Не ми се получава с шофирането

  • 53 143
  • 224
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 109
Понеже бях при двама инструктори и ме учиха различно.Преди завой в градски условия намалям със спирачка, за да мога да сваля на по ниска предавка, но в никакъв случай много по рано, защото убивам скоростта на този който е зад мен. По време на завой държа съединителя натиснат до долу и леко със спирачка, за да не се изсили колата и когато го взема вече съм си превключила на втора и отпускам тогава Съединителя. Чудех се дали е правилен начин това

# 211
  • Мнения: 3 658
Понеже бях при двама инструктори и ме учиха различно.Преди завой в градски условия намалям със спирачка, за да мога да сваля на по ниска предавка, но в никакъв случай много по рано, защото убивам скоростта на този който е зад мен. По време на завой държа съединителя натиснат до долу и леко със спирачка, за да не се изсили колата и когато го взема вече съм си превключила на втора и отпускам тогава Съединителя. Чудех се дали е правилен начин това
Ами не е правилно. Преди кръстовището намаляш скоростта, включваш на втора, пускаш съединителя и преместваш десния крак на педала на газта, не е задължително да го натискаш, но така можеш да реагираш при нужда. Иначе на втора с натиснат съединител и крак на спирачката колата не спира ли? Това ако говорим за завой на кръстовище, ако завоя си е само завой, тогава си караш както по прав път, ако е остър завоя, може малко да намалиш. Това е.
 Извинявам се, ако съм те засегнал или обидил, но този маниер го прихванах от този сайт Simple Smile

# 212
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 004
В завоя без крак на съединителя! Зависи от завоя и самата улица - на първа или втора. На този отзад, ако той не може да се престрои така или иначе ще му убиеш скоростта малко или много. Гледаш си лентата, превключваш и се изнасяш! Това е!

# 213
  • Мнения: 104
Понеже бях при двама инструктори и ме учиха различно.Преди завой в градски условия намалям със спирачка, за да мога да сваля на по ниска предавка, но в никакъв случай много по рано, защото убивам скоростта на този който е зад мен. По време на завой държа съединителя натиснат до долу и леко със спирачка, за да не се изсили колата и когато го взема вече съм си превключила на втора и отпускам тогава Съединителя. Чудех се дали е правилен начин това
Силно съжалих, че прочетох предни коментари, също и, че те ми повлияха емоционално. Аз не желая  да споря със светила на шофирането, както са някои тук, които са се научили да карат още на курсовете. Аз карам от 8 г, и все още не мога да карам. Е, знам какво е сцепление  и как работи то, как се завива, кога се спира, как и кога се ползва съединителя, но все още си мисля, че стъпя ли на писта, ще съм пълна трагедия.
Надежда, вие сте изцяло объркана в шофирането. Не целя да ви обидя или засегна. Но като цяло сте като доста от прясно взелите книжка.
След като всички ви демотивирахме да шофирате, време е и да кажем нещо полезно. Лично аз не разбрах какво правите със спирачката и със съединителя. Описаната от вас ситуация, освен, че ще доведе до убийството на определени компоненти на задвижването на автомобила, така и до ПТП с вас. Единствената роля на съединителя е да го отпуснете  не особено бързо при тръгване, а при местене  на скорости- да го натискате и отпускате бързо. Всяко друго действие е опасно за самата вас и околните, особено в моменти с ниско сцепление. Важно е да преместите на нужната предавка преди да влезете в завоя, както вече разбрахме на отпуснат съединител. Така си гарантирате по-предвидимо поведение на автомобила.
Боравенето ви със спирачката си остана мистерия за мен.
В дигитален свят сме, затова ще дам някое-друго видео. Да, показват техники за писта, но и там хората търсят максимално сцепление и предвидимо поведение на автомобила.
https://www.youtube.com/watch?v=vTwnsWdxZ3M&list=PL8wvcc8NSI … c4YWV&index=3

Последна редакция: пн, 06 май 2019, 11:46 от bitmad

# 214
  • Мнения: 3 044
Ех...От онзи ден си имам кола аз, взех си кормуването на 17сти Април. Карам всеки ден (все още с придружител) и изведнъж се оказа, че много неща от това, на което ме е учил инструкторът, ми не са ок, не са приложими и тн. Пример - 31 часа той ме кара да седя на 1ва на светофари, държейки съединител + спирачка, което ми бе обяснено онзи ден, че е идиотщина..
За завои аз знам, че никви спирачки и съединители в завоя. Намалява се преди завоя, било то по-ниска предавка или обиране  на скоростта само със спирачка, пускаш педалите, влизаш в завоя и на излизане - даваш газ..
На курсовете те учат само как да паркираш перпендикулярно, от 90 градуса и евентуалноуспоредно, ама на доста широко място..Отново неприложимо в реалния живот..Уви.

# 215
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 004
Мдаа, прецакваш съединителя така на светофар! Моят ме учеше да изключвам от скорост. Друг начин е да си вземете автоматик и там няма да мислите за завои и светофари Grinning

# 216
  • САЩ
  • Мнения: 666
Защо би стояла на първа на светофара? Rolling Eyes
Някои инструктури, за да си улеснят собствения живот, явно им харесва да създават грешни навици...

Изключваш от скорост на светофар. Пускаш съединителя и държиш спирачка.  Като светне жълто, тогава съединител и включваш на първа. На зелено тръгваш.


Както си нов шофьор и нямаш реакции още, какво става, ако се разсееш и си на първа, и отпуснеш съединителя? Ако пред теб има коли, ок, ще се треснеш в бронята на предния, ама ако си първа кола и пред теб са пешеходци?

Другото любимо ми е, когато инструктурите учат курсистите да карат по инерция и да изключват от скорост в движение, че да спират по инерция на светофарите...

# 217
  • Бургас
  • Мнения: 1 258
AdoraBelle това с първата скорост на светофар инструктора ми е казвал, че го правят с цел, новите шофьори, които още не са свикнали да не забравят да превключат и да изгаснат или ако остават под 10 секунди.

# 218
  • Мнения: 15 356
Elichka,това не са ме учили мен,най-лесно ще ти е да изключиш от скорост,ако си първа кола ,като ти останат 5 сек включваш първа и си потегляш,ако си втора или трета този пред теб като потегля тръгваш и ти.Ще си прецакаш съединителя.

# 219
  • Варна
  • Мнения: 1 528
И аз съм от младите шофьори. Лепнах си на колата стикер за такъв. Не че върши някаква работа, но все се надявам, че ще има толерантни да не ми свирят ако не съм се изтреляла на зеленото. Или пък да ме пуснат като трябва да се престроявам....

Иначе мен си ме учиха да си изключвам от скорост по светофарите и като останат 5сек да включва на първа, за да потегля спокойно на зелено.
За завоите ме учиха на втора да ги взимам. Макар че колата, която имам сега ми позволява и с по-ниска скорост да стоя на 3-та. Зависи от колата и дали е натоварена.

Иначе и мен ме е страх още да карам сама. Затова и през седмицата не карам- само събота и неделя с придружител, някак си ми вдъхва спокойствие, че има още един чифт очи. Голям проблем наистина е успоредното паркиране и за мен. Почти не го упражнявахме. Ще трябва да намеря по-спокоен паркин и някоя сутрин в почивните дни да го упражнявам.
Но наистина каране му е цаката. Май почти всички сме минали през тези моменти Simple Smile

# 220
  • Мнения: 3 044
Аз продължавам да се мъча с успоредното също, но нещо не ми остава време да го упражнявам,но за сметка на това навъртях 400км градско и 300 извънградско. Започнах да ходя сама на работа с колата, прекосих няколко пъти града сама, а вечер карам с приятеля ми, не че той помага, защото той е с книжка от По-скоро от мен, ама си го мъкна насам натам. Посвикнах на колата, посвикнах и на колко оборота да сменям скоростите, няма нищо общо с квот ме караха да правя на курсовете хаха

# 221
  • САЩ
  • Мнения: 666
За успоредно - предполагам, най-големия проблем за всички е, че не се ориентират кога колата е 45 градуса наклон спрямо бордюра.

Когато аз се учех ми помогнаха няколко трика страшно много:

 Първо, изллязох и визуално видях къде е средата на колата ми, т.е. коя е "точката", която трябва да изравня със задната броня на предния автомобил, преди да почна да въртя.

Второ, когато започнеш да въртиш (ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е огледалата да са ти правилно нагласени... то си е задължително по принцип де Grinning Grinning ) гледай в страничното огледало: на задния автомобил номерът ще е по средата в огледалото, ще го виждаш изцяло, на повечето автомобили се виждат фаровете.
Ако си заходила правилно, предния десен фар ще е на една линия със стоповете на предния автомобил. Та това е, не е голяма философия. Просто много хора разчитат, че ще си създадат някакъв странен, несъществуващ инстинкт кога да почнат и спират да въртят, няма такова нещо.

А, и разбира се, преди да се изравниш с предния и да започнеш, изравни се и с мястото да видиш ще ти се събере ли колата в него Grinning Grinning Grinning


AdoraBelle това с първата скорост на светофар инструктора ми е казвал, че го правят с цел, новите шофьори, които още не са свикнали да не забравят да превключат и да изгаснат или ако остават под 10 секунди.

Ясно ми е, щото отзад ще се разсвиркат колите и ще препсуват инструктора, ей това ме дразни точно. Щото да, неприятно е някой пред теб да не тръгва на зелено, ама да рискуваш да изпуснеш съединителя е много по-опасна ситуация по мое мнение, а на мен това ми се е случвало (да го отпусна без да се усетя) като млад шофьор, нямаше последици, но може и да има и то много неприятни. Докато това да изнервиш някой зад теб... след 5 минути ще го е забравил, пък ти ще свикнеш с малко каране да тръгваш овреме и всички ще са доволни накрая.

Последна редакция: ср, 05 юни 2019, 19:43 от AdoraBelle

# 222
  • Мнения: 3 732
А как правилно се настройват огледалата? Подозирам, че и моите не са както трябва.

# 223
  • Мнения: 104
https://www.youtube.com/watch?v=yG-Czi0M_gc

Тук може да има нещо интересно по въпроса с огледалата.

# 224
  • САЩ
  • Мнения: 666
Най-общо казано: ако погледнеш в огледалото и видиш половината си автомобил в него, не е правилно Simple Smile Обещавам, че задницата на колата никъде няма да иде, няма нужда да я следите в огледалото Simple Smile  Същото се отнася и ако погледнеш и цялото огледало е асфалта... и той никъде няма да иде, пък и да иде, огледалото няма да помогне Simple Smile

Аз си ги мърдам навън, така че да започват откъдето свършва моя автомобил и нагоре, така че да започват от настилката/бордюра зад колата, или една идея по-нагоре, но достатъчно надолу, че да мога да виждам бордюри. Тук малко зависи колко ти е голямо огледалото, защото трябва да виждаш коли / мотоциклети в него на пътя , бордюра отзад е с вторична важност, ама е добре да го има.

Правилото е, че докато караш и някой те изпреварва, трябва да виждаш колата през цялото време, докато изпреварва, в огледалото, а в момента, в който изчезне от огледалото, трябва да я виждаш през прозореца до теб, т.к. да нямаш мъртва точка.

Общи условия

Активация на акаунт