СЕДМИцата преди първо КЛАСиране - 10 - Успех!/20.06 - 26.06.2016 г./

  • 76 989
  • 599
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 3 328
Завиждам на тези деца, чиято учителка по математика е вложила толкова упорство и труд, за да ги преведе успешно през седми клас... При нас за три години се смениха три учителки - първата ги стягаше много и даваше големи домашни, и вероятно щеше да им се отрази добре работата с нея, но след 5-ти клас напусна училището. Пое ги учителка, която, като й казахме на родителска среща, че сме купили на децата си сборника на Коала /така беше посъветвала предишната/, заяви, че тя от сборници задачи няма да решава, ако ние искаме - да им даваме... В седми клас се отървахме от това "чудо" и имахме някаква надежда преподаването да се подобри, защото ги пое учителка-съавтор на сборник. Уви - на родителската среща обясни, че консултации ще дава само на задачите от клас, от учебника, и този подход продължи до края - контролни и класни се даваха върху задачи от учебника или сходни с тях като трудност. Ако с детето ми, което подчертано не е математик, не беше работил добър и търпелив учител, резултатът щеше да бъде плачевен. Като свой пропуск отчитам факта, че не успях да наложа всеки ден да се решават по 20-тина задачи, примерно. Седмокласничката почна с това темпо, но после рече, че й идва свръх и постепенно спря да решава системно и по много. А това е начинът, за себе си съм убедена.
Сборниците, които ползвахме - Коала, Архимед, Педагог 6, Регалия.

# 571
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Имаха два сборника за училище - Коала и Веди тестовете.  Тестовете се решаваха за добавка към домашно и за ваканциите. Отдено получаваха задачи от друг сборник, но не знам кой. Напълно достатъчни се оказа за изпита. За Пиза няколко години имаха Полезната математика. Тя също май е напълно достатъчна. Не съм следила кога какво е решавано за да знам дали не е имало и добавки към нея, но има ясни теми, което е плюс за мен. По-назад някой беше писал за маркиране на задачи във сборник. Според мен ако трябва някой да избира задачите на детето, сборникът не е добър. То трябва да може да започне леките, да пропусне от тях ако трябва, да отиде на трудните и да пребори и тях.

# 572
  • Мнения: 340
Да питам майките от Бургас.  В езиковите гимназии втория език от първата или от втората година започва да се учи? Благодаря!

# 573
  • София
  • Мнения: 18 031
От втората, Иринка, т.е от 9 клас. И няма разлика дали става дума за Бургас, София, Варна или другаде...

# 574
  • Мнения: 340
От втората, Иринка, т.е от 9 клас. И няма разлика дали става дума за Бургас, София, Варна или другаде...
Благодаря ти много! Hug

# 575
  • София
  • Мнения: 18 031
Имаха два сборника за училище - Коала и Веди тестовете.  Тестовете се решаваха за добавка към домашно и за ваканциите. Отдено получаваха задачи от друг сборник, но не знам кой. Напълно достатъчни се оказа за изпита. За Пиза няколко години имаха Полезната математика. Тя също май е напълно достатъчна. Не съм следила кога какво е решавано за да знам дали не е имало и добавки към нея, но има ясни теми, което е плюс за мен. По-назад някой беше писал за маркиране на задачи във сборник. Според мен ако трябва някой да избира задачите на детето, сборникът не е добър. То трябва да може да започне леките, да пропусне от тях ако трябва, да отиде на трудните и да пребори и тях.


Правейки това, което описваш,детето маркира само кои да реши. Точно за това ставаше въпрос - като се види, че следват поредица еднотипни, да се прескочат и да се стигне до друг вид.

# 576
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, точно това имах предвид - само. Обаче не заради еднотипност непременно. Може да е защото първите 5 лесни са песен и иска да отиде веднага трудните.
 
Но по-назад беше писано, че възрастен може да маркира кои задачи да се пропуснат и кои не заради еднотипност. Ако трябва  трети човек - не ученика и не учителят, сборникът не струва като помагало, а само като източник на задачи.

Ето го:
.... са прекалено много еднотипните задачи.....

Има го това маркираното, наистина. Но да кажем, че учител/разбиращ родител може да направи  предврителна отметка кои да се решават и да избегне излишното повтаряне. .

# 577
  • у дома
  • Мнения: 7 141
Да, точно това имах предвид - само. Обаче не заради еднотипност непременно. Може да е защото първите 5 лесни са песен и иска да отиде веднага трудните.
 
Но по-назад беше писано, че възрастен може да маркира кои задачи да се пропуснат и кои не заради еднотипност. Ако трябва  трети човек - не ученика и не учителят, сборникът не струва като помагало, а само като източник на задачи.



Да ти кажа честно се налага да го прави трети човек,когато учителя не си дава труд да го направи...

# 578
  • София
  • Мнения: 18 031
За мен лично и преди писах - проблемът е в неразделянето на уроците в сборника на Архимед. Другото упражнение с подбор на задачи, дали от учител, разбиращ родител или от самото дете, е факт за всеки един сборник с мноооого задачи, включително и за Коала. Еднотипността, дали в по-малка или в по-голяма степен, я има навсякъде и се налага прескачане и подбор на задачи. Този момент липсва или е по-неосезаем в помагала на раззни школи, защото те са разработени на друг принцип. Обхванати са за работа по време на занятието определен брой задачи, различни като тип, за да се разгледа възможно най- нашироко темата, а после отново следва набор от задачи за домашно без много повторения като вид. Но броят задачи в една такава разгледана тема е несравним с този в  помагала като тези на Архимед, Коала и сие... Вижадала съм такива свитъци на Регалия, на Образователни технологии, на Софроний, направени са така, че  детето да кара поред, понеже подборът е предварително направен.

Последна редакция: нд, 26 юни 2016, 18:13 от пенсионирана русалка

# 579
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не се съмнявам, че се налага заместване на учители, Светлаем. За съжаление.

Ставаше дума, че като има теми и по-малък брой задачи, детето може да избира надеждно и само.
А има и учители, чийто подбор е по 100 задачи от вид. По-добре без такъв подбор.

# 580
  • Мнения: 17
Успех на всички чакащи родители , явно утре ще е деня на истината, нека децата ни влязат в желаните от тях паралелки.

# 581
  • Мнения: 340
Успех и от мен! Мисля, че на всички децата ни ще бъдат приети в училището, което искат най-много!  Hug

# 582
  • Мнения: 2 708
Аз пък, нали следя темата за мое близко детенце, та от оня ден, след BREXIT-а се моля, да не вземе да стане чудо, и да падне бала за английските гимназии, а пък да се вдигне за френската hahaha и се ядосвам, че писахме английската преди френската, луда работа  Joy
Ми то вече има майки, които питат в немската тема, за университетите в Германия, за информация за програми на английски в Германия и аз взех да се плаша  Joy
До къде ни докара политиката ooooh!

# 583
  • София
  • Мнения: 1 228
 Laughing Не виждам скоро как английският ще бъде изместен от френски или немски Simple Smile Все пак език се учи не основно заради потенциална емиграция в съответната страна (предполагам). Говоря за информационни ресурси и средство за общуване с цял свят, не само с Великобритания.

# 584
  • Мнения: 113
Нали се чу, че и французите вървят към референдум, така че...... GrinningВ крайна сметка, каквото стане утре, здраве да е!Успех!

Общи условия

Активация на акаунт