За образователните системи по света и у нас

  • 225 181
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 3 450
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Miss Piggy, в училището на децата ми има деца с аутизм и с хиперактивност. С диагнози са и имат индивидуален резурсен учител/помощник. Едното от децата с аутизъм е не може да говори. Доколко са ефективни учителите за тези деца Незнам, но децата са на училище по цял ден.
Нито на децата, още пък по малко на другите родители се обяснява какви са дефицитите на децата с СОП. 5-6г. Ми син миналата година
Постоянно ми обясняваше кои е лош е класа и все за това дете разправяше че не слуша госпожата. Никой не си прави труда да обясни

# 3 451
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Защо не слуша това дете. В Англия сме.

# 3 452
  • София
  • Мнения: 1 120
Имам познато семейство, което преди две години замина за Англия. Ще се свържа с тях и ще ги разпитам. Дано имат някакви впечатления.

# 3 453
  • Мнения: 1 479
Поради редица причини,главно при основното образование, в България няма изградена цялостна училищна структура, която да решава относително добре диференция между децата. Това поражда много проблеми, вероятно един от които е и дискутираният.

Добрата образователна система трябва да отдели в специализирани училища надарените деца - спорт, изкуства и умствено надарени . В България последната категория не е обхваната (изключение "Национален център за култура" в Горна Баня) в страната.

Кратка характеристика на умствено надарени деца
http://roditeli.bg/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B8/%D0%9A%D … D0%B5%D1%86%D0%B0

Създаването на добра образователна среда е възможна само на основата на конкурентно сформирана група с определени навици за учене и мотивация за успехи и постижения.

Едва тогава може да се мисли за интеграция на "проблемните" деца. Реалната интеграция изисква много пари, специалисти и обществена култура, които за съжаление са дефицит в момента.

# 3 454
  • Мнения: 21 455
...изключение "Национален център за култура" в Горна Баня...
Мхм. Дори не му знаеш името. Какво остава за процедурата на подбор.

# 3 455
  • Русе
  • Мнения: 11 922
 Всъщност най-ефективна е работата с "умствено надарените" деца. За мен това определение е доста неуместно, но се приближава до някаква дефиниция, за деца с по-висока степен на концентрация и възможност за развитие в тази насока. Мг от 5 клас, школи и състезания, осигуряват доста добра възможност за диференциация и работа с такива деца. Постоянно се дискутира закриването на паралелките от пети клас, но според мен те са доказано работещи и ефективи.
  Противно на схващанията обаче със спорта  не е точно такъв случаят. Спортните училища приютяват когото падне, само за да не ги закрият.  За изкуствата е надявам се различно. Има училища, които предполагам все още държат на името и работата си.

# 3 456
  • София
  • Мнения: 62 595
Пламене, айде, стига пак с тая песен за надарените деца! Не е въпросът да отделиш надарените, те така или иначе се отделят, а да се направи едно човешко качество на обучението. Тогава ще има по едно-две училища във всеки град, в които съвсем естествено ще се групират повече отличници, но останалите ще имат свястно образование, а няма да излизат неграмотни и незнаещи и затъпели. Успехите и неуспехите на една образователна система се определят от средната хубост - ако средната хубост е добре, значи системата също е добре. Не става саво елит, трябва и някой да кОпа  и да работи в завода.

# 3 457
  • Мнения: 1 479
Пламене, айде, стига пак с тая песен за надарените деца!
Труден е за възприемане такъв егоистичен манталитет - да си градите щастието на своите деца за сметка на нещастието на други (умните 10%) т.е. "донорите" на вашето щастие. А когато стане въпрос че "донорите" могат да бъдат вашите деца, както е в случаят с циганетата, това не ви харесва.
http://www.webcafe.bg/id_384750070
Как да наречем тази "песен"(виж линка) -  расизъм, дискриминация или природна селекция ?  Wink
PS. За да не ме разберете грешно ще кажа че нямам нищо против ако децата ви учат заедно с ромчетата и нямам нищо против тяхната интеграция. Една държава, един народ, едно бъдеще.  Laughing

Надарените деца – стимул или проблем за българското образование?
http://pedagogicnews.uni-ruse.bg/%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%80% … 0%BB%D0%B5%D0%BC/

ПРАВНА УРЕДБА НА ЗАКРИЛА НА ДАРОВИТИТЕ ДЕЦА В ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО НА САЩ, АНГЛИЯ, УНГАРИЯ И ГЕРМАНИЯ
http://www.parliament.bg/students/index.php?action=displays&id=173
Успехите и неуспехите на една образователна система се определят от средната хубост - ако средната хубост е добре, значи системата също е добре.
При тази ГОЛЯМА ДИФЕРЕНЦИАЦИЯ на IQ в българското общество е немислимо да се продължава по старият път, защото надстройката зависи от базата.  
Ако сравним с финландското общество, то то е ХОМОГЕННО, екстремно силно дисиплинирано и съзнателно. А с такова "тесто"  като българското няма да направите образователният хляб който правят финландците.  Joy
... "умствено надарените" деца. За мен това определение е доста неуместно, но се приближава до някаква дефиниция, за деца с по-висока степен на концентрация и възможност за развитие в тази насока.
Формулировки най различни - "деца с големи заложби в академичното учене" или "мултидименсионалната интелигентност" и пр.
Постоянно се дискутира закриването на паралелките от пети клас
В правно отношение задължително трябва да се закрият, защото сега статутът им не е правно издържан! По тази тема се писа много.
Пример:
В СОУПЧЕ “С. Ал. Пушкин” Варна бе премахнат приемният изпит, защото :
"Ако практиката за приемане с тестове остане, то със сигурност ние ще ги обявим за противоречащи на закона"  Кемал Еюп, председател на Комисията за защита от дискриминация

Идеята е да няма както филтрация така и "специален" учебен материал при началното и основното образование за ДЪРЖАВНИТЕ у-ща, които по своята същност са квартални.  т.е. равен старт за всички изучаващи общообразователните предмети с прием по местоживеене.  Обяснение -образователната система се финансира от данъците на всички данъкоплатци и те би трябвало да имат равен достъп до нейните услуги
"Неясния" статут на МГ създава елитарност на базата на дискриминация.

Подробно:
http://old.bg-mamma.com/?topic=564098.msg21285216#msg21285216

Последна редакция: вт, 29 авг 2017, 11:56 от plamenhk

# 3 458
  • София
  • Мнения: 62 595
Пламене, кога се е правило в някоя нация масово измерване на айкюто, и кое айкю, та да са ти дали резултатите, че да коментираш какви били разликите? Стига си писал глупости, защото в мое лице изобщо не си улучил аудитория, която ще вземе думите ти за чиста монета.

# 3 459
  • Мнения: 21 455

Постоянно се дискутира закриването на паралелките от пети клас
В правно отношение задължително трябва да се закрият, защото сега статутът им не е правно издържан! По тази тема се писа много.
...
"Неясния" статут на МГ създава елитарност на базата на дискриминация.

Подробно:
http://old.bg-mamma.com/?topic=564098.msg21285216#msg21285216
Стара ти е информацията. Приемът в пети клас на гимназиите с профил " математически" и " природоматематически" е законово регламентиран.
Дали погледна от коя година е темата, към която си дал линк?

# 3 460
  • Мнения: 11 939
Имам познато семейство, което преди две години замина за Англия. Ще се свържа с тях и ще ги разпитам. Дано имат някакви впечатления.

Миналата година се запознах на почивка с една учителка- българка, живееща в Англия и работеща в английско училище.Обясняваше ми във всеки клас с деца със СОП по колко помощник- учители има и по колко деца, вече не помня, но колкото по- висок е класът, толкова по- малко деца.Защо не попиташ в съответната тема, може да има запознати.

Но според мен, ако няма други сериозни причини за емиграция, не си струва усилието.ХАДВ не е кой знае каква диагноза, при добронамерено ръководство в училище все ще се намери разрешение

Ако има нещо гадно в цялата работа  е, че се внушава чувство за вина на родителя, а не му се предлага помощ.Минала съм през това, защото когато детето беше малко имахме съмнения и специалисти отхвърлиха диагнозата, но през какво минах с някои учители, не ми се говори.

# 3 461
  • София
  • Мнения: 62 595
Проблемът с хиперактивността е в малката възраст и начална училищна. Колко хиперактивни пубери познавате? Или хиперактивни възрастни? Когато са малки не успяват да се владеят, то е нормално, и понеже възрастните са най-чувствителни спрямо поведението и ученето на децата точно във възрастта до пубертета, натискът и неприятностите са най вече тогава. И в допълнинеие, родителите не са свикнали с особеностите на децата си, отвсякъде ги натисскат и ги обвиняват колко са се провалили като родители, че не вземат мерки, че техните деца пречат на "нормалните"..., то как няма да се побърка човек! Децата се научават да се контролират с помощта на възрастните (терапевти, учители и др.) покрай узряването на мозъка (а оттам и самоконтрола), родителите претръпват от вечното хокане от учители, роднини... и който се сетиш, и с времето нещата си идват по местата поне дотолкова, доколкото изнервянето е по-малко, хората се успокояват. Да, остава си някаква хиперактивнос,т но доста от вече порасналите деца са се ориентирали в подходящо обучение и професии.

# 3 462
  • Мнения: 11 939
Аз от чувство за вина, че синът ми непрестанно бърбори и разсмива децата не успях да го защитя от побойници, които бяха иначе " писенца" в час.Но се радвам, че сменихме училището, всяко зло за добро.

Не зная дали сте се натъквали на следното явление,  тенденция ли е или изключение.

Да кажем, дете с проблеми в училище, не кой знае какви, но проблеми- не внимава, говори, често без домашно и т.н.В резултат, независимо от успеха, между детето и повечето учители се създават неприязнени отношения, лек или по- изразен антагонизъм.

Същото това дете,  със същото или подобно поведение се сработва отлично с треньори, музикални педагози, де що има извънкласни прояви и е любимец, също независимо от конкретните постижения.Ей това ми е много любопитно.

# 3 463
  • Русе
  • Мнения: 11 922


Не зная дали сте се натъквали на следното явление,  тенденция ли е или изключение.

  Доста време съм изкарала в спортната зала с детето, но не се сещам за такъв случай. Най-конфликтните деца в залата, бяха съответно и с лоша дисциплина и успех. Обратен вариант не съм срещала. Което не значи че няма такъв, а може би е по-скоро изключение.

# 3 464
  • София
  • Мнения: 62 595
Това е съвсем нормално и логично. Тренировките са физическо натоварване, а хиперактивните е важно да се движат, за да си "събудят мозъка", затова много такива деца обичат спорта, макар в началото да им е трудно да спазват дисциплината. При инвидуалните занимания с музика и т.н. учителят има възможност да се адаптира към особеностите на детето и така да поднася задачите, а и дорри детето да мрънка, да не иска да работи, то учителят може да си позволи да е търпелив. а и тези занимания са по-щадящи в сравнение с това, което се случва за един час на училище. Учителите в училище се сърдят, също и родителите на другите деца, защото всеки час е разчетен до минута, учителят бърза, децата трябва да са много концентрирани, бързо да превключват и бързо да работят, на всичко отгоре да седят на чина без да мърдат. А за едно хиперактивно дете е като наказание и инстинктът му подсказва, че трябва да направи нещо по въпроса, затова се върти, приказва и т.н. Начинът е да се тренира самоконтролът, да се изгради положително отношение към ученето, да се тренира вниманието, а ако невролог прецени, често добре действат и определени лекарства, макар много родители да се плашат и да не искатда ги дават. Но не всички деца са наистина обследвани и диагностицирани с ХАДВ, много оттях са на границата, имат си някакви прояви, но с времето се научават да се справят.

Общи условия

Активация на акаунт