Национални туристически обекти - 5-та тема

• Мнения: X
Само да кажа - хванете пътя  от Монтана за Чипровци, този през селата, не през Димово ( за Белоградчик). Няма никакъв  трафик, пътят не е лош и е много живописен, особено около селата  Долни Лом, Фалковец  и Боровица.

Момичета,  Hug bouquet,
знаех си, че ще ме ориентирате.
Във Видин нощувките ще са две, че имаме някакви далечни роднини, с които ще се виждаме.
Няма да ходим по екопътеки, не знам дали времето ще е подходящо, а и няма да носим туристическо оборудване.
За  "Венеца" обаче, добре ме подсетихте, бях я забравила.
Тази пролет стигаме до Монтана. Друг път ще е всичко на дясно от Берковица и връх Ком, вкл. Леденика и Враца.
Природонаучният музей ще проверя, ще ни е интересен.
Дели и аз избрах този маршрут вчера и спретнах бърза организация.
За пещера Венеца прочетох че се влиза на групи и днес ще звънма да видя как е.
Във Видин не открих къде да спим та избрах Белоградчик. И аз все още се чудя за Радецки....ще го мислим май на мяато него.

Момичета,  Hug bouquet,
знаех си, че ще ме ориентирате.
За  "Венеца" обаче, добре ме подсетихте, бях я забравила.
Природонаучният музей ще проверя, ще ни е интересен.
Дели и аз избрах този маршрут вчера и спретнах бърза организация.
За пещера Венеца прочетох че се влиза на групи и днес ще звънма да видя как е.

Ние сме се качвали на "Радецки" като беше на ремонт при нас в Русе. В събота ще минем само през паметника на Христо ботев и четата. Резервирах две нощувки в х-л Вида Чар във Видин. Имаше оферта в Грабо, но аз се обадих на рецепцията и резервирах директно. След това ще спим в един комплекс в с. Белимел. От Белимел ще идем на Чипровския манастир и пасле отново от Белимел към Лопушанския.Т.е. ще пътуваме в обратен ред - от Белоградчик към Монтана.
За "Венеца" все още се чудя къде да го включа.
Ще помоля който придобие повече инфо за "Венеца" да сподели.

Здравейте, ние този уикенд ще посетим Сандански. В събота първо отиваме в Мелник.
От къде можем да вземем печати? Не сме много сериозни, но взимаме идеи за разходки от книжката Smile

• Мнения: X

Сандански - от музея, в центъра на града.
Мелник - Кордопуловата къща
Роженски манастир - в църквата на манастира има един чичко, който удря печата.

Благодаря!

Нещо друго, което да е наоколо. За 2 нощувки ще сме.

Черни Осъм,Орешак и Ловеч, ако не сте ходили.

Нещо друго, което да е наоколо. За 2 нощувки ще сме.

Черни Осъм,Орешак и Ловеч, ако не сте ходили.
+ Троянския манастир

Утре рано сутринта тръгваме към източните Родопи и спонтанно решихме да спрем в Хасково. Не сме запознати с града и нямаме време да разучаваме. Моля за примерен маршрут, като оставим колата възможно най-централно заради децата. Препоръчайте какво да посетим...

В Хасково е най-високата статуя на Света Богородица в света. От мястото се открива и чудна гледка към града.

Момичета, идвам да отчета северозапада.
1. Козлодуй
Много ми хареса парка, в който е паметника на Ботевите четници. Има музей с възрастен екскурзовод, който обяснява както сме го учили ние в училище едно време, а не както сега (с присъствието и другите дивотии). Достъпът до музея е свободен. В парка има много беседки, барбекюта, места за игра на децата. Ние си направихме един хубав пикник за обяд там. Чисто, поддържано, свежо...
Печат и марка имахме от преди.
2. Видин
Баба Вида е невероятно добре запазена средновековна крепост. Най-запазената, която сме виждали до сега. Речната алея/градина на Видин е хубава, чиста, поддържана. Имаше доста деца с велосипеди, майки с колички. Зелено и свежо е. Взехме си печат и марка.
Историческия музей е разположен в много интересна сграда - стария конак, разделен е на две части. Много любезна млада служителка ни изнесе кратка беседа, въпреки че не бяхме платили за такава. Беше единствената служителка в неделя, но ни отдели наистина достатъчно време.
Кръстата казарма беше затворена, разгледахме само отвън.
Срещу Баба Вида в парка има стар турски склад, който е реновиран и направен на епиграфски музей. Препоръчвам го.
3. Магурата
Тук няма какво да обяснявам. В понеделник екскурзоводите не работели и ни пуснаха сами с една карта. Бях доста притеснена на входа, но се оказа напълно безпочвено. Пещерата е изключително добре социализирана - каменна пътека широка колкото олея, навсякъде добро осветление и парапети. Жената на входа ни обясни по картата основните неща. Върнахме се от изхода до входа пеша по асфалтовия път покрай Рабишкото изеро. То пък е невероятно красиво - без да се влива или отича нищо.
Взехме печат и марка.
4. Белоградчик
Самото градче не ми хареса. Много тесни улички с много паркирали коли и невъзможност за маневриране. Едвам се качихме до портата на крепостта, като се наложи GPS-а да преизчислява много пъти маршрута заобикаляйки невъзможните за преминаване места. Обаче скалите и крепостта си заслужаваха усилието. Качихме се до върха и много ни хареса. Природо-научния музей имаше ден с безплатен вход и ни поканиха да го посетим. Все още сбирката не е голяма, но си личи, че е събирана с мерак. Взехме печат и марка.
Историческият музей също ни хареса. Съвсем младичка екскурзоводка ни разказа много увлекателно за историята на района и експонатите. Успя да заинтригува дори вечно намусените тинейджъри. Работното време не отговаря на посоченото в интернет.
5. Пещера Венеца
На входа бях на косъм да се откажа да вляза с няколко секундна клаустрофобска атака.
С нас имаше детска група, много шумна, невъздържана и леко хаотична. Споделих с госпожата им, че Венеца не е добър избор за ученици от начален етап. Тя пък взе да им разправя, че въпреки, че родителите им не били първоначално съгласни да пътуват из "северозападнала България" (буквално така го каза) все пак, ето, има интересни неща, които могат да се видят. Децата искаха да си отчупят от сталактитите. Екскурзоводката накрая беше доста изнервена, но успя да запази спокойствие, за което я поздравих. Самата пещера е невероятна, най-красивата от всички, в които съм влизала. По проект са изградени скелетата и осветлението, което си сменя цвета през няколко секунди. Преходите от зала в зала са доста трудни и стряскащи. На входа пише, че пещерата не е подходяща за пълни хора, а аз допълвам - и за такива с клаустрофобия.
6. Чипровци
Същата история като Белоградчик.
Музеят е хубав, екскурзоводът беше много компетентен и вежлив. Отговори на доста наши въпроси. Взехме си печати, макар че в нашите книжки обекта не е вписан.
Чипровският манастир е много автентичен. Един много отзивчив човек ни отвори църквата и костницата и ни обясни доста неща за миналото на манастира. Преди 2-3 год. е реновиран, а резбования иконостас в църквата е невероятен.
7. Лопушански манастир
Даже не знаех за съществуването му докато една мастна жителка не ни го препоръча за посещение.
На нас пък не ни хареса. Много модерен, много "напудрен". Инъче на входа имаше две големи табели със забрани и напътствия как да се държим в района на манастира. Това хубаво, аз адмирирам да има ясни правила. Обаче навсякъде е забранено да се влиза, навсякъде едни звънци. Като звъннеш и притичва една женица, която е човекът-оркестър - продава в църковния магазин, отваря църквата и се мъчи хем да спази канона, хем забраните. Нямаше други посетители, та ни изпрати до входа. Каза, че е чест за тях, че сме ги посетили, а аз по-скоро останах с впечатление, че иска да е сигурна, че сме си тръгнали. Да не би случайно да пожелаем да разгледаме или да влезем някъде. Негостоприемно място е и се чувствах нежелана.

Извинете ме за дългия пост, но още съм под влияние на емоциите.
В заключение и обобщение - Северозападът ни хареса - спокойно, тихо, зелено с мнооого интересни места и неща за разглеждане и научаване.

• Пловдив
и на 10км е Узунджовската църква, много красива и на още 5км е Александровската гробница.Заслужават си  Peace

Във Венеца трябва да се пълзи ли? Ако е така, аз не мога да я разгледам...
В Магурата видяхте ли залата с рисунките - тя е малко трудна за намиране, ако човек е без екскурзовод..

И ние минахме през Магурата и Венеца.
Венеца е чудесно уредена според мен за разлика от Магурата.
Във венеца вървиш изправен. Дават каски за да не си удариш главата. Тук таме се навеждаш.
В Магурата бяхме група от 50 човека. Осветлението е отвратително. А парапетите са стари и изгнили.
Залата с рисунките в скоро време ще я затворят отново. За да не се руши.

Иначе ще добавя,  че във Видин има страхотен ресторант на кораб в Дунава.

В Белоградчик не случихме с храна. Но ресторант Мислен камък има чуден изглед.
Сафарито с джипа беше повече от чудесно. А в сградата в която продават билети за крепостта има природонаучен музей.