но другото им е по-лесно. Не им се занимава с по-тънки и специални неща и гледат да нападат, плашат и прехвърлят отговорността.

# 757
  • на последния етаж
  • Мнения: 8 749
Bliss, напълно подкрепям казаното от теб!
И моята дъщеря ходи два пъти седмично на плуване, веднъж на пиано, веднъж на солфеж и два пъти на репетиция в хора, веднъж на френски. А иска и да ходи на рисуване. Телевизия вкъщи не гледаме. Играе всеки ден.
Много се старае в училище и с домашните, пише красиво, но по математика бърза и не внимава достатъчно.

# 758
  • Мнения: 1 404
Всеки ден се появява ново и ново помагало... Чудя се за какво са им на децата, освен някои да прибира едни пари, не виждам смисъл от тях.
По колко различни начини и с колко различни картинки може да се покаже, че 2+1=3?
 newsm78

Ние имаме сопол, но го третирам с физ, р-р, витамини, ехинацея, стандартните неща, за сега сме само на бистър сопол, но почти всички деца в класа точат въжета, няма как.

А това салмонелата, колко гадно нещо е.... срещали сме се, когато бях на 10,от тогава варя яйцата 15 минути и не ям никакви майонези и такива сосове.... Sick

# 759
  • Мнения: X
Всеки ден се появява ново и ново помагало... Чудя се за какво са им на децата, освен някои да прибира едни пари, не виждам смисъл от тях.
По колко различни начини и с колко различни картинки може да се покаже, че 2+1=3?
 newsm78


По много начини всъщност. Така, че упражнението да не стане досадно. Лятото пробвах сама да и пиша в тетрадка различните вариации на уравнение с неизвестно или така наречените празни квадратчета. Резултата беше отегчено дете. Вариантите с картинно представяне, верижки и т.н. използвани в различни книжки предизвикаха голям интерес и резултата беше липса на отегчението и научен материал. Но това си е моя практически опит. Вашият може да е друг и да спестите едни 3-4 лева.


Лита, бързането е често срещано явление. И ние сме така. Установила съм освен това, че губи концентрация след 30-40мин. и не се занимавам повече от това. За това време успяваме да реши 4-5 страници или да изпише 2-3 листа букви/ченгели. Последното не е от любимите неща.

# 760
  • Мнения: 1 404
Моят заяви, че му писнало да пише едно и също. Simple Smile Ние, ако чакаме някъде или пътуваме, му пиша задачи в тефтера си и ги решава с интерес. Всяко дете е различно. Но ние само по математика имаме 3 помагала в училище, освен учебника.

# 761
  • Мнения: X
Моят заяви, че му писнало да пише едно и също. Simple Smile Ние, ако чакаме някъде или пътуваме, му пиша задачи в тефтера си и ги решава с интерес. Всяко дете е различно. Но ние само по математика имаме 3 помагала в училище, освен учебника.

И моята заяви също. И решава с интерес само тези от книжките. Написаните са и скучни защото са едни и същи. 😀 Ние имаме 5 помагала само по математика. С българския им изгубих бройката.

Разбира се, че всяко дете е различно. Затова и както се видя, се противя на обобщаването.

# 762
  • София
  • Мнения: 5 247
Всеки ден се появява ново и ново помагало... Чудя се за какво са им на децата, освен някои да прибира едни пари, не виждам смисъл от тях.
По колко различни начини и с колко различни картинки може да се покаже, че 2+1=3?
 newsm78

Ние имаме сопол, но го третирам с физ, р-р, витамини, ехинацея, стандартните неща, за сега сме само на бистър сопол, но почти всички деца в класа точат въжета, няма как.


Същото мнение имам и аз за поредните помагала.
Това със сополите ме гипсира тотално, защото водят до куп усложнения. Изпатили сме си и ако сега отново ни връхлети ми идва да се метна от някъде. Как се ходи така на даскало, не зная?!?!
Стават астми, серозни отити и синузити хронифицирано....

# 763
  • София
  • Мнения: 5 247
Bliss, напълно подкрепям казаното от теб!
И моята дъщеря ходи два пъти седмично на плуване, веднъж на пиано, веднъж на солфеж и два пъти на репетиция в хора, веднъж на френски. А иска и да ходи на рисуване. Телевизия вкъщи не гледаме. Играе всеки ден.
Много се старае в училище и с домашните, пише красиво, но по математика бърза и не внимава достатъчно.
Не се ли изморява детенцето? Как му понася толкова интензивна прорама?
 
Ние ходим на пиано, на тенис ходихме лятото. Играем задължително поне час в парка. Сега още не смея да добавям още извънкласни  ангажименти докато не се убедя, че сме се адаптирали напълно към школото.

# 764
  • на последния етаж
  • Мнения: 8 749
Тя е с подобна програма от 4-5 годишна. Започна да пее от 4, плуване и френски - от 5. Тази година вече и пиано и солфеж. Не се изморява, просто е неуморна - както казах, обича много да рисува и иска да ходи и на рисуване. Физически обаче вече не остава време.

Общи условия

Активация на акаунт