Принципно ние сме в училище с поредицата "Искам да знам" на изд. Слово. Купих и съм доволна и от "С Мечо и Медунка уча и се забавлявам" на изд. Кронос. Него го използвам за работа в къщи и затвърждаване на материала след училище за да не стане досадно с едни и същи задачи (като визия и поднасяне).
Също и от "Задачи по математика за 1 клас. Упражнения и домашни работи" на Просвета.
Има едни сборници със задачи. Тях използвам едва след като видя, че няма замисляне по материята. Мисля, че са добра практика:
1. Сборник задачи по математика за 1 клас за ЗИП И СИП на изд. Просвета
2.Сборник задачи по математика за 1 клас, авт. Ангелина Манова и Люба Чилингирова, пак на Просвета
3. Математика за първолаци на изд. Калоянов
4.Тестови задачи по математика за 1 клас на Булвест 2000, но нивото е малко нисичко според мен за дъщеря ми.
5.Задачи по математика за бързоуспяващи ученици за 1 клас.
6. И показаното от ЕлиГ сборниче.
Ползвам и задачите давани на предходни състезания за 1 клас. В сайта на Алек ги има и можеш да си ги принтираш. Добър ориентир са какво правят най-напредналите деца.
Като имай предвид, че от повечето не давам наред всяка задача. Не и губя времето с неща, които очевидно знае и със затворени очи да решава. Но такива, които и отнемат време за замисъл ги тренира. Идеята е че в момента до голяма част материала по математика е по скоро базов/основополагащ и напрактика с времето става като наизустен/автоматизиран. Материя която пресъздаваме без да мислим дори.
Нивото в нашето училище в момента е смятане на елементарни уравнения с неизвестни до 10. Някои деца знаят да смята с двуцифрени с преминаване, но не е търсено целенасочено от училището. Пишат повечето ръкописно, защото учителката им миналата година им ги въведе. Още нямат ясно понятие за препинателни знаци, но бяха правили накрая диктовки на 2-3 изречения. Това ти го казвам за да се ориентираш просто, защото не навсякъде нивото е такова, а и изобщо не е нужно.
По български все още само използваме обичайни упражнителни тетрадки за ръкописни букви и доста книжки чете съобразени с нивото и (чете вече почти гладко). Има всякакви издания на тетрадките. Но съм взела и едни Диктовки за 1 клас на Просвета. Иначе в клас активно правят звукови модели и сричкуване. Което на моята дъщеря вече е скучно.
Осигурявам на детето си съвместно четене на интересни информативни книжки, които са забавни и на двете не, рисуване/драскане по книжки със забавни задачки, някои дори по-"бебешки", игри с батковците, категорично не всички образователни, време за общуване с тати и дори малко за простото зяпане в телевизора... С работа в училище от 8 до 16:30, пиано и плуване 2 пъти в седмицата не смятам, че трябва да се напъваме повече за дете на възраст под 7 год