Откъде си купувате колите?

  • 20 543
  • 85
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 9 594
Аз да уточня, че всъщност много харесвам колата, но просто не ми се беше случвало да остана на път. Бях много ядосана докато пишех горните постове. С такъв проблем със старата кола карах повече от половин година докато намеря време да отида на сервиз.
Всяка година и правим ремонт, но може би е защото ходим на преглед и сменяме частите превантивно.

# 61
  • тук-там
  • Мнения: 4 269
Да повдигна темата. Харесах колата. Обаче, няма регистрация, нито временни номера. От автокъща. Е, как да я "проверя". За майстор ясно - няма как да и види проблемите на место, но поне да я пробвам как вози! ooooh!
Как да я купя, като изобщо не мога да я изкарам на пътя....

# 62
  • Мнения: 28
Да повдигна темата. Харесах колата. Обаче, няма регистрация, нито временни номера. От автокъща. Е, как да я "проверя". За майстор ясно - няма как да и види проблемите на место, но поне да я пробвам как вози! ooooh!
Как да я купя, като изобщо не мога да я изкарам на пътя....

Викаш си пътна помощ и плащаш около 30 лева в едната посока до избран от теб сервиз. Там я преглеждат и ако е наред - следващия курс на пътната помощ ще бъде към КАТ. Ако не е - обратно към автокъщата.

# 63
  • Мнения: 31
От където и да я купиш трябва да я види майстор, и то добър. Иначе гаранция няма. От майстор знам, че често се карат коли на ремонт, колкото да се "замаскира" даден проблем, докато я продадат. И после да му мисли следващия собственик.

# 64
  • Мнения: X
Да повдигна темата. Харесах колата. Обаче, няма регистрация, нито временни номера. От автокъща. Е, как да я "проверя". За майстор ясно - няма как да и види проблемите на место, но поне да я пробвам как вози! ooooh!
Как да я купя, като изобщо не мога да я изкарам на пътя....
Всяка нормална автокъща има временни номера, които има право да поставя на нейните автомобили с цел тестване от клиентите или да се закара колата до КАТ. Ако търговеца отказва да ги сложи значи не е читав или не иска колата да влезе за проверка в сервиз.

# 65
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 059
От където и да я купиш трябва да я види майстор, и то добър. Иначе гаранция няма. От майстор знам, че често се карат коли на ремонт, колкото да се "замаскира" даден проблем, докато я продадат. И после да му мисли следващия собственик.

Освен ако не си я купиш от магазина Wink

# 66
  • Мнения: 1
Навремето се занимавах с коли, покрай баща ми. Даже ходех с него в чужбина за внос и съм карала по 3000км за два дни до бг. Та има някои неща, които понаучих от цялата тази работа.
Колите е важно от къде идват: в Италия климатът е добър, но не си щадят колите, малко са немърливи италианците. Разбира се, не са всички под един знаменател и има добър шанс да попаднеш на италианска кола, която да е читава и евтина. Карат колите на автовоз, на едро и автотърговците реално не са ги изпробвали как вървят и какви проблеми може да излязат. (Сетих се една смешна подробност -Ако колата идва от по-южна част на Италия, където няма минусови температури, има вероятност колата да няма антифриз, а вода и като дойде до тук на -10гр да кажем, и никой не се е сетил да смени течността и от нищо става проблем).
 Коли, карани на ход и съответно изпробвани, може да идват например от Германия - там са по-скъпи спрямо италианките, но са обслужвани стриктно и надеждно. Обаче вероятно са с навъртян голям километраж, аутобаните в Германия го предполагат.
От Австрия колите обикновено имат ръжда заради климата - солта заради снега разяждат доста, та ръждата може да е пооправена от търговците, ако не ви притесняват китосани пребоядисани елементи.
От Холандия колите също са читави, но вече няма много внос от там заради по-високите цени.
Но , разбира се, откъдето и да си купувате кола трябва да има някой, който като запали мотора и го чуе, да му е ясно дали е добре, също и едно кръгче ще покаже трансмисията и ходовата част. Там разни стендове и подробни анализи са вече прекалени, ако колата е евтина, и това доста дразни продавачите. Ясно е, че колкото по-евтина е колата, толкова по - износена е и в такива случаи е по-добре да се ориентира човек към някоя кола с по-прост мотор и без много екстри, за сметка на здравината.
А от ръка като се купува, поне автомобилът е обслужван и собственикът му знае недостатъците. Разбира се, ако е честен да ги признае.
Всичко е до шанс. Попадали сме на много добри коли, но също и сме се прецаквали с такива, които само проблеми са носили, въпреки, че са ги избирали майстори. Машини са това и винаги има вариант да се счупи нещо. Така, че - късмет!

# 67
  • Мнения: 2 155
stoneage, много интересно мнение! Благодаря за споделения опит! Simple Smile (Сега, ако кажеш и че още сте в бизнеса, направо ми пращай координати на ЛС да си имам като търсим кола.  Laughing )
Моята кола е от роднина, но скоро май ще търсим друга. МП ги разбира повече нещата, имаме и познати майстори. Най вероятно ще търсим и от частни лица, и от автокъщи. Най-близкият ни майстор скоро не си е купувал кола от автокъща, та не залагаме много на тях. Все им е откривал някакви дефекти или е била висока цената.

# 68
  • Мнения: 2 833
Stoneage, внимателно прочетох коментара Ви Simple Smile
Обмисляме с ММ да си купим кола от Германия, гледаме постоянно из техните сайтове - обаче трябва ли да гледам за това Тюф ( мисля,че е техн преглед) или пак всичко на късмет.
И някой,ако знае горе долу какви пари за прехвърляне на колата от автокъща на наше име там в Германия, после трябва ли някакво мито на граница към България ииии всичко по темата ще ми е от полза 🍀

# 69
  • Мнения: 1 970
Тюфа е техният преглед, годност да се движи по пътищата.
Щом гледате немски сайтове, не може да несте забелязали, че кола в Германия на 5 год примерно е значително по-скъпа от такава в БГ, на приблизително еднакви километри(доколкото се вижда от обявите и километража). Защо:
1. В БГ масово се внасят коли, на които им е изтекъл ТЮФ-а, тоест за да го вземе пак, собственикът трябва да мине преглед, За разлика от тук, там си записваш час , караш си колата и те ти я връщат прегледана, с отстранено всичко, което има проблем, за което ти представят сметката... И дума не може да става да спориш - щом искаш да караш, следва да си минал прегледа, който , прочее важи доста повече от 1 година..... Затова когато колата е на години или с по-голям пробег, собственикът предпочита да я продаде, а ако е без ТЮФ тя струва смешни пари, което я прави супер изгодна - у нас се регистрира всичко.
2. Масово се купуват отвън ударени коли, може и да не е сериозно, но разходите за ремонт там са несравними с тези тук, да не говорим, че там понятие "изчукване" няма, всичко се сменя, естествено с ново, не от морга. Съответно за едно леко чукване може да вземете кола с отбив хиляди... Тук изобщо не говоря за наводнявани коли или такива с проблем по мотора, който у нас се отстранява лесно, често и елементарно доливане на добавка, за да се продаде.
3. Пробег - мой близък живее в Мюнхен и работи на 120 кв оттам и всеки божи ден пътува по 240 км, отделно събота и неделя със семейството ходят тук - там, ами той прави по 100-тина хиляди годишно. И си сменя колата на 3-4 години, която е на минимум 300,000, но по окачването нищо не е сменяно. Купува я нашенецът, превърта тахометъра и я продава с 5 бона горница.... И после се чудите защо тази кола на 4-5 години къса ангренажен ремък или криви глава или нещо друго тежко, а и се разтропва след някоя друга година....

Така че да, гледайте да има ТЮФ. Като разход предвидете, ако не бъркам за Германия бяха около 100-150 евро за транзитни немски номера и гражданска, за да я карате до БГ, може и да я качите на автовоз, българските ще Ви я докарат за около 300 евро, но ако нещо се случи по пътя, не носят отговорност, имат застраховка отговорност на превозвача, само ако имате договор за превоза. Имайте предвид, че и Вие нямате каско за 2-те хиляди километра от Германия, ако стане някоя беля имате шанс да ви овъмезди застраховател, само ако щетата не е по Ваша вина, по гражданска на другия участник в ПТП-то, така че карайте внимателно. Мито няма - това е освободена доставка, направо в БГ я карате за регистрация в КАТ с кауфертрака - договора за покупко-продажба с немеца, който няма никаква нужда да е заверен от нотариус или такива простотии... и талона на колата.

# 70
  • Мнения: 15 223
Дали колата ще е от Горубляне или от някоя лъскава автокъща е все тая. Добре е, когато си харесате кола да я вкарате в сервиз /най-добре оторизиран сервиз на марката/, за да й се направи пълен преглед и да се каже в какво състояние е колата, както и реалните километри.
Аз лично си мисля, че е по-добре колата да се купи от човек, който е първи собственик, колата да е купувана от тук и да е карана тук. Така може да се провери цялата сервизна история на колата, а и вероятността да е на по-малко реални километри е по-голяма

# 71
  • Мнения: 1 970

Аз лично си мисля, че е по-добре колата да се купи от човек, който е първи собственик, колата да е купувана от тук и да е карана тук. Така може да се провери цялата сервизна история на колата, а и вероятността да е на по-малко реални километри е по-голяма
Абсолютно вярно, само едно НО:

Амортизацията на кола , карана у нас е В ПЪТИ по-голяма от такава, карана в Европа. Факт е, че че кола на 150-200.000 км там са с оригиналните биелети, шарнири, тампони, които у нас се разбиват за 20-30 до 50.000 км, зависи от марката, класа кола, а и годината на производство, разбира се, - колкото по-нов модел, толкова по-чуплива...

Пример - карам кола на 36.000, от година и половина, вече се разтропа, но непрекъснато въртя в София. И не е Дачия или Пежо - Тигуан е, новия...
Мой близък е с БМВ в Мюнхен на 180.000 - нищо по окачването никога не е пипано. И не тропа.

Колкото до превъртането на километражите - в Европа това е инкриминирано. У нас не е и няма да стане скоро... Така че в този смисъл кола, купувана в БГ от дилъра е най-вероятно да е на реални километри - може да се провери. За някои марки внасяни отвън също може, но с условности, да не влизам в детайли... Затова повечето са на над 200.000 някои двойно отгоре и после ги връщат и всичките са нагласени между 100 и 150.000 карани от пенсионери.

# 72
  • Мнения: X
Дали колата ще е от Горубляне или от някоя лъскава автокъща е все тая. Добре е, когато си харесате кола да я вкарате в сервиз /най-добре оторизиран сервиз на марката/, за да й се направи пълен преглед и да се каже в какво състояние е колата, както и реалните километри.
Аз лично си мисля, че е по-добре колата да се купи от човек, който е първи собственик, колата да е купувана от тук и да е карана тук. Така може да се провери цялата сервизна история на колата, а и вероятността да е на по-малко реални километри е по-голяма

И аз съм съгласен. И двете си коли съм ги купувал от частни лица и се оказаха много читави. От автокъща не препоръчвам на никой да взема, освен ако наистина не е нещо, което изглежда уникално запазено. И задължително да се провери обстойно. Просто шанса да се попадне на читава кола от автокъща е много малък. Независимо колко са я напудрили. За километрите да се оглежда добре салона и волана. Ако са били ремонтирани си личи. От там един добър майстор би могъл да засече километрите и по часовете работа на някои системи в колата.

# 73
  • Варна
  • Мнения: 5 065
С тия автокъщи ме хвърлихте в размисъл сега. Моята кола е от частно лице, но от автокъща. Joy Смисъл че колата си беше регистрирана на частно лице с редовни документи и всичко платено и собственикът на автомобила познавал собственика на автокъщата и му дал колата и пълномощно, да се занимава с продажбата, че човекът бил в чужбина и колата само си седяла...  Не знам дали това е пълната истина. И после съответния човек (от автокъщата) не се съгласи да закараме колата в сервиз за пълна диагностика, понеже се бил изпокарал с всички сервизи в града?!?!? (Шумен) Още по-съмнително. Но моят приятел (работил в сервиз), с който бях, я огледа и тества доста подробно, до колкото е възможно без техника и ми каза, че за него колата е добра. И аз взех, че рискувах, понеже много я харесах и трудно намерих точно такава. И вече половин година си я карам без проблеми. Във Варна я "прегледаха" като я обслужих и всичко й било наред. Сменихме само стандартните консумативи и някои дреболии.

# 74
  • Мнения: 15 223
Никой не казва, че щом е от автокъща задължително колата е "трошка". Доста автокъщи предлагат такава услуга - оставяш си колата там да се продава, като им плащаш нещо, като наем, за това, че им ползваш терена.
Аз лично не купувам кола, когато ми кажат, че не може да се гледа в сервиз.
Когато купувах Аудито и на мен така ми казаха от една автокъща. А много го харесах онова Ауди, но самото изказване "Не давам да се карат по сервизи, защото онези там винаги намиран нещо, за което да се хванат" директно ме отказа. В крайна сметка, ако колата си е наред, няма кой да измисли, че й има нещо. Карала съм коли, които са били зле и са ми казвали, че са зле. Когато съм карала добра кола са ми казвали "Колата си е ОК" и я взимам.

Общи условия

Активация на акаунт