За образователните системи по света и у нас

  • 224 834
  • 3 787
  •   1
Отговори
# 3 420
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, когато пишеш откровени глупости за неща, , от които хабер си нямаш, държа да ти казвам да спреш да ги пишеш. Най-малкото е обидно спрямо родителите на тези деца, които са в темата, а и обидно по принцип. Типичен пример си за невежество в това отношение. ОстанИ си невежа, ама поне не пиши глупости.

# 3 421
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Нали родителите могат да бъдат всякакви? Ти само като задължителни жертви на системата ли се опитваш да ги изкараш? Още по-обидно за тях значи.

# 3 422
  • София
  • Мнения: 62 595
Много от родителите на деца със СОП са дори твърде търпеливи, разбиращи и вллизащи в положението на учителите, другите деца и техните родители. Да, в случая при нас, те са жертва на системата. Плюй в пазвата да не го разбираш от първо лице.

# 3 423
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
По време на обучението на моето и аз не съм имала весели моменти. Нерядко са изисквали на пръв поглед безумни неща, но след време съм се убеждавала в полезността им. Спад в успеха и оплаквания за няма нищо (според мен) през ден-два. Аз жертва ли съм?

# 3 424
  • София
  • Мнения: 1 120
Много от родителите на деца със СОП са дори твърде търпеливи, разбиращи и вллизащи в положението на учителите, другите деца и техните родители. Да, в случая при нас, те са жертва на системата. Плюй в пазвата да не го разбираш от първо лице.
Аз съм точно от тези родители и детето ми в случая е жертва. За да не пречи на другите деца, на практика влизаше в часове с класа за около 3 учебни часа седмично (от вторник до четвъртък по един учебен час, след което ми я извеждаха). С нея работеха логопед и психолог за по два учебни часа седмично в понеделник и петък и, за да може детето ми дори и за един час на ден да ходи на училище, аз не работих от 12 септември миналата година до 15 юни тази година, затънах в дългове и за частно училище не мога дори и да мечтая.
Това, което искам е детето ми да ходи на училище, а аз да работя. Харесва ми да работя и се чувствам зле в настоящото състояние. Ако някой се интересува за подробности, писала съм в други теми, мога да отговоря и на ЛС.
Нека се придържаме към темата.

# 3 425
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Възползвах се от възможността, която майката предостави, за четене по други теми.

Някои неща ми се набиха на очи:
- детето е на 7 и се наранява често
- директорът на училището, не родител, инициира обследването за хиперактивност
- майката предупредила класната (това става ясно едва в тази тема) за въпросната хиперактивност, която за онзи момент още не е била установена от специалист
- принудена е да напусне работа, за да се погрижи за детето си (не разбрах дали го гледа сама)
- иска да се върне на работа, а детето да е като другите
- представата ѝ за почивка с хиперактивно дете е много интересна

Продължавам да търся информация за нейния подход като родител за овладяване на проблема. За момента не съм видяла да е споделяла опита си с родители, които имат подобни проблеми на нейните.

# 3 426
  • Мнения: 40 744
Спорът между родители на деца със СОП и родители на деца с изпреварващо развитие е от много години. И всяка от страните е права за себе си. Аз не виждам работещо решение, което за приемливи пари да прави доволни всички. И затова клоня повече към правата на мнозинството - ако дете със СОП пречи на учебния процес или наранява другите деца то трябва да се вземат мерки това да спре.

# 3 427
  • София
  • Мнения: 1 120
ако дете със СОП пречи на учебния процес или наранява другите деца то трябва да се вземат мерки това да спре.
Това означава по-палавите деца да не ходят на училище.
Детето ми не е изоставащо, просто има нужда от повече движение.
Мисля, че и за другите деца ще е по-полезно да се движат повече, вместо да седят по няколко часа на чиновете. В резултат получаваме обездвижени и болни деца. Някои дори и през междучасията не стават от местата си.
Аз страдам от наднормено тегло и, ако имах власт, бих направила всичко възможно децата да се движат повече.

Последна редакция: чт, 24 авг 2017, 15:10 от miss piggy

# 3 428
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Чудно! Няма причина да не предвидите в дневния режим на детето утринна гимнастика с мама.

# 3 429
  • София
  • Мнения: 62 595
Райчун, повдига ми се от теб! Сериозно. Толкова си егоистична и безчувствена към другите хора, че не ми стигат думите да го опиша. И не е като да ти е бил изключително труден животът, че да си обръгнала - такава си по природа. Рядко в този форум съм срещала потребители като теб и мога да ги изброя на пръстите на едната си ръка. А сега, ако искаш, ме докладвай на модератор!

Много от децата със СОП не са агресивни, дори е обратното - нарочно биват провокирани от другите деца, явно с благословията на родителите си, учители също показват негативно отношение, което се предава на децата от класа. (работа и с двата "типа" деца - и с изпреварващо развитие, и със СОп, и мога да ви кажа, че има повече общи характеристики между тях, отколкото човек може да си представи изобщо)

# 3 430
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Заслужаваш. Докладвай се сама или си преглътни емоционалните изстъпления, с които нито допринасяш за развитието на темата, нито за изясняване на цялостната картинка.

Въобще не знаеш какъв ми е бил животът, нито каква ми е природата.

Груба грешка правиш като коментираш общо децата със СОП. Всяко дете си е отделен случай и си иска индивидуален подход както в училище, така и вкъщи. Само престоят в училище няма как да реши проблема. Според майката това дете не е със СОП. Даже тя удобно се скрива зад отричането на проблема. Сама казва "играе му се; не може да седи мирно; да, наранява се по невнимание" - и толкоз. Предупреждава учителката, за да е сигурна, че детето ѝ ще получи повече внимание от останалите. Не е честно някак да натовариш друг с твоите отговорности. Някъде четох, че и медикаментозно лечение е отказала. Учителката факир ли да е, или да остави останалите деца, за да гледа само нейното?

# 3 431
  • София
  • Мнения: 62 595
о, да, сефте чувам, че има деца със СОП, а живо дете със СОП не съм видяла! Ти сериозно ли?

# 3 432
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Нищо против нямам да коментираш в частност този случай. Аз си направих изводите и ги написах. Да, не са много приятни за четене от отговорните лица, седящи от едната страна, но е безспорен фактът, че точно те са склонни да обвинят всеки, който е решил да им помогне по пътя в осъзнаването на проблема и търсенето на решения. Тук имаш жив пример: майка обвинява за нещо си директор, който е инициирал обследването, цяла група от педагози, психолози и логопеди. Желани за общуване са тези, които не говорят за проблема, а се опитват да го решат тихомълком. Омразни са тези, които искат другата страна да поеме отговорността си при решаването на проблема.

# 3 433
  • Мнения: 44
Добре, а каква отговорност повече предлагате да поеме майката? Доколкото чета тя прави всичко не само по силите си а свръх силите си, така че на Училището да му е удобно – води детето само по три часа седмично, работи с него сама в къщи, опитва се сама да намери ангажиран и заинтересован учител пък било то и в друго училище. Вместо Училището,  и в частност директор, учител и други специалисти, да поемат отговорност, и да положат усилия за да приобщят детето, и то да се чувства добре в класа си? Само дето така им е по-лесно... И по-удобно.
Да, съгласна съм че деца с подобно поведение пречат на останалите в класа, но е факт и че училищата нямат адекватен и действащ алгоритъм за работа, така че да помогнат и на "проблемното" дете, и на останалите деца в класа.

# 3 434
  • Мнения: 19 289
Не трябва ли в такива случаи да се назначи ресурсен учител, който да влиза в час с детето? Ако има такъв, може да го изведе да се разходи малко, когато започне да му става тегаво в час.

Общи условия

Активация на акаунт