ВТОРИ клас - 3 тема

  • 32 733
  • 752
  •   1
Отговори
# 720
  • Варна
  • Мнения: 3 891
Densi,

прекрасен коледен подарък си имате! Да ви е жива и здрава!

Изчетох ви, напълно подкрепям мненията ви по казуса с безсмислено скъпите подаръци.

Ние сме на друга вълна - пак имаме драми с едно момче в класа, онзи ден се наритали в час по физическо  ooooh! Проблемът е стар, това дете дразни целия клас, но напредък няма. Работели с него и толкова.

Освен това се прибра след контролно по ЗИП математика, доста посърнал, защото от 7 задачи не можал да реши 3. Това си е събитие - досега не се е случвало. Всъщност решил първите 4 задачи, после на петата закъсал, мислил почти през цялото време, не успял да измисли нищо. Но и не останало време за другите 2 задачи. Сега си чака ниската оценка. Ще трябва да се учим какво се прави в такива ситуации - пропускаш трудната задача и се връщаш на нея, след като си направил останалите.
Съвсем отделен е въпросът, че задачата според мен е прекалена за този етап. Пускам ви текста, да си кажете мнението:
Намерете сбора на числата, които са по-малки от 30 и такива с десетица, по-голяма от единицата.

Като се прибрал дядо му обяснил каква е логиката, а детето каза, че никога не би се сетило.

# 721
  • Мнения: 2 455
  
И аз да честитя Бебочето,в темата!!! bouquet bouquet bouquet  Май,след Sky,не сме имали друго мъниче... Wink
 
LUСY,ако намериш време снимай пак задачки по математика или упражнения по БЕЛ,да поизмъча Беа! Wink
   Hug

# 722
  • Мнения: 1 324
svetli, имат предвид сбора от числата от 12 до 19 и 22 до 29 ли?

# 723
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 079
svetli, имат предвид сбора от числата от 12 до 19 и 22 до 29 ли?

аз го разбирам като (число на) десетица по-голяма от единица, значи само 20 до 29  Peace

# 724
  • Мнения: 1 324
Оф, да. Обърнах местата на единици - десетици  Peace

# 725
  • Мнения: 19 317
Десетицата да е по-голяма от единицата пише. Значи само 10, 20, 21.

Честито, Денси!

# 726
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 079
Десетицата да е по-голяма от единицата пише. Значи само 10, 20, 21.



 Peace

# 727
  • София-Младост
  • Мнения: 23 362
Десетицата да е по-голяма от единицата пише. Значи само 10, 20, 21.

Честито, Денси!
Току що схванах логиката. Или по-скоро прочетох правилно условието. Десетица по-голямо от единицата, а не от 1!

# 728
  • Мнения: X
Думата "такива" е подвеждаща и излишна.
Достатъчно е да се каже, че числата са по-малки от 30 и десетицата им е по-голяма от единицата. Те са: 10, 20, 21
Такива задачи има в сборника на Евелина Динева (с водолаза).

# 729
  • Варна
  • Мнения: 2 328
Десетицата да е по-голяма от единицата пише. Значи само 10, 20, 21.
Да, и аз така мисля. Не е толкова сложна задачата, на мен ми харесва - има интересен начин да се провери дали децата реално осъзнават какво е десетица и какво единица. В учебниците за съжаление имат доста еднотипни задачи от рода на: 3 дес + 4 ед = ?
Така, че ако не са срещали по-различен начин на работа с единици и десетици, е нормално да се объркат. До колкото си познавам гарджето ще се втурне да пише всички двуцифрени числа до 30 и вероятно не би й стигнало времето също Crazy

# 730
  • Мнения: 19 317
И аз мисля, че условието е написано неразбираемо. Можело е да обяснят по-подробно или както Луси е писала.

# 731
  • София
  • Мнения: 17 592
Densi,

прекрасен коледен подарък си имате! Да ви е жива и здрава!

Изчетох ви, напълно подкрепям мненията ви по казуса с безсмислено скъпите подаръци.

Ние сме на друга вълна - пак имаме драми с едно момче в класа, онзи ден се наритали в час по физическо  ooooh! Проблемът е стар, това дете дразни целия клас, но напредък няма. Работели с него и толкова.

Освен това се прибра след контролно по ЗИП математика, доста посърнал, защото от 7 задачи не можал да реши 3. Това си е събитие - досега не се е случвало. Всъщност решил първите 4 задачи, после на петата закъсал, мислил почти през цялото време, не успял да измисли нищо. Но и не останало време за другите 2 задачи. Сега си чака ниската оценка. Ще трябва да се учим какво се прави в такива ситуации - пропускаш трудната задача и се връщаш на нея, след като си направил останалите.
Съвсем отделен е въпросът, че задачата според мен е прекалена за този етап. Пускам ви текста, да си кажете мнението:
Намерете сбора на числата, които са по-малки от 30 и такива с десетица, по-голяма от единицата.

Като се прибрал дядо му обяснил каква е логиката, а детето каза, че никога не би се сетило.

Задачата си е съвсем нормална като за ЗИП.
Подозирам, че би се сетил, трудно е, като блокираш веднъж.
Задачата е с хитринка / уловка, не е сложна като аритметика.

etta
Те решават тонове задачи от този тип. Това, че на вас ви звучи странно и непознато не означава, че и за децата е такова.
"Избройте всички числа от... до, при които цифрата на десетиците е по-голяма (или по-малка) от тази на единиците; или колко пъти се среща цифрата X в числата от... до, при които десетиците са... от/на единиците"...
Общо взето цял срок само това дъвчат - а са го почнали от миналата година още.

# 732
  • Мнения: 1 324
И е добре в час да решават повече подобни задачи, логически, с разбиране на условието и т.н.

# 733
  • Мнения: X
Не е коректно условието. Липсва думата цифра. Десетицата винаги е по-голяма от единицата. Съдържа 10 единици  Sunglasses

# 734
  • Варна
  • Мнения: 3 891
Да, задачата е лесна, но условието не е разбрал изобщо. Особено това "и такива".
Каза, че трябвало да пише "и то такива, които да са с..."

Мен ме учудва това, че се дават задачи с досещане на контролно. Имат 20-на минути за 7 задачи, от тях 3 с досещане. Това според мен не е за тях. Ще ми е интересен коментарът на учителката, както и резултатите на другите деца.

Общи условия

Активация на акаунт