Промени в образователната система с алтернативни методи на обучение

  • 6 107
  • 21
  •   1
Отговори
# 15
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 67
От мненията ви съдя, че доста от вас може би са учители? Нито един родител не би бил против, че
Цитат
Ако иска един преподавател да грабне вниманието на едно дете, то той трябва да го заинтригува, да е интересен.
както и с
Цитат
Това е метод, от който успехът на израстването на децата зависи от личността на учителите, от техните умения, от тяхната любов, от техния начин на възприемане на света, а нима има нещо по-важно от доброто „личностно“ отношение и възпитание на учителите.
Първо от личността на учителите зависи, какво те ще успеят да предадат на децата, не само от материала, но и от собствената си същност. Те са хора, които трябва да са за пример и чрез личността си те  предават това на учениците, защото най-малките запомнят и формират характера си и от тяхното поведение в училище, и ако учителят е бил заинтригуващ, те не го забравят. Не е нужно да се прави на клоун. Просто по начина, дори ако искате, който се изразява докато разказва урока, той поощрява и насърчава.
Аз съм имала интересни учители и то мога да ви кажа, с най-голямата си строгост на поведение, която насърчаваше и мотивираше да се включим дори и в извън класни занимания.
Съжалвам, но децата не са същите, и това се вижда от поведението им и от невъзможността на някои учители да ги сложат в ред, но да, идеята е и методите да са променят.
Затова освен системата и учителте възпитавани по онова време, трябва да се научат как се преподава на съвременното общество, а не само да хулят и да се оплакват от децата. Това се постига с много работа разбира се.  Simple Smile
Второ, не се хващайте за сугестопедията, като единствения алтернативен метод за преподаване. Има и още. Писмото насърчава направата на проучване за тези методи, които биха били полезни да се внедрят. Сугестопедията просто е български метод, който се надявам да стигне далеч, защото ние сме го създали и е доказан в Европа и света. Тук, на едно училище, което го е въвело таксата му е 4000 евро.
Не става дума изобщо за въвеждането ѝ на всяка цена, става дума за използването на иновативни методи, които са открити използвани и рано или късно това ще се случи, искате или не искате. А децата ни са достатъчно умни, но от тези учители, които са безличностни и тази система, която ги обърква, не знам дали ще могат да се проявят.
Без никой да се обижда, просто така сме възпитани и обучени. Да не даваме сила и тласък на новото, а да си вървим със старата система.
Така мотивирана съм в писмото си, защото искам единствено и само най-доброто за моето дете.
А тези от вас, които вместо да обърнат внимание на това кой с какво би бил полезен и да направи нужното то да се осъществи, търсете правописни грешки и давайте добър пример на децата си какво значи да си "хейтър".
И ако това, че по най-непринудения начин, по-който някой може да се изрази ви дразни, а не виждате смисъла, че има нужда от образователна реформа, то погледнете себе си.
А писмото се надавам, че ще постигне сисъла си, а именно управляващите да се замислят, какво правят, в името на децата ни.
И да не забравяме тук става въпрос за началните класове.

# 16
  • Мнения: 21 436
От мненията ви съдя, че доста от вас може би са учители?

Поредната потребителка, която смята, че всеки който не е съгласен с " революционните" й идеи, непременно е учител.

Второ, не се хващайте за сугестопедията, като единствения алтернативен метод за преподаване. Има и още.
Ние да се хващаме? Ти чела ли си собственото си писмо?


И да не забравяме тук става въпрос за началните класове.

Това пише ли го в писмото? Признавам си, че не го прочетох твърде внимателно. Може и да съм пропуснала споменаването на начална степен.

Тук, на едно училище, което го е въвело таксата му е 4000 евро.
.....................................
Така мотивирана съм в писмото си, защото искам единствено и само най-доброто за моето дете.

Значи проблемът не е, че липсват алтернативни методи на обучение, а че са ти твърде скъпи и се надяваш държавата да ти ги осигури безплатно.


А тези от вас, които вместо да обърнат внимание на това кой с какво би бил полезен и да направи нужното то да се осъществи, търсете правописни грешки и давайте добър пример на децата си какво значи да си "хейтър".
И ако това, че по най-непринудения начин, по-който някой може да се изрази ви дразни, а не виждате смисъла, че има нужда от образователна реформа, то погледнете себе си.
Справка - първото изречение от коментара ми. " Допускам грешки, но ако ми ги посочите, вие сте " хейтъри".

И накрая. Пускаш в един от най-посещаваните форуми призив едно твое отворено писмо до МОН да бъде подкрепено. Какво очакваш? Всички да са съгласни с теб? Ами, не са. Това не прави инакомислещите хейтъри и учители. Защо не помоли приятелите си в реалния живот да подпишат писмото?

# 17
  • София
  • Мнения: 4 543
Нито един родител не би бил против, че
Цитат
Ако иска един преподавател да грабне вниманието на едно дете, то той трябва да го заинтригува, да е интересен.
Аз съм родител и определено не очаквам учителят да е интересен, а да поднася материала си интересно.
както и с
Цитат
Това е метод, от който успехът на израстването на децата зависи от личността на учителите, от техните умения, от тяхната любов, от техния начин на възприемане на света, а нима има нещо по-важно от доброто „личностно“ отношение и възпитание на учителите.
Това е безспорно.
... ако учителят е бил заинтригуващ, те не го забравят. Предпочитам детето ми да запомни материала и да може да го прилага, ако запомни и учителя, още по-добре, но не е задължително.
Съжалвам, но децата не са същите, и това се вижда от поведението им и от невъзможността на някои учители да ги сложат в ред ... Само един пример: ученик в 8 клас сутрин отива на училище в 7.30 след като е изпил 5 редбула. Тъй като е редовно поведение след справка с родителите се оказва, че бащата е този, който го "стимулира" към това. Как точно се овладява такова поведение?
...

# 18
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 67
Цитат
Поредната потребителка, която смята, че всеки който не е съгласен с " революционните" й идеи, непременно е учител.
Никъде не съм писала, че всички сте учители.
Идеите не са мои, те са наложени по целия свят. Не съм измислила нищо ново, само предлагам да се внедри, ако като направят съответните проучвания решат, че си заслужава. Въпроса е да тръгнат да правят нещо. Това е предложение да обмислят тези методи и съм изтъкнала един конкретен за пример, защото е български. Ако се интересуват ще проучат другите.

Цитат
Значи проблемът не е, че липсват алтернативни методи на обучение, а че са ти твърде скъпи и се надяваш държавата да ти ги осигури безплатно.
Да само на мен ми липсват сигурно тия пари Grinning и никое друго семейство не би искало да се възползва от добрите възможности за учение. Laughing
Училището в най-добрата му форма трябва да е достъпно за всички, ако наистина има измислен такъв добър метод!
И защо мислите, че никой друг не ме е подкрепил, не разбирам, щом съм го пуснала? Това е реторичен въпрос.
Ясно ми е, че не всеки би харесал писмото, надявам се да стигне до тези, които ще го оценят. Няма проблем всеки да си има мнение.

Цитат
Аз съм родител и определено не очаквам учителят да е интересен, а да поднася материала си интересно.

Да, съжалявам ако сте разбрали друго, това имах предвид.

Цитат
ако учителят е бил заинтригуващ, те не го забравят. Предпочитам детето ми да запомни материала и да може да го прилага, ако запомни и учителя, още по-добре, но не е задължително.
Разбира се, че по-важно е как е поднесен материала.

Цитат
Ученик в 8 клас сутрин отива на училище в 7.30 след като е изпил 5 редбула. Тъй като е редовно поведение след справка с родителите се оказва, че бащата е този, който го "стимулира" към това. Как точно се овладява такова поведение?
Не знам не съм психолог, но предполагам, че ако учителят е такъв пример, за какъвто говоря, то ученикът би осъзнал правилното поведение и изслушал добрия пример от учителя. Ако е създал доверие в ученика.

# 19
  • Мнения: 5 259
Извинявй, но ми изглеждаш много дезинформирана. От къде черпиш информацията, която така смело обявяваш?

# 20
  • Мнения: 148
Аз не съм родител, но съм млад човек, който е преминал дълги години обучение под всякакви форми и при всякакви хора. Отделно изпитвам нуждата да предавам знанията си, защото това ми носи удоволствие и искам да го правя по най-добрия възможен начин, защото иначе трудът ми би се обезсмислил.

Многостранна е темата защо не вървят нещата с образованието. Първата причина е, че системата е консервативна и ограничава творческото мислене. Обучението се изразява в предаване на суха теория, без много възможности за опити и практика. По предметите, в които има най-голяма възможност да разсъждаваш и да изразяваш мнение, се оказва, че трябва да наизустяваш написаното от някое светило. По предметите, в които има възможност за опити и наблюдение, малко училища могат да си позволят лукса да закупят техника и материали (пр. микроскопи).

От другата страна стои мотивацията на учениците и учителите. Има начини и начини да се поднесе една и съща информация, но са рядкост учителите, които се справят отлично. Първо, защото не всеки, притежаващ знания може да ги предава и второ, защото са немалко хората в сферата, които не се стараят или най-откровено симулират дейност. Логично е при липсата на мотивация у учителя детето също да се демотивира.

Но мотивацията за учене на детето зависи от семейната среда дори в по-голяма степен. Така например едно ромче, което не е научено, че образованието е ценно, няма амбицията за високи оценки (или да завърши изобщо). В семейство, в което се държи на образованието, децата изпитват нуждата да оправдаят очакванията с добрите си резултати.

И не забравяйте, че София не е България. Качеството на образованието и нивото на дисциплината варират не само в различните училища, но и в различните населени места. Шестицата на едно място, защото ученикът присъства и има тетрадка, на друго място е тройка е по милост.

И казвам всичко това, защото аз също търся промяна, но си давам сметка, че проблемът не е само в системата, тя е само част от общата картина. Куп нови програми се изредиха след мен и продължават да се изреждат, а децата не израстват нито по-знаещи, нито по-грамотни.

# 21
  • Мнения: 18
Много добре се е изказала night_sky. Предвид на това, че е млад човек, а пише грамотно и обосновано, можем да сме спокойни, че образователната ни система не е толкова отчайваща. Водещо наистина е детето. Говорила съм с деца (по- скоро тийнейджъри), на които не им допада сугестопедичния метод. Много е трудно да се приложи индивидуален метод в нашата система, това си остава по- скоро отговорност на родителите.

Общи условия

Активация на акаунт