СЕДМИ клас - 9 - Успех!/13.06.-19.06.2016 г./

  • 79 113
  • 660
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 18 025
Тинкърбел, нещата в 7 клас изглеждат по един начин, в 12 по малко по- друг. ДЗИ няма като НВО състезателен елемент и ако беше само за едната чест отличното справяне, много хора не биха предприели стъпката с курсове/уроци. И често не го правят, ако дипломата или съответната оценка няма да им трябва.   Но когато даден английски университет ти изпрати оферта с конкретно изискване за оценка на ДЗИ и общ успех, нещата се променят. Peace Много  ученици виждат в матурата и опция за покачване на успеха. И честно казано, не зная защо визираш държавното образование само. В частното проблемът е също налице. Защо ги делиш? Доводите на децата от ЧУ за такъв избор са същите. Въобще този модел е характерен преди всичко за избралите да следват навън, без значение дали са в ДУ или ЧУ, не мисля, че е повсеместен. И тъй като от училища като в първата десятка на ДЗИ  излизат преобладаващо зрелостници с подобна ориентация, там е и най-застъпена  схемата с курсове..  А дали школите са в сивата икономика, не се наемам да твърдя.

Последна редакция: нд, 19 юни 2016, 13:59 от пенсионирана русалка

# 646
  • София
  • Мнения: 5 011
Според мен часовете по програма в училище не са достатъчни, необходимо е децата да отделят поне още 2-3 учебни часа по предмет на седмица за упражняване и надграждане. Много родители искат това да става  под ръководството на учител, за да се откриват грешки, да има поверка и контрол, да се дават насоки и препоръки. От класа на сина ми децата ще ходят на школи по БЕЛ, не на частни уроци. Сега, дали школи като Веди, Софроний и Междучасие са в сивата икономика, не знам. Същевременно на школи по математика няма да ходят, точно защото в училище имат достатъчно часове по предмета.

# 647
  • Мнения: 542
Много родители искат това да става  под ръководството на учител, за да се откриват грешки, да има поверка и контрол, да се дават насоки и препоръки.

Всичко това би трябвало да се случва в часовете по БЕЛ в училище. Поне в "нашето" училище беше така (5-7 клас).

# 648
  • София
  • Мнения: 5 011
Много родители искат това да става  под ръководството на учител, за да се откриват грешки, да има поверка и контрол, да се дават насоки и препоръки.

Всичко това би трябвало да се случва в часовете по БЕЛ в училище. Поне в "нашето" училище беше така (5-7 клас).

Аз лично намирам разлика в подготовката, когато часовете по математика в училище са 9 и това ме кара да мисля, че два часа допълнителни по БЕЛ няма да са излишни. Просто няма как това да стане в училище. Никога не съм съжалявала за допълнително обучение.

# 649
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
В седми клас има страх, презастраховане и престиж - в различни отношения.
За най-желаните паралелки борбата е тежка. И в този смисъл презастраховането може би е нормално.
В момента обаче много деца с бал над 35 не са сигурни, че той им стига. Или по навик се съмняват. Не знам кое от двете е, но се радвам, че след седмица ще си отдъхнат.

ПП Наблюденията ми върху резултатите на няколко деца е, че около 3 десети разлика може да има след курс средно. Не е малко. Не е и много от друга гледна точка.

# 650
  • София
  • Мнения: 2 162
+1 и аз не разбирам каква е тази драма ходи ли се/не се ли ходи на допълнителни уроци в дадено училище......
Българското държавно образование все още е безплатно. Тук не говорим за специализиран изпит, а за такъв по МОН програмата, който е общ за всички. Разбирам, ако кандидатстваш архитектура, или медицина, да ходиш на уроци, но за ДЗИ? Отделно че частните уроци са масово в сивата страна на икономиката. Ако искате, поддържайте тази сива икономика, аз не искам. Всеки си прави избор, не анализирам конкретно Х и У за техния, нямаше изобщо да пиша, ако не беше иронизирането за "драмата", защото на глобално ниво драма има, пък че някои не я разбират или не искат....

Ами безплатното държавно образование е такова, каквото е. От как се помня, когато се кандидатства някъде - особено за ВУЗ, не се разчита само на подготовката в училище, без значение дали става въпрос за изпит по рисуване или изпит по български, математика, история и прочие. И, да драма с образованието има и тя наистина е на глобално, а не само на местно ниво. Но това е друга тема.
След като матурите са важни за дипломата, а от там и за продължаване на следването на определено място, разбираемо е, че хората искат да положат макс усилия за доброто си представяне. Ако изобщо може да става въпрос за иронизиране в случая, то това е заради използването на именно този критерий - ходене/неходене на уроци, за да се правят генерални обобщения за качеството на дадено училище и преподаването в него, както и справянето на възпитаниците му.

# 651
  • Мнения: 179


Емилио,

Чл. 12. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 3, ал. 3, те се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от приемните изпити, а в случай, че приемният изпит е един – по оценката от този изпит.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, а в случай, че балообразуващият учебен предмет е един – по оценката от този учебен предмет.
(3) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка с точност до 0,01 от оценките от учебните предмети български език и литература, първи чужд език, математика, история, география, биология, физика и химия от удостоверението за завършен VII клас или от свидетелството за завършено основно образование.
(4) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием.
     bouquetБлагодаря, Русалке!

# 652
  • Мнения: 18
Искам да попитам ако някой знае за вадене на лична карта на детето и двамата родители ли трябва да присъстват,тъйкато аз съм разведена

# 653
  • Мнения: 411
Цитат
  - непълнолетни (от 14 г. до 18 г.) и на поставени под запрещение лица - подава се лично и в присъствие на родител, настойник или попечител, който полага подпис в заявлението. Личната карта се получава от родител, настойник или попечител, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно или от лице, чиито данни са посочени от родител, настойник или попечител пред длъжностното лице в заявлението при подаването му;

Пише само за 1 родител, цитатът е от тук.

# 654
  • Мнения: 118
Искам да попитам ако някой знае за вадене на лична карта на детето и двамата родители ли трябва да присъстват,тъйкато аз съм разведена

Единият родител е достатъчен. За задграничен паспорт, обаче, трябва ими двамата родители, или пълномощно от бащата.

# 655
  • Мнения: 340
Не трябва ли да се пуска нова тема вече Grinning

# 656
  • Мнения: 4 204
Утре сутринта!

# 657
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не, седмична е.

Подписите в училището ли се полагат? За заявлението.

# 658
  • Мнения: 4 204
Не, седмична е.

Подписите в училището ли се полагат? За заявлението.
Не.

# 659
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Мерси!

Общи условия

Активация на акаунт