Откъде си купувате колите?

  • 20 650
  • 85
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9 685
Нямам много опит с местните търговци.

Търся си надежден (здрава ходова част и двигател) автомобил, но честно казано не знам какви са ми шансовете да попадна на нещо свястно. Затова се зачудих, дали повечето хора купуват коли от Горубляне, от други автокъщи, върнати от лизинг/откупени автомобили, от частни лица?
Взимате ли майстор със себе си?

Това са ми въпросите засега.

# 1
  • гр.София
  • Мнения: 430
И аз се вълнувам от същите въпроси. Засега разглеждам единствено онлайн...

# 2
  • Мнения: 140
От моя скромен опит с две коли които съм си купувала сама, честен търговец на коли втора употреба няма. Затова не мисля, че автокъщата е от голямо значение. Харесайте си марка и модел автомобил, вид двигател, години, км  и огледайте онлайн какво се предлага. Може да се поразровите и във форумите на дадената марка за да видите, кои са най -честите проблеми при даден модел. После хващате познат, който разбира и почвате огледите. И имайте предвид, че има скрити дефекти които трудно се хващат и от най-добрите механици. Така че всичко опира и до малко късмет. Аз лично предпочитам колите да са нов внос от "бяла"държава, защото обикновено са по-добре сервизирани.

# 3
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
И четирите коли, които съм купувала са били от Горубляне. Имам познат майстор обаче, при когото ходя от 20 год и съм сигурна, че няма да ме излъже. Преди да купя колата му я карам да я прегледа и ако каже да - купувам. Никога не съм имала проблеми. Кола без да я види майстора не бих купила никога.

# 4
  • София
  • Мнения: 18 698
Колите,които тъсехме ги нямаше на Горубляне.В сайт харесахме от автокъща.Оглед ,пазарлък за цена  при забележки и така.Майстор да я види непременно.И си ти. Laughing

# 5
  • Мнения: 46 509
От моя скромен опит с две коли които съм си купувала сама, честен търговец на коли втора употреба няма...
В интерес на истината и те не са наясно дали им има нещо, повечето просто са докарани и запалени. Не ги карат/проверяват. Това за по-малките автокъщи, за големите не знам.

От друга страна "клиентът иска да бъде излъган". Имам познат, който се занимава с внос на коли и не пипа километражите. Застоя му се една кола, всеки се хващаше, че е на много километри (а за годините й си бяха нормални), накрая я даде на друг търговец, който ги върнал назад и продал за 1 ден. Та това е положението...

Взимате майстор, който разбира и с него, друг начин няма.

# 6
  • София
  • Мнения: 38 476
ММ купува от човек /от обява/, защото държи колата да е обслужена, с номера и пр., за да не се занимава много. Освен това разбира от коли.

# 7
  • Мнения: 9 685
Аз от 'бяла държава' също купувах, но последната, която взехме се оказа неуспешна. Карах я две-три години, нищо не тропна, вървеше отлично, но още при първото влизане в сервиза я обявиха за опасна, защото макар и сервизирана отлично, се оказа, че е напълно изгнила.
Не знам доколко наистина беше опасно, но все се притеснявах.

За майстор също си мисля, но ето, тази, 'неуспешната', двигателят ѝ беше безупречен, всичко, което можеше да види майстор беше на шест, докато не я поразглобиха да сменят маслото..
Аз си мисля, направо, ако реша да купя конкретен автомобил, да минем през сервиз..

От моето оглеждане по форумите, оствам с впечатлението, че върната от лизинг, не значи гарантирано надежден автомобил?

# 8
  • София
  • Мнения: 18 698
Вие като купите кола не сменяте ли веднага маслото?

# 9
  • София
  • Мнения: 38 476
Зависи от сервиза. Някои сервизи такива номера правят и такива приказки разказват, че ...
Също така, за 2-3 години колата може да изгние и при теб. Зависи от колата. Ние имахме едно Ауди 97г, купихме го 2007 /нищо не тропаше/ и 2013 вече беше ужас.

# 10
  • Мнения: 9 685
Вие като купите кола не сменяте ли веднага маслото?
Е, веднага, де. Предвид факта, че километрите бяха реални, беше трудна за продаване на цената, на която я бяхме взели. Затова се повозихме известно време. Не сме разчитали на нея, обаче.

# 11
  • Мнения: 46 509
Вие като купите кола не сменяте ли веднага маслото?
Peace
Въобще не се връзваме на "обслужена". Сменят се определени неща задължително.

# 12
  • София
  • Мнения: 18 698
Да да именно.Това имах предвид.
Аз се насочвам към марка,и с е почва търсене,гледане,цена на части,консумативи,лесно ли се намират и ей такива.Разбира се разход на гориво.И така два три месеца и повечко. Joy

# 13
  • Мнения: 11 074
От Горубляне, от обява в mobile.bg и от частно лице (близък познат). По една от трите вида досега.
Нямам сериозни забележки.
Не ме интересува дали километрите са реални, тъй като всяка свястна кола може да изкара 500 хил. - 1 млн. километра. Гледам други неща, колата се взема от търговеца и минава пълен сервизен преглед, преди да се оформи сделката.

# 14
  • Мнения: X
Имаме познат, който вкарва коли от Швейцария, та от него все.

# 15
  • Мнения: 2 807
Аз обикновено правя така:

Харесайте си марка и модел автомобил, вид двигател, години, км  и огледайте онлайн какво се предлага. Може да се поразровите и във форумите на дадената марка за да видите, кои са най -честите проблеми при даден модел. После хващате познат, който разбира и почвате огледите.
bowuu


# 16
  • Мнения: 51
От официален магазин на съответната марка.

Предпочитам да вървя пеш, отколкото да поверя живота си (пък дори и нервите си) на нещо друго. То и затова на практика изпадам в нервни кризи в България всеки път като се наложи да се кача на разни подвижни ковчези - било то таксита или МПС-та на познати.

# 17
  • Мнения: 1 788
Ами ти и от официален магазин да купиш, пак си потрушаваш нервите, като ти изтече гаранционния период.
По въпроса: само една кола съм купила, преди 5 години, докараха ми я от чужбина на собствен ход, на приятелят ми колата е купена от човек в България. И по мои наблюдения има голяма доза късмет в колите. Откъдето и да купиш, дали с реален километраж, дали чисто нова, нямаш гаранции за повече от няколко години. Това си е отрицателна инвестиция, както и да го погледнеш. Но ако имаш възможност, най-добре е да я прегледа доверен човек.

# 18
  • Мнения: 28
Да се запиша и аз. Мъжа ми ходи по работа 2-3 пъти годишно до Германия и редовно сменяме колите, защото като не си намери удобен полет за връщане, се връща на самоход с нова кола и продаваме старата. За момента изкарваме все късмет, ама редовно му мрънкам, че някой път ще го остави някоя такава по пътя.

# 19
  • Мнения: 12
Аз обикновено правя така:

Харесайте си марка и модел автомобил, вид двигател, години, км  и огледайте онлайн какво се предлага. Може да се поразровите и във форумите на дадената марка за да видите, кои са най -честите проблеми при даден модел. После хващате познат, който разбира и почвате огледите.

Общо взето,има истина в това мнение,  но по отношение на познатите-внимавайте. Казвам го като мъж,  който като по-малък,  също е минал през такъв момент. Защото разбирачи много, на думи,  но реално....

# 20
  • Мнения: 6
Да ви кажа изборът на кола втора употреба е много труден и има голям риск ако не я прегледа професионалист да попаднете на пълен боклук замаскиран автомобил от опитните мушеници особено на Горубляне! Ако нямате познат ви препоръчвам услугите на Пътна помощ Big имат специална услуга която предлагат преглед преди покупка на кола Идват на място при харесаната от вас кола и ви казват цялото техническо състояние и колко пари ще струват належащите ремонти! Предлагат и транспорт до кат София както и пълно съдействие при регистриране на ново закупената кола! телефон: 0876 63 73 31

# 21
  • Мнения: 6
Евтина пътна помощ за София работят денонощно Towingbg телефон: 0876 20 36 40

# 22
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 269
От официален магазин на съответната марка.

Предпочитам да вървя пеш, отколкото да поверя живота си (пък дори и нервите си) на нещо друго. То и затова на практика изпадам в нервни кризи в България всеки път като се наложи да се кача на разни подвижни ковчези - било то таксита или МПС-та на познати.

Еееех, дай боже всекиму да си е навил на масрафа толкова, че да отсече подобно нещо!

ММ избира колите ни. Разбира им, знае за какво да погледне, когато отива да я гледа. Обслужването след закупуването е задължително- ангренажен ремък, масло и маслен филтър, въздушен и горивен филтър при необходимост и течностите( спирачна, антифриз). Всичко останало е до късмет и не бих се доверила на никого, колкото и да твърди, че колата е пушка.

# 23
  • Мнения: 9 685
Има си хора за всичко. Все някой трябва да си купи нова кола, за да може да си купим ние втора ръка Simple Smile.

За обслужването, последния път си го спестих, но колата беше обслужвана в сервиз, където можех да проверя какво и как е правено.

# 24
  • Варна
  • Мнения: 556
От частни лица  Peace

# 25
  • Варна
  • Мнения: 5 145
От официален магазин на съответната марка.

Предпочитам да вървя пеш, отколкото да поверя живота си (пък дори и нервите си) на нещо друго. То и затова на практика изпадам в нервни кризи в България всеки път като се наложи да се кача на разни подвижни ковчези - било то таксита или МПС-та на познати.

 Joy Joy Joy

И като се качиш с новата си химер мега ултра сигурна кола и я подкараш по българските улици, между останалите подвижни кофчези, управлявани от балъци, какво?  hahaha

Не че не бих си купила и аз нова кола, ако имам възможности, но определено няма да е поради такава глупава причина. А заради кефа да караш нова кола, намалени разходи от ремонти и по-дълъг живот на колата.

Така де... ти и пеша да вървиш, пак може да те сгази някой.

# 26
  • Мнения: 9 685
Хайде сега, съвсем нормално е, ако си свикнал с нова кола да ти се изправя косата да се качиш в стар автомобил. Много от такситата са си направо таралясници.

# 27
  • София
  • Мнения: 44 092
Тя и новата кола след някоя друга година вече не е нова Wink
Такситата са едни други животни, като ти е лична колата, някак е по-друга грижата и поддръжката (а и експлоатацията), всъщност всичко зависи от това....

# 28
  • Варна
  • Мнения: 5 145
Хайде сега, съвсем нормално е, ако си свикнал с нова кола да ти се изправя косата да се качиш в стар автомобил. Много от такситата са си направо таралясници.
Пак ще се повторя, но не ти ли се изправят косите, като се качиш в новата си кола и я подкараш измежду останалите таралясници?

# 29
  • Мнения: 9 685
Хайде сега, съвсем нормално е, ако си свикнал с нова кола да ти се изправя косата да се качиш в стар автомобил. Много от такситата са си направо таралясници.
Пак ще се повторя, но не ти ли се изправят косите, като се качиш в новата си кола и я подкараш измежду останалите таралясници?
И аз да повторя, че нова кола нямам,  няма и да имам, затова съм пуснала темата.
Напълно, обаче разбирам човек свикнал да се вози в нова кола, ще се притесни да се качи в стара.
По българските пътища наистина се наблюдават достатъчно простотии, независимо от възрастта и състоянието на използвания автомобил.

# 30
  • Мнения: 3 883
Ами ти и от официален магазин да купиш, пак си потрушаваш нервите, като ти изтече гаранционния период.


потрУшаваш  Joy, защото не знаеш какво да правиш после, след като изтече гаранцията или какво? Каква е причината да си трУшиш нервите по-точно?
Не сме трошили нерви за нищо, свързано с поддръжката на колите, закупени от магазин и представител на съответната марка. Имат сервизно обслужване, имат изработени практики, които лишават потребителя-ползвател на возилото именно да не троши нерви.  Peace

# 31
  • София
  • Мнения: 4 884
Имам близък приятел, който се занимава с внос на коли само от Швейцария. Преди няколко месеца ми докара количка и на мен. Гарантирам, че ще ви продаде най-добрата за вас кола. Ако някой се интересува от подробности, мога да го свържа с човека. Има и автокъща, но реално ти му казваш какво искаш, коментирате плюсове и минуси, след което ти праща конкретни оферти директно от швейцарски сайтове за коли. Ти сам можеш да видиш реалните параметри на колата, след което той ти посредничи за покупката, докарването и регистрацията по всякакъв начин. В случай, че се нуждаеш от обслужване на колата, също помага. Просто свестен търговец на коли и човек. Wink

# 32
  • Мнения: 3 922
Харесах си кола в mobile.de - от представителство на марката в Германия. Отиде човек, провери я и ми я докара. Поне знам, че е на реални километри, години и прочие. Това е най-добрия вариант, ако ще купувате кола втора ръка. По автокъщите в БГ масово колите са с удари и превъртяни километражи.

# 33
  • София
  • Мнения: 38 476
И от България може да се купи кола от човек, на реални километри. Примерно той си я е купил от магазина преди 5-6-7 години и сега я продава.

# 34
  • Мнения: 3 922
Е да, обаче ще е карана по нашите разбити пътища, което няма как да не се отрази на състоянието й.

# 35
  • Мнения: 9 685
Не е точно така. Често продавачите са турци, които правят същите номера като нашите герои.
И за колите купени тук не съм съгласна.

# 36
  • Мнения: 3 922
Аз затова неслучайно написах, че колата ми е от представителство на марката. Наясно съм, че и там има мошеници, но тук даже и в представителствата са такива, когато продават автомобили втора ръка.

# 37
  • Мнения: 1 366
Мошеници има навсякъде, ама нашите са по - гладни и по - изобретателни!
Аз си търсех известно време кола, главно следейки нашето мобиле. Много ми харесва, че всички обяви са тооолкова оптимистични "Уникална, чисто нова, ултра запазена, сто процента реални километри...". Направо ми галеха окото и ухото с тея призиви. А и отделно, нашенци са тертиплии, и всички коли, лъснати, намазани, светкат и направо те хипнотизират. И така, отсявайки старателно и знаейки какъв модел, двигател и екстри искам, се спрях на няколко колички, като всички бяха "връхтя на сладоледа, почти некарани, и никога не са блъскани". Е как от 5 - 6 нямаше една, която реално да отговаря на описанието си? Много се отчаях... Никак не ми се искаше да се занимавал с кола от чужбина, щото си е занимавка. И все пак почнах да следя немското мобиле и забелязах, че същите модели, със същите характеристики, са с по хиляда две хиляди евро отгоре. Описанието е подробно, като са описани повечето дефекти на колата, та даже и снимки на ожулени и скъсани или изкривени места. Както и да е... Пратих мъжо, пообиколи, и ми взе една "ултра запазена, хипер нова, почти некарана" количка от едни пенсионери, които са я ползвали рядко за малко километри. Разбира се, в никакъв случай не казвам, че всички коли са перфектни, наистина повечето автосалони се стопанисват от разни мургавели, някои салони дори носеха български имена (то ние нали виреем навсякъде), но шансът да се прецакаш там, е наистина доста по - малък отколкото да се прецакаш тук. Тук перфектния вариант е да вземеш  кола от познат (и добросъвестен) човек, или да хванеш един майстор за съответния модел под мишница, и да изследва колите с теб. По малко перфектния вариант е да вземеш кола от частно лице, и минимално перфектния вариант, е да се забиеш в вякой от големите автосалони, където повечето коли са блъскани, с превъртяни километражи, но иначе лъснати и "ултра - връхтя - топ оф дъ топ" готови само да ги яхнеш.
И не на последно място ти трябва и голяма доза късмет, та да попаднеш, независимо къде,  на автомобил, който да те вози безпроблемно.

# 38
  • Мнения: 51
Мошеници има навсякъде, ама нашите са по - гладни и по - изобретателни!
Аз си търсех известно време кола, главно следейки нашето мобиле. Много ми харесва, че всички обяви са тооолкова оптимистични "Уникална, чисто нова, ултра запазена, сто процента реални километри...". Направо ми галеха окото и ухото с тея призиви. А и отделно, нашенци са тертиплии, и всички коли, лъснати, намазани, светкат и направо те хипнотизират. И така, отсявайки старателно и знаейки какъв модел, двигател и екстри искам, се спрях на няколко колички, като всички бяха "връхтя на сладоледа, почти некарани, и никога не са блъскани". Е как от 5 - 6 нямаше една, която реално да отговаря на описанието си? Много се отчаях... Никак не ми се искаше да се занимавал с кола от чужбина, щото си е занимавка. И все пак почнах да следя немското мобиле и забелязах, че същите модели, със същите характеристики, са с по хиляда две хиляди евро отгоре. Описанието е подробно, като са описани повечето дефекти на колата, та даже и снимки на ожулени и скъсани или изкривени места. Както и да е... Пратих мъжо, пообиколи, и ми взе една "ултра запазена, хипер нова, почти некарана" количка от едни пенсионери, които са я ползвали рядко за малко километри. Разбира се, в никакъв случай не казвам, че всички коли са перфектни, наистина повечето автосалони се стопанисват от разни мургавели, някои салони дори носеха български имена (то ние нали виреем навсякъде), но шансът да се прецакаш там, е наистина доста по - малък отколкото да се прецакаш тук. Тук перфектния вариант е да вземеш  кола от познат (и добросъвестен) човек, или да хванеш един майстор за съответния модел под мишница, и да изследва колите с теб. По малко перфектния вариант е да вземеш кола от частно лице, и минимално перфектния вариант, е да се забиеш в вякой от големите автосалони, където повечето коли са блъскани, с превъртяни километражи, но иначе лъснати и "ултра - връхтя - топ оф дъ топ" готови само да ги яхнеш.
И не на последно място ти трябва и голяма доза късмет, та да попаднеш, независимо къде,  на автомобил, който да те вози безпроблемно.
Ей тези неща зверски ме притесняват. Аз също си търся в момента и се хванах за главата - която и обява да покажа на разбиращите хора около мен, веднага я разнищват по неизвестни за мен до този момент параграфи. Даже и на марка още не мога да се спра Sad Сегашната ми кола е на 22 години и макар да върви супер, си е старичка и има редица дефекти, които ми спъват ежедневните процеси. Разгледах и опциите за чисто нова, но ще трябва да поработя още малко, докато мога спокойно да си купя нещо прилично първа ръка Simple Smile

# 39
  • Пловдив
  • Мнения: 153
Най добре е от частна обява. Поне аз винаги така купувам.

# 40
  • Мнения: 3 788
Имам познат поляк, живее близо до немската граница.
Беше си намерил кола, Nissan Qashqai, декември 2015, на 5 хиляди километра някъде, беше я взел за 15000 лева, тук са по 40,000. Без забележки, карана само в градско.
Надявам се да дойде момента да ни намери и на нас някоя такава хубава.
Приятелят ми и последната му кола се намерили в Горубляне, той я харесал много, взел я, 2 години само разправии нон-стоп.
Но и аз му казах-ако е от България, вече само с майстор.  bowuu

# 41
  • Мнения: 2 204
Цитат
Имам познат поляк, живее близо до немската граница.
Беше си намерил кола, Nissan Qashqai, декември 2015, на 5 хиляди километра някъде, беше я взел за 15000 лева, тук са по 40,000. Без забележки, карана само в градско.
Извинявай, купил я е декември '15г. или тогава е произведена?
Автомобил на няма и година, почти некаран и на такава цена - 7,5 хил евро. Thinking Предполагам вашият познат я е купил от mobile.de. Thinking Nissan Qashqai не е малка кола, това си е малък джип. Най-вероятно е била ударена и със стандартен пакет екстри.
Между другото, последният модел на Nissan Qashqai - J11, е произведен ноември '13г., началото на 2014г. е пуснат в продажба, ако не се лъжа. Peace И пак ми се виждат малко 15 хил лева за 2-годишна кола с навъртени само 5 хил на километража, ако всичко ѝ е било наред!

Относно цените на автомобилите на даден модел на някоя марка - зависят от много фактори. Но и на мен ми е направило впечатление, че цените на някои автомобили (сравнявах нещо конкретно)от mobile.bg са по-завишени в сравнение с mobile.de!.

# 42
  • Мнения: 3 788

Извинявай, купил я е декември '15г. или тогава е произведена?
Автомобил на няма и година, почти некаран и на такава цена - 7,5 хил евро. Thinking Предполагам вашият познат я е купил от mobile.de. Thinking Nissan Qashqai не е малка кола, това си е малък джип. Най-вероятно е била ударена и със стандартен пакет екстри.
Между другото, последният модел на Nissan Qashqai - J11, е произведен ноември '13г., началото на 2014г. е пуснат в продажба, ако не се лъжа. Peace И пак ми се виждат малко 15 хил лева за 2-годишна кола с навъртени само 5 хил на километража, ако всичко ѝ е било наред!


Не се изразих правилно, купил я е декември '15, а пък е произведена ноември 2013.
Не я е купил от мобиле, а от негов познат, който му я е намерил от частно лице, някакъв пенсионер, не му трябвала и за толкова му я е дал.
И на мен ми се виждат малко, те са си супер малко, затова се надявам и ние да улучим такъв късмет, ако чрез този неговия познат си купим кола  Grinning
Иначе самият модел не ми хареса, много слабо върви Sad но иначе пък е готина на външен вид, за мацки си е перфектна  Blush аз не бих я върнала естествено, но просто е много слаб двигателя за толкова голям автомобил според мен.

# 43
  • Мнения: 2 204
Няма проблем. Peace Колата ми е Renault Megane 3 '12, купих си я миналата година за 6,5 хил евро. Тогава беше 3-годишна, на 19.700 км с пълни екстри (без лети джанти). Затова ми направи впечатление ниската цена. Peace Но моята (кола) е била ударена - точно шофьорската врата..

Nissan са хубав клас автомобили. Peace Неслучайно през 2014г. Nissan Qashqai попада в ТОП 5 в класацията Най-безопасен автомобил.

# 44
  • Мнения: 3 788
Мисля че същото Рено (или мноого подобно) има един приятел, возих се скоро и казах че искам такова, много удобна кола  Grinning но пък е френска, а аз вече си имам едно наум за френските.
Твоята как си я купувал/а? От автокъща или?

# 45
  • Мнения: 2 204
Здравей.

Намерих обявата от mobile.de, купих я от автокъща.
Бих могла да кажа, че Renault Megane (моделът) е много удобна, елегантна, женска кола! Grinning Признавам, в началото подходих леко скептично именно защото е френска.. Но Renault е емблематична марка автомобили за Франция, нещо като "визитна картичка"... може би както Ford за Германия. Simple Smile Renault е в топ 5 на най-продаваните автомобили в Европа заедно с VW, Ford, Opel и Skoda. Peace

Хубавото на френските автомобили, в случая - Renault, е, че на прилична цена можеш да се сдобиеш с по-нова кола на малко километри, с не малко екстри. Нещо, което при един немски автомобил е невъзможно.

# 46
  • Пловдив
  • Мнения: 153
Lana Del Rey -  но пък е френска, а аз вече си имам едно наум за френските.
Мнение на човек, който никога не е имал Френска кола, но е чул това - онова!  newsm78 Карайте си Немските/изключвам Мерцедес/ и си мислете че карате коли!  Joy

# 47
  • Мнения: 1 366
Всяка марка си има фенове, и обратното. Баща ми е луд фен на френските коли и най-вече на Рено. Карала съм много Рена, от малките дамски, до високия им клас. Дизайна и комфорта им са страхотни. Не знам защо, обаче, обичат да слагат толкова пластмасови компоненти (които съответно лесно се чупят)  на ключови места. И все пак, не мога да отрека, че са хубави автомобили, та ми е чудно как така лесно зачерквате някоя марка, особено пък като тя е водеща в Европа? Какво им има на Мерцедес? С мъжа ми бяхме на Аудита, после БеЕмВета, и сега Мерцедеси. Нямам никакви забележки към нито една от тези марки, макар че ни откраднаха едно Ауди и едно Беемве. Но от споменатите, най - много ми допада Мерцедес. Лукс, комфорт, дизайн, качество. Моята среден клас, по нищо не отстъпва на високия клас на тази на мъжа ми.
В никакъв случай обаче няма да се огранича с масовата "маркомания" и ако нещо друго ми хване окото, стига да имам възможност да си го взема, ще го пробвам.

# 48
  • Мнения: 3 788
Lana Del Rey -  но пък е френска, а аз вече си имам едно наум за френските.
Мнение на човек, който никога не е имал Френска кола, но е чул това - онова!  newsm78 Карайте си Немските/изключвам Мерцедес/ и си мислете че карате коли!  Joy



А как разбра, че не съм имала вземане-даване с френски коли не можах да разбера. Кристалната ти топка не работи много добре  Crazy
Имаме Пежо 307 SW , това е най-специалната кола на този свят...скъса нервите на поне 2-а човека, с майсторите общо десетима.  #2gunfire
Така че не случайно го казах.
Иначе много ми харесва, да, вози прекрасно, изглежда добре, но просто иска сериозно внимание.
А за пластмасовите елементи на френските коли-все пак нещо като се счупи, после се ходи на сервиз да се оправи. Хич и не ме учудват защо ги правят толкова лесно трошливи.

# 49
  • Пловдив
  • Мнения: 153
Като не сте имали късмет с една Френска кола, не значи че всички са така. Да не би другите да не се развалят?

# 50
  • Мнения: 3 788
Като не сте имали късмет с една Френска кола, не значи че всички са така. Да не би другите да не се развалят?

Като си купиш един вид бира на марка и тя не ти допадне, после ще продължиш ли да пробваш и другите видове от марката ? Аз лично НЕ.

И другите не че не се развалят, но ако седна да опиша всичките премеждия, които сме имали с нашата, ще стане цял роман. Но с 2 думи, след сменено всичко без двигател почти под капака и отдолу, за момента, да чукам на дърво, проблеми нямаме с нея.
Но пътя до днес беше наистина дълъг. И все пак, нова кола-никога повече Пежо. За всеки случай просто.  Naughty (Лично мое мнение си е, не карам никой друг да ме слуша)

# 51
  • Мнения: 9 685
Приятелите ми с френски автомобили до един редовно се запознават с частите им. Не, благодаря.

# 52
  • Пловдив
  • Мнения: 153
Кажете ми марка автомобил, който не се разваля, че от бая време търся?

# 53
  • Мнения: 9 685
Немски коли (вкл. Мерцедес), но преди 2008. Вече 5-6 смених, на път не са ме оставяли никога и съм сменяла консумативи само. Три от тях бяха на над 500 хиляди км. Сега съм с японска и аз изучавам устройството на автомобила:).

# 54
  • София
  • Мнения: 18 698
Японските. Laughing

# 55
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 269
Кажете ми марка автомобил, който не се разваля, че от бая време търся?

Сега съм с японска и аз изучавам устройството на автомобила:).


 Joy Joy

# 56
  • Мнения: 9 685
На вас ви е смешно, но за първи път ме оставя кола на път. Три дни чаках, за да я оправят и да мога да се прибера.

# 57
  • Мнения: 1 366
На вас ви е смешно, но за първи път ме оставя кола на път. Три дни чаках, за да я оправят и да мога да се прибера.
Един познат едно чисто ново Ауди за шест цифрена сума също го остави на пътя. И на него не му беше смешно.
Кола, дето не се разваля НЯМА, както и човек, дето не се разваля, също няма. От всяка марка, от най-евтините, до най-скэпите, можеш да попаднеш на попадение или разочарование. Не ги слагайте под един знаменател. Това, че сте имали кофти серия с някоя, не значи, че всички от този бранд са така. Както с хората, бе - това, че не ви се получават нещата с някой, не значи, че няма да се получават с всички.
Българите имат малко неприятната характерност, че са големи специалисти по всичко, и от всичко разбират. Така когато си взимах предишната кола, повечето разбирачи ме сэветваха да не я купувам, че няма да излиза от сервиза... Еми 8 години нонстоп каране, в сервиз е била само за козметични проблеми! Хич и нямаше да я сменям, въпреки че модела остаря, но чакам бебче, а тя беше с 3 врати. За настоящата, която скоро взех от Германия, също ме съветваха да не я взимам. Дано и този път грешат.  Simple Smile

# 58
  • София
  • Мнения: 18 698
Не виждам нищо смешно.Ние сме с японска кола и освен консумативи друго не сме сменяли.Предишната беше немска същата работа.

# 59
  • Пловдив
  • Мнения: 153
На вас ви е смешно, но за първи път ме оставя кола на път. Три дни чаках, за да я оправят и да мога да се прибера.
Един познат едно чисто ново Ауди за шест цифрена сума също го остави на пътя. И на него не му беше смешно.
Кола, дето не се разваля НЯМА, както и човек, дето не се разваля, също няма. От всяка марка, от най-евтините, до най-скэпите, можеш да попаднеш на попадение или разочарование. Не ги слагайте под един знаменател. Това, че сте имали кофти серия с някоя, не значи, че всички от този бранд са така. Както с хората, бе - това, че не ви се получават нещата с някой, не значи, че няма да се получават с всички.
Българите имат малко неприятната характерност, че са големи специалисти по всичко, и от всичко разбират. Така когато си взимах предишната кола, повечето разбирачи ме сэветваха да не я купувам, че няма да излиза от сервиза... Еми 8 години нонстоп каране, в сервиз е била само за козметични проблеми! Хич и нямаше да я сменям, въпреки че модела остаря, но чакам бебче, а тя беше с 3 врати. За настоящата, която скоро взех от Германия, също ме съветваха да не я взимам. Дано и този път грешат.  Simple Smile
 Много точно мнение!

# 60
  • Мнения: 9 685
Аз да уточня, че всъщност много харесвам колата, но просто не ми се беше случвало да остана на път. Бях много ядосана докато пишех горните постове. С такъв проблем със старата кола карах повече от половин година докато намеря време да отида на сервиз.
Всяка година и правим ремонт, но може би е защото ходим на преглед и сменяме частите превантивно.

# 61
  • тук-там
  • Мнения: 4 269
Да повдигна темата. Харесах колата. Обаче, няма регистрация, нито временни номера. От автокъща. Е, как да я "проверя". За майстор ясно - няма как да и види проблемите на место, но поне да я пробвам как вози! ooooh!
Как да я купя, като изобщо не мога да я изкарам на пътя....

# 62
  • Мнения: 28
Да повдигна темата. Харесах колата. Обаче, няма регистрация, нито временни номера. От автокъща. Е, как да я "проверя". За майстор ясно - няма как да и види проблемите на место, но поне да я пробвам как вози! ooooh!
Как да я купя, като изобщо не мога да я изкарам на пътя....

Викаш си пътна помощ и плащаш около 30 лева в едната посока до избран от теб сервиз. Там я преглеждат и ако е наред - следващия курс на пътната помощ ще бъде към КАТ. Ако не е - обратно към автокъщата.

# 63
  • Мнения: 31
От където и да я купиш трябва да я види майстор, и то добър. Иначе гаранция няма. От майстор знам, че често се карат коли на ремонт, колкото да се "замаскира" даден проблем, докато я продадат. И после да му мисли следващия собственик.

# 64
  • Мнения: X
Да повдигна темата. Харесах колата. Обаче, няма регистрация, нито временни номера. От автокъща. Е, как да я "проверя". За майстор ясно - няма как да и види проблемите на место, но поне да я пробвам как вози! ooooh!
Как да я купя, като изобщо не мога да я изкарам на пътя....
Всяка нормална автокъща има временни номера, които има право да поставя на нейните автомобили с цел тестване от клиентите или да се закара колата до КАТ. Ако търговеца отказва да ги сложи значи не е читав или не иска колата да влезе за проверка в сервиз.

# 65
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 067
От където и да я купиш трябва да я види майстор, и то добър. Иначе гаранция няма. От майстор знам, че често се карат коли на ремонт, колкото да се "замаскира" даден проблем, докато я продадат. И после да му мисли следващия собственик.

Освен ако не си я купиш от магазина Wink

# 66
  • Мнения: 1
Навремето се занимавах с коли, покрай баща ми. Даже ходех с него в чужбина за внос и съм карала по 3000км за два дни до бг. Та има някои неща, които понаучих от цялата тази работа.
Колите е важно от къде идват: в Италия климатът е добър, но не си щадят колите, малко са немърливи италианците. Разбира се, не са всички под един знаменател и има добър шанс да попаднеш на италианска кола, която да е читава и евтина. Карат колите на автовоз, на едро и автотърговците реално не са ги изпробвали как вървят и какви проблеми може да излязат. (Сетих се една смешна подробност -Ако колата идва от по-южна част на Италия, където няма минусови температури, има вероятност колата да няма антифриз, а вода и като дойде до тук на -10гр да кажем, и никой не се е сетил да смени течността и от нищо става проблем).
 Коли, карани на ход и съответно изпробвани, може да идват например от Германия - там са по-скъпи спрямо италианките, но са обслужвани стриктно и надеждно. Обаче вероятно са с навъртян голям километраж, аутобаните в Германия го предполагат.
От Австрия колите обикновено имат ръжда заради климата - солта заради снега разяждат доста, та ръждата може да е пооправена от търговците, ако не ви притесняват китосани пребоядисани елементи.
От Холандия колите също са читави, но вече няма много внос от там заради по-високите цени.
Но , разбира се, откъдето и да си купувате кола трябва да има някой, който като запали мотора и го чуе, да му е ясно дали е добре, също и едно кръгче ще покаже трансмисията и ходовата част. Там разни стендове и подробни анализи са вече прекалени, ако колата е евтина, и това доста дразни продавачите. Ясно е, че колкото по-евтина е колата, толкова по - износена е и в такива случаи е по-добре да се ориентира човек към някоя кола с по-прост мотор и без много екстри, за сметка на здравината.
А от ръка като се купува, поне автомобилът е обслужван и собственикът му знае недостатъците. Разбира се, ако е честен да ги признае.
Всичко е до шанс. Попадали сме на много добри коли, но също и сме се прецаквали с такива, които само проблеми са носили, въпреки, че са ги избирали майстори. Машини са това и винаги има вариант да се счупи нещо. Така, че - късмет!

# 67
  • Мнения: 2 157
stoneage, много интересно мнение! Благодаря за споделения опит! Simple Smile (Сега, ако кажеш и че още сте в бизнеса, направо ми пращай координати на ЛС да си имам като търсим кола.  Laughing )
Моята кола е от роднина, но скоро май ще търсим друга. МП ги разбира повече нещата, имаме и познати майстори. Най вероятно ще търсим и от частни лица, и от автокъщи. Най-близкият ни майстор скоро не си е купувал кола от автокъща, та не залагаме много на тях. Все им е откривал някакви дефекти или е била висока цената.

# 68
  • Мнения: 2 836
Stoneage, внимателно прочетох коментара Ви Simple Smile
Обмисляме с ММ да си купим кола от Германия, гледаме постоянно из техните сайтове - обаче трябва ли да гледам за това Тюф ( мисля,че е техн преглед) или пак всичко на късмет.
И някой,ако знае горе долу какви пари за прехвърляне на колата от автокъща на наше име там в Германия, после трябва ли някакво мито на граница към България ииии всичко по темата ще ми е от полза 🍀

# 69
  • Мнения: 1 970
Тюфа е техният преглед, годност да се движи по пътищата.
Щом гледате немски сайтове, не може да несте забелязали, че кола в Германия на 5 год примерно е значително по-скъпа от такава в БГ, на приблизително еднакви километри(доколкото се вижда от обявите и километража). Защо:
1. В БГ масово се внасят коли, на които им е изтекъл ТЮФ-а, тоест за да го вземе пак, собственикът трябва да мине преглед, За разлика от тук, там си записваш час , караш си колата и те ти я връщат прегледана, с отстранено всичко, което има проблем, за което ти представят сметката... И дума не може да става да спориш - щом искаш да караш, следва да си минал прегледа, който , прочее важи доста повече от 1 година..... Затова когато колата е на години или с по-голям пробег, собственикът предпочита да я продаде, а ако е без ТЮФ тя струва смешни пари, което я прави супер изгодна - у нас се регистрира всичко.
2. Масово се купуват отвън ударени коли, може и да не е сериозно, но разходите за ремонт там са несравними с тези тук, да не говорим, че там понятие "изчукване" няма, всичко се сменя, естествено с ново, не от морга. Съответно за едно леко чукване може да вземете кола с отбив хиляди... Тук изобщо не говоря за наводнявани коли или такива с проблем по мотора, който у нас се отстранява лесно, често и елементарно доливане на добавка, за да се продаде.
3. Пробег - мой близък живее в Мюнхен и работи на 120 кв оттам и всеки божи ден пътува по 240 км, отделно събота и неделя със семейството ходят тук - там, ами той прави по 100-тина хиляди годишно. И си сменя колата на 3-4 години, която е на минимум 300,000, но по окачването нищо не е сменяно. Купува я нашенецът, превърта тахометъра и я продава с 5 бона горница.... И после се чудите защо тази кола на 4-5 години къса ангренажен ремък или криви глава или нещо друго тежко, а и се разтропва след някоя друга година....

Така че да, гледайте да има ТЮФ. Като разход предвидете, ако не бъркам за Германия бяха около 100-150 евро за транзитни немски номера и гражданска, за да я карате до БГ, може и да я качите на автовоз, българските ще Ви я докарат за около 300 евро, но ако нещо се случи по пътя, не носят отговорност, имат застраховка отговорност на превозвача, само ако имате договор за превоза. Имайте предвид, че и Вие нямате каско за 2-те хиляди километра от Германия, ако стане някоя беля имате шанс да ви овъмезди застраховател, само ако щетата не е по Ваша вина, по гражданска на другия участник в ПТП-то, така че карайте внимателно. Мито няма - това е освободена доставка, направо в БГ я карате за регистрация в КАТ с кауфертрака - договора за покупко-продажба с немеца, който няма никаква нужда да е заверен от нотариус или такива простотии... и талона на колата.

# 70
  • Мнения: 15 538
Дали колата ще е от Горубляне или от някоя лъскава автокъща е все тая. Добре е, когато си харесате кола да я вкарате в сервиз /най-добре оторизиран сервиз на марката/, за да й се направи пълен преглед и да се каже в какво състояние е колата, както и реалните километри.
Аз лично си мисля, че е по-добре колата да се купи от човек, който е първи собственик, колата да е купувана от тук и да е карана тук. Така може да се провери цялата сервизна история на колата, а и вероятността да е на по-малко реални километри е по-голяма

# 71
  • Мнения: 1 970

Аз лично си мисля, че е по-добре колата да се купи от човек, който е първи собственик, колата да е купувана от тук и да е карана тук. Така може да се провери цялата сервизна история на колата, а и вероятността да е на по-малко реални километри е по-голяма
Абсолютно вярно, само едно НО:

Амортизацията на кола , карана у нас е В ПЪТИ по-голяма от такава, карана в Европа. Факт е, че че кола на 150-200.000 км там са с оригиналните биелети, шарнири, тампони, които у нас се разбиват за 20-30 до 50.000 км, зависи от марката, класа кола, а и годината на производство, разбира се, - колкото по-нов модел, толкова по-чуплива...

Пример - карам кола на 36.000, от година и половина, вече се разтропа, но непрекъснато въртя в София. И не е Дачия или Пежо - Тигуан е, новия...
Мой близък е с БМВ в Мюнхен на 180.000 - нищо по окачването никога не е пипано. И не тропа.

Колкото до превъртането на километражите - в Европа това е инкриминирано. У нас не е и няма да стане скоро... Така че в този смисъл кола, купувана в БГ от дилъра е най-вероятно да е на реални километри - може да се провери. За някои марки внасяни отвън също може, но с условности, да не влизам в детайли... Затова повечето са на над 200.000 някои двойно отгоре и после ги връщат и всичките са нагласени между 100 и 150.000 карани от пенсионери.

# 72
  • Мнения: X
Дали колата ще е от Горубляне или от някоя лъскава автокъща е все тая. Добре е, когато си харесате кола да я вкарате в сервиз /най-добре оторизиран сервиз на марката/, за да й се направи пълен преглед и да се каже в какво състояние е колата, както и реалните километри.
Аз лично си мисля, че е по-добре колата да се купи от човек, който е първи собственик, колата да е купувана от тук и да е карана тук. Така може да се провери цялата сервизна история на колата, а и вероятността да е на по-малко реални километри е по-голяма

И аз съм съгласен. И двете си коли съм ги купувал от частни лица и се оказаха много читави. От автокъща не препоръчвам на никой да взема, освен ако наистина не е нещо, което изглежда уникално запазено. И задължително да се провери обстойно. Просто шанса да се попадне на читава кола от автокъща е много малък. Независимо колко са я напудрили. За километрите да се оглежда добре салона и волана. Ако са били ремонтирани си личи. От там един добър майстор би могъл да засече километрите и по часовете работа на някои системи в колата.

# 73
  • Варна
  • Мнения: 5 145
С тия автокъщи ме хвърлихте в размисъл сега. Моята кола е от частно лице, но от автокъща. Joy Смисъл че колата си беше регистрирана на частно лице с редовни документи и всичко платено и собственикът на автомобила познавал собственика на автокъщата и му дал колата и пълномощно, да се занимава с продажбата, че човекът бил в чужбина и колата само си седяла...  Не знам дали това е пълната истина. И после съответния човек (от автокъщата) не се съгласи да закараме колата в сервиз за пълна диагностика, понеже се бил изпокарал с всички сервизи в града?!?!? (Шумен) Още по-съмнително. Но моят приятел (работил в сервиз), с който бях, я огледа и тества доста подробно, до колкото е възможно без техника и ми каза, че за него колата е добра. И аз взех, че рискувах, понеже много я харесах и трудно намерих точно такава. И вече половин година си я карам без проблеми. Във Варна я "прегледаха" като я обслужих и всичко й било наред. Сменихме само стандартните консумативи и някои дреболии.

# 74
  • Мнения: 15 538
Никой не казва, че щом е от автокъща задължително колата е "трошка". Доста автокъщи предлагат такава услуга - оставяш си колата там да се продава, като им плащаш нещо, като наем, за това, че им ползваш терена.
Аз лично не купувам кола, когато ми кажат, че не може да се гледа в сервиз.
Когато купувах Аудито и на мен така ми казаха от една автокъща. А много го харесах онова Ауди, но самото изказване "Не давам да се карат по сервизи, защото онези там винаги намиран нещо, за което да се хванат" директно ме отказа. В крайна сметка, ако колата си е наред, няма кой да измисли, че й има нещо. Карала съм коли, които са били зле и са ми казвали, че са зле. Когато съм карала добра кола са ми казвали "Колата си е ОК" и я взимам.

# 75
  • Мнения: X
Никой не казва, че щом е от автокъща задължително колата е "трошка". Доста автокъщи предлагат такава услуга - оставяш си колата там да се продава, като им плащаш нещо, като наем, за това, че им ползваш терена.
Аз лично не купувам кола, когато ми кажат, че не може да се гледа в сервиз.
Когато купувах Аудито и на мен така ми казаха от една автокъща. А много го харесах онова Ауди, но самото изказване "Не давам да се карат по сервизи, защото онези там винаги намиран нещо, за което да се хванат" директно ме отказа. В крайна сметка, ако колата си е наред, няма кой да измисли, че й има нещо. Карала съм коли, които са били зле и са ми казвали, че са зле. Когато съм карала добра кола са ми казвали "Колата си е ОК" и я взимам.

Много нагло изказване от тази автокъща. Ако бях на тебеях да му тегля такава майна и да го разглася в целия интернет Grinning

# 76
  • Мнения: 15 538
Ами - хич не ми се занимава. Аз си купих Аудито, вече го и продадох, а гледам това Ауди още си стои и се продава там Laughing Майната сам си я е теглил

# 77
  • Мнения: X
Ами - хич не ми се занимава. Аз си купих Аудито, вече го и продадох, а гледам това Ауди още си стои и се продава там Laughing Майната сам си я е теглил

Аз с един такъв много се гаврих веднъж. Още от един поглед видях, че колата му е кош, ама си направих подробен лглед да видя колко забележки ще мога да намеря без диагностика. Беше си цял пергамент със забележки и то сериозни. Накрая ми вика “ама ти се хващаш за всяка дреболия”... Отговорих му “пич, вземай си барутника и ми се махй от очите, че да не ти викна господари на ефира”...

От време на време ми се иска просто да ги изоблича тези мошенници как лъжат хората, които не разбират. Нямаш си идея на какви драматични ситуаций съм попадал - някой заблуден мъж или женица си взема тоталния кош на доверие от сладките приказки на джамбазина и на първата смяна на масло му се скъсва джоба...

Ето един потресаващ пример:

https://www.cars.bg/offer/c2279920

Последна редакция: чт, 08 фев 2018, 11:33 от Анонимен

# 78
  • Мнения: 9 685
На мен един собственик на автокъща искаше да ми издаде фактура за 1/20 от цената на колата Simple Smile Иначе щял да плаща данъци.

# 79
  • Мнения: X

Чак пък потресаващ ... то си пише - заминала турбина, външния вид е ясен, че е мега селския тунинг. За тия пари - толкова.

# 80
  • Мнения: X
Човек ти луд ли си, тази кола е на поне 600к километра, абсолютен гроб.

# 81
  • Мнения: 15 538
Човек ти луд ли си, тази кола е на поне 600к километра, абсолютен гроб.

Я недей да лъжеш. Хората са си написали - 205 к Joy

# 82
  • Мнения: X
Човек ти луд ли си, тази кола е на поне 600к километра, абсолютен гроб.

Я недей да лъжеш. Хората са си написали - 205 к Joy

рИални при това

# 83
  • София
  • Мнения: 6 308
Човек ти луд ли си, тази кола е на поне 600к километра, абсолютен гроб.

Я недей да лъжеш. Хората са си написали - 205 к Joy

рИални при това
Не се отваряйте. Сичко е ток и жици.
внесена от Швейцариа  и с реголируеми амортисиори.
Кво искате повече. SmileSmiley

# 84
  • Мнения: X
Човек ти луд ли си, тази кола е на поне 600к километра, абсолютен гроб.

Я недей да лъжеш. Хората са си написали - 205 к Joy

рИални при това
Не се отваряйте. Сичко е ток и жици.
внесена от Швейцариа  и с реголируеми амортисиори.
Кво искате повече. SmileSmiley

Това е един от най-големите кошове, който съм виждал, а съм се нагледал на уникални кошове... Представям си на живо какво ще е, такива коли на снимки са много по-добре...

# 85
  • Мнения: 15 538
Ооооо, да взема да ти покажа колата, която сестра ми /разбирачката/ си взе и тогава ще говорим за кошове. Голф 4, на 80 000 км /реални разбира се/, с чисто нови фарове и волан от Пасат. Като ми го показа каза "Закарах го на сервиз и казаха, че колата е екстра" Вече трета година през три месеца е в сервиза. Ясно е колко го е закарала

Общи условия

Активация на акаунт