Спомени и впечатления за социализма в България

  • 489 192
  • 11 975
  •   2
Отговори
# 10 980
  • Мнения: 8 567
Да, по соца се бяха подсигурили и с невъзможността да си купиш втомобил.
А и беше скъпо удоволствие, поддръжка, авточасти...


Предишната наредба е от 2004, мисля, че беше Наредба №2.
Пише почти същото, сегашната е малко по-либерална.

Както и чл.43 от ЗУТ.
Скрит текст:
Чл. 43. (1) (Изм. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.) За нови сгради необходимите гаражи и места за паркиране задължително се осигуряват в границите на урегулирания поземлен имот.
(2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г.) Изключения от разпоредбата по ал. 1 се допускат от органа, който следва да издаде разрешението за строеж, когато нормативно необходимите гаражи и места за паркиране не могат да бъдат осигурени в границите на урегулирания поземлен имот поради технически или нормативни причини, като: размери и/или наклон на урегулирания поземлен имот, хидрогеоложки условия, санитарно-охранителни зони и други при условия, определени в наредбата по чл. 13, ал. 1.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., отм. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г., нова - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) Когато урегулираният поземлен имот е обща част към сграда - етажна собственост, необходимите места за паркиране могат да бъда осигурени и в свободната дворна площ чрез разпределяне на ползването на част от дворното място от общото събрание на етажните собственици при спазване на нормативите за минималната задължително озеленена дворна площ. Когато земята, върху която е изградена жилищната сграда, не е със статут на обща част по чл. 38, ал. 1 от Закона за собствеността, паркирането се осигурява чрез разпределяне на ползването върху тази част от свободната дворна площ, която не е необходима за ползването на сградата по предназначение.


# 10 981
  • София
  • Мнения: 24 839
Така и не разбрах, какво точно се напъваш да докажеш?

Освен, че по времето на соца е нямало къде да паркираме, защото
- е нямало паркоместа, което се видоизмени в
- сме нямали коли, затова не са ни трябвали паркоместа, които и без това не е имало?

или
- след соца има паркоместа колкото искаме и проблеми с паркирането нямаме, както нямаме проблеми да си купим по колкото коли искаме?

# 10 982
  • Мнения: 8 567
Приказката беше за гаражи в блоковете и аз отбелязах, че гаражи нямаше по соца, не сме обсъждали соцпаркоместата.  Т.е блоковете без гаражи са заварено положение.

Сега задължават частните инвеститори да ги правят- гаражи и паркоместа, , каквото успеят да натикат в мястото, не защитавам в никакъв случай местната власт, точно обратното, непрекъснато разширяват зоните за платено паркиране, генерират пари, от тях аз лично съм видяла единствено да побиват нови колчета, но не  и да организират места за безплатно паркиране. Уж щеше да има буфери, първо бяха безплатни, после срещу билетче за метро, сега станаха платени, поне този до стдиона, наскоро го ползвах, май левче на час беше.
Пред Пирогов паркингът най-накрая след толкова години вече е за пациенти, а не за доктори, платен е, но поне можеш да си оставиш колата и да пренесеш болно дете до спешното, на мен ми се е налаголо преди време и ми се ревеше от безпомощност.

С две думи - ако ти се заяжда - можеш да си вадиш каквото искаш от контекста и да си го интерпретираш, не си слагам на сърце разин спорове от мамата.
И не, няма след соца паркоместа колкото искаме, но автомобили има, вече и по-евтини от цветен телевизор Simple Smile,  и проблеми ще има и занапред в големите градове,  очевидно се търсят решения, засега по Бойковски е като гърбят частните инвеститори, наредбите са не само за жилищни сгради, а и за хотели, офиси, молове...
Публично-частно партньорство за разни общински терени също е решение, май по времето на Софиянски имаше такива опити, но се размятаха разни комисионни...

Последна редакция: сб, 22 сеп 2018, 19:33 от нова

# 10 983
  • Мнения: 1 946
Приказката беше за гаражи в блоковете и аз отбелязах, че гаражи нямаше по соца, не сме обсъждали соцпаркоместата.  Т.е блоковете без гаражи са заварено положение.

Сега задължават частните инвеститори да ги правят- гаражи и паркоместа, , каквото успеят да натикат в мястото, не защитавам в никакъв случай местната власт, точно обратното, непрекъснато разширяват зоните за платено паркиране, генерират пари, от тях аз лично съм видяла единствено да побиват нови колчета, но не  и да организират места за безплатно паркиране. Уж щеше да има буфери, първо бяха безплатни, после срещу билетче за метро, сега станаха платени, поне този до стдиона, наскоро го ползвах, май левче на час беше.
Пред Пирогов паркингът най-накрая след толкова години вече е за пациенти, а не за доктори, платен е, но поне можеш да си оставиш колата и да пренесеш болно дете до спешното, на мен ми се е налаголо преди време и ми се ревеше от безпомощност.


Стига си дрънкала глупости ,бре!
Гаражите бяха за собствениците на земята на която е построен блокът Peace
Половината ни паркоместа бяха откраднати от зам.кмета на общината,за да построи далавераджията сервиз за автомобили #2gunfire
Можеш ли да познаеш от коя партия е този демократ newsm78

# 10 984
  • Мнения: 15 165
Нямаше гаражи, но междублоковите пространства бяха /и извън столицата все още има такива/ достатъчно големи. След безразборното строителство вече няма място за паркиране.

# 10 985
  • София
  • Мнения: 24 839


С две думи - ако ти се заяжда - можеш да си вадиш каквото искаш от контекста и да си го интерпретираш, не си слагам на сърце разин спорове от мамата.
И не, няма след соца паркоместа колкото искаме, но автомобили има, вече и по-евтини от цветен телевизор Simple Smile

Нищо не вадя от контекста, а пиша по темата- спомени и впечатления от соца.
И оборвам твърденията ти, че е нямало паркоместа, че е нямало автомобили.

Паркоместа имаше повече от колкото бяха нужни.
Автомобили имаше по- малко отколкото беше търсенето и да, чакаше се- за нова кола.
Продаваха се и на старо, ама желаещите не бяха много- някакси не беше престижно пешо да има нова, а ти- втора употреба.
То и затова народа издипляше навън да работи за долари- пак главно за кола.

Сега вече е друго- не ни е неудобно, че сме автоморгата на Европа и караме таралясници по на 20+ години.
Най- куриозното е, че все още по пътищата щъкат Лади и Трабанти....

# 10 986
  • Мнения: 8 567

Стига си дрънкала глупости ,бре!
Гаражите бяха за собствениците на земята на която е построен блокът Peace
Половината ни паркоместа бяха откраднати от зам.кмета на общината,за да построи далавераджията сервиз за автомобили #2gunfire
Можеш ли да познаеш от коя партия е този демократ newsm78


Я по кротко, формулирай нормален въпрос и ще ти отговоря.
Кои гаражи, по соца ли?
Можеш да преброиш на пръсти в колко блока примерно в най-големите соцспални  Младост и Люлин има гаражи.


И оборвам твърденията ти, че е нямало паркоместа...

Припомни ми, ако обичаш. Къде съм писала, че е нямало паркоместа.

Вие разлика между паркомясто и гараж в жилищна сграда правите ли?
Паркомястото може да бъде навсякъде - в двора, пред блока, на половин километър от блока, обособено в общ подземен гараж...

Тези, които по соца си купуваха втора ръка автомобил лежаха всяка неделя под него, а не дай си боже да не е соцпроизводство, резервни части - йок.
Не е защото на всички повече им е харесвал новият модел на Москвич, вместо да си купят стар Фолксваген.

Последна редакция: сб, 22 сеп 2018, 20:01 от нова

# 10 987
  • София
  • Мнения: 24 839

Припомни ми, ако обичаш. Къде съм писала, че е нямало паркоместа.

Вие разлика между паркомясто и гараж в жилищна сграда правите ли?
Паркомястото може да бъде навсякъде - в двора, пред блока, на половин километър от блока, обособено в общ подземен гараж...

Тези, които по соца си купуваха втора ръка автомобил лежаха всяка неделя под него, а не дай си боже да не е соцпроизводство, резервни части - йок.
Не е защото на всички повече им е харесвал новият модел на Москвич, вместо да си купят стар Фолксваген.

По соца не са предвиждани гаражи, сега по закон е задължително да се осигурят паркоместа в новото строителство.

Ти сама слагаш под един знаменател паркоместа и гаражи.
В новото строителство се изискват и двете, но пак не стигат.
По соца, блоковете по стопански начин строени, имаха гаражи, а в Люлин и Младост имаше паркоместа бол.

Що се отнася до колите втора употреба- ами, не, не е лежал мъжа ми под колите всяка събота и неделя.
Защото, никой не купуваше 20 годишен таралясник.

# 10 988
  • Мнения: 1 946

Стига си дрънкала глупости ,бре!
Гаражите бяха за собствениците на земята на която е построен блокът Peace
Половината ни паркоместа бяха откраднати от зам.кмета на общината,за да построи далавераджията сервиз за автомобили #2gunfire
Можеш ли да познаеш от коя партия е този демократ newsm78


Я по кротко, формулирай нормален въпрос и ще ти отговоря.
Кои гаражи, по соца ли?
Можеш да преброиш на пръсти в колко блока примерно в най-големите соцспални  Младост и Люлин има гаражи.


И оборвам твърденията ти, че е нямало паркоместа...

Припомни ми, ако обичаш. Къде съм писала, че е нямало паркоместа.

Вие разлика между паркомясто и гараж в жилищна сграда правите ли?
Паркомястото може да бъде навсякъде - в двора, пред блока, на половин километър от блока, обособено в общ подземен гараж...

Тези, които по соца си купуваха втора ръка автомобил лежаха всяка неделя под него, а не дай си боже да не е соцпроизводство, резервни части - йок.
Не е защото на всички повече им е харесвал новият модел на Москвич, вместо да си купят стар Фолксваген.
,
Въпросчето е формулирано,ама то си е за нормални и адекватни на времето хора hahaha

# 10 989
  • Мнения: 21 408
Сега само да не почнете, че и  с колите било по-добре по соца.
Щото още си спомням колко време се чакаше за Москвич и какъв зор беше с автомонтьорите.

Някой ако е забравил, да си припомни  Баш майстора и Оркестър без име.

Интересното е, че и с толкова  малко коли катастрофите са били все толкова, това иизвън темата вече.

# 10 990
  • Другата България
  • Мнения: 37 133
Интересното е, че и с толкова  малко коли катастрофите са били все толкова, това иизвън темата вече.
За това твърдение имаш ли някакъв източник? Статистика, публикувано нещо някъде?

# 10 991
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 139
едно време 10 катастрофи да станеха и се знаеха. сега 110 може да станат и никой да не чуе за тях.

Но аз, примерно, не мога да ида да живея там вече, защото дъртаци над 45г там не искат.
можеш. извадиш ли милионите ще си им добре дошла.  Laughing
(нали това не наранява нечии  души на докладчици ?)

Последна редакция: сб, 22 сеп 2018, 21:36 от 7002_ognob

# 10 992
  • Мнения: 18 476
И на мен ще ми бъде интересна тази статистика за автомобилните катастрофи.

# 10 993
  • София
  • Мнения: 24 839
Сега само да не почнете, че и  с колите било по-добре по соца.
Щото още си спомням колко време се чакаше за Москвич и какъв зор беше с автомонтьорите.

Някой ако е забравил, да си припомни  Баш майстора и Оркестър без име.

Интересното е, че и с толкова  малко коли катастрофите са били все толкова, това иизвън темата вече.

Ми, зависи за какво точно иде реч.
Тогава колите бяха много по- малко, чакаше се, но пък бяха нови.
Старите- втора употреба, бяха по на няколко години, а не от миналия век.
Което, съчетано с миенето на улиците всяка нощ, големите и озеленени пространства между блоковете, осигуряваха здравословна и човешка среда за живот.

Аз не случайно апелирам да отделим хубавото и да не откриваме топлата вода 30 години, след като затрихме всичко.

# 10 994
  • Другата България
  • Мнения: 37 133
И на мен ще ми бъде интересна тази статистика за автомобилните катастрофи.
Grinning Нали? Добре е все пак да си говорим с конкретика, не на база лични страсти, отрицание и възхвала.

Общи условия

Активация на акаунт